Doppresent! HJÄLP! OT
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Doppresent! HJÄLP! OT

    Vi ska på dop i helgen och som vanligt...så är det hjärntorka!
    Jag har funderat i veckor!!!
    Vad ska man köpa för roligt till en 3 månaders KILLE?
    Tänkte köpa något mer ovanligt än doptallrik/spargris/sked.
    Extra svårt till en kille, tycker jag.

    Någon med ett bra tips??!?!?
    Snabb hjälp önskas.
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Doppresent! HJÄLP! OT Vi ska på dop i helgen och som vanligt...så är det hjärntorka!
    Jag har funderat i veckor!!!
    Vad ska man köpa för roligt till en 3 månaders KILLE?
    Tänkte köpa något mer ovanligt än doptallrik/spargris/sked.
    Extra svårt till en kille, tycker jag.

    Någon med ett bra tips??!?!?
    Snabb hjälp önskas.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Jag vet!

    Köp en bumbo! Om de inte redan har en såklart...

    Vi fick en på Vilmes dop och vi har använt den hur mycket som helst...
    Nu när Vilmes kusin döptes så gav vi honom en, och de blev oxå jätteglada.

    Det är mitt tips det!
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  4. 2
    Jag vet! Köp en bumbo! Om de inte redan har en såklart...

    Vi fick en på Vilmes dop och vi har använt den hur mycket som helst...
    Nu när Vilmes kusin döptes så gav vi honom en, och de blev oxå jätteglada.

    Det är mitt tips det!
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Är det första barnet i familjen, så går det ju alltid bra med leksaker tycker jag. Köp en fin träleksak eller varför inte FisherPrice tex.

    Vi fick även solskyddskläder som lite annorlunda men mkt bra present!
  6. 3
    Är det första barnet i familjen, så går det ju alltid bra med leksaker tycker jag. Köp en fin träleksak eller varför inte FisherPrice tex.

    Vi fick även solskyddskläder som lite annorlunda men mkt bra present!
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Köp en...

    sjal då? Det kan vara bra för det kanske man inte vågar testa om man inte får i present. Eller kanske sånt som man annars inte unnar sig, t.ex kläder av lite dyrare märke, eller leksaker av lite dyrare märke, t.ex träleksaker och såna saker. Fast om du ska köpa kläder så köp lite större storlekar så han kan växa i, men inte allt för stort, vi fick en tröja i strlk 104 på Williams dop, inte så kul att lagra kläder i så många år för att kunna använda dem. Men lagom är väl kanske nåt till årsdagen? För troligtvis har man redan bunkrat kläder i strlk 50-68, 74.
  8. 4
    Köp en... sjal då? Det kan vara bra för det kanske man inte vågar testa om man inte får i present. Eller kanske sånt som man annars inte unnar sig, t.ex kläder av lite dyrare märke, eller leksaker av lite dyrare märke, t.ex träleksaker och såna saker. Fast om du ska köpa kläder så köp lite större storlekar så han kan växa i, men inte allt för stort, vi fick en tröja i strlk 104 på Williams dop, inte så kul att lagra kläder i så många år för att kunna använda dem. Men lagom är väl kanske nåt till årsdagen? För troligtvis har man redan bunkrat kläder i strlk 50-68, 74.
  9. Hanna m Elias-1208
    #5

    Böcker!

    Jag har alltid köpt barnböcker i olika tappning, är själv boktok och det har varit väldigt uppskattat. Fina inbundna sagosamlingar för lite större barn...
  10. 5
    Böcker! Jag har alltid köpt barnböcker i olika tappning, är själv boktok och det har varit väldigt uppskattat. Fina inbundna sagosamlingar för lite större barn...
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Aha, det var ju jättesmart.

    jag vet faktiskt inte om de redan har en...de bor en bit bort så vi har inte varit och hälsat på dem på ett tag.
  12. 6
    Aha, det var ju jättesmart.

    jag vet faktiskt inte om de redan har en...de bor en bit bort så vi har inte varit och hälsat på dem på ett tag.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Jo, någon bok är ju alltid bra- vi ska faktiskt kolla lite i bokhandeln ikväll.
  14. 7
    Jo, någon bok är ju alltid bra- vi ska faktiskt kolla lite i bokhandeln ikväll.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Tack för många bra ideer, vi fick också kläder tex storlek 98 och så mycket garderober har jag inte så jag vill spara till hon blir 2 eller vad det blir
  16. 8
    Tack för många bra ideer, vi fick också kläder tex storlek 98 och så mycket garderober har jag inte så jag vill spara till hon blir 2 eller vad det blir
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Inte första barnet, annars skulle det ju vara bra- men dyrare leksaker kanske vore nåt ändå- det är ju inte vad föräldrarna köper iallafall...
  18. 9
    Inte första barnet, annars skulle det ju vara bra- men dyrare leksaker kanske vore nåt ändå- det är ju inte vad föräldrarna köper iallafall...
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Tack för alla svar
    Återkommer ikväll om vad vi hittade till slut.
  20. 10
    Tack för alla svar
    Återkommer ikväll om vad vi hittade till slut.
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11
    Åhh en sån bok som barnet själv är med i kanske??
    Fabian fick en där hans fastrar och hans själv var huvudpersoner!! Jättegulligt =))

    Kram
    Fabian 2005-12 & Stella 2007-10
  22. 11
    Åhh en sån bok som barnet själv är med i kanske??
    Fabian fick en där hans fastrar och hans själv var huvudpersoner!! Jättegulligt =))

    Kram
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Ja det hade varit nåt...

    Men jag hade så kort om tid på mig så jag hann inte beställa en...men det var ju en toppenbra ide annars- får jag komma ihåg till nästa gång!
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  24. 12
    Ja det hade varit nåt... Men jag hade så kort om tid på mig så jag hann inte beställa en...men det var ju en toppenbra ide annars- får jag komma ihåg till nästa gång!
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    DET BLEV EN Bok

    med rim och ramsor. Jättesöt, hade kunnat tänkt mig att köpa en sån till lillkråkan också. Jag har ingen koll på de där ramsorna där man kittlas i magen eller namnger fingrar osv och jag vet inte så många kompisar som kan dem heller så jag tror den blir bra. Så- upp i ottan imorgon på dop!
    Tack för alla bra tips.
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  26. 13
    DET BLEV EN Bok med rim och ramsor. Jättesöt, hade kunnat tänkt mig att köpa en sån till lillkråkan också. Jag har ingen koll på de där ramsorna där man kittlas i magen eller namnger fingrar osv och jag vet inte så många kompisar som kan dem heller så jag tror den blir bra. Så- upp i ottan imorgon på dop!
    Tack för alla bra tips.

Liknande trådar

  1. Hjälp! Doppresent!
    By Elflin in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 12:13
  2. Hjälp! Doppresent!
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 21:50
  3. Hjälp med doppresent
    By myral in forum _0606 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 13:00
  4. Doppresent. Hjälp...
    By gianna03 in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 20:00
  5. Doppresent - hjälp
    By stina-74 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 17:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar