Hur många procent jobbar ni nu?
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Hur många procent jobbar ni nu?

    Kom att tänka på att jag ju är nyfiken på hur mycket ni jobbar!
    Hur pusslar ni ihop vardagen?

    Här fortsätter jag med 75% ett tag till, fast jag har fått ett så flängt schema att jag borde ta fler lektioner på fredagarna, då jag bara undervisar i TVÅ timmar! (En enda grupp.) Och så har jag lediga torsdagar, vilket ger en känsla av att skolka på torsdagen och gör att det är lite svårt med motivationen på fredagen.
    Mårten jobbar heltid på andra sidan stan som förut.

    Barnen börjar 07.15 på dagis, och slutar någonstans mellan 14 och 16.15. Torsdagar kommer jag ibland att ha dem hemma, ibland jobba, beroende på arbetsbörda, väder, friskhet och sånt. Vill ju gärna använda den dagen till att träna, storhandla, mitt-i-vecka-röja hemma och sånt också.

    Hur gör ni?
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  2. 1
    Hur många procent jobbar ni nu? Kom att tänka på att jag ju är nyfiken på hur mycket ni jobbar!
    Hur pusslar ni ihop vardagen?

    Här fortsätter jag med 75% ett tag till, fast jag har fått ett så flängt schema att jag borde ta fler lektioner på fredagarna, då jag bara undervisar i TVÅ timmar! (En enda grupp.) Och så har jag lediga torsdagar, vilket ger en känsla av att skolka på torsdagen och gör att det är lite svårt med motivationen på fredagen.
    Mårten jobbar heltid på andra sidan stan som förut.

    Barnen börjar 07.15 på dagis, och slutar någonstans mellan 14 och 16.15. Torsdagar kommer jag ibland att ha dem hemma, ibland jobba, beroende på arbetsbörda, väder, friskhet och sånt. Vill ju gärna använda den dagen till att träna, storhandla, mitt-i-vecka-röja hemma och sånt också.

    Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Jag jobbar 80%

    Jag jobbar 80% (ca 6 timmars arbetsdag x 5) och min sambo jobbar heltid. Jag pendlar långt, 1,5 timme enkel resa från dörr till dörr. Min sambo jobbar hemifrån mestadels, vilket gör att han lämnar hämtar alla dagar utom onsdag. Onsdagar jobbar jag oftast hemifrån och då tar jag dagis. På förskolan är barnen från 8.45-9 nån gång till kl 16.15. De äter först frukost i lugn och ro hemma och sen åker vi iväg, ingen särskild tid som ska passas.

    Förut när båda pendlade till Stockholm tog jag lämningen och då var vi tvungna att hinna till frukost på dagis och sen gick morgonens sista tåg kl 8.02 (nästa tåg inte förrän 9.30, så det var inte läge att missa!). Det var stress och tandagnisslan varje dag, så det här känns som rena himmelriket med mornar utan stress och panik. Jag kan ha dåligt samvete över att min sambo jobbar heltid och ändå lämnar och hämtar, men jag har ju den vidriga pendlingen, själva pendeltågsresan tar 1 tim 5 min och varannan dag är det förseningar och då tar det ännu längre tid.

    Jag kommer hem lagom till middagen och sen är det bollibompa och kvällsrace. Jag tycker jag träffar barnen alldeles för lite i veckorna och välkomnar onsdagarna då jag lämnar lite senare och hämtar lite tidigare eftersom jag slipper restiden då.
  4. 2
    Jag jobbar 80% Jag jobbar 80% (ca 6 timmars arbetsdag x 5) och min sambo jobbar heltid. Jag pendlar långt, 1,5 timme enkel resa från dörr till dörr. Min sambo jobbar hemifrån mestadels, vilket gör att han lämnar hämtar alla dagar utom onsdag. Onsdagar jobbar jag oftast hemifrån och då tar jag dagis. På förskolan är barnen från 8.45-9 nån gång till kl 16.15. De äter först frukost i lugn och ro hemma och sen åker vi iväg, ingen särskild tid som ska passas.

    Förut när båda pendlade till Stockholm tog jag lämningen och då var vi tvungna att hinna till frukost på dagis och sen gick morgonens sista tåg kl 8.02 (nästa tåg inte förrän 9.30, så det var inte läge att missa!). Det var stress och tandagnisslan varje dag, så det här känns som rena himmelriket med mornar utan stress och panik. Jag kan ha dåligt samvete över att min sambo jobbar heltid och ändå lämnar och hämtar, men jag har ju den vidriga pendlingen, själva pendeltågsresan tar 1 tim 5 min och varannan dag är det förseningar och då tar det ännu längre tid.

    Jag kommer hem lagom till middagen och sen är det bollibompa och kvällsrace. Jag tycker jag träffar barnen alldeles för lite i veckorna och välkomnar onsdagarna då jag lämnar lite senare och hämtar lite tidigare eftersom jag slipper restiden då.
  5. LenaP & Wilda
    #3

    Intensivt ...

    Jag har just börjat arbeta heltid (1 månad) och så gör även min sambo. Det blir långa dagar för Wilda på dagis, men det verkar gå mycket bra än så länge. Jag ser det som att jag har haft henne mycket korta dagar där hela tiden fram tills nu. Jag testar och ser hur det går framledes.

    Sambon lämnar på dagis kl. 8.00 och ibland hämtar han 17.30. Hämtar jag så blir det 17.30 också.

    Allt blir ju väldigt komprimerat till helgen med handling och andra diverse ärenden, tyvärr Men jag har ganska stor hjälp av mina äldre duktiga barn.

    Tränar gör jag på söndag, fredag kväll och tiiiidigt på tisdag morgon innan jobbet. (6.45!)
  6. 3
    Intensivt ... Jag har just börjat arbeta heltid (1 månad) och så gör även min sambo. Det blir långa dagar för Wilda på dagis, men det verkar gå mycket bra än så länge. Jag ser det som att jag har haft henne mycket korta dagar där hela tiden fram tills nu. Jag testar och ser hur det går framledes.

    Sambon lämnar på dagis kl. 8.00 och ibland hämtar han 17.30. Hämtar jag så blir det 17.30 också.

    Allt blir ju väldigt komprimerat till helgen med handling och andra diverse ärenden, tyvärr Men jag har ganska stor hjälp av mina äldre duktiga barn.

    Tränar gör jag på söndag, fredag kväll och tiiiidigt på tisdag morgon innan jobbet. (6.45!)
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    110% kanske *s* Det varierar till coh från reser jag blir det mååånga timmar och är jag hemma brukar jag flexa bort överskottet lite. Men jag jobbar 100% men bara 80 % på jobbet kan man säga för jag kommer ca 30 min sent på morgonen och åker 30 min tidigt på eftermiddagen för att kunna ha barnen mellan 8 och 17 (17:15) på förskolan men det gör att jag får jobba igen en timme hemma eller samla ihop det på helgen. Sambon jobabr ocå heltid.
  8. 4
    110% kanske *s* Det varierar till coh från reser jag blir det mååånga timmar och är jag hemma brukar jag flexa bort överskottet lite. Men jag jobbar 100% men bara 80 % på jobbet kan man säga för jag kommer ca 30 min sent på morgonen och åker 30 min tidigt på eftermiddagen för att kunna ha barnen mellan 8 och 17 (17:15) på förskolan men det gör att jag får jobba igen en timme hemma eller samla ihop det på helgen. Sambon jobabr ocå heltid.
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5
    Jag jobbar 100% så gör även maken. Denna termin ska jag även plugg 50% på distans. Allt detta fungerar eftersom att vi båda jobbar oregelbundet båda två. Barnen kommer att få mycket bättre tider på dagis nu när jag pluggar.
  10. 5
    Jag jobbar 100% så gör även maken. Denna termin ska jag även plugg 50% på distans. Allt detta fungerar eftersom att vi båda jobbar oregelbundet båda två. Barnen kommer att få mycket bättre tider på dagis nu när jag pluggar.
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6

    Vad skönt!

    ...att det funkar för henne på dagis med längre dagar! Ja, ofta så är det ju mysigt att vara kvar sent, vilket Lovisa saknar från när de började 10.30 och gick till 17.30 - 18.
    Då var det ju mysstund med fröken i soffan och en bok. Skönt att få varva ner ihop, och inte bara slängas in och ut i hopen som det lätt blir när de går kortare tider.

    Att ha äldre syskon som hjälper till verkar underbart! Förstår att du har lättare att komma ifrån på kvällarna än vad jag har, som har en treårig som som SKA nattas av mamma tills han somnat, annars är det minst en timmes tumult. Nackdelen med att bara en förälder jobbar nersatt tid, och blir favoriten...

    Skönt att känna att man har rulle på det hela, även om helgerna går åt till måsten, som du säger!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  12. 6
    Vad skönt! ...att det funkar för henne på dagis med längre dagar! Ja, ofta så är det ju mysigt att vara kvar sent, vilket Lovisa saknar från när de började 10.30 och gick till 17.30 - 18.
    Då var det ju mysstund med fröken i soffan och en bok. Skönt att få varva ner ihop, och inte bara slängas in och ut i hopen som det lätt blir när de går kortare tider.

    Att ha äldre syskon som hjälper till verkar underbart! Förstår att du har lättare att komma ifrån på kvällarna än vad jag har, som har en treårig som som SKA nattas av mamma tills han somnat, annars är det minst en timmes tumult. Nackdelen med att bara en förälder jobbar nersatt tid, och blir favoriten...

    Skönt att känna att man har rulle på det hela, även om helgerna går åt till måsten, som du säger!
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    Ja, jag har förstått...

    ...att du reser en del! Skönt att du får flexa bort det på hemmaplan senare. Har ni några andra aktiviteter för er med barnen?
    Några på vårt dagis går på olika saker, men jag känner att jag inet vill binda upp mig den tid vi har - de är så små än så länge, och så är de ju sjuka så mycket att det inte brukar vara någon idé att gå en hel termin på något i alla fall...
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  14. 7
    Ja, jag har förstått... ...att du reser en del! Skönt att du får flexa bort det på hemmaplan senare. Har ni några andra aktiviteter för er med barnen?
    Några på vårt dagis går på olika saker, men jag känner att jag inet vill binda upp mig den tid vi har - de är så små än så länge, och så är de ju sjuka så mycket att det inte brukar vara någon idé att gå en hel termin på något i alla fall...
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8
    Att du orkar! Wow! Ja, skönt att ni kan ha oregelbundna tider. (Och det är så man slipper inbrott, har vi kommit fram till! Ingen skulle bli klok på våra tider härhemma om de försökte kolla upp det! ) Lycka till med pluggandet! Vad ska du läsa?
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  16. 8
    Att du orkar! Wow! Ja, skönt att ni kan ha oregelbundna tider. (Och det är så man slipper inbrott, har vi kommit fram till! Ingen skulle bli klok på våra tider härhemma om de försökte kolla upp det! ) Lycka till med pluggandet! Vad ska du läsa?
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Vincent & Herman kommer nog börja på barnaerobics båda två nu i slutet av sept. det är kl 09:30 på lördagsmorgonen. Vincent gick förra terminen och stortrivdes. Hade funderat på simskola för V men det fanns absolut inga tider som passade och inte heller på ridningen. Vi försöker spela spel, mysa, leka, g på bio mm när vi har tid över att rå om varandra, Men ibland får jag världens ångest över att jag inte är med barnen mer. Men jag vet samtidigt att jag trivs med mitt resande i jobbet och skulle nog bli nojjig av att var hemma för mycket, det märkte jag ju under arbetslösheten och föräldraledigheten. Kanske bättre att ha en glad mamma när vi ses?
  18. 9
    Vincent & Herman kommer nog börja på barnaerobics båda två nu i slutet av sept. det är kl 09:30 på lördagsmorgonen. Vincent gick förra terminen och stortrivdes. Hade funderat på simskola för V men det fanns absolut inga tider som passade och inte heller på ridningen. Vi försöker spela spel, mysa, leka, g på bio mm när vi har tid över att rå om varandra, Men ibland får jag världens ångest över att jag inte är med barnen mer. Men jag vet samtidigt att jag trivs med mitt resande i jobbet och skulle nog bli nojjig av att var hemma för mycket, det märkte jag ju under arbetslösheten och föräldraledigheten. Kanske bättre att ha en glad mamma när vi ses?
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10

    Heltid

    och har som Evie långa restider, 1 tim 40 min enkel väg. Jag tar numera tåget eftersom köerna är tillbaks efter att Stockholmsförsöket är över. Får se vad valet visar och skall jag resa lika långt i restid som med tåget kan jag iaf göra det billigare. Roar mig med sudoku under tiden *ler*

    Vill gärna korta ner på arbetstiden. Just nu har jag som Evie också en dag hemma i veckan. Kanske kan utöka till två så småningom utna att behöva gå ner i arbetstid. Det tjänar ju både jag och företaget på än att gå ner i arbetstid, om jag jobbar hemifrån en dag till istället *ler* Jag känner mig ganska stressad nu med barn på förskolan 8:15- 16:00 och så träffar jag inte dem förrän klockan 18:00, en timma före sängdags :-(
    Det är mycket att göra på jobbet och att gå ner i tid kan vara svårt att få gå ihop på tjänsten också då vi bara är två som jobbar inom det området jag gör.

    Helgerna är ofta fullspäckade med aktiviteter och så skall man hinna med hemmet och vänner helst också.
  20. 10
    Heltid och har som Evie långa restider, 1 tim 40 min enkel väg. Jag tar numera tåget eftersom köerna är tillbaks efter att Stockholmsförsöket är över. Får se vad valet visar och skall jag resa lika långt i restid som med tåget kan jag iaf göra det billigare. Roar mig med sudoku under tiden *ler*

    Vill gärna korta ner på arbetstiden. Just nu har jag som Evie också en dag hemma i veckan. Kanske kan utöka till två så småningom utna att behöva gå ner i arbetstid. Det tjänar ju både jag och företaget på än att gå ner i arbetstid, om jag jobbar hemifrån en dag till istället *ler* Jag känner mig ganska stressad nu med barn på förskolan 8:15- 16:00 och så träffar jag inte dem förrän klockan 18:00, en timma före sängdags :-(
    Det är mycket att göra på jobbet och att gå ner i tid kan vara svårt att få gå ihop på tjänsten också då vi bara är två som jobbar inom det området jag gör.

    Helgerna är ofta fullspäckade med aktiviteter och så skall man hinna med hemmet och vänner helst också.
  21. Medlem sedan
    Jul 2000
    #11
    Ingenting! ;-)

    I alla fall inte på företaget... Fast innan jag gick hem och blev mammaledig arbetade jag 90% och Alexandra var på dagis mellan 8 och 16. Jag minns dock inte när jag gick upp från 80 till 90, men det var väl när hon blev tre ungefär...

    Nu är jag, så klart, hemma heltid - men det blir ändå inte mycket gjort. :-( Nåja, bebisar är inte små så länge, så jag hinner nog stressa runt jag också!
  22. 11
    Ingenting! ;-)

    I alla fall inte på företaget... Fast innan jag gick hem och blev mammaledig arbetade jag 90% och Alexandra var på dagis mellan 8 och 16. Jag minns dock inte när jag gick upp från 80 till 90, men det var väl när hon blev tre ungefär...

    Nu är jag, så klart, hemma heltid - men det blir ändå inte mycket gjort. :-( Nåja, bebisar är inte små så länge, så jag hinner nog stressa runt jag också!
  23. Medlem sedan
    Mar 2001
    #12
    jag har precis gått ner till 75%
  24. 12
    jag har precis gått ner till 75%
  25. Carina m. Hugo+Elias
    #13

    75%

    Arbetar inom vården, så jag har både kvällar o helger jag arbetar. Barnen är lediga en vardag i veckan, försöker att lägga den så att det blir måndagen el fredagen. Övrig tid går de 8-16 när jag har dagpass o 9.30-17.30 när jag har kvällspass. Ibland ses inte jag o deras pappa så värst mkt, för vi liksom "går om varandra". Men det är skönt att ha "egentid" också, då man kan tvätta, städa o handla, eller bara rå om sig själv. Och den förmånen har jag i och med mitt skiftarbete.
  26. 13
    75% Arbetar inom vården, så jag har både kvällar o helger jag arbetar. Barnen är lediga en vardag i veckan, försöker att lägga den så att det blir måndagen el fredagen. Övrig tid går de 8-16 när jag har dagpass o 9.30-17.30 när jag har kvällspass. Ibland ses inte jag o deras pappa så värst mkt, för vi liksom "går om varandra". Men det är skönt att ha "egentid" också, då man kan tvätta, städa o handla, eller bara rå om sig själv. Och den förmånen har jag i och med mitt skiftarbete.
  27. Camilla m D & S
    #14

    90 %

    Började jobba 90 procent i februari. Korta dagar - 9-16 resp 9.15 till 15.30 - måndagar och torsdagar och långa - 9-18 tis-ons resp 9-17 fredagar.

    Jag lämnar varje morgon, hämtar måndagar och sambon tis-ons samt fredag. Torsdagar hämtar jag Sofia så åker vi direkt på gympa, sambon hämtar sonen som i sin tur ska på scouterna.

    Sonen har dessutom fotboll på tisdagar, som sambon får ta honom till. Jag hämtar.

    Däremellan försöker jag även hinna med att träna själv. I nuläget måndagkvällar och lördagmornar.

    Söndag kväll har sonen dessutom simskola. I värsta fall även en fotbollmatch någon gång under helgen. Däremellan ska man dessutom försöka ha ett liv ;-)

    Skämt åsido, visst är det tufft ibland. Det gäller att vara jäkligt organiserad.
  28. 14
    90 % Började jobba 90 procent i februari. Korta dagar - 9-16 resp 9.15 till 15.30 - måndagar och torsdagar och långa - 9-18 tis-ons resp 9-17 fredagar.

    Jag lämnar varje morgon, hämtar måndagar och sambon tis-ons samt fredag. Torsdagar hämtar jag Sofia så åker vi direkt på gympa, sambon hämtar sonen som i sin tur ska på scouterna.

    Sonen har dessutom fotboll på tisdagar, som sambon får ta honom till. Jag hämtar.

    Däremellan försöker jag även hinna med att träna själv. I nuläget måndagkvällar och lördagmornar.

    Söndag kväll har sonen dessutom simskola. I värsta fall även en fotbollmatch någon gång under helgen. Däremellan ska man dessutom försöka ha ett liv ;-)

    Skämt åsido, visst är det tufft ibland. Det gäller att vara jäkligt organiserad.
  29. Medlem sedan
    Sep 2000
    #15

    50% fr o m idag!

    Jag är precis tillbaka på jobbet efter senaste f-ledigheten. Och vi börjar med lite mjukstart på 50% första månaden, sen kommer jag gå upp till heltid i 3 månader. Sindra ska vara hemma och mysa med pappa under den här tiden.
    Vid tangenterna...
    /Nadja, mamma till S-06, T-04, S-01 & B-91
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~
    Min blogg: http://busmammans.blogg.se/
  30. 15
    50% fr o m idag! Jag är precis tillbaka på jobbet efter senaste f-ledigheten. Och vi börjar med lite mjukstart på 50% första månaden, sen kommer jag gå upp till heltid i 3 månader. Sindra ska vara hemma och mysa med pappa under den här tiden.
  31. Medlem sedan
    Sep 2000
    #16

    100 % och så....

    ... studerar jag på universitetet på halvfart, d v s 10 poäng denna termin, grundläggande läs- och skrivinlärning. Himla intressant & en hel del matnyttigt verkar det blir... Arbetar som förskollärare i en förskoleklass *underbart*

    Min "oäkta hälft" jobbar 100% 7-16 mån-fre som fastighetsskötare och så frilansar han som journalist när helst han så kan.

    När jag väntade Maja så jobbade jag 100 % , läste på universitetet på halvfart samt arbetade som personlig assistent ca 35 timmar per månad, så lite grann har jag allt lugnat ner mig...



    Camilla med Maja 010529
  32. 16
    100 % och så.... ... studerar jag på universitetet på halvfart, d v s 10 poäng denna termin, grundläggande läs- och skrivinlärning. Himla intressant & en hel del matnyttigt verkar det blir... Arbetar som förskollärare i en förskoleklass *underbart*

    Min "oäkta hälft" jobbar 100% 7-16 mån-fre som fastighetsskötare och så frilansar han som journalist när helst han så kan.

    När jag väntade Maja så jobbade jag 100 % , läste på universitetet på halvfart samt arbetade som personlig assistent ca 35 timmar per månad, så lite grann har jag allt lugnat ner mig...



    Camilla med Maja 010529
  33. Annica m C o G
    #17

    Nu ska vi se....

    ..om jag får detta att fungera. Första inlägget med nya versionen.

    Normalt jobbar jag heltid, är sedan dec förra året sjukskriven på deltid. Har 2 h restid varje dag. Har möjlighet att jobba någon dag hemma då och då.

    Nu jobbar jag 25% - har sjukskrivning till 27/9 så därefter vet jag inte, ev blir det heltid, beror lite på vad hjärt-ul och läkaren säger.

    Har oxå anmält mig till en 10-p kurs på universitetet, halvfart. Fixar jag inte detta när det blir aktuellt med heltid så kommer jag att gå ner i tid.

    Jag är tveksam till att jobba heltid igen faktiskt! Men vi får se hur det blir.
  34. 17
    Nu ska vi se.... ..om jag får detta att fungera. Första inlägget med nya versionen.

    Normalt jobbar jag heltid, är sedan dec förra året sjukskriven på deltid. Har 2 h restid varje dag. Har möjlighet att jobba någon dag hemma då och då.

    Nu jobbar jag 25% - har sjukskrivning till 27/9 så därefter vet jag inte, ev blir det heltid, beror lite på vad hjärt-ul och läkaren säger.

    Har oxå anmält mig till en 10-p kurs på universitetet, halvfart. Fixar jag inte detta när det blir aktuellt med heltid så kommer jag att gå ner i tid.

    Jag är tveksam till att jobba heltid igen faktiskt! Men vi får se hur det blir.
  35. LillaA m Maja&Agnes
    #18
    Jag jobbar 100%, men är just nu mammaledig.

    Jag jobbar femskift, vilket innebär att vi har ett rullande schema på fem veckor med fm (05,54-14,00), em (13,54-22,00 och natt (21,54-06,00). Vi jobbar sju dagar i rad, alltså även helger. Tre helger av fem jobbar vi.

    Det börjar bli ganska så tufft med nätterna och helgarbetet, så vi får se om jag kanske söker någon annan tjänst när jag börjar jobba igen.
  36. 18
    Jag jobbar 100%, men är just nu mammaledig.

    Jag jobbar femskift, vilket innebär att vi har ett rullande schema på fem veckor med fm (05,54-14,00), em (13,54-22,00 och natt (21,54-06,00). Vi jobbar sju dagar i rad, alltså även helger. Tre helger av fem jobbar vi.

    Det börjar bli ganska så tufft med nätterna och helgarbetet, så vi får se om jag kanske söker någon annan tjänst när jag börjar jobba igen.
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    100%
    Jobbar jag, men med mkt oregelbundet schema iom att jag jobbar dygn alt 1½ dygn på raken.
    Maken har just nu friår och försöker starta upp egen firma. Barnen går ca 25 timmar i veckan på dagis i snitt. Tränar kan jag göra på arbetstid. Trivs ok med att ha det så här men ibland blir det mkt komprimerat med jobb så man knappt är hemma nåt (nästa vecka är det dygn, dag, dygn, dag, ledig två dagar sen dygn, dag igen. Men sen är jag ledig 12 dagar på raken).
    Skriver C-uppsats men det går inge vidare. Men det är 25%. Har sökt deltidsstudier också men inte kommit in, än.....

    Kram Anna m Dante och Meja
  38. 19
    100%
    Jobbar jag, men med mkt oregelbundet schema iom att jag jobbar dygn alt 1½ dygn på raken.
    Maken har just nu friår och försöker starta upp egen firma. Barnen går ca 25 timmar i veckan på dagis i snitt. Tränar kan jag göra på arbetstid. Trivs ok med att ha det så här men ibland blir det mkt komprimerat med jobb så man knappt är hemma nåt (nästa vecka är det dygn, dag, dygn, dag, ledig två dagar sen dygn, dag igen. Men sen är jag ledig 12 dagar på raken).
    Skriver C-uppsats men det går inge vidare. Men det är 25%. Har sökt deltidsstudier också men inte kommit in, än.....

    Kram Anna m Dante och Meja
  39. Medlem sedan
    Dec 1999
    #20
    Vi jobbar 75% båda två.
    Vi jobbar 6 timmars dagar, lämnar tjejerna ungefär 8.15 - 8.30 och hämtar ca 15.
    Vi har "flex" hos dagmamman, ca 30 minuter på morgonen och 1 timme på eftermiddagen. Så om det kör ihop sig eller som igår när jag tog en tur till Västerås (70 mil tor) över dagen kan den den ena både hämta och lämna.
    Annars lämnar David mån, tis, tor och hämtar ons, fre och jag gör tvärtom.

    Det bästa med detta är att alla är hemma tidigt!!!
    Även den som lämnar och jobbar sent är hemma senast 16! Och då har jag 35 minuters pendling en väg.

    vi tänker fortsätta jobba så här länge till! (så länge det känns som det funkar med jobbet)

    /Majsan med Ylva 0103 & Ellen 0407
  40. 20
    Vi jobbar 75% båda två.
    Vi jobbar 6 timmars dagar, lämnar tjejerna ungefär 8.15 - 8.30 och hämtar ca 15.
    Vi har "flex" hos dagmamman, ca 30 minuter på morgonen och 1 timme på eftermiddagen. Så om det kör ihop sig eller som igår när jag tog en tur till Västerås (70 mil tor) över dagen kan den den ena både hämta och lämna.
    Annars lämnar David mån, tis, tor och hämtar ons, fre och jag gör tvärtom.

    Det bästa med detta är att alla är hemma tidigt!!!
    Även den som lämnar och jobbar sent är hemma senast 16! Och då har jag 35 minuters pendling en väg.

    vi tänker fortsätta jobba så här länge till! (så länge det känns som det funkar med jobbet)

    /Majsan med Ylva 0103 & Ellen 0407
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur många procent
    By Liz* in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 14:52
  2. Hur många procent jobbar jag?
    By Mullisen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 22:55
  3. Hur många procent jobbar ni nu?
    By Ann&Lovisa Erik Alva in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 17:52
  4. Hur många procent jobbar ni nu?
    By Ann&Lovisa Erik Alva in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 21:38
  5. Hur många procent jobbar ni nu?
    By Ann&Lovisa Erik Alva in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 12:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar