Hängselbyxa utan knäppning i grenen?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Hängselbyxa utan knäppning i grenen?

    Jag letar hängselbyxa till min lilla tjej. Hon är snart 4 år men kort och smal och drar stl. 86 på hängselbyxor ( 89 cm lång, mätte igår på sjukhuset). Midjebyxor känns hopplöst eftersom det finns så mycket "blöjplats" i dem att de sitter obekvämt på dottern som ju är blöjfri sedan länge.

    Problemet är att de flesta hängselbyxor i stl. 86 har blöjknäppning och det är ju både obekvämt och lite babyaktigt på en så pass stor tjej. Någon som har sett fina hängselbyxor utan knäppning i grenen? Hon har vanliga enkla från Pop så jag letar efter mer "tjejiga".

    Dottern har själv förälskat sig i hängselbyxan med Nalle Puh från Hm som hon såg i Rowells katalogen. Jag är osäker på om de är väldigt babyaktiga och dessutom har de ju knäppning i grenen. Någon som vet hur de är i verkligheten och kan tipsa om de skulle vara bra?
  2. 1
    Hängselbyxa utan knäppning i grenen? Jag letar hängselbyxa till min lilla tjej. Hon är snart 4 år men kort och smal och drar stl. 86 på hängselbyxor ( 89 cm lång, mätte igår på sjukhuset). Midjebyxor känns hopplöst eftersom det finns så mycket "blöjplats" i dem att de sitter obekvämt på dottern som ju är blöjfri sedan länge.

    Problemet är att de flesta hängselbyxor i stl. 86 har blöjknäppning och det är ju både obekvämt och lite babyaktigt på en så pass stor tjej. Någon som har sett fina hängselbyxor utan knäppning i grenen? Hon har vanliga enkla från Pop så jag letar efter mer "tjejiga".

    Dottern har själv förälskat sig i hängselbyxan med Nalle Puh från Hm som hon såg i Rowells katalogen. Jag är osäker på om de är väldigt babyaktiga och dessutom har de ju knäppning i grenen. Någon som vet hur de är i verkligheten och kan tipsa om de skulle vara bra?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Esprit kanske?

    Förra hösten så köpte jag ett par jättefina hängslebyxor på Esprit till min yngsta dotter. Då hade hon strlk 74 och var ca 9mån så jag VILLE ha blöjknäppning. Men de hade dessa inte. Och även om de var fina så var det inte så mycket utrymme för blöja heller.
    Men dessa saker som jag saknade är ju precis det du vill ha
    Så kanske du ska titta om Esprit får in ngt liknande i höst. Annars vet jag att NameIt ibland har haft jättefina hängslebyxor.
  4. 2
    Esprit kanske? Förra hösten så köpte jag ett par jättefina hängslebyxor på Esprit till min yngsta dotter. Då hade hon strlk 74 och var ca 9mån så jag VILLE ha blöjknäppning. Men de hade dessa inte. Och även om de var fina så var det inte så mycket utrymme för blöja heller.
    Men dessa saker som jag saknade är ju precis det du vill ha
    Så kanske du ska titta om Esprit får in ngt liknande i höst. Annars vet jag att NameIt ibland har haft jättefina hängslebyxor.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Åh! Tack för tipset! Esprit vet jag inte om jag kan få tag i här nu när Guppi är borta. Kan man handla Esprit från nätet?
    NameIt har vi i en Exit butik här så där ska jag kolla.
  6. 3
    Åh! Tack för tipset! Esprit vet jag inte om jag kan få tag i här nu när Guppi är borta. Kan man handla Esprit från nätet?
    NameIt har vi i en Exit butik här så där ska jag kolla.
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Titta på www.jako-o.com, de hade några såg jag nu när jag synade katalogen lite snabbt. Jag är inte TVÄRSÄKER på att det finns utan där, men ahr för mig det.
  8. 4
    Titta på www.jako-o.com, de hade några såg jag nu när jag synade katalogen lite snabbt. Jag är inte TVÄRSÄKER på att det finns utan där, men ahr för mig det.
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Du kan köpa Esprit på www.esprit.de (eller .com), de skickar även till Sverige vet jag, en del från sidan har handlat där. Porto 12,5 Euro om de inte ändrat det, samma som jako-o.
  10. 5
    Du kan köpa Esprit på www.esprit.de (eller .com), de skickar även till Sverige vet jag, en del från sidan har handlat där. Porto 12,5 Euro om de inte ändrat det, samma som jako-o.

Liknande trådar

  1. Hängselbyxa stl 110
    By eveli in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 14:46
  2. knäppning i höften
    By annfis in forum Höftluxationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 16:20
  3. Hängselbyxa i strl 98?
    By eveli in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:45
  4. Kofta med knäppning i ryggen?
    By mildred in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 16:36
  5. Pop-hängselbyxa?
    By Maria in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 21:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar