Fredagskvällen på akuten
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Fredagskvällen på akuten

    I fredags skulle vi åka bort och jag sa till Moa att hon kunde gå ut och sätta sig i bilen, strax därefter hör jag ett illtjut från bilen, springer ut till Moa och undrar vad som hänt. Hon håller upp sin hand och säger att fingret vek sig när hon satte ner handen i sätet. Ser att vänster lillfinger pekar ut åt sidan, frågar om hon kan lägga fingret brevid det andra men det kan hon inte. Förstår att det hoppat ur led. Ringer jourcentralen med en skrikande Moa i knät. När jag pratar med sköterskan och hon hör hur Moa skriker så tycker hon att vi ska åka till akuten samt att ge henne alvedon. På vägen in till akuten så lugnar hon ner sig och då har hon skrikit 45 min i sträck.
    När vi väl får träffa läkaren och han känner på fingret så spänner hon sig för fullt och svarar bara mmm på frågan om det gör ont. Till röntgen som visar att det är ur led samt en fraktur. De drar fingret till rätta, vilka skrik det blir från tjejen, sen så gipsar de lill- och ringfingret samt en del av handryggen.
    Allt som allt tog det 4½ timme inne på akuten.
    SEn får jag ju med berätta att vi åkte in hela familjen med tron på att det skulle gå mycket fortare så vi kunde hälsa på kompisarna efter, men där fick vi tji, och barnen hade så roligt där inne NOT.

    Kram från Annika med Moa 19/11 - 01 + 3 till
  2. 1
    Fredagskvällen på akuten I fredags skulle vi åka bort och jag sa till Moa att hon kunde gå ut och sätta sig i bilen, strax därefter hör jag ett illtjut från bilen, springer ut till Moa och undrar vad som hänt. Hon håller upp sin hand och säger att fingret vek sig när hon satte ner handen i sätet. Ser att vänster lillfinger pekar ut åt sidan, frågar om hon kan lägga fingret brevid det andra men det kan hon inte. Förstår att det hoppat ur led. Ringer jourcentralen med en skrikande Moa i knät. När jag pratar med sköterskan och hon hör hur Moa skriker så tycker hon att vi ska åka till akuten samt att ge henne alvedon. På vägen in till akuten så lugnar hon ner sig och då har hon skrikit 45 min i sträck.
    När vi väl får träffa läkaren och han känner på fingret så spänner hon sig för fullt och svarar bara mmm på frågan om det gör ont. Till röntgen som visar att det är ur led samt en fraktur. De drar fingret till rätta, vilka skrik det blir från tjejen, sen så gipsar de lill- och ringfingret samt en del av handryggen.
    Allt som allt tog det 4½ timme inne på akuten.
    SEn får jag ju med berätta att vi åkte in hela familjen med tron på att det skulle gå mycket fortare så vi kunde hälsa på kompisarna efter, men där fick vi tji, och barnen hade så roligt där inne NOT.

    Kram från Annika med Moa 19/11 - 01 + 3 till
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Men fy!

    Det låter verkligen som det måste ha gjort vansinnigt ont! Ryser i hela kroppen. Hoppas fingret läker fort nu, men det brukar det ju göra på barn.
    Och ja, roligare ställen än akuten finns det ju...
    *kram*
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  4. 2
    Men fy! Det låter verkligen som det måste ha gjort vansinnigt ont! Ryser i hela kroppen. Hoppas fingret läker fort nu, men det brukar det ju göra på barn.
    Och ja, roligare ställen än akuten finns det ju...
    *kram*
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    åh fy , det måste ha gjort så ont. *rysa*

    Hoppas hon tycker attdet är hyfsat ok nu. Hur länge ska hon ha gpset?

    ~
  6. 3
    åh fy , det måste ha gjort så ont. *rysa*

    Hoppas hon tycker attdet är hyfsat ok nu. Hur länge ska hon ha gpset?

    ~
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Aj aj aj...

    Aj aj aj aj aj....

    Hoppas det onda har gått över nu! Lilla stumpan.....
  8. 4
    Aj aj aj... Aj aj aj aj aj....

    Hoppas det onda har gått över nu! Lilla stumpan.....
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    För en vecka sedan var vi och gipsade om det och nu på måndag så tas det av
    men lilltösen verkar inte haft besvär av att ha gipset, idag senast så hittade jag henne klättrandes i äppleträdet
  10. 5
    För en vecka sedan var vi och gipsade om det och nu på måndag så tas det av
    men lilltösen verkar inte haft besvär av att ha gipset, idag senast så hittade jag henne klättrandes i äppleträdet

Liknande trådar

  1. Vad gör ni såhär på fredagskvällen?
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 23:34
  2. Planerar för fredagskvällen...
    By fenje in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 15:05
  3. Hur överleva fredagskvällen?
    By MBMP in forum Vikt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 11:49
  4. Hej på fredagskvällen
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 21:13
  5. Vad lockar fredagskvällen med då?
    By jessisa4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar