Favoritleksaker?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Favoritleksaker?

    Vad har era små för favoritleksaker? Eriks favorit är en pysselboll från tupperware(eller hur det nu stavas?) Han fattar ju inte poängen med att stoppa in klossarna på rätt ställe i bollen, men han älskar att undersöka klossarna och banka dom mot varandra, eller riva mina små torn som jag bygger åt honom med dom! Igår hade vi två andra bebisar på besök och dom tyckte också klossarna var roliga. Annars gillar han bollar och sin gåstol.

    Tänkte ni kunde ge några bra tips på leksaker som är värda att införskaffa!

    Ha en underbar dag!

    Kramar
  2. 1
    Favoritleksaker? Vad har era små för favoritleksaker? Eriks favorit är en pysselboll från tupperware(eller hur det nu stavas?) Han fattar ju inte poängen med att stoppa in klossarna på rätt ställe i bollen, men han älskar att undersöka klossarna och banka dom mot varandra, eller riva mina små torn som jag bygger åt honom med dom! Igår hade vi två andra bebisar på besök och dom tyckte också klossarna var roliga. Annars gillar han bollar och sin gåstol.

    Tänkte ni kunde ge några bra tips på leksaker som är värda att införskaffa!

    Ha en underbar dag!

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    roligast här

    är bitleksaker i alla former, fem nya tänder som kliar o vill användas.
    Han gillar halvliters petflaskor också, samt köksredskap i plast.

    Pusselbollen har vi också, köpte den till Viktor när han var liten.
    Nu när han är tre tycker han att det är kul att sitta o pilla i klossarna i rätt hål.

    Gåstol har vi ingen, men han älskar att krypa runt själv o utforska golvet.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  4. 2
    roligast här är bitleksaker i alla former, fem nya tänder som kliar o vill användas.
    Han gillar halvliters petflaskor också, samt köksredskap i plast.

    Pusselbollen har vi också, köpte den till Viktor när han var liten.
    Nu när han är tre tycker han att det är kul att sitta o pilla i klossarna i rätt hål.

    Gåstol har vi ingen, men han älskar att krypa runt själv o utforska golvet.
  5. _Diana_
    #3

    Roligast är sånt som inte är hans leksaker :)

    Allt man lägger fram som är köpt till Didrik kastar han snabbt åt sidan om han får syn på ngt annat, te.x en tidning, dammsugaren, en sladd, gardinerna, kläder osv. Det är som om han vet att det där ska man inte leka med - så därför tar han sig snabbt dit! Roligast tycker han att det är att få en tidning att prassla med, riva i och stoppa i munnen. En plastbunke att banka på och div köksredskap i plast att bita i och banka med Bitleksakerna han har funkar nu när två tänder kommit halvvägs upp. Sen älskar han att få ligga ute på en filt på gräsmattan och leka med gräset! Billigt nöje
  6. 3
    Roligast är sånt som inte är hans leksaker :) Allt man lägger fram som är köpt till Didrik kastar han snabbt åt sidan om han får syn på ngt annat, te.x en tidning, dammsugaren, en sladd, gardinerna, kläder osv. Det är som om han vet att det där ska man inte leka med - så därför tar han sig snabbt dit! Roligast tycker han att det är att få en tidning att prassla med, riva i och stoppa i munnen. En plastbunke att banka på och div köksredskap i plast att bita i och banka med Bitleksakerna han har funkar nu när två tänder kommit halvvägs upp. Sen älskar han att få ligga ute på en filt på gräsmattan och leka med gräset! Billigt nöje
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    en keyboard :-) Vi köpte en på cles ohlson förra julen till storasyster. Den har djurljud, spelar små melodier + att man kan spela själv. Det är nog Alvas favvo just nu. Annars gillar hon nog dockor / barbies mest, speciellt håret :-)
  8. 4
    en keyboard :-) Vi köpte en på cles ohlson förra julen till storasyster. Den har djurljud, spelar små melodier + att man kan spela själv. Det är nog Alvas favvo just nu. Annars gillar hon nog dockor / barbies mest, speciellt håret :-)
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    Hon har

    en uppsjö av olika balansclowner, plastgrejjor, små kramdjur, bitringar osvosv. Men klart roligast är 1 mina nycklar 2 min mobil 3 fjärrkontrollen 4 pennor och eller papper som ligger framme på bordet 5 alla tvättråd som sitter överallt (VARFÖR är barn så intresserade av dessa vita lappar????
  10. 5
    Hon har en uppsjö av olika balansclowner, plastgrejjor, små kramdjur, bitringar osvosv. Men klart roligast är 1 mina nycklar 2 min mobil 3 fjärrkontrollen 4 pennor och eller papper som ligger framme på bordet 5 alla tvättråd som sitter överallt (VARFÖR är barn så intresserade av dessa vita lappar????
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    Inga särskilda igentligen.

    Änså länge gillar Olle mest sin nalle som han känner igen .Andra mjukis/plysch djur går ochså bra. Roas fortfarande av gymmet. Han är inte så intresserad av leksaker. Han vill ha mycket uppmärsammhet, gos och bus. Han älskar när man killar honom med sitt eget hår, pussar honom så det killas mm. Det kanske ändras när han lärt sig att sitta?
    Har ni märkt någon skillnad av att det väcks ett intresse av leksaker då?
  12. 6
    Inga särskilda igentligen. Änså länge gillar Olle mest sin nalle som han känner igen .Andra mjukis/plysch djur går ochså bra. Roas fortfarande av gymmet. Han är inte så intresserad av leksaker. Han vill ha mycket uppmärsammhet, gos och bus. Han älskar när man killar honom med sitt eget hår, pussar honom så det killas mm. Det kanske ändras när han lärt sig att sitta?
    Har ni märkt någon skillnad av att det väcks ett intresse av leksaker då?
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    precis, tvättlappar! Hade ju tänkt ta bort dom, för sådant vill dom ju inte ha....helt fel! En lapp på ett mjukisdjur kan underhålla pojken i 1 timme :-)

    Kram
  14. 7
    precis, tvättlappar! Hade ju tänkt ta bort dom, för sådant vill dom ju inte ha....helt fel! En lapp på ett mjukisdjur kan underhålla pojken i 1 timme :-)

    Kram
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Bästa leksakerna finns i kökslådan!
    Påsklämmor, burklock, slickepott mm. Enkelt att variera då hon fort tröttnar på en grej. Annarsv är prasselböckerna rätt roliga, och inte att förglömma: syskon! Jag kan busa som bara den med tyra och hon ser glad ut o ler men så kommer saga o behöver bara visa sig så skrattar tyra högt :/
  16. 8
    Bästa leksakerna finns i kökslådan!
    Påsklämmor, burklock, slickepott mm. Enkelt att variera då hon fort tröttnar på en grej. Annarsv är prasselböckerna rätt roliga, och inte att förglömma: syskon! Jag kan busa som bara den med tyra och hon ser glad ut o ler men så kommer saga o behöver bara visa sig så skrattar tyra högt :/
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Fjärrkontroller är väldigt poppis, alltså dom som vi använder...inte hennes egen. Elias var likadan...förbjuden frukt smakar bäst heter det väl? *s*

    Pet-flaskor, bitringar, spegeln på hjul och hennes egna fötter är också mkt poppis att leka med!
  18. 9
    Fjärrkontroller är väldigt poppis, alltså dom som vi använder...inte hennes egen. Elias var likadan...förbjuden frukt smakar bäst heter det väl? *s*

    Pet-flaskor, bitringar, spegeln på hjul och hennes egna fötter är också mkt poppis att leka med!
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10

    Fjärrkontroller & tidningar

    hon älskar att pilla på fjärrkontrollerna, suga lite på dom och så.
    En annan favorit är att "läsa tidningen".. den blir då strimlad i småbitar, vilket är väldigt kul enligt Alva
  20. 10
    Fjärrkontroller & tidningar hon älskar att pilla på fjärrkontrollerna, suga lite på dom och så.
    En annan favorit är att "läsa tidningen".. den blir då strimlad i småbitar, vilket är väldigt kul enligt Alva
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Dra i gardiner är en klar favorit o pilla men papper som man sen stoppar i munnen är ju oxå jättekul, annars är det gåstolen som är nr 1, en träskallra som jag hade när jag var liten är en klar favorit, listan kan göras mkt längre men som avslutning så skriver jag oxå tvättlappen på olika saker. Superkul hihi.
  22. 11
    Dra i gardiner är en klar favorit o pilla men papper som man sen stoppar i munnen är ju oxå jättekul, annars är det gåstolen som är nr 1, en träskallra som jag hade när jag var liten är en klar favorit, listan kan göras mkt längre men som avslutning så skriver jag oxå tvättlappen på olika saker. Superkul hihi.
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12
    Storebror är en klar favorit Han älskar verkligen och ser upp till sin storebror. Det lyser glädje och bus i ögonen på honom när storebror är i närheten.

    Annars älskar han att åka omkring i sin gåbil och dra i gardinernrna, jaga dammsugaren. *S*
  24. 12
    Storebror är en klar favorit Han älskar verkligen och ser upp till sin storebror. Det lyser glädje och bus i ögonen på honom när storebror är i närheten.

    Annars älskar han att åka omkring i sin gåbil och dra i gardinernrna, jaga dammsugaren. *S*

Liknande trådar

  1. Favoritleksaker just nu...
    By skruttans mor in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 22:13
  2. Favoritleksaker?
    By jumy in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 17:35
  3. Favoritleksaker??
    By Carro m Tim & Minea in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 22:21
  4. Favoritleksaker?
    By Karin m I&O in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:47
  5. Sonens favoritleksaker *ot*
    By Hibiskus_m_3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 09:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar