Kalas!
_0508 Augustibarn
  1. Malin med J o M
    #1

    Kalas!

    Det hade vi igår för vår lilla Miranda som fyller ett på onsdag. Hon var så nöjd med all uppmärksamhet, visade upp att hon nu kan gå några steg, och var vår lilla solstråle precis som vanligt.

    Eftersom vi inte har haft något dop eller namnkalas för henne så hade vi bjudit hela släkten och lite till så vi var drygt trettio personer som trängdes, åt kakor och tårta och hade trevligt. Även storebror Jonathan tyckte kalaset var super, han fick några egna paket och har (ähum!) lagt beslag på de flesta av Mirandas.

    Hon är så STOR nu, helt plötsligt, sprutar ur sig nya ord och hittar på bus hela tiden, våran skrutta! Hon har äntligen, efter tre månader kommit ur sin supermammiga period och gråter inte längre så fort jag går ut ur rummet. Skönt, vill jag lova!

    Hon och brorsan börjar kunna leka lite mer tillsammans, största hindret just nu är inte att de inte kan, utan att hennes bror (2,5 år) är i värsta MIN-åldern och tycker att det är väldigt jobbigt att dela med sig. Det går över hoppas jag.

    På onsdag ska vi fira henne, bara vi i familjen. Det ska bli trevligt och mysigt det också :). Kram till er och hoppas ni har det bra allihopa!
  2. 1
    Kalas! Det hade vi igår för vår lilla Miranda som fyller ett på onsdag. Hon var så nöjd med all uppmärksamhet, visade upp att hon nu kan gå några steg, och var vår lilla solstråle precis som vanligt.

    Eftersom vi inte har haft något dop eller namnkalas för henne så hade vi bjudit hela släkten och lite till så vi var drygt trettio personer som trängdes, åt kakor och tårta och hade trevligt. Även storebror Jonathan tyckte kalaset var super, han fick några egna paket och har (ähum!) lagt beslag på de flesta av Mirandas.

    Hon är så STOR nu, helt plötsligt, sprutar ur sig nya ord och hittar på bus hela tiden, våran skrutta! Hon har äntligen, efter tre månader kommit ur sin supermammiga period och gråter inte längre så fort jag går ut ur rummet. Skönt, vill jag lova!

    Hon och brorsan börjar kunna leka lite mer tillsammans, största hindret just nu är inte att de inte kan, utan att hennes bror (2,5 år) är i värsta MIN-åldern och tycker att det är väldigt jobbigt att dela med sig. Det går över hoppas jag.

    På onsdag ska vi fira henne, bara vi i familjen. Det ska bli trevligt och mysigt det också :). Kram till er och hoppas ni har det bra allihopa!
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Grattis!
    ...och det där med att brorsan lägger beslag på paketen känner jag igen, men vad gör det egengligen?! Och "min-åldern" brukar ju gå över, så snart leker de nog som bara den. Må gott och ha ett toppenkalas i morron.
  4. 2
    Grattis!
    ...och det där med att brorsan lägger beslag på paketen känner jag igen, men vad gör det egengligen?! Och "min-åldern" brukar ju gå över, så snart leker de nog som bara den. Må gott och ha ett toppenkalas i morron.

Liknande trådar

  1. Kalas
    By mamma T in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 21:37
  2. 6-års kalas!
    By CarolaB in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 18:58
  3. kalas eller inte kalas?????
    By Tussa in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 10:40
  4. Kalas,kalas och bebis♥
    By ♥Helena♥ in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 00:22
  5. 3 års kalas eller 33 års kalas
    By Helena *viktminskar* in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 07:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar