Vi har haft sömnskola
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Vi har haft sömnskola

    Hej!
    Jag vet inte om ni minns men min lillkille har haft god aptit sen födseln, dag som natt. Vi var ett tag nere i en nattamning. Men sedan ökade det till två igen. Mitt huvud började ta srtyk av allt vak, så jag sa att nu får det räcka. Min man fick uppgiften att avvänja rackaren från det goda. Resultat:

    1.a natten: Killen skrek 1 timme mellan 04-05.
    2.a natten: Killen skrek halv timme 03-03.30.
    3.e natten: Killen bad om nappen 5-6 gånger.
    4.e natten: Jag vågar mig tillbaka till sovrummet. Albin ber inte ens om nappen, gnyr bara ibland.

    Jag är så lycklig över resultatet fast jag våndades medan vi höll på. Jag sov alltså i nedre våningen med öronproppar, men HÖRDE Albin skrika ändå!
    Men nu sover han alltså ca 12 timmar lugnt och stilla.

    Och nu när jag fått sovat lite märker jag i vilken dimma jag levt de senaste månaderna.
    Livet är härligt!

    Juja och Albin
  2. 1
    Vi har haft sömnskola Hej!
    Jag vet inte om ni minns men min lillkille har haft god aptit sen födseln, dag som natt. Vi var ett tag nere i en nattamning. Men sedan ökade det till två igen. Mitt huvud började ta srtyk av allt vak, så jag sa att nu får det räcka. Min man fick uppgiften att avvänja rackaren från det goda. Resultat:

    1.a natten: Killen skrek 1 timme mellan 04-05.
    2.a natten: Killen skrek halv timme 03-03.30.
    3.e natten: Killen bad om nappen 5-6 gånger.
    4.e natten: Jag vågar mig tillbaka till sovrummet. Albin ber inte ens om nappen, gnyr bara ibland.

    Jag är så lycklig över resultatet fast jag våndades medan vi höll på. Jag sov alltså i nedre våningen med öronproppar, men HÖRDE Albin skrika ändå!
    Men nu sover han alltså ca 12 timmar lugnt och stilla.

    Och nu när jag fått sovat lite märker jag i vilken dimma jag levt de senaste månaderna.
    Livet är härligt!

    Juja och Albin
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Grattis
    låter ju som om det har gått väldigt lätt o bra (trots att jag förstår hjärtontet första nätterna med skrik!)
  4. 2
    Grattis
    låter ju som om det har gått väldigt lätt o bra (trots att jag förstår hjärtontet första nätterna med skrik!)
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Det låter ju härligt! Själv vaknar Keisha en gång om natten och vill amma.
    Vi får väl ta oss i kragen och sluta med det snart.
  6. 3
    Det låter ju härligt! Själv vaknar Keisha en gång om natten och vill amma.
    Vi får väl ta oss i kragen och sluta med det snart.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Åh, jag tror jag ska härmas lite :)

    Lät ju helt underbart, men uscha vad jobbigt att lyssna när de skriker så hjärteskärande en hel timme...
    Tror jag ska ta efter dig och låta karln rycka in, vi ska också avveckla amningen är det tänkt.
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  8. 4
    Åh, jag tror jag ska härmas lite :) Lät ju helt underbart, men uscha vad jobbigt att lyssna när de skriker så hjärteskärande en hel timme...
    Tror jag ska ta efter dig och låta karln rycka in, vi ska också avveckla amningen är det tänkt.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Ja, vi skall fortsätta med amningen om dagen ett tag till. Behändigt på resan att ha maten "med sig", speciellt med alla flygplanskontroller...

    Lycka till med projektet. Nu när vi genomfört det undrar jag varför vi inte gjorde det för länge sedan. ALLA mår ju bättre av det!

    Kram till lillkråkan.
  10. 5
    Ja, vi skall fortsätta med amningen om dagen ett tag till. Behändigt på resan att ha maten "med sig", speciellt med alla flygplanskontroller...

    Lycka till med projektet. Nu när vi genomfört det undrar jag varför vi inte gjorde det för länge sedan. ALLA mår ju bättre av det!

    Kram till lillkråkan.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Jag tog mig i kragen först när jag började bli utschasad. Så länge ingen mår dåligt av arrangemangen kan man ju fortsätta. Men lättare är det ju såhär!
  12. 6
    Jag tog mig i kragen först när jag började bli utschasad. Så länge ingen mår dåligt av arrangemangen kan man ju fortsätta. Men lättare är det ju såhär!

Liknande trådar

  1. Har haft en haft en riktig myshelg
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 17:56
  2. Vår sömnskola har börjat!
    By Floff in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 16:32
  3. Jag har haft en..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:19
  4. Ni som har/har haft UJ
    By YoCheri in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 10:32
  5. Haft HBF!
    By AnkieE in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 20:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar