fostervatten som läcker..
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    fostervatten som läcker..

    Mitt f-vatten läcker och jag är bara i v.18. Någon annan som varit med om liknande där bebisen ändå klarat sig?
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  2. 1
    fostervatten som läcker.. Mitt f-vatten läcker och jag är bara i v.18. Någon annan som varit med om liknande där bebisen ändå klarat sig?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Inte personligen men jag vet att hinnorna kan läka igen och reparera sig själva det beror helt på orsaken till läckage och hur stort läckaget är
    vad säger läkarna?
    Det hänger mycket på hur mycket vatten som stannar kvar hos bäbisen. ofta om man läcker så beordras ju helvila ja till och med inläggning på sjukhuset,
  4. 2
    Inte personligen men jag vet att hinnorna kan läka igen och reparera sig själva det beror helt på orsaken till läckage och hur stort läckaget är
    vad säger läkarna?
    Det hänger mycket på hur mycket vatten som stannar kvar hos bäbisen. ofta om man läcker så beordras ju helvila ja till och med inläggning på sjukhuset,
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3

    Hej.

    Det är "hål" i ena fosterhinnan...och jag är beordrad sängläge och har fått pencillin för inf.risken. Ska på UL imorgon igen och kolla mängden fostervatten hos bebben. 2003 hände nästan samma sak, men då sprack båda hinnorna och ALLT fostervatten rann ut, det var öken hos bebben. Förlorade då bebisen i v.20. Det är all erfarenhet jag har...så jag mår rätt ruttet just nu. Tack för ditt svar. Kram
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  6. 3
    Hej. Det är "hål" i ena fosterhinnan...och jag är beordrad sängläge och har fått pencillin för inf.risken. Ska på UL imorgon igen och kolla mängden fostervatten hos bebben. 2003 hände nästan samma sak, men då sprack båda hinnorna och ALLT fostervatten rann ut, det var öken hos bebben. Förlorade då bebisen i v.20. Det är all erfarenhet jag har...så jag mår rätt ruttet just nu. Tack för ditt svar. Kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    stöttekram!
    det fylls ju på fostervatten så är hålet litet finns ju dels chansen att det faktiskt "läker" ihop dels vid sängliggande chansen att vattnet fylls på tillräckligt för att bäbisen ska klara sig

    tragiskt det som hänt dig tjejen och jag ber och bönar högre makter att din bäbis ska klara sig!
  8. 4
    stöttekram!
    det fylls ju på fostervatten så är hålet litet finns ju dels chansen att det faktiskt "läker" ihop dels vid sängliggande chansen att vattnet fylls på tillräckligt för att bäbisen ska klara sig

    tragiskt det som hänt dig tjejen och jag ber och bönar högre makter att din bäbis ska klara sig!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Hej
    Har tyvärr en lignande erfarenhet som dig där vattnet gick helt i v16 och då har ju bebisen inte en chans. Men min man har en kollega vars fru läckte fostervatten efter FP-prov och blev sjukskriven resten av grav pga läckage men där läckte det så pass sakta att det han fyllas på. De barnet påverkades inte alls av läckaget. Jag håller tummarna för dig och hoppas att allt går bra denna gången.
  10. 5
    Hej
    Har tyvärr en lignande erfarenhet som dig där vattnet gick helt i v16 och då har ju bebisen inte en chans. Men min man har en kollega vars fru läckte fostervatten efter FP-prov och blev sjukskriven resten av grav pga läckage men där läckte det så pass sakta att det han fyllas på. De barnet påverkades inte alls av läckaget. Jag håller tummarna för dig och hoppas att allt går bra denna gången.

Liknande trådar

  1. Läcker jag fostervatten???
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 12:30
  2. Läcker jag fostervatten..?
    By tina m filip + bf 22/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 11:31
  3. Läcker fostervatten?
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 17:50
  4. läcker fostervatten... = OK?
    By izza_77 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 20:18
  5. Läcker jag fostervatten??
    By Eowyn in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 23:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar