3-årskoll?
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    3-årskoll?

    Har man det på BVC? Det kanske är olika beroende på vart man bor. Jag får väl försöka ringa till BVC.

    Är det någon som har haft det och vad kollar de då?
  2. 1
    3-årskoll? Har man det på BVC? Det kanske är olika beroende på vart man bor. Jag får väl försöka ringa till BVC.

    Är det någon som har haft det och vad kollar de då?
  3. Benita m Jordan01&Nike03
    #2

    Här är det 3-årskoll

    Man ska berätta vad det är man ser på div bilder, hoppa på ett ben och sen prat om tal osv.
    Vi ska på vår nästa vecka.
    Kram
  4. 2
    Här är det 3-årskoll Man ska berätta vad det är man ser på div bilder, hoppa på ett ben och sen prat om tal osv.
    Vi ska på vår nästa vecka.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Var du på

    2,5-årskontroll?

    Har förstått att det brukar vara kontroll vid 2,5 år ELLER 3 år, ungefär samma upplägg.
    David ar vid 2,5 år, men fick gå tillbaka nu vid 3 för att kolla upp talet och längden. Talet är ok nu, men vi ska kolla längden när han blir 3,5 också... Annars är det ingen kontroll här mellan 2,5 och 4 år.
  6. 3
    Var du på 2,5-årskontroll?

    Har förstått att det brukar vara kontroll vid 2,5 år ELLER 3 år, ungefär samma upplägg.
    David ar vid 2,5 år, men fick gå tillbaka nu vid 3 för att kolla upp talet och längden. Talet är ok nu, men vi ska kolla längden när han blir 3,5 också... Annars är det ingen kontroll här mellan 2,5 och 4 år.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Japp

    Nicole har vart...
    De kollar språket, hoppa jämnfota, rita och så längd och vikt förståss =)
  8. 4
    Japp Nicole har vart...
    De kollar språket, hoppa jämnfota, rita och så längd och vikt förståss =)
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Japp

    Här har de ingen 2,5 år kontroll utan 3 års kontroll. Talet kontrollerades (inte så lätt med en Tova som blir käpptyst i ovana miljöer och med okända människor runt sig.) Likaså att de kan nämna saker med namn. att de fixar flerledade insturktioner. Hur hon ritar tittades också likaså att hon kan hoppa jämnfota och springa. Sen blev det längd och vikt. Och Tova får komma tillbaka i jan/feb för nu längdmätning för hon hade växt för lite.
  10. 5
    Japp Här har de ingen 2,5 år kontroll utan 3 års kontroll. Talet kontrollerades (inte så lätt med en Tova som blir käpptyst i ovana miljöer och med okända människor runt sig.) Likaså att de kan nämna saker med namn. att de fixar flerledade insturktioner. Hur hon ritar tittades också likaså att hon kan hoppa jämnfota och springa. Sen blev det längd och vikt. Och Tova får komma tillbaka i jan/feb för nu längdmätning för hon hade växt för lite.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    Ja

    då bör väl Tim också få gå. det måste ju gälla samma för oss i kommunen. Jag ska försöka komma ihåg och ringa på måndag och beställa tid.

    Kram
  12. 6
    Ja då bör väl Tim också få gå. det måste ju gälla samma för oss i kommunen. Jag ska försöka komma ihåg och ringa på måndag och beställa tid.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    Nej

    ingen 2,5 års koll var vi på. De kanske har mycket just nu eller så har de glömt att kalla oss. Får försöka komma ihåg att ringa själv.
  14. 7
    Nej ingen 2,5 års koll var vi på. De kanske har mycket just nu eller så har de glömt att kalla oss. Får försöka komma ihåg att ringa själv.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    Tack för svar

    Tim pratar inte så bra. Ibland förstår vi vad han säger men ibland fattar inte ens jag vad han pratar om. Hoppa jämfota och sprina är inga problem i alla fall. Hoppas Tova växer på sig lite nu under hösten.
  16. 8
    Tack för svar Tim pratar inte så bra. Ibland förstår vi vad han säger men ibland fattar inte ens jag vad han pratar om. Hoppa jämfota och sprina är inga problem i alla fall. Hoppas Tova växer på sig lite nu under hösten.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    Lustigt

    att hos vissa BVC ska de hoppa jämfota och vissa hoppa på ett ben. Hmm. Hoppa jämfota gör ju Tim ofta men hoppa på ett ben vet jag faktiskt inte om han har testat.
  18. 9
    Lustigt att hos vissa BVC ska de hoppa jämfota och vissa hoppa på ett ben. Hmm. Hoppa jämfota gör ju Tim ofta men hoppa på ett ben vet jag faktiskt inte om han har testat.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Det tror jag

    Jag tror hon stod still ganska mycket under vintern och våren och nu jhär på sommaren börjat rycka i längd så hon har nog vuxit till sig till februari.
  20. 10
    Det tror jag Jag tror hon stod still ganska mycket under vintern och våren och nu jhär på sommaren börjat rycka i längd så hon har nog vuxit till sig till februari.

Liknande trådar

  1. 2-årskoll
    By fru ragge in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-24, 07:15
  2. 2 årskoll
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 16:40
  3. 3-årskoll..
    By Marisan in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:49
  4. 4 årskoll
    By LillaHon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 07:50
  5. 5-årskoll
    By _annae_ in forum _01 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 16:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar