Har ni börjat "boa" ännu?
_0611 Novemberbarn
  1. Mira med son, v29
    #1

    Har ni börjat \"boa\" ännu?

    Själv väntar jag på att det där rycket som jag fick under förra graviditeten ska komma när jag bakade dygnet runt så att maken nästan blev orolig för mig. I vanliga fall avskyr jag verkligen att baka! *S* Jag hatade varje sekund av det men åh så skönt det var att ha frysen full när alla skulle komma och beundra underverket! :o) Städade som en galning , ja så mycket man nu kommer åt med foglossning och stor mage på sluttampen och tvättade bebiskläder för fullt.

    Ännu har jag inte riktigt kommit igång, väntar på lite energi, men jag har börjat inventera bebiskläderna och kollat upp och även tagit in barnvagnen ifrån förrådet...Så fort jag blir ledig ska jag försöka fylla frysen med middagar, sonen får gå på dagis 15 timmar utan luncher, så det kan vara skönt att ha lite lättlagat att plocka fram.

    Hur gå det för er andra?

    Kram
    Mira

  2. 1
    Har ni börjat \"boa\" ännu? Själv väntar jag på att det där rycket som jag fick under förra graviditeten ska komma när jag bakade dygnet runt så att maken nästan blev orolig för mig. I vanliga fall avskyr jag verkligen att baka! *S* Jag hatade varje sekund av det men åh så skönt det var att ha frysen full när alla skulle komma och beundra underverket! :o) Städade som en galning , ja så mycket man nu kommer åt med foglossning och stor mage på sluttampen och tvättade bebiskläder för fullt.

    Ännu har jag inte riktigt kommit igång, väntar på lite energi, men jag har börjat inventera bebiskläderna och kollat upp och även tagit in barnvagnen ifrån förrådet...Så fort jag blir ledig ska jag försöka fylla frysen med middagar, sonen får gå på dagis 15 timmar utan luncher, så det kan vara skönt att ha lite lättlagat att plocka fram.

    Hur gå det för er andra?

    Kram
    Mira

  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2

    inte riktigt än

    Är så himla trött nu så jag orkar då rakt ingenting...
    Fick mitt \"boande\" i slutet då jag väntade dottern-03...typ 5 dagar innan hon föddes betsade jag ett helt skåp..slutade att sambon fick ta över (fniss) nådde inte ner,bakade och fejade,bytte gardiner osv..så det lär väl komma med den här oxå skulle jag tro :)
    Kram
  4. 2
    inte riktigt än Är så himla trött nu så jag orkar då rakt ingenting...
    Fick mitt \"boande\" i slutet då jag väntade dottern-03...typ 5 dagar innan hon föddes betsade jag ett helt skåp..slutade att sambon fick ta över (fniss) nådde inte ner,bakade och fejade,bytte gardiner osv..så det lär väl komma med den här oxå skulle jag tro :)
    Kram
  5. Mira med son, v29
    #3

    Man bara väntar ju nu...

    ...på att den där \"energikicken\" ska komma! Så du känner dig också trött och hängig? Jobbigt! Själv är jag ytterst tacksam att jag enbart jobbar 60% nu, tror inte jag orkat mer...

    Oj, oj, betsa skåp sådär på slutet...Förstår nästan att du fick ge upp! *S*

    Ser ändå fram emot boandet. Det är ganska mysigt när man väl sätter igång.

    Kram
  6. 3
    Man bara väntar ju nu... ...på att den där \"energikicken\" ska komma! Så du känner dig också trött och hängig? Jobbigt! Själv är jag ytterst tacksam att jag enbart jobbar 60% nu, tror inte jag orkat mer...

    Oj, oj, betsa skåp sådär på slutet...Förstår nästan att du fick ge upp! *S*

    Ser ändå fram emot boandet. Det är ganska mysigt när man väl sätter igång.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Deprimerad...

    har jag blivit eftersom jag inte kan utföra mina instinktiva beteenden.

    Vi håller på att flytta och det är TOTAL kaos och oordning. Och jag har insett att jag inte har en susnings chans i hela världen att få ordning på det här innan bebbarna kommer (om jag inte går över tiden med typ ett år).

    ...så jag har satt mig ner och tjurar istället.

  8. 4
    Deprimerad... har jag blivit eftersom jag inte kan utföra mina instinktiva beteenden.

    Vi håller på att flytta och det är TOTAL kaos och oordning. Och jag har insett att jag inte har en susnings chans i hela världen att få ordning på det här innan bebbarna kommer (om jag inte går över tiden med typ ett år).

    ...så jag har satt mig ner och tjurar istället.

  9. Mira med son, v29
    #5

    Stackare!

    Huu, jag förstår verkligen att det är jobbigt! Att flytta är ingen höjdare i vanliga fall och med två bebisar i magen blir det med all säkerhet inte bättre...Är inte avundsjuk.

    Att gå över tiden sååå länge är nog inget du ska satsa på. Hur det än är så ska de ju ut också och hur det skulle gå till med så stora bebbar vill jag bara inte tänka på...*s* (Jobbigt nog ändå ju...)

    Hoppas det känns bättre snart och att det är något fint och bättre ni flyttar till. När ska ni vara helt \"färdiga\" med flytten?

    Stora kramar
    Mira
  10. 5
    Stackare! Huu, jag förstår verkligen att det är jobbigt! Att flytta är ingen höjdare i vanliga fall och med två bebisar i magen blir det med all säkerhet inte bättre...Är inte avundsjuk.

    Att gå över tiden sååå länge är nog inget du ska satsa på. Hur det än är så ska de ju ut också och hur det skulle gå till med så stora bebbar vill jag bara inte tänka på...*s* (Jobbigt nog ändå ju...)

    Hoppas det känns bättre snart och att det är något fint och bättre ni flyttar till. När ska ni vara helt \"färdiga\" med flytten?

    Stora kramar
    Mira
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6

    Nja

    Eftersom vi ska flytta i samma veva som jag har BF så har jag istället börjat packa ner saker till flytten så att det inte blir för mycket att packa i slutet. Som i dag håller jag på att tvätta upp dukar och gardiner som inte kommer att användas än på ett tag.
    Hade mycket hellre boat till lill*n!!!
  12. 6
    Nja Eftersom vi ska flytta i samma veva som jag har BF så har jag istället börjat packa ner saker till flytten så att det inte blir för mycket att packa i slutet. Som i dag håller jag på att tvätta upp dukar och gardiner som inte kommer att användas än på ett tag.
    Hade mycket hellre boat till lill*n!!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Snitt då?

    Du vet inte som gått över typ ett år eller så? *s*

    Vi har lägenheten till den 31/8 sen ska vi vara ute.

    Jag hoppas på att det blir bättre. En tvättstuga finns det iaf och den har jag mycket förhoppningar om (tvättar på toaletten nu).

    Det är bara det att nästan alla våra möbler är slitna och halvkassa, alla tapeter/lister/flera golv i huset behöver bytas... + att min man håller på att bygga ut nu köket så hela det ska göras om (med inredning och allt).

    Så det blir säkert jättefint när vi äntligen är klara men med de där boinstinkterna man har så... blir det lite olidligt.

    Skönt att man inte är ensam om att ha dem iaf! :D
    Lite knäpp är man nog allt ändå när man är gravid...;)
  14. 7
    Snitt då? Du vet inte som gått över typ ett år eller så? *s*

    Vi har lägenheten till den 31/8 sen ska vi vara ute.

    Jag hoppas på att det blir bättre. En tvättstuga finns det iaf och den har jag mycket förhoppningar om (tvättar på toaletten nu).

    Det är bara det att nästan alla våra möbler är slitna och halvkassa, alla tapeter/lister/flera golv i huset behöver bytas... + att min man håller på att bygga ut nu köket så hela det ska göras om (med inredning och allt).

    Så det blir säkert jättefint när vi äntligen är klara men med de där boinstinkterna man har så... blir det lite olidligt.

    Skönt att man inte är ensam om att ha dem iaf! :D
    Lite knäpp är man nog allt ändå när man är gravid...;)
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Är inte..

    det också att boa? Att tvätta igenom allt som ska packas?

    Vi håller också på att flytta och jag tror mig veta att packandet hade gått liiiite snabbare om jag inte varit gravid.
  16. 8
    Är inte.. det också att boa? Att tvätta igenom allt som ska packas?

    Vi håller också på att flytta och jag tror mig veta att packandet hade gått liiiite snabbare om jag inte varit gravid.
  17. Labolina m nr 2
    #9

    Jag är nog ingen boatyp. Men jag tänker såklart göra iordning sängen till bebisen och så måste jag ju tvätta lite gamla och nya (när jag köpt dem) kläder.
    Däremot stör jag mig oerhört på att vi har det så rörigt hemma. Det kanske är en boainstinkt, att man vill ha ordning innan bebis kommer.
  18. 9
    Nä Jag är nog ingen boatyp. Men jag tänker såklart göra iordning sängen till bebisen och så måste jag ju tvätta lite gamla och nya (när jag köpt dem) kläder.
    Däremot stör jag mig oerhört på att vi har det så rörigt hemma. Det kanske är en boainstinkt, att man vill ha ordning innan bebis kommer.
  19. AngeliQ
    #10

    Ska snart... städar \"lite\"

    Som jag under graviditeten utvecklat kattallergi har juh min lilla Snutt fått flytta och städa ut efter henne är hittills det enda jag gör. Trött, sliten och har ont lite överallt så det går inte fort. Ska snart måla om halva bostaden (hall och vardagsrum), har dock fixat en kille som kommer och gör det för måla tak, väggar och lister när jag anser att ta på sig strumpor bör bli en OS-sport känns som lite väl engagerat. Sedan är det \"bara\" tvätta ALLT vilket inte är lite men bor man på 3:e vån med mycket foglossning så ser jag inte fram emot det heller så... trött trött trött men MÅSTE så kan man väl sammanfatta.
  20. 10
    Ska snart... städar \"lite\" Som jag under graviditeten utvecklat kattallergi har juh min lilla Snutt fått flytta och städa ut efter henne är hittills det enda jag gör. Trött, sliten och har ont lite överallt så det går inte fort. Ska snart måla om halva bostaden (hall och vardagsrum), har dock fixat en kille som kommer och gör det för måla tak, väggar och lister när jag anser att ta på sig strumpor bör bli en OS-sport känns som lite väl engagerat. Sedan är det \"bara\" tvätta ALLT vilket inte är lite men bor man på 3:e vån med mycket foglossning så ser jag inte fram emot det heller så... trött trött trött men MÅSTE så kan man väl sammanfatta.
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11

    Jag

    har ju bara en att bära på så det måste vara tungt för dej.
  22. 11
    Jag har ju bara en att bära på så det måste vara tungt för dej.
  23. Medlem sedan
    Mar 1999
    #12

    Boar för fullt :)

    tvättar bebiskläder, monterat ihop spjälsäng, beställt massa grejer på nätet så nu behöver vi nog inte inhandla någon före barnets 3-årsdag *s* Min man tycker att jag är lite väl frikostig..

    Och jag har blivigt knäpp.. likadant när jag väntade min tvåa. Jag bara MÅSTE ha en kattunge. Då skaffade jag en som blev stor, sedan sjuk och avlivades :(
    Nu, sonen är allergisk mot hund (ej katt) pollen och kvalster. Men villvillvill ha en katt. Har hittat en som ska vara \"snäll\" mot allergiker. Men den kostar mellan 8000-10000kr. vet inte om vi vågar skaffa katt, vill absolut inte att sonen ska utveckla allergi mot det också.
    Får väl se hur det blir..

    Har nog för mycket tid över. Är hemma tills bebisen kommer.
  24. 12
    Boar för fullt :) tvättar bebiskläder, monterat ihop spjälsäng, beställt massa grejer på nätet så nu behöver vi nog inte inhandla någon före barnets 3-årsdag *s* Min man tycker att jag är lite väl frikostig..

    Och jag har blivigt knäpp.. likadant när jag väntade min tvåa. Jag bara MÅSTE ha en kattunge. Då skaffade jag en som blev stor, sedan sjuk och avlivades :(
    Nu, sonen är allergisk mot hund (ej katt) pollen och kvalster. Men villvillvill ha en katt. Har hittat en som ska vara \"snäll\" mot allergiker. Men den kostar mellan 8000-10000kr. vet inte om vi vågar skaffa katt, vill absolut inte att sonen ska utveckla allergi mot det också.
    Får väl se hur det blir..

    Har nog för mycket tid över. Är hemma tills bebisen kommer.
  25. Gafsan m. A & K + bf 8/11
    #13

    Sådär 2 timmar efter befruktningen

    ...drabbades jag av en extrem variant av den där städ- och hushållsarbetsnojan som jag brukar känna av ett par dagar före mens i vanliga fall. Och nu, drygt ett halvår senare, sitter det fortfarande i... *s*

    Så man kan väl säga att jag har boat oavbrutet under den här graviditeten, rätt jobbigt egentligen med tanke på att jag egentligen inte alls orkar hålla igång så här... men hormonerna rår man inte på så lätt :-)

    Bebiskläderna är framtagna, tvättade och sorterade och barnvagnen nermonterad i beståndsdelar och utsatt för intensivrengöring och småreparationer (jag har jagat min man med en skruvmejsel i ett par veckor för att få honom att ta loss en bygel från vagnen som jag är för svag i händerna för att rå på, irriterande nog har han inga som helst pysseltendenser och bara skjuter på det medan jag tuggar fradga av otålighet... *s*)

    Däremot kommer jag nog att ta ganska lätt på det där med att fylla frysen. Det har jag inte gjort under några av de tidigare graviditeterna heller. Jag gillar att laga mat och nåt kul ska jag väl ha när bebisen är född.... (annars finns det ju snabbmat att köpa *s*) Diverse bröd och bakverk finns redan i frysen pga mina tidigare små ryck, får väl se hur mycket som finns kvar när det börjar bli dags, om jag ska baka något eller inte.

    Kram tillbaka :-)
  26. 13
    Sådär 2 timmar efter befruktningen ...drabbades jag av en extrem variant av den där städ- och hushållsarbetsnojan som jag brukar känna av ett par dagar före mens i vanliga fall. Och nu, drygt ett halvår senare, sitter det fortfarande i... *s*

    Så man kan väl säga att jag har boat oavbrutet under den här graviditeten, rätt jobbigt egentligen med tanke på att jag egentligen inte alls orkar hålla igång så här... men hormonerna rår man inte på så lätt :-)

    Bebiskläderna är framtagna, tvättade och sorterade och barnvagnen nermonterad i beståndsdelar och utsatt för intensivrengöring och småreparationer (jag har jagat min man med en skruvmejsel i ett par veckor för att få honom att ta loss en bygel från vagnen som jag är för svag i händerna för att rå på, irriterande nog har han inga som helst pysseltendenser och bara skjuter på det medan jag tuggar fradga av otålighet... *s*)

    Däremot kommer jag nog att ta ganska lätt på det där med att fylla frysen. Det har jag inte gjort under några av de tidigare graviditeterna heller. Jag gillar att laga mat och nåt kul ska jag väl ha när bebisen är född.... (annars finns det ju snabbmat att köpa *s*) Diverse bröd och bakverk finns redan i frysen pga mina tidigare små ryck, får väl se hur mycket som finns kvar när det börjar bli dags, om jag ska baka något eller inte.

    Kram tillbaka :-)
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14

    näe

    jag har betalat vagnen idag men det räknas inte va?
    Jag har ingen lust att dra ner skötbord och sånt från vinden än. Det kan maken få fixa medan jag sover en natt på BB.
  28. 14
    näe jag har betalat vagnen idag men det räknas inte va?
    Jag har ingen lust att dra ner skötbord och sånt från vinden än. Det kan maken få fixa medan jag sover en natt på BB.
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15

    köp inte katt

    om han är pälsdjursallergisk. Vi gjorde tvärtom, alltså köpte hund trots kattallergi, och A fick snabbt nya allergier + infektionsastma.
    Rätt vanlig utveckling enligt A:s läkare.
  30. 15
    köp inte katt om han är pälsdjursallergisk. Vi gjorde tvärtom, alltså köpte hund trots kattallergi, och A fick snabbt nya allergier + infektionsastma.
    Rätt vanlig utveckling enligt A:s läkare.
  31. Semlan
    #16

    Har inte borjat an

    eftersom vi haller pa att renovera huset. Just har vi inget tak, forhoppningsvis blir taket fardigt i slutet av nasta vecka. Och sedan bygger vi till ett par rum + vardagsrum under det nya taket. Sa nu vantar jag otaligt pa att allt ska bli mer eller mindre fardigt. Har inte ens hamtat kartongerna med bebis klader an. Det ar sa dammigt pga. renoveringen att om jag tvattar kladerna nu, sa far jag sakert tvatta om dem igen precis innan bebis kommer. Och vaggan som jag kopte pa internet ligger fortfarande omonterad i ladan eftersom vi inte har tillrackligt med plats an...
  32. 16
    Har inte borjat an eftersom vi haller pa att renovera huset. Just har vi inget tak, forhoppningsvis blir taket fardigt i slutet av nasta vecka. Och sedan bygger vi till ett par rum + vardagsrum under det nya taket. Sa nu vantar jag otaligt pa att allt ska bli mer eller mindre fardigt. Har inte ens hamtat kartongerna med bebis klader an. Det ar sa dammigt pga. renoveringen att om jag tvattar kladerna nu, sa far jag sakert tvatta om dem igen precis innan bebis kommer. Och vaggan som jag kopte pa internet ligger fortfarande omonterad i ladan eftersom vi inte har tillrackligt med plats an...
  33. Anna m E + bf 4/11
    #17

    Precis som några andra här så ska vi flytta så vi packar mest ner nu. Är lite boa-sugen, men det får dessvärre vänta till mitten av oktober när vi är installerade i nya huset.
  34. 17
    Nä Precis som några andra här så ska vi flytta så vi packar mest ner nu. Är lite boa-sugen, men det får dessvärre vänta till mitten av oktober när vi är installerade i nya huset.
  35. Mira med son, v29
    #18

    Snitt naturligtvis!

    Där har vi ju lösningen på ditt problem! *s* Knip igen allt vad du orkar bara! :o)

    Så ni flyttar alltså från lägenhet till eget hus? Skoj! Nu blir jag lite avis i alla fall när du skriver att ni ska göra om köket helt och hållet. Gav vårt kök en rejäl ansiktslyftning när vi flyttade in i vårt nuvarande hus häromåret men helt nytt är det ju inte...Vill ha nytt kök!
  36. 18
    Snitt naturligtvis! Där har vi ju lösningen på ditt problem! *s* Knip igen allt vad du orkar bara! :o)

    Så ni flyttar alltså från lägenhet till eget hus? Skoj! Nu blir jag lite avis i alla fall när du skriver att ni ska göra om köket helt och hållet. Gav vårt kök en rejäl ansiktslyftning när vi flyttade in i vårt nuvarande hus häromåret men helt nytt är det ju inte...Vill ha nytt kök!
  37. Mira med son, v29
    #19

    Tycker nog...

    ...att det låter som att du kommit igång lite med boandet i alla fall...Hoppas er flytt går bra!
  38. 19
    Tycker nog... ...att det låter som att du kommit igång lite med boandet i alla fall...Hoppas er flytt går bra!
  39. Mira med son, v29
    #20

    Jodå...

    ...att toleransnivån för \"stök\" blir lägre är säkert en typisk boainstinkt. I alla fall blir jag sådan.
  40. 20
    Jodå... ...att toleransnivån för \"stök\" blir lägre är säkert en typisk boainstinkt. I alla fall blir jag sådan.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Har ni börjat handla babysaker ännu?
    By Gustafson in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 13:04
  2. Någon som börjat arbeta ännu...
    By Therese med fyra! in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 22:47
  3. Några som börjat gå ännu?
    By __mia__ in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 07:03
  4. Har inte börjat gå ännu....
    By Undrande mamma in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 20:20
  5. Har ni börjat med mat ännu?
    By Mia m Elin o Lina in forum _0507 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 19:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar