Pappa vinner...
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Pappa vinner...

    ..kampen om Vilmes hjärta just nu.
    Han är ju sjuk som sagt och gnällig som få. Och det enda som hjälper är pappa!

    Igår vaknade ahn efter sin eftermiddagslur och var helt otröstlig. Grät säkert en halvtimme innan han lugnade ner sig. Funkade inte med något jag gjorde. Sedan kom pappa hem från jobbet och Vilme strålade som solen... Sedan åkte pappa iväg för att spela fotboll och det blev samma visa igen.. Gråt, gråt, gnäll och gnöl.
    Inatt vaknade han och gnällde och hade feber. Åt välling, men blev inte lugn alls. Eftersom sambon jobbar är det alltid jag som tar Vilme på natten (i veckorna), så vi försökte ju med det även inatt. Men det GICK verkligen inte. Tillslut gav jag upp och Vilme somnade så nöjt snyftandes i pappas famn.

    Min sambo har fixat och donat med grejer i huset hela helgen+ hjälpt min bror att flytta. Dessutom jobbade han hela dagen igår och var bara hemma ca 30 minuter inna han var tvungen att åka igen. Vilme kanske har separationsångest och tror att pappa ska försvinna... Resten av veckan har sambon dock sagt ifrån sig allt annat på kvällstid eftersom Vilme verkar behöva honom extra mycket just nu.

    Mammahjärtat fick sig allt en liten törn, men samtidigt är det ju underbart att se att pappa betyder sååå mycket, trots att det är jag som har varit hemma med honom hela tiden.

    Fler "pappiga" bebisar här??
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  2. 1
    Pappa vinner... ..kampen om Vilmes hjärta just nu.
    Han är ju sjuk som sagt och gnällig som få. Och det enda som hjälper är pappa!

    Igår vaknade ahn efter sin eftermiddagslur och var helt otröstlig. Grät säkert en halvtimme innan han lugnade ner sig. Funkade inte med något jag gjorde. Sedan kom pappa hem från jobbet och Vilme strålade som solen... Sedan åkte pappa iväg för att spela fotboll och det blev samma visa igen.. Gråt, gråt, gnäll och gnöl.
    Inatt vaknade han och gnällde och hade feber. Åt välling, men blev inte lugn alls. Eftersom sambon jobbar är det alltid jag som tar Vilme på natten (i veckorna), så vi försökte ju med det även inatt. Men det GICK verkligen inte. Tillslut gav jag upp och Vilme somnade så nöjt snyftandes i pappas famn.

    Min sambo har fixat och donat med grejer i huset hela helgen+ hjälpt min bror att flytta. Dessutom jobbade han hela dagen igår och var bara hemma ca 30 minuter inna han var tvungen att åka igen. Vilme kanske har separationsångest och tror att pappa ska försvinna... Resten av veckan har sambon dock sagt ifrån sig allt annat på kvällstid eftersom Vilme verkar behöva honom extra mycket just nu.

    Mammahjärtat fick sig allt en liten törn, men samtidigt är det ju underbart att se att pappa betyder sååå mycket, trots att det är jag som har varit hemma med honom hela tiden.

    Fler "pappiga" bebisar här??
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Vad gulligt...

    Jag tycker det är så otroligt gulligt o bedårande när de små blir "pappiga", tycker det är supersött
  4. 2
    Vad gulligt... Jag tycker det är så otroligt gulligt o bedårande när de små blir "pappiga", tycker det är supersött
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Tur at vi inta har en släng av detdär!!! Min man åkte just iväg 2,5 veckor och jag skulle inte orka tröstlös baby. Bra att Vilmes pappa kunde tömma kalendern och fylla den med Vilme
  6. 3
    Tur at vi inta har en släng av detdär!!! Min man åkte just iväg 2,5 veckor och jag skulle inte orka tröstlös baby. Bra att Vilmes pappa kunde tömma kalendern och fylla den med Vilme
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    SORRY, det ska ju stå "Tur att vi inte har..."
  8. 4
    SORRY, det ska ju stå "Tur att vi inte har..."
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    Här är det precis tvärtom. Jag får inte sätta ner henne utan får gå och bära mest hela tiden känns det som. Får absolut ingenting gjort!
    Men det vänder väl snart...hoppas jag...
  10. 5
    Här är det precis tvärtom. Jag får inte sätta ner henne utan får gå och bära mest hela tiden känns det som. Får absolut ingenting gjort!
    Men det vänder väl snart...hoppas jag...

Liknande trådar

  1. Vem vinner VM?
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-11, 18:09
  2. Vem vinner?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:12
  3. Vad vinner jag?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 22:34
  4. Vem vinner?
    By Emeshe in forum Politik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 10:10
  5. Vad vinner jag på...
    By B in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar