Frätande bajs...?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Frätande bajs...?

    Linnea har nu i två dagar bajsat oftare än vanligt och flera gånger löst och äckligt *sorry* Även fast vi bytt snabbt på henne så är hon nu jätteröd i rumpan och det är nästan som huden är tunnare på de röda ställena. Jag smörjer med inotyol men det är fortfarande rött. Tips på vad jag kan göra? Hon har idag även en rinnande näsa. Är det inte så att man kan få dessa symptom när det är tänder på g? Tacksam för svar.
    Johi, stolt mamma till L 0508 & E 0708

    www.teacherjohi.blogspot.com
  2. 1
    Frätande bajs...? Linnea har nu i två dagar bajsat oftare än vanligt och flera gånger löst och äckligt *sorry* Även fast vi bytt snabbt på henne så är hon nu jätteröd i rumpan och det är nästan som huden är tunnare på de röda ställena. Jag smörjer med inotyol men det är fortfarande rött. Tips på vad jag kan göra? Hon har idag även en rinnande näsa. Är det inte så att man kan få dessa symptom när det är tänder på g? Tacksam för svar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Augustimage kallar jag det för! Mina barn har varit lösa i sina magar till och från i 2 veckor, det är SÅ vanligt att magar pajar när det är varmt och fuktigt ute.
    Att tänder kan göra magen så lös köper jag inte alls, näsan brukr börja rinna vid virusinfektioner eller vid allergier.

    Har inget råd förutom att fortsätta smörja tjockt och lufta när det går...
  4. 2
    Augustimage kallar jag det för! Mina barn har varit lösa i sina magar till och från i 2 veckor, det är SÅ vanligt att magar pajar när det är varmt och fuktigt ute.
    Att tänder kan göra magen så lös köper jag inte alls, näsan brukr börja rinna vid virusinfektioner eller vid allergier.

    Har inget råd förutom att fortsätta smörja tjockt och lufta när det går...
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3
    En till m augustimage här!

    Max är helt skinnflådd i rumpan efter otaliga blöjbyten idag... Suck! Har givit honom blåbärssoppa och bytt ut fullkornsvällingen mot majsvälling idag. Vi var på dagis och hälsade på och han åt lite sand, kan ju ha varit något där - vad vet man... Hoppas det ger sig snart!
  6. 3
    En till m augustimage här!

    Max är helt skinnflådd i rumpan efter otaliga blöjbyten idag... Suck! Har givit honom blåbärssoppa och bytt ut fullkornsvällingen mot majsvälling idag. Vi var på dagis och hälsade på och han åt lite sand, kan ju ha varit något där - vad vet man... Hoppas det ger sig snart!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Nea fick också majsvälling idag. Hoppas det blir bättre. Jag har aldrig hört talas om augustimage...
  8. 4
    Nea fick också majsvälling idag. Hoppas det blir bättre. Jag har aldrig hört talas om augustimage...
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Okej, men idag får det bli septembermage då eller?
  10. 5
    Okej, men idag får det bli septembermage då eller?
  11. Medlem sedan
    Jun 2000
    #6
    Inte jag heller - men jag hakade på Nikes definition . Hon kan mycket och vet mycket, henne tror jag på!
  12. 6
    Inte jag heller - men jag hakade på Nikes definition . Hon kan mycket och vet mycket, henne tror jag på!
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7
    Haha, jaaa - det tänkte jag inte ens på *var tog augusti vägen?!?!?!?!*
  14. 7
    Haha, jaaa - det tänkte jag inte ens på *var tog augusti vägen?!?!?!?!*
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    tänder på g kan vara orsaken. Det kan också bero på att hon har ätit något som är lite starkt för magen (röda saker, mkt äpple t.ex.) eller att hon är allergisk för något. Inotyol är det bästa du kan göra just nu. Om det är tänder på g så går det snart över, annars får du söka efter annan orsak.
  16. 8
    tänder på g kan vara orsaken. Det kan också bero på att hon har ätit något som är lite starkt för magen (röda saker, mkt äpple t.ex.) eller att hon är allergisk för något. Inotyol är det bästa du kan göra just nu. Om det är tänder på g så går det snart över, annars får du söka efter annan orsak.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    hm... tänker efter vad hon har ätit. Jo, kanske lite stark mat. Jaja, nu verkar det vara lite bättre men jag får fortfarande smörja och jag märker på henne att det svider när jag torkar henne.
  18. 9
    hm... tänker efter vad hon har ätit. Jo, kanske lite stark mat. Jaja, nu verkar det vara lite bättre men jag får fortfarande smörja och jag märker på henne att det svider när jag torkar henne.
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Båda mina barn har blivit hemskt dåliga i magen när det varit nya tänder på gång. Här smörjer vi och ger mildare mat, försiktig med viss frukt (speciellt päron), samt ev byter till risvälling som är mild och lite stoppande. Mathilda håller just nu på att vänja tillbaks sig till sin vanliga fullkornsvälling efter en läskig bajsperiod...
  20. 10
    Båda mina barn har blivit hemskt dåliga i magen när det varit nya tänder på gång. Här smörjer vi och ger mildare mat, försiktig med viss frukt (speciellt päron), samt ev byter till risvälling som är mild och lite stoppande. Mathilda håller just nu på att vänja tillbaks sig till sin vanliga fullkornsvälling efter en läskig bajsperiod...
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Oj, ni vet ju inte vem jag är ! Anna m S0305 & M0507 hette jag förut...nu har jag inte kunnat bestämma mig för ett bra nick, så jag kör väl med mitt inloggningsnamn, Pita, sålänge.
  22. 11
    Oj, ni vet ju inte vem jag är ! Anna m S0305 & M0507 hette jag förut...nu har jag inte kunnat bestämma mig för ett bra nick, så jag kör väl med mitt inloggningsnamn, Pita, sålänge.

Liknande trådar

  1. Frätande medel på händerna
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 12:13
  2. bajs bajs bajs =(( *amningen igen*
    By Elin Solstråle in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 14:56
  3. Bajs, bajs, bajs, bajs, kiss och plutt..
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 19:20
  4. Är annanas frätande?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 10:22
  5. Frätande bajs
    By MALIN_28 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar