5-årskoll
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    5-årskoll

    Idag var Viktor på 5-årskoll och han var såååå duktig (tyckte jag så klart).
    Han har perfekt syn (fick peka ut olika bokstäver som motsvarade de som BVC-tanten pekade på), pladdrade glatt på om teckningen han ritat (den föreställde visst en maskin som dödade folk, men bara sådana som var elaka och så dödar den elaka monster också, så klart!) och lyckades med lite coachning skriva sitt namn fast vissa bokstäver blev lite upp och ner... Växer gör han som han ska också, även om han är något kortare och lättare än medelkurvan, men det har han varit hela tiden.
    Det enda som det kommenterades på (förutom att maskinerna var lite ruskiga) var att han håller pennor ganska konstigt - med hela handen. Vi ska ta och uppmuntra teckning och sånt lite mer hemmavid, han har aldrig varit särskilt intresserad av att rita, men lillasyster är däremot mer än lovligt förtjust i sånt.
    Sedan var det dags för poliosprutan som visst gjorde ont, men inte så mycket och det var ju bra att man fick plåster så inte myggorna kom och åt upp blodet...

    Ibland häpnar man över vilken fantasi de små liven kan ha!
    Anna E med Viktor och Emma

    Hitta massa goda recept och matbudgettips på
    http://eklund.dyndns.org/mat/index.html -
    även med julrecept från tidigare års julsnack
    -o0===0o-
  2. 1
    5-årskoll Idag var Viktor på 5-årskoll och han var såååå duktig (tyckte jag så klart).
    Han har perfekt syn (fick peka ut olika bokstäver som motsvarade de som BVC-tanten pekade på), pladdrade glatt på om teckningen han ritat (den föreställde visst en maskin som dödade folk, men bara sådana som var elaka och så dödar den elaka monster också, så klart!) och lyckades med lite coachning skriva sitt namn fast vissa bokstäver blev lite upp och ner... Växer gör han som han ska också, även om han är något kortare och lättare än medelkurvan, men det har han varit hela tiden.
    Det enda som det kommenterades på (förutom att maskinerna var lite ruskiga) var att han håller pennor ganska konstigt - med hela handen. Vi ska ta och uppmuntra teckning och sånt lite mer hemmavid, han har aldrig varit särskilt intresserad av att rita, men lillasyster är däremot mer än lovligt förtjust i sånt.
    Sedan var det dags för poliosprutan som visst gjorde ont, men inte så mycket och det var ju bra att man fick plåster så inte myggorna kom och åt upp blodet...

    Ibland häpnar man över vilken fantasi de små liven kan ha!
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Vaddå 5 årskoll???

    Jag har ignen 5 åring... inte en si närheten av 5... ojoj... jo det hade jag visst.....

    itat: den föreställde visst en maskin som dödade folk, men bara sådana som var elaka och så dödar den elaka monster också, så klart!) ." Slut citat

    Å så skönt att hära att fler är helt lost på sånt. :-)

    Kul att allt gick bra.

    Undra sa flundra om man ska boka en tid själv i år... hmmm... kanske dax att ringa snart då .


    ~Linda m Oliver
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  4. 2
    Vaddå 5 årskoll??? Jag har ignen 5 åring... inte en si närheten av 5... ojoj... jo det hade jag visst.....

    itat: den föreställde visst en maskin som dödade folk, men bara sådana som var elaka och så dödar den elaka monster också, så klart!) ." Slut citat

    Å så skönt att hära att fler är helt lost på sånt. :-)

    Kul att allt gick bra.

    Undra sa flundra om man ska boka en tid själv i år... hmmm... kanske dax att ringa snart då .


    ~Linda m Oliver
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Tror inte att du behöver boka tid, de kallade oss till en dag strax efter Viktors födelsedag.
    Det är ju vaccinering som är inblandat också (polio).
    Anna E med Viktor och Emma

    Hitta massa goda recept och matbudgettips på
    http://eklund.dyndns.org/mat/index.html -
    även med julrecept från tidigare års julsnack
    -o0===0o-
  6. 3
    Tror inte att du behöver boka tid, de kallade oss till en dag strax efter Viktors födelsedag.
    Det är ju vaccinering som är inblandat också (polio).
  7. Jennie m Mathias
    #4

    Hos oss

    görs kontrollen vid 5,5 år och jag tror det är ganska vanligt så det är inte säkert att ni blir kallade nu utan istället till våren.

    / Jennie
  8. 4
    Hos oss görs kontrollen vid 5,5 år och jag tror det är ganska vanligt så det är inte säkert att ni blir kallade nu utan istället till våren.

    / Jennie
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Säger som den mystiska Zirie...

    (Jaså, Linda? Är det DU??? )

    ...att det är skönt att höra att fler är helt lost på sånt! Herman också.....

    Vi får ringa och boka tid själva för 5,5-årskontrollen! Snålekommun som inte ens kostar på sej att bjussa på en kallelse...
  10. 5
    Säger som den mystiska Zirie... (Jaså, Linda? Är det DU??? )

    ...att det är skönt att höra att fler är helt lost på sånt! Herman också.....

    Vi får ringa och boka tid själva för 5,5-årskontrollen! Snålekommun som inte ens kostar på sej att bjussa på en kallelse...
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Fick tid hem i dag för hörsel+ spruta och läkarundersökning. 2 olika dagar.
  12. 6
    Fick tid hem i dag för hörsel+ spruta och läkarundersökning. 2 olika dagar.

Liknande trådar

  1. 2-årskoll
    By fru ragge in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-24, 07:15
  2. 2 årskoll
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 16:40
  3. 3-årskoll..
    By Marisan in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:49
  4. 4 årskoll
    By LillaHon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 07:50
  5. 3-årskoll?
    By anja in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 08:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar