Istället för fiskdamm?
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Istället för fiskdamm?

    Jaha så var det dags för 4 årskalas nästa helg! Vanja har bjudit in hela Mulle-gruppen på dagis, får se hur många som kommer (10 barn sammanlagt, inkl Vanja o lillebror) Man kan ju hoppas på fint väder så vi kan vara ute åtminstone!:S
    Nu till min fråga; Vad har ni gjort på barnens kalas. Behöver man anordna lekar eller fixar de det själva, vilket blir \"bäst\"? Jag funderade på fiskdamm, men vad kan man ha i stället?
  2. 1
    Istället för fiskdamm? Jaha så var det dags för 4 årskalas nästa helg! Vanja har bjudit in hela Mulle-gruppen på dagis, får se hur många som kommer (10 barn sammanlagt, inkl Vanja o lillebror) Man kan ju hoppas på fint väder så vi kan vara ute åtminstone!:S
    Nu till min fråga; Vad har ni gjort på barnens kalas. Behöver man anordna lekar eller fixar de det själva, vilket blir \"bäst\"? Jag funderade på fiskdamm, men vad kan man ha i stället?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Vi brukar

    gömma godispåsarna i trädgården (ganska enkelt så här i början). Då blir det naturligt att dra sig hemåt efteråt liksom
  4. 2
    Vi brukar gömma godispåsarna i trädgården (ganska enkelt så här i början). Då blir det naturligt att dra sig hemåt efteråt liksom
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    tack för svar.. vad bökigt det blir att svara nu, jag tror att jag just skickade ditt inlägg till redax o anmälde det..:S INTE MENINGEN!
    Ja det får bli fiskdamm, för vi har ingen trädgård!
  6. 3
    tack för svar.. vad bökigt det blir att svara nu, jag tror att jag just skickade ditt inlägg till redax o anmälde det..:S INTE MENINGEN!
    Ja det får bli fiskdamm, för vi har ingen trädgård!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Skattjakt?
    Jag hade kalas för Sebastian och åtta kompisar till honom i helgen. (behöver jag säga att vi var helt slutkörda när alla gått hem!? Det blev lite väääl många barn i vår lilla lägenhet och HÖG volym. Men skoj hade dom!
    Godispåsarna gömde vi inne i lägenhet och hade skattjakt, det uppskattades.
    Utdelning av presenterna hade vi tänkt köra genom att snurra flaska och den flaskan pekar på skulle få ge sitt paket. Den planen stöp *S* ALLA barnen ville ju ge på en gång och bara rusade fram till en helt chockad men glad Sebastian. Att organisera dom var helt kört. Kanske går bättre nästa år... *hoppas*
  8. 4
    Skattjakt?
    Jag hade kalas för Sebastian och åtta kompisar till honom i helgen. (behöver jag säga att vi var helt slutkörda när alla gått hem!? Det blev lite väääl många barn i vår lilla lägenhet och HÖG volym. Men skoj hade dom!
    Godispåsarna gömde vi inne i lägenhet och hade skattjakt, det uppskattades.
    Utdelning av presenterna hade vi tänkt köra genom att snurra flaska och den flaskan pekar på skulle få ge sitt paket. Den planen stöp *S* ALLA barnen ville ju ge på en gång och bara rusade fram till en helt chockad men glad Sebastian. Att organisera dom var helt kört. Kanske går bättre nästa år... *hoppas*
  9. Åsa m
    #5

    Några tips från oss

    Vi hade totalt 12 barn i vår 4:a, det gick bra. Ett tips är att sätta tidsbegränsning på inbjudan, att kalaset är mellan 14-16 t.ex.

    Vi tänkte ha lekar men alla lekte för fullt själva så vi hoppade det.

    Tycker det är kul att ha ett tema på kalaset. Det finns massor av tips om du söker på nätet. Pappa här hade klätt ut sig till sjörövare och spelade lite teater bakom lakanet i fiskdammen, det tyckte dom var jättekul.

    Några vänner till oss gjorde så att man fiskade upp varsin nyckel (man kan få gamla nycklar hos nyckel/skomakare) och sedan fick alla låtsas låsa upp en skattkista där godispåsarna fanns, det var oxå kul.

    Att vänta med godispåsarna så länge som möjligt kan vara bra om man vill slippa 10-talet barn med sockerrus i kroppen skrikandes och springandes runt som galningar

    Lycka till med kalaset!
  10. 5
    Några tips från oss Vi hade totalt 12 barn i vår 4:a, det gick bra. Ett tips är att sätta tidsbegränsning på inbjudan, att kalaset är mellan 14-16 t.ex.

    Vi tänkte ha lekar men alla lekte för fullt själva så vi hoppade det.

    Tycker det är kul att ha ett tema på kalaset. Det finns massor av tips om du söker på nätet. Pappa här hade klätt ut sig till sjörövare och spelade lite teater bakom lakanet i fiskdammen, det tyckte dom var jättekul.

    Några vänner till oss gjorde så att man fiskade upp varsin nyckel (man kan få gamla nycklar hos nyckel/skomakare) och sedan fick alla låtsas låsa upp en skattkista där godispåsarna fanns, det var oxå kul.

    Att vänta med godispåsarna så länge som möjligt kan vara bra om man vill slippa 10-talet barn med sockerrus i kroppen skrikandes och springandes runt som galningar

    Lycka till med kalaset!

Liknande trådar

  1. alternativ t fiskdamm?
    By fialisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 18:37
  2. Fiskdamm
    By pehtra in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 15:05
  3. Fiskdamm
    By Fluffyn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 21:22
  4. Fiskdamm för vuxna!
    By vermie in forum En bra idé
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 18:16
  5. Fiskdamm för vuxna...
    By vermie in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar