vad tycker ni
_01 Höstbarn
  1. anna
    #1

    vad tycker ni

    bäst om hos era barn? den frågan har jag fått o det är svårt att välja ett el två saker...finns ju mycket man tycker om. Vad säger ni?
  2. 1
    vad tycker ni bäst om hos era barn? den frågan har jag fått o det är svårt att välja ett el två saker...finns ju mycket man tycker om. Vad säger ni?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Vilken fråga!

    Det är ju omöjligt att svara på; det går ju inte att plocka ut delar ur en hel person! Men jag kanske kan svara att just idag känner jag mig särskilt förälskad i (betagen/fascinerad av... vad vore rätt ord här...?) hans aptit på och nyfikenhet på livet, och hans självklara sätt att ta för sig och ta plats i alla sammanhang, men det är för att det är just de av alla hans egenskaper som kom fram tydligast just idag och som stannat hos mig nu sedan han somnat. Jag tycker ju om hela honom _bäst_, och omvänt finns det inget jag tycker "sämst" om hos honom, och förstås inte ens något som jag inte tycker om!
    Robbie nov -01 och Alice nov -09

    @->->- To walk on water you must leave the boat
  4. 2
    Vilken fråga! Det är ju omöjligt att svara på; det går ju inte att plocka ut delar ur en hel person! Men jag kanske kan svara att just idag känner jag mig särskilt förälskad i (betagen/fascinerad av... vad vore rätt ord här...?) hans aptit på och nyfikenhet på livet, och hans självklara sätt att ta för sig och ta plats i alla sammanhang, men det är för att det är just de av alla hans egenskaper som kom fram tydligast just idag och som stannat hos mig nu sedan han somnat. Jag tycker ju om hela honom _bäst_, och omvänt finns det inget jag tycker "sämst" om hos honom, och förstås inte ens något som jag inte tycker om!
  5. Linn m. 3 små
    #3
    Ja visst finns det massor man bara älskar hos sitt barn.

    Men den sak som jag tycker allra allra bäst om med Neo är att han är så otroligt gullig, kramis och gosig.

    Han säger så underbart gulliga saker som gör mig nästan tårögd av kärlek. Han ska "ringa" (hålla på med mina ringar), kramas och bara mysa lååånga stunder varje dag. Han kan utan problem sitta i mitt knä mitt på dagen, mitt under lek och stoj och bara gosas och vara nära.

    Och precis sån är jag oxå! Så det är det allra bästa jag vet med Neo! :0)

    Men som jag sa, visst finns det minst tusen saker till som jag tycker om!
  6. 3
    Ja visst finns det massor man bara älskar hos sitt barn.

    Men den sak som jag tycker allra allra bäst om med Neo är att han är så otroligt gullig, kramis och gosig.

    Han säger så underbart gulliga saker som gör mig nästan tårögd av kärlek. Han ska "ringa" (hålla på med mina ringar), kramas och bara mysa lååånga stunder varje dag. Han kan utan problem sitta i mitt knä mitt på dagen, mitt under lek och stoj och bara gosas och vara nära.

    Och precis sån är jag oxå! Så det är det allra bästa jag vet med Neo! :0)

    Men som jag sa, visst finns det minst tusen saker till som jag tycker om!
  7. Linn m. 3 små
    #4
    Fast jag kan nog känna som så att även om jag älskar Neo som helhet, sån som han är. Så finns det ju vissa saker i hans personlighet som jag helst hade sluppit. Och det kan man väl på ett sätt säga är det som man inte tycker om med barnet.

    Fast på ett sätt så hör ju även de jobbiga personlighetsdragen (vissa barn har ju dessutom mer än andra) ihop med vilka dom är som personer. och ingen är ju felfri. Men några saker måste man ju ändå tycka är sämre än de andra och jobbiga kanske till och med.

    Fast visst låter det kanske illa att säta att dom här sakerna tycker jag inte om med mitt barn. Men om man säger vilka saker man tycker sämst om, så blir det ju anolunda tycker jag. Eller kanske ännu hellre, vilka saker som man har svårast för med sitt barn. Det är ju ofta olika beroende på vilken förälder som svarar, då olika personlighter passar andra olika bra.

    Jag har tex jättesvårt att hantera min mellandotter när hon är lessen och sjuk (har ont osv). Just för att man inte får röra henne. Hon ligger å skriker och gråter i ren smärta och lessenhet... men man får inte ta henne nära och trösta, för då sparkas hon hejvilkt och skriker ännu högre. Det smärtar så att inte få krama om henne och visa hur mkt man älskar henne osv. Och jag lider så utav det och vet uppriktigt inte hur jag ska hantera det hela. Ska man bara låta henne ligga och skrika sig till söms eller vad göra??

    Ja det var en annan sak... men iaf en sak som jag har otroligt svårt för med min mellandotter! OCh det finns flera saker, både hos henne och de andra barnen! Men det handlar ju mer om personligheteskrocken snarare än att det är FEL på dom. Men JAG kan ju ändå ha svårt för det!
  8. 4
    Fast jag kan nog känna som så att även om jag älskar Neo som helhet, sån som han är. Så finns det ju vissa saker i hans personlighet som jag helst hade sluppit. Och det kan man väl på ett sätt säga är det som man inte tycker om med barnet.

    Fast på ett sätt så hör ju även de jobbiga personlighetsdragen (vissa barn har ju dessutom mer än andra) ihop med vilka dom är som personer. och ingen är ju felfri. Men några saker måste man ju ändå tycka är sämre än de andra och jobbiga kanske till och med.

    Fast visst låter det kanske illa att säta att dom här sakerna tycker jag inte om med mitt barn. Men om man säger vilka saker man tycker sämst om, så blir det ju anolunda tycker jag. Eller kanske ännu hellre, vilka saker som man har svårast för med sitt barn. Det är ju ofta olika beroende på vilken förälder som svarar, då olika personlighter passar andra olika bra.

    Jag har tex jättesvårt att hantera min mellandotter när hon är lessen och sjuk (har ont osv). Just för att man inte får röra henne. Hon ligger å skriker och gråter i ren smärta och lessenhet... men man får inte ta henne nära och trösta, för då sparkas hon hejvilkt och skriker ännu högre. Det smärtar så att inte få krama om henne och visa hur mkt man älskar henne osv. Och jag lider så utav det och vet uppriktigt inte hur jag ska hantera det hela. Ska man bara låta henne ligga och skrika sig till söms eller vad göra??

    Ja det var en annan sak... men iaf en sak som jag har otroligt svårt för med min mellandotter! OCh det finns flera saker, både hos henne och de andra barnen! Men det handlar ju mer om personligheteskrocken snarare än att det är FEL på dom. Men JAG kan ju ändå ha svårt för det!

Liknande trådar

  1. Vad tycker ni om
    By bokbok in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 22:18
  2. Vad tycker ni?
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 12:17
  3. Så... vad tycker ni?
    By PastorJohnson in forum Singelmingel
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 11:38
  4. vad tycker ni om...
    By charlie in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 22:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar