Pax vinterskor
Småbarn
  1. Molle
    #1

    Pax vinterskor

    Hittade ett par fina Pax vinterstövlar på Ica Maxi. Men har ett litet storleksproblem. Min pojkes fötter är 13,3 cm. Storlek 23 var 14,6 cm invändigt och storlek 24 var 15,9 cm. Skulle ni köpa de skorna då om de antingen är nästan 3 cm för stora eller bara är 1,3 cm större än foten?? Tyckte verkligen om skorna, men är tveksam till att jag kan köpa dem när den ena var alldeles för stor och den andra nästintill för liten.

    Min pojke blir 2 år i november och hans fötter växte mycket i sommar så det känns som om de nog inte kommer växa så drastiskt nu i höst i alla fall.
  2. 1
    Pax vinterskor Hittade ett par fina Pax vinterstövlar på Ica Maxi. Men har ett litet storleksproblem. Min pojkes fötter är 13,3 cm. Storlek 23 var 14,6 cm invändigt och storlek 24 var 15,9 cm. Skulle ni köpa de skorna då om de antingen är nästan 3 cm för stora eller bara är 1,3 cm större än foten?? Tyckte verkligen om skorna, men är tveksam till att jag kan köpa dem när den ena var alldeles för stor och den andra nästintill för liten.

    Min pojke blir 2 år i november och hans fötter växte mycket i sommar så det känns som om de nog inte kommer växa så drastiskt nu i höst i alla fall.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Jag skulle....

    Satsa på stl 23. 24 låter ju väldans mycket för stort.
    Blir de på tok för små framåt våren går det väl alltid att få tag på nån billig och bra reasko....För stora skor är inte skönt att gå i. Klumpigt och risk för skav. Men det är hur jag tänker.....alla tycker väl olika förmodar jag.
    Min ICA har inte fått några såna ännu....får nog kika in nån dag. Behöver ett par extra skor.
  4. 2
    Jag skulle.... Satsa på stl 23. 24 låter ju väldans mycket för stort.
    Blir de på tok för små framåt våren går det väl alltid att få tag på nån billig och bra reasko....För stora skor är inte skönt att gå i. Klumpigt och risk för skav. Men det är hur jag tänker.....alla tycker väl olika förmodar jag.
    Min ICA har inte fått några såna ännu....får nog kika in nån dag. Behöver ett par extra skor.
  5. Timberland
    #3

    Jag skulle inte köpa några alls

    eftersom han förmodligen inte kan ha 23:an över hela vintern! skulle köpa ett annat märke istället!
  6. 3
    Jag skulle inte köpa några alls eftersom han förmodligen inte kan ha 23:an över hela vintern! skulle köpa ett annat märke istället!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Andra skor

    Jag skulle inte köpa varken 23 eller 24 eftersom det ena paret har för lite växmån och det andra för mycket. Mitt råd är att leta efter nån annan vintersko som är lagom stor.
  8. 4
    Andra skor Jag skulle inte köpa varken 23 eller 24 eftersom det ena paret har för lite växmån och det andra för mycket. Mitt råd är att leta efter nån annan vintersko som är lagom stor.
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5

    köpte paxstövlar idag...

    Tog strl 23, med ett innemått på 15,5. (skumt att de inte är samma?)

    Elliots fot är ca 13,2. (Köpte på coop)
  10. 5
    köpte paxstövlar idag... Tog strl 23, med ett innemått på 15,5. (skumt att de inte är samma?)

    Elliots fot är ca 13,2. (Köpte på coop)
  11. Molle
    #6

    Tack för svar!

    Jag ska åka och mäta skorna en gång till idag, men vi mätte dem tre gånger och tyvärr blev de inte större i storlek 23. Tyckte de verkade så bra... men det lär nog bli några andra skor istället.
  12. 6
    Tack för svar! Jag ska åka och mäta skorna en gång till idag, men vi mätte dem tre gånger och tyvärr blev de inte större i storlek 23. Tyckte de verkade så bra... men det lär nog bli några andra skor istället.

Liknande trådar

  1. Vinterskor?
    By Grodan och Arvid in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 20:42
  2. Vinterskor
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 12:20
  3. Nya vinterskor!
    By Linda m. Danne&Zebbe in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 20:30
  4. Vinterskor?
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 06:32
  5. vinterskor.
    By sarah in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar