zoloft /sertralin fråga!
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    zoloft /sertralin fråga!

    Det här med Zoloften och Sertralinet.

    Min man har ätit Zoloft under ett par år nu. Askarna han har ätit så står det ju Zoloft och med mindre bokstäver Pfizer under.

    Men nu har Pfizer slutat att göra Zoloft.

    Nu när han hämtade ut Zoloften så är asken precis som förr, samma färg och så står det Zoloft men istället för Pfizer så står det Sertrlin.

    Men så finns det ju en medecin som heter Sertrlin.....blir helt snurrig. Kan någon reda ut detta fenomen.

    vill inte att han skall må dåligt eftersom det är så många som mått dåligt av just Sertralin tabletter. Eller är det fortfarande gamla herdliga Zoloften??
  2. 1
    zoloft /sertralin fråga! Det här med Zoloften och Sertralinet.

    Min man har ätit Zoloft under ett par år nu. Askarna han har ätit så står det ju Zoloft och med mindre bokstäver Pfizer under.

    Men nu har Pfizer slutat att göra Zoloft.

    Nu när han hämtade ut Zoloften så är asken precis som förr, samma färg och så står det Zoloft men istället för Pfizer så står det Sertrlin.

    Men så finns det ju en medecin som heter Sertrlin.....blir helt snurrig. Kan någon reda ut detta fenomen.

    vill inte att han skall må dåligt eftersom det är så många som mått dåligt av just Sertralin tabletter. Eller är det fortfarande gamla herdliga Zoloften??
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Hej!

    Jag går ju själv och grubblar om detta, som du sett nedan ;-)

    Jag har svårt att tänka mig att någon som tar över tillverkningen förändrar den exakta formeln så att säga, eller så hoppas jag bara det eftersom jag vill gå tillbaka till gamla hederliga Zoloft. Sitter nästan och längtar...

    Har din man märkt någon skillnad ännu?

    Jag inser att jag har många hormonella förändringar som kanske kan tillskrivas Sertralin, och som jag hoppas bli av med när jag byter tillbaka. Vi får väl se hur det blir.

    *styrkekramar*
  4. 2
    Hej! Jag går ju själv och grubblar om detta, som du sett nedan ;-)

    Jag har svårt att tänka mig att någon som tar över tillverkningen förändrar den exakta formeln så att säga, eller så hoppas jag bara det eftersom jag vill gå tillbaka till gamla hederliga Zoloft. Sitter nästan och längtar...

    Har din man märkt någon skillnad ännu?

    Jag inser att jag har många hormonella förändringar som kanske kan tillskrivas Sertralin, och som jag hoppas bli av med när jag byter tillbaka. Vi får väl se hur det blir.

    *styrkekramar*
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Nej, han har bara ätit den "nya" några dagar och han skall börja trappa ner. Är orolig för att hans nedtrappning skall förvärras, den kan ju vara jobbig ändå!
    Tack för ditt svar och kram
  6. 3
    Nej, han har bara ätit den "nya" några dagar och han skall börja trappa ner. Är orolig för att hans nedtrappning skall förvärras, den kan ju vara jobbig ändå!
    Tack för ditt svar och kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Hej!

    Sertralin är det verksamma ämnet i Zoloft. Men det finns flera andra märken med samma verksamma ämne i - dvs sertralin. En del heter just Sertralin.
    Har Pfizer verkligen slutat med Zoloft? Just Zoloft tillverkas även av andra läkemedlesbolag.

    Numera är det ju så att apoteket alltid lämnar ut den billigaste varianten av läkemedlet, även om det skulle heta något annat. Bara det är samma verksamma ämne i... Det sägs att det inte ska vara någon skillnad, men det kan det visst vara! (Det har jag själv erfarenhet av med Losec.)

    Hoppas du inte blev ännu snurrigare nu!!
  8. 4
    Hej!

    Sertralin är det verksamma ämnet i Zoloft. Men det finns flera andra märken med samma verksamma ämne i - dvs sertralin. En del heter just Sertralin.
    Har Pfizer verkligen slutat med Zoloft? Just Zoloft tillverkas även av andra läkemedlesbolag.

    Numera är det ju så att apoteket alltid lämnar ut den billigaste varianten av läkemedlet, även om det skulle heta något annat. Bara det är samma verksamma ämne i... Det sägs att det inte ska vara någon skillnad, men det kan det visst vara! (Det har jag själv erfarenhet av med Losec.)

    Hoppas du inte blev ännu snurrigare nu!!

Liknande trådar

  1. Zoloft/Sertralin mot PMS
    By nallemamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-01-19, 10:34
  2. nån som äter sertralin/zoloft?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 18:52
  3. Fråga om SERTRALIN
    By Mesig in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 21:13
  4. Ingen om Zoloft & Sertralin
    By GAH in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 07:43
  5. Nån som gått fr Zoloft t. sertralin
    By Annelie in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 20:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar