Närhet
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Närhet

    Jag har inte tänkt på det så tidigare men nu när ni andra skriver om närhet o mammighet osv så JA, han sitter ju där om dagarna med uppsträckta armar och vill vara i famnen hela tiden helst!

    Han har iofs varit sjuk, och är inte helt pigg ännu (äter som en kratta och kräktes nyss igen)

    Sen kan man tydligt se frustrationen att inte kunna röra sig så mkt som han vill. Då mår han väldigt bra av att sitta i gåstolen och åka runt och göra äventyr!!
  2. 1
    Närhet Jag har inte tänkt på det så tidigare men nu när ni andra skriver om närhet o mammighet osv så JA, han sitter ju där om dagarna med uppsträckta armar och vill vara i famnen hela tiden helst!

    Han har iofs varit sjuk, och är inte helt pigg ännu (äter som en kratta och kräktes nyss igen)

    Sen kan man tydligt se frustrationen att inte kunna röra sig så mkt som han vill. Då mår han väldigt bra av att sitta i gåstolen och åka runt och göra äventyr!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Visst är det så!

    Det jag märker av väldigt tydligt nu är frustration och vilja. En liten stund på golvet med brorsorna men så kan jag lisom se hur han tittar till på mig och komer på att "mma, just det" och så vill han komma. Närhan väl sitter i famnen kränger han omkring och vill ner. Han vill röra på sig hela tiden men när han väl är nere så vill han uppigen. Så kan vi hålla på en hel eftermiddag. *trött*

    Förmiddagarna är ganska lugna, då kryper han omkring på golvet i tv-rummet som än så länge tjänstgör som lekyta och hundfri zon.
  4. 2
    Visst är det så!

    Det jag märker av väldigt tydligt nu är frustration och vilja. En liten stund på golvet med brorsorna men så kan jag lisom se hur han tittar till på mig och komer på att "mma, just det" och så vill han komma. Närhan väl sitter i famnen kränger han omkring och vill ner. Han vill röra på sig hela tiden men när han väl är nere så vill han uppigen. Så kan vi hålla på en hel eftermiddag. *trött*

    Förmiddagarna är ganska lugna, då kryper han omkring på golvet i tv-rummet som än så länge tjänstgör som lekyta och hundfri zon.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Helt apropå, skulle inte ni till Turkiet denna månad? Tänker ni våga åka trots bombdåden?
    Jag sitter här och börjar bli nojig innan vår resa...
  6. 3
    Helt apropå, skulle inte ni till Turkiet denna månad? Tänker ni våga åka trots bombdåden?
    Jag sitter här och börjar bli nojig innan vår resa...
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4

    Närhet?

    Försöker man sitta o gosa med Alva i famnen så får hon tuppjuck efter 2 minuter!
    Men som sagt, väntar också på den där mammigheten, lite nyfiken på den....
  8. 4
    Närhet? Försöker man sitta o gosa med Alva i famnen så får hon tuppjuck efter 2 minuter!
    Men som sagt, väntar också på den där mammigheten, lite nyfiken på den....
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Jo, men vi har faktiskt avbokat!

    Jag åker inte med två små barn till ett land där man bombar turistorter!!
    (eh åker väl inte till nån land som bombar i huvudtaget ska jag väl förklara....)

    När åker ni? Vart?
  10. 5
    Jo, men vi har faktiskt avbokat!

    Jag åker inte med två små barn till ett land där man bombar turistorter!!
    (eh åker väl inte till nån land som bombar i huvudtaget ska jag väl förklara....)

    När åker ni? Vart?
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Eh ja gos existerar väl inte här heller men han ska helst vara o vara terrorkille i famnen istället för på golvet..för där når man ju inte att dra mamma i håret och riva henne i ansiktet!
  12. 6
    Eh ja gos existerar väl inte här heller men han ska helst vara o vara terrorkille i famnen istället för på golvet..för där når man ju inte att dra mamma i håret och riva henne i ansiktet!
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Kränga, var ordet!
    Vildare än tam skulle jag nog vilja säga!
  14. 7
    Kränga, var ordet!
    Vildare än tam skulle jag nog vilja säga!

Liknande trådar

  1. Närhet
    By mina123 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 20:40
  2. Närhet mm...
    By Hud och känsla in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 14:43
  3. Om närhet
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 08:40
  4. Närhet då?
    By på replängds avstånd in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 18:22
  5. Närhet
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 11:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar