Vi har varit o badat...
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Vi har varit o badat...

    I plaskisen i Sundbybergs simhall litegrann. De tyckte William var störtkul o badade i typ en halvtimme o lekte.. Men vet ni vad äckligt - tjejerna o killarna delar omklädningsrum där ... Herrarnas omklädningsrum brann för kanske ett år sedan, så nu byter de om tillsammans med damerna. Kan man verkligen inte hitta en annan lösning? Kalla mig pryd, men ja tyckte de va skitäckligt när vi kom ut från duschen o de stod en massa nakna gubbar bredvid vårat skåp!
  2. 1
    Vi har varit o badat... I plaskisen i Sundbybergs simhall litegrann. De tyckte William var störtkul o badade i typ en halvtimme o lekte.. Men vet ni vad äckligt - tjejerna o killarna delar omklädningsrum där ... Herrarnas omklädningsrum brann för kanske ett år sedan, så nu byter de om tillsammans med damerna. Kan man verkligen inte hitta en annan lösning? Kalla mig pryd, men ja tyckte de va skitäckligt när vi kom ut från duschen o de stod en massa nakna gubbar bredvid vårat skåp!
  3. Hanna m Elias-1208
    #2
    Usch vad läskigt! Verkar konstigt att man inte lyckats separera omklädningsrummen...
  4. 2
    Usch vad läskigt! Verkar konstigt att man inte lyckats separera omklädningsrummen...
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    på vårt babysim fanns det bara gemensamma omklädningsrum. det var deras filosofi att båda föräldrarna skulle kunna hjälpas åt.
    Tyckte det var lite jobbigt i början men sedan vande man sig (och hittade knep ))))
  6. 3
    på vårt babysim fanns det bara gemensamma omklädningsrum. det var deras filosofi att båda föräldrarna skulle kunna hjälpas åt.
    Tyckte det var lite jobbigt i början men sedan vande man sig (och hittade knep ))))
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Du skämtar! Vet inte om jag är superpryd men aldrig att jag skulle byta om bland "gamla gubbar"
  8. 4
    Du skämtar! Vet inte om jag är superpryd men aldrig att jag skulle byta om bland "gamla gubbar"
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Nämen hu!

    Alltså, jag kanske är pryd men ajg har lite problem med nakenhet. Inte min egen då utan andras. Jag gillar inte att näcka bland folk öht och tycker det är tillräckligt med en massa okända kvinns!
    ♥ Mamma till fem busiga barn ♥

    Min pyssliga blogg: http://stickig.blogspot.com
  10. 5
    Nämen hu! Alltså, jag kanske är pryd men ajg har lite problem med nakenhet. Inte min egen då utan andras. Jag gillar inte att näcka bland folk öht och tycker det är tillräckligt med en massa okända kvinns!
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    IIIIIIiiiiiihhhhhh! Ja, jag håller med - urk för att plötsligt vara omgiven av nakna gubbar oavsett ålder! Jag säger som Tessan - har inga problem med min nakenhet men med andras! Ffa om det är gubbar! Irk!
    _____________
    Ulrika m. Ebba o Klara
  12. 6
    IIIIIIiiiiiihhhhhh! Ja, jag håller med - urk för att plötsligt vara omgiven av nakna gubbar oavsett ålder! Jag säger som Tessan - har inga problem med min nakenhet men med andras! Ffa om det är gubbar! Irk!
    _____________
    Ulrika m. Ebba o Klara
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Nämen fy....

    Skulle inte heller ha gillat det! lite "privacy" kan man väl få ha lixom.. Det räcker gott och väl med okända kvinnor tycker jag.

    men kul att han gillade att bada! tror att det blir en tur till simhallen för oss oxå snart. Enda problemet är att de bara har uppvärmd pool för bebisar (drop-in) typ 7-9 på lördagsmorgonen. Men men.. det är väl bara att masa sig upp, för Vilme måset ju få ha nåt kul, han oxå!
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  14. 7
    Nämen fy.... Skulle inte heller ha gillat det! lite "privacy" kan man väl få ha lixom.. Det räcker gott och väl med okända kvinnor tycker jag.

    men kul att han gillade att bada! tror att det blir en tur till simhallen för oss oxå snart. Enda problemet är att de bara har uppvärmd pool för bebisar (drop-in) typ 7-9 på lördagsmorgonen. Men men.. det är väl bara att masa sig upp, för Vilme måset ju få ha nåt kul, han oxå!
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Ehhh!!!

    Ehhh!!

    Ja alltså.. vad ska man säga?
    Jag skulle heller inte gilla det.. och när man då är själv med ett barn hur lätt är det då att vara smidig och försöka dölja det heligaste? Nää jag är ganska pryd jag med i såna lägen, vill liksom själv välja vem jag ska visa upp mig för *s*
    Men då måste de väl ha satt ner badpriset pga av det?
    Fabian 2005-12 & Stella 2007-10
  16. 8
    Ehhh!!!

    Ehhh!!

    Ja alltså.. vad ska man säga?
    Jag skulle heller inte gilla det.. och när man då är själv med ett barn hur lätt är det då att vara smidig och försöka dölja det heligaste? Nää jag är ganska pryd jag med i såna lägen, vill liksom själv välja vem jag ska visa upp mig för *s*
    Men då måste de väl ha satt ner badpriset pga av det?
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Förstår dig ...

    Jag skulle inte heller känna mig särskilt bekväm med läget. Jag skulle nog vänt i dörren faktiskt
    Men kul att Wille gillade att bada.
    På måndag blir det Babysim-kurs igen för lillkråkan, steg 3
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  18. 9
    Förstår dig ... Jag skulle inte heller känna mig särskilt bekväm med läget. Jag skulle nog vänt i dörren faktiskt
    Men kul att Wille gillade att bada.
    På måndag blir det Babysim-kurs igen för lillkråkan, steg 3
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    men alltså sådär...

    kan jag tycka att det är ok, att det är en grupp föräldrar som babysimmar och hjälps åt tillsammans i omklädningsrummen sedan, för då fattar man ju att de bara har för avsikt att sköta om sitt lilla barn, sjukt vore ju annars. Och om någon skulle bli stött kan man ju då gå in på toaletten o byta om medan den andre kan hålla ett öga på barnet.

    Men jag känner mig inte lika bekväm i att dela omklädningsutrymme med män av olika de slag, gamla män i yfrontskalsonger, det känns inte helt ok!
    Jag vet inte vad de har för avsikt i att välja skåpet bredvid mig liksom, jag känner mig inte helt avslappnad att stå naken bredvid och klä på mig o mitt barn. Jag röstar nej för gemensamma omklädningsrum, men vid babysim kan jag förstå tanken - för jag tyckte själv det var krångligt när vi babysimmade och William var trött o kinkig efter badet o ja fick lägga honom på golvet och snabbkläpå mig, det hade känts bekvämare om han fick sitta i pappas famn och vi turades om med att byta om, duscha o klä på william.
  20. 10
    men alltså sådär... kan jag tycka att det är ok, att det är en grupp föräldrar som babysimmar och hjälps åt tillsammans i omklädningsrummen sedan, för då fattar man ju att de bara har för avsikt att sköta om sitt lilla barn, sjukt vore ju annars. Och om någon skulle bli stött kan man ju då gå in på toaletten o byta om medan den andre kan hålla ett öga på barnet.

    Men jag känner mig inte lika bekväm i att dela omklädningsutrymme med män av olika de slag, gamla män i yfrontskalsonger, det känns inte helt ok!
    Jag vet inte vad de har för avsikt i att välja skåpet bredvid mig liksom, jag känner mig inte helt avslappnad att stå naken bredvid och klä på mig o mitt barn. Jag röstar nej för gemensamma omklädningsrum, men vid babysim kan jag förstå tanken - för jag tyckte själv det var krångligt när vi babysimmade och William var trött o kinkig efter badet o ja fick lägga honom på golvet och snabbkläpå mig, det hade känts bekvämare om han fick sitta i pappas famn och vi turades om med att byta om, duscha o klä på william.
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    Nej...

    Jag blev också helt chockad, vi bara stod där som förstenade. Det var efter badet var klart som vi märkte det och kom från duschen. Men som tur var fattade "farbrorn" galoppen när han såg oss och blev lika generad som vi och sa "oj, ursäkta, jag är alldeles strax klar, så jag är på utgång så ni kan få byta om själva".
  22. 11
    Nej... Jag blev också helt chockad, vi bara stod där som förstenade. Det var efter badet var klart som vi märkte det och kom från duschen. Men som tur var fattade "farbrorn" galoppen när han såg oss och blev lika generad som vi och sa "oj, ursäkta, jag är alldeles strax klar, så jag är på utgång så ni kan få byta om själva".
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Fattar vad du menar...

    Jag har också lite svårt för att helt ogenerat hänga av mig handduken o gå flera meter till duschen och stå där och visa behaget, jag hör väl mer till typen som har den lindad runt så långt det går och sedan vänder mig om när jag duschar så jag står med kroppen mot väggen så att säga. Men det kändes ännu värre när det kom en massa nakna män med hängande paket och där stod jag o kände mig lugnt besvärad och generad!
  24. 12
    Fattar vad du menar... Jag har också lite svårt för att helt ogenerat hänga av mig handduken o gå flera meter till duschen och stå där och visa behaget, jag hör väl mer till typen som har den lindad runt så långt det går och sedan vänder mig om när jag duschar så jag står med kroppen mot väggen så att säga. Men det kändes ännu värre när det kom en massa nakna män med hängande paket och där stod jag o kände mig lugnt besvärad och generad!
  25. Medlem sedan
    Feb 2005
    #13

    Nope...

    och det fanns heller ingen information om det, då hade vi inte badat. Det fanns i oför sig ombytningsbås, men vi visste inte att det behövdes så vi valde skåpen längst fram, känns ju inte så smidigt att stå i ett 1kvm stort bås med en trött liten bebis efter bad..
  26. 13
    Nope... och det fanns heller ingen information om det, då hade vi inte badat. Det fanns i oför sig ombytningsbås, men vi visste inte att det behövdes så vi valde skåpen längst fram, känns ju inte så smidigt att stå i ett 1kvm stort bås med en trött liten bebis efter bad..
  27. Medlem sedan
    Feb 2005
    #14

    Wow...

    vad avancerat, med steg 3. Vi gav ju upp efter steg 1, eller faktiskt innan steg 1 kursen var slut, den inträffade ju mitt i Williams sovtimme och det var jättesvårt att rucka den rutinen, han har hållt stenhårt på sin timme sen han föddes, och varje gång vi tog upp det med simläraren sa han bara att vi måste få bättre rutin på hans sovande så att han är pigg till simningen. Jag stod o försökte flytta den hela tiden, men till slut blev jag arg - om han redan har en rutin - varför ändra den då? Jag blev arg att simläraren försökte antyda att vi inte har rutiner på han utan kommer dit o har inte lyckats tajma in ett sovpass - det stämde ju inte. Dessutom va de så stressigt mot slutet, man hade 20 min på sig att bada, för varje gång togs ett nytt moment upp, och för varje gång skulle man öka på dykningarna, mot slutet skulle vi hinna med kanske 10 dyk / gång, det slutade med att det kändes som vi skulle bara stå o ropa dyk o trycka ner honom i vattnet hela tiden för att hinna med alla dyken innan det var dags för ett nytt moment.. Nej, jag föredrar då lek o plask med barnen så de vänjer sig vid vattnet på det viset så får simningen komma av fri vilja.
  28. 14
    Wow... vad avancerat, med steg 3. Vi gav ju upp efter steg 1, eller faktiskt innan steg 1 kursen var slut, den inträffade ju mitt i Williams sovtimme och det var jättesvårt att rucka den rutinen, han har hållt stenhårt på sin timme sen han föddes, och varje gång vi tog upp det med simläraren sa han bara att vi måste få bättre rutin på hans sovande så att han är pigg till simningen. Jag stod o försökte flytta den hela tiden, men till slut blev jag arg - om han redan har en rutin - varför ändra den då? Jag blev arg att simläraren försökte antyda att vi inte har rutiner på han utan kommer dit o har inte lyckats tajma in ett sovpass - det stämde ju inte. Dessutom va de så stressigt mot slutet, man hade 20 min på sig att bada, för varje gång togs ett nytt moment upp, och för varje gång skulle man öka på dykningarna, mot slutet skulle vi hinna med kanske 10 dyk / gång, det slutade med att det kändes som vi skulle bara stå o ropa dyk o trycka ner honom i vattnet hela tiden för att hinna med alla dyken innan det var dags för ett nytt moment.. Nej, jag föredrar då lek o plask med barnen så de vänjer sig vid vattnet på det viset så får simningen komma av fri vilja.
  29. Medlem sedan
    Feb 2005
    #15

    Ja, jag ...

    tycker ju också det.. va skumt i alla fall..
  30. 15
    Ja, jag ... tycker ju också det.. va skumt i alla fall..
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    haha ja...

    jag vill inte se nakna gubbar, kan tänka mig att se sambon när han är gammal o skrynklig, men då har jag ju några år på mig än o vänja mig vid tanken ;o)
  32. 16
    haha ja... jag vill inte se nakna gubbar, kan tänka mig att se sambon när han är gammal o skrynklig, men då har jag ju några år på mig än o vänja mig vid tanken ;o)
  33. Medlem sedan
    Feb 2005
    #17

    var simmar ni?

    jag tyckte de va jättesvårt att hitta en simhall med uppvärmd bassäng för de små... till slut hitta vi till sumpan, men t.ex husbybadet hade ju varit närmare, där har de ju ett äventyrsbad vilket ju är rätt kul..
  34. 17
    var simmar ni? jag tyckte de va jättesvårt att hitta en simhall med uppvärmd bassäng för de små... till slut hitta vi till sumpan, men t.ex husbybadet hade ju varit närmare, där har de ju ett äventyrsbad vilket ju är rätt kul..
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Oj då

    Det lät ju inte som det var så himla bra upplägg på kursen?! Vi började dyka i kurs 2, och det kändes skönt med plask och lek i första kursen bara. Sen hinner vi kanske bara med 3 dyk per gång, för vi sjunger och gör massa rörelselekar, balanslekar osv emellan. Så kurs 3 ska vi börja med "fria torpeder" och det ska bli jättekul!
    Vårt babysim är på kvällarna för att sambon ska kunna hinna hem innan och vara med varje gång- som tur var så krockar det inte med hennes sovtider osv för vi hade inte kunnat byta tid. Det är klart att man inte kan rucka på sovtiderna hur som helst, man får liksom anpassa allt annat efter de små liven
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  36. 18
    Oj då Det lät ju inte som det var så himla bra upplägg på kursen?! Vi började dyka i kurs 2, och det kändes skönt med plask och lek i första kursen bara. Sen hinner vi kanske bara med 3 dyk per gång, för vi sjunger och gör massa rörelselekar, balanslekar osv emellan. Så kurs 3 ska vi börja med "fria torpeder" och det ska bli jättekul!
    Vårt babysim är på kvällarna för att sambon ska kunna hinna hem innan och vara med varje gång- som tur var så krockar det inte med hennes sovtider osv för vi hade inte kunnat byta tid. Det är klart att man inte kan rucka på sovtiderna hur som helst, man får liksom anpassa allt annat efter de små liven
  37. Medlem sedan
    Apr 2005
    #19
    Alltså, vi bor ju på landet... typ 25 mil från STHLM, så det är nog ännu längre hit!

    Hoppad u hittar nåt bättre!
  38. 19
    Alltså, vi bor ju på landet... typ 25 mil från STHLM, så det är nog ännu längre hit!

    Hoppad u hittar nåt bättre!

Liknande trådar

  1. Idag har vi varit och badat och det är
    By nettis73 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 13:59
  2. Idag har vi varit och badat!
    By Maria med Ida & Moa in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 18:21
  3. Har varit och badat!
    By tl-67 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 16:29
  4. Varit och badat
    By Jeanette med Wille in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 10:46
  5. Varit och badat idag
    By emeli in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar