Blir så frusterad
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Blir så frusterad

    Mellersta pojken har en intolerans mot laktos som vart konstaterad när han var ett år. Detta efter svåra problem under hela hans första levnadsår. Trots att jag levde på mjölkfri kost under fyra veckor av hans amning så hjälpte det ingenting. Nu när lillgrabben skriker sig igenom både dagar och nätter så vill barnläkaren att jag ger honom nutra (idag är han snart sju veckor) för att han antagligen är allergisk mot min bröstmjölk och laktosen i den. Jag har varit mjölkfri med lillpojken sedan har var 1½ vecka och inte ätit någonting som innehåller varken laktos eller proteinet. Men det känns helt vrickat att mina pojkar skulle vara allergiska mot mig och det naturen har gett dom att äta. Ännu mera fel känns det att inga undersökningar har gjort, förutom dom vanliga hälsokollerna. Ingen remiss upp till barn/allgeriklinik..
    Hur skulle ni har tänkt? Är inte så sugen på att ge upp amningen i onödan. Krävs det så gör jag det givetvis. Men då vill jag gärna ha nånslags "bevis"
    Alexandra m. 3 J:n
    Julia 99, Johannes 05 och Jasper 06

    Axz.blogg.se
  2. 1
    Blir så frusterad Mellersta pojken har en intolerans mot laktos som vart konstaterad när han var ett år. Detta efter svåra problem under hela hans första levnadsår. Trots att jag levde på mjölkfri kost under fyra veckor av hans amning så hjälpte det ingenting. Nu när lillgrabben skriker sig igenom både dagar och nätter så vill barnläkaren att jag ger honom nutra (idag är han snart sju veckor) för att han antagligen är allergisk mot min bröstmjölk och laktosen i den. Jag har varit mjölkfri med lillpojken sedan har var 1½ vecka och inte ätit någonting som innehåller varken laktos eller proteinet. Men det känns helt vrickat att mina pojkar skulle vara allergiska mot mig och det naturen har gett dom att äta. Ännu mera fel känns det att inga undersökningar har gjort, förutom dom vanliga hälsokollerna. Ingen remiss upp till barn/allgeriklinik..
    Hur skulle ni har tänkt? Är inte så sugen på att ge upp amningen i onödan. Krävs det så gör jag det givetvis. Men då vill jag gärna ha nånslags "bevis"
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Det låter helknäppt.
    Inte är din son allergisk mot bröstmjölken, det är ju helt befängt (och finns i princip inte).
    Är du helt säker på att du inte av misstag ahr fått i dig mjölk? Hur mycket soja använder du? Hur ser det ut med intag av ägg och fisk?
    Hur är han i magen? I huden? Född för tidigt?
    Ge inte upp amningen, se till att få kontakt med en vettig barnläkare istället. Det går att komma via egenremiss om inte bvc vill ge en sådan.
    Kan han inte "bara" ha kolik? Inte så kul men det behöver ju inte vara allergier som spelar in.
  4. 2
    Det låter helknäppt.
    Inte är din son allergisk mot bröstmjölken, det är ju helt befängt (och finns i princip inte).
    Är du helt säker på att du inte av misstag ahr fått i dig mjölk? Hur mycket soja använder du? Hur ser det ut med intag av ägg och fisk?
    Hur är han i magen? I huden? Född för tidigt?
    Ge inte upp amningen, se till att få kontakt med en vettig barnläkare istället. Det går att komma via egenremiss om inte bvc vill ge en sådan.
    Kan han inte "bara" ha kolik? Inte så kul men det behöver ju inte vara allergier som spelar in.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Håller med Nanna, det låter helt befängt. Han kan vara allergisk, men isådana fall troligen mot något annat / något mer än bara mjölk. Har han några andra tecken på allergi mer än att han skriker? Har han utslag eller torr hud? Har han svårt att gå upp i vikt? Kräks han mycket? Medfödd laktosintolerans finns visserligen, men är mycket ovanlig. Bra mycket vanligare är födoämnesallergier, främst mot mjölk och ägg.
    Man kan idag testa laktosintolerans med ett enkelt blodprov (förr fick man göra laktosbelastning). Jag vet ingen bebis som gjort det, så jag har faktiskt ingen aning om det ens görs på små barn men jag hade ändå begärt att få det testat, liksom (allergitester) pricktest / blodprov på födoämnen (även om det oftast inte ger utslag så tidigt, även om barnet är allergiskt). Det är ändå värt att chansa på att få ett resultat tycker jag, hellre än en felaktig diagnos. hur har läkaren kommit fram till att pojken är laktosintolerant, utan att göra några tester undrar jag!
  6. 3
    Håller med Nanna, det låter helt befängt. Han kan vara allergisk, men isådana fall troligen mot något annat / något mer än bara mjölk. Har han några andra tecken på allergi mer än att han skriker? Har han utslag eller torr hud? Har han svårt att gå upp i vikt? Kräks han mycket? Medfödd laktosintolerans finns visserligen, men är mycket ovanlig. Bra mycket vanligare är födoämnesallergier, främst mot mjölk och ägg.
    Man kan idag testa laktosintolerans med ett enkelt blodprov (förr fick man göra laktosbelastning). Jag vet ingen bebis som gjort det, så jag har faktiskt ingen aning om det ens görs på små barn men jag hade ändå begärt att få det testat, liksom (allergitester) pricktest / blodprov på födoämnen (även om det oftast inte ger utslag så tidigt, även om barnet är allergiskt). Det är ändå värt att chansa på att få ett resultat tycker jag, hellre än en felaktig diagnos. hur har läkaren kommit fram till att pojken är laktosintolerant, utan att göra några tester undrar jag!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Lite andra ideer. Mina 2 minsta har varit kolikbarn. Ända tills jag hittat vad de reagerat och fått ont i mgen av.
    Hittills har jag hittat en hel del som kan ge ont i magen. kolsyrade drycker, saltlakrits, äpplen, vindruvor, lök i alla former, kål, broccoli, bönor, färskpotatis (även potatisstärkelsen i viss färdigmet), svamp och jordgubbar.

    Har du funderat på att testa akupunktur mot kolik? Det beror ju lite på var du bor om det finns eller inte. på skrik och koliksnack finns det flera som provat och blivit hjälpta.
  8. 4
    Lite andra ideer. Mina 2 minsta har varit kolikbarn. Ända tills jag hittat vad de reagerat och fått ont i mgen av.
    Hittills har jag hittat en hel del som kan ge ont i magen. kolsyrade drycker, saltlakrits, äpplen, vindruvor, lök i alla former, kål, broccoli, bönor, färskpotatis (även potatisstärkelsen i viss färdigmet), svamp och jordgubbar.

    Har du funderat på att testa akupunktur mot kolik? Det beror ju lite på var du bor om det finns eller inte. på skrik och koliksnack finns det flera som provat och blivit hjälpta.
  9. karinxxx
    #5
    Men laktosen kommer ju från dig!

    Laktosen i bröstmjölk kommer inte från komjölken mamman dricker, utan från henne själv. Alla däggdjur har laktos i sin mjölk, oberoende vad de äter.

    Om det däremot är komjölkproteinet han är allergisk mot, då hjälper det om du undviker komjölk.

    Är han laktosintolerant får du inte amma, inte under några omständigheter. Är han komjölkproteinallergisk kan du fortsätta amma, förutsatt att du utesluter alla komjölkprodukter ur din egen kost.

    Att äta laktosfritt när man ammar hjälper inte mot barnets magknip, eftersom bröstmjölken alltid innehåller massor av laktos, och mängden påverkas inte av hur mycket laktos man själv ätit, eftersom laktosen bryts ner i matsmältningen.

    Laktos är man oftast inte allergisk mot, utan det är en tarmfunktion som är satt ur spel, därför kallas det intolerans istället för allergi. Komjölkproteinallergin däremot är en allergisk reaktion, där alltså immunförsvaret är inblandat. Därför kan man testa det med vanliga allergitester, typ pricktest. Komjölkproteinallergi (för enkelhetens skull kallad mjölkallergi) kan alltså yttra sig som både som magknip och hudutslag, prickar, klåda etc.

    Som du förstår är det jätteviktigt att veta säkert vilket han drabbats av, så du vet om du kan fortsätta amma.

    Jag ber tusen gånger om ursäkt att jag är övertydlig. Jag menar inte att dumförklara dig, det kändes bara så viktigt att det blev rätt.
  10. 5
    Men laktosen kommer ju från dig!

    Laktosen i bröstmjölk kommer inte från komjölken mamman dricker, utan från henne själv. Alla däggdjur har laktos i sin mjölk, oberoende vad de äter.

    Om det däremot är komjölkproteinet han är allergisk mot, då hjälper det om du undviker komjölk.

    Är han laktosintolerant får du inte amma, inte under några omständigheter. Är han komjölkproteinallergisk kan du fortsätta amma, förutsatt att du utesluter alla komjölkprodukter ur din egen kost.

    Att äta laktosfritt när man ammar hjälper inte mot barnets magknip, eftersom bröstmjölken alltid innehåller massor av laktos, och mängden påverkas inte av hur mycket laktos man själv ätit, eftersom laktosen bryts ner i matsmältningen.

    Laktos är man oftast inte allergisk mot, utan det är en tarmfunktion som är satt ur spel, därför kallas det intolerans istället för allergi. Komjölkproteinallergin däremot är en allergisk reaktion, där alltså immunförsvaret är inblandat. Därför kan man testa det med vanliga allergitester, typ pricktest. Komjölkproteinallergi (för enkelhetens skull kallad mjölkallergi) kan alltså yttra sig som både som magknip och hudutslag, prickar, klåda etc.

    Som du förstår är det jätteviktigt att veta säkert vilket han drabbats av, så du vet om du kan fortsätta amma.

    Jag ber tusen gånger om ursäkt att jag är övertydlig. Jag menar inte att dumförklara dig, det kändes bara så viktigt att det blev rätt.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Jo, jag har förstått

    att laktosen ingår i det jag serverar :-) Men har bara svårt att tro att han skulle vara allergisk mot laktosen som kommer från mig. Naturen går emot sig själv på något sätt!? Du dumförklarade inte alls mig utan det känns oerhört bra att människor tar sig tid att svara, känner mig otroligt ensam i den här sörjan och maken kan inte riktigt förstå alla känslor jag har, även om han försöker.
    Alexandra m. 3 J:n
    Julia 99, Johannes 05 och Jasper 06

    Axz.blogg.se
  12. 6
    Jo, jag har förstått att laktosen ingår i det jag serverar :-) Men har bara svårt att tro att han skulle vara allergisk mot laktosen som kommer från mig. Naturen går emot sig själv på något sätt!? Du dumförklarade inte alls mig utan det känns oerhört bra att människor tar sig tid att svara, känner mig otroligt ensam i den här sörjan och maken kan inte riktigt förstå alla känslor jag har, även om han försöker.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Hej

    Jag har uteslutit det mesta i ca två veckors intervaller. Jag slutade med kaffe, kolsyra och gasbilande frukt och grönsaker ganska omgående eftersom jag redan hade vanan inne (var bara ett år sedan jag slutade amma sist, tror jag)
    Har pendlat fram och tillbaka till stockholm sen han var 11 dagar gammal och till dagens datum hunnit med 13 st behandlingar med dessa nålar. Nu är tyvärr pengarna och orken slut. Det tär lite att åka 30 mil flera gånger i veckan! Men akupunktören menar på att jag borde ha fått effekt nu om den skulle ha kommit. Ägg har jag inte kikat närmare på och fisk äter jag sällan (är kinkig med maten :-) )
    Tack för svaret!
    Alexandra m. 3 J:n
    Julia 99, Johannes 05 och Jasper 06

    Axz.blogg.se
  14. 7
    Hej Jag har uteslutit det mesta i ca två veckors intervaller. Jag slutade med kaffe, kolsyra och gasbilande frukt och grönsaker ganska omgående eftersom jag redan hade vanan inne (var bara ett år sedan jag slutade amma sist, tror jag)
    Har pendlat fram och tillbaka till stockholm sen han var 11 dagar gammal och till dagens datum hunnit med 13 st behandlingar med dessa nålar. Nu är tyvärr pengarna och orken slut. Det tär lite att åka 30 mil flera gånger i veckan! Men akupunktören menar på att jag borde ha fått effekt nu om den skulle ha kommit. Ägg har jag inte kikat närmare på och fisk äter jag sällan (är kinkig med maten :-) )
    Tack för svaret!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Hallå

    Det enda som skulle i huvudtaget kunna påvisa allergi förutom smärtorna är prickar i ansiktet. Det är svårt att veta med en sån liten parvel om det är hormonpiltor eller nånting helt annat. Har går stadigt upp i vikt. Han har oerhört mycket gaser i magen, det är så han skriker rakt ut när han ska prutta och är ständigt lös med en doft av unken filmjölk. Allt som ofta är det grönaktigt, men det finns tillfällen då det är gult också. Ska höra efter med läkaren om vi får en ny tid snart om vi inte kan få en remiss upp till någon som kan ta lite blodprover på honom.
    Tack för svaret!
    Alexandra m. 3 J:n
    Julia 99, Johannes 05 och Jasper 06

    Axz.blogg.se
  16. 8
    Hallå Det enda som skulle i huvudtaget kunna påvisa allergi förutom smärtorna är prickar i ansiktet. Det är svårt att veta med en sån liten parvel om det är hormonpiltor eller nånting helt annat. Har går stadigt upp i vikt. Han har oerhört mycket gaser i magen, det är så han skriker rakt ut när han ska prutta och är ständigt lös med en doft av unken filmjölk. Allt som ofta är det grönaktigt, men det finns tillfällen då det är gult också. Ska höra efter med läkaren om vi får en ny tid snart om vi inte kan få en remiss upp till någon som kan ta lite blodprover på honom.
    Tack för svaret!
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Ja, det känns så

    fel att han skulle vara överkänslig mot någonting naturen har gett honom att äta.. Men efter ha letat lite på nätet så vet jag nu att det finns i alla fall. Vilket jag har tvivlat på ett tag. Eftersom storebror (nu sexton mån`)är laktosintolerant, antagligen sedan födseln så antar jag att jag får testa och försöka pumpa ut så mycket jag kan under tiden. Vet sedan tidigare att jag har lätt för att ta tillbaka amningen igen då jag var opad två gånger under två veckor med förra barnet och inte fick amma på hela den tiden. Det tog två dagar så ammade jag fullt igen.
    Samtidigt som jag kräver en läkartid hos någon som är villig att utreda oss.
    Tack för svaret!
    Alexandra m. 3 J:n
    Julia 99, Johannes 05 och Jasper 06

    Axz.blogg.se
  18. 9
    Ja, det känns så fel att han skulle vara överkänslig mot någonting naturen har gett honom att äta.. Men efter ha letat lite på nätet så vet jag nu att det finns i alla fall. Vilket jag har tvivlat på ett tag. Eftersom storebror (nu sexton mån`)är laktosintolerant, antagligen sedan födseln så antar jag att jag får testa och försöka pumpa ut så mycket jag kan under tiden. Vet sedan tidigare att jag har lätt för att ta tillbaka amningen igen då jag var opad två gånger under två veckor med förra barnet och inte fick amma på hela den tiden. Det tog två dagar så ammade jag fullt igen.
    Samtidigt som jag kräver en läkartid hos någon som är villig att utreda oss.
    Tack för svaret!
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10
    det är ju väldigt ovanligt med laktosintolerans på så små barn så jag tycker absolut att dom ska kolla det hela mer ordentligt.är så behändigt (och billigt) för läkarna att bara säga uteslut det..men det bästa vore ju att få kollat ordentligt så inget annat ligger bakom.

    Finns dock undantag vad gäller laktosintolerans..i vissa delar av världen som tex Korea tål man inte mjölk och det är även mer vanligt i finland så om du eller pappan inte är 100% svensk så kan det ju helt klart vara så.

    hoppas lillskrutten blir bättre.
  20. 10
    det är ju väldigt ovanligt med laktosintolerans på så små barn så jag tycker absolut att dom ska kolla det hela mer ordentligt.är så behändigt (och billigt) för läkarna att bara säga uteslut det..men det bästa vore ju att få kollat ordentligt så inget annat ligger bakom.

    Finns dock undantag vad gäller laktosintolerans..i vissa delar av världen som tex Korea tål man inte mjölk och det är även mer vanligt i finland så om du eller pappan inte är 100% svensk så kan det ju helt klart vara så.

    hoppas lillskrutten blir bättre.
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Tyvärr

    ligger inte generna alls på våran sida! Pappa är helfinne och jag är inte så mycket bättre. I finland är 15-20 procent tydligen laktosintoleranta. Min syster är också laktosintolerant. Men antagligen som en följdsjukdom till andra tarmbesvär.
    Barnläkaren i den här hålan borde ju kunna ta ett blodprov på honom nästa gång vi träffas. Tills jag får komma upp till lasarettet. Det brukar ta en stund att få komma dit nämnligen :-)
    Tack för ditt svar!
    Alexandra m. 3 J:n
    Julia 99, Johannes 05 och Jasper 06

    Axz.blogg.se
  22. 11
    Tyvärr ligger inte generna alls på våran sida! Pappa är helfinne och jag är inte så mycket bättre. I finland är 15-20 procent tydligen laktosintoleranta. Min syster är också laktosintolerant. Men antagligen som en följdsjukdom till andra tarmbesvär.
    Barnläkaren i den här hålan borde ju kunna ta ett blodprov på honom nästa gång vi träffas. Tills jag får komma upp till lasarettet. Det brukar ta en stund att få komma dit nämnligen :-)
    Tack för ditt svar!
  23. karinxxx
    #12
    Ja, naturen är bra dum ibland. Då är det tur vi har tillgång till sjukvården.

    Men det är extremt ovanligt med laktosintolerans hos spädbarn. Den ärftliga typen som är vanlig i många länder brukar inte komma förrän i fyraårsåldern, tidigast. Ring doktorn du talat med och be honom/henne klargöra vilket det är de misstänker: laktosintolerans eller komjölkallergi. Komjölkallegi är tvärtom rätt vanligt hos småbarn, och det växer ofta bort kring två års ålder.
  24. 12
    Ja, naturen är bra dum ibland. Då är det tur vi har tillgång till sjukvården.

    Men det är extremt ovanligt med laktosintolerans hos spädbarn. Den ärftliga typen som är vanlig i många länder brukar inte komma förrän i fyraårsåldern, tidigast. Ring doktorn du talat med och be honom/henne klargöra vilket det är de misstänker: laktosintolerans eller komjölkallergi. Komjölkallegi är tvärtom rätt vanligt hos småbarn, och det växer ofta bort kring två års ålder.
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13
    vilket jag tackar för, att det är så vanligt i finland alltså för dom har så bra låglaktos och laktosfria alternativ tack var det valio rules hihi. läste att inom laktosforskning och alternativ är vi sverige idag var finland var redan på 60-talet...
  26. 13
    vilket jag tackar för, att det är så vanligt i finland alltså för dom har så bra låglaktos och laktosfria alternativ tack var det valio rules hihi. läste att inom laktosforskning och alternativ är vi sverige idag var finland var redan på 60-talet...
  27. Åsa M
    #14
    Naturen är inte dum! Av det skälet är det extremt ovanligt att barn är laktosintoleranta. Barnet skulle ju annars naturligt inte överleva om det var allergiskt mot själva bröstmjölken.Det är nästan alltid komjölksallergi de har och ibland i kombinatione med andra födoämnes allergier som fisk, ägg, soja och sädesslag.

    Ibland vet inte ens läkarna skillnad utan pratar om laktosallergi fast det inte ens finns, utan det är laktosintolerans som då brukar dyka upp somtidigast runt 2 års ålder men vanligast fårn 4 år och upp. Givetvis finns det fall där barnet varit laktosintolerant från födseln med det är som sagt extremt ovanligt.

    Jag skulle kräva utredning. Du ska iallafall inte tvingas sluta amma utan det. Även laktosintolerans går att testa med blodprov (genetik eftersom det är ärftiligt att inte kunna bryta ned laktosen dvs bristen på laktas i tarmen).

    Det troliga är ju att anledningen till att den mjölkfria kosten inte hjälper är att det finns fler allergier som ex soja, vete eller fisk, ägg.
  28. 14
    Naturen är inte dum! Av det skälet är det extremt ovanligt att barn är laktosintoleranta. Barnet skulle ju annars naturligt inte överleva om det var allergiskt mot själva bröstmjölken.Det är nästan alltid komjölksallergi de har och ibland i kombinatione med andra födoämnes allergier som fisk, ägg, soja och sädesslag.

    Ibland vet inte ens läkarna skillnad utan pratar om laktosallergi fast det inte ens finns, utan det är laktosintolerans som då brukar dyka upp somtidigast runt 2 års ålder men vanligast fårn 4 år och upp. Givetvis finns det fall där barnet varit laktosintolerant från födseln med det är som sagt extremt ovanligt.

    Jag skulle kräva utredning. Du ska iallafall inte tvingas sluta amma utan det. Även laktosintolerans går att testa med blodprov (genetik eftersom det är ärftiligt att inte kunna bryta ned laktosen dvs bristen på laktas i tarmen).

    Det troliga är ju att anledningen till att den mjölkfria kosten inte hjälper är att det finns fler allergier som ex soja, vete eller fisk, ägg.
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15
    Faktum är att den medfödda laktosintoleransen, som alltså är extremt sällsynt, främst påträffats hos finska barn. Barnet skall då ha haft vattniga diarréer redan första levnadsveckan. Det är i sådana fall en bestående laktosintolerans, som inte går över, och man tål inget laktos alls (alltså inga låglaktosprodukter).

    Först kändes det extremt osannolikt när jag läste ditt mail, men det är klart att läkaren faktiskt kan ha rätt, även om det är väldigt ovanligt.Många mjölkallergiker får felaktigt diagnosen laktosintolerans, därav den omedelbara skepsisen. Men å andra sidan så är det inte heller så vanligt att födoämnesallergier debuterar redan vid födseln - det är nog vanligare att det tar ett par månader. Har din pojke haft vattniga diarréer sedan födseln? Hade din andra pojke det med, och tål han ingen laktos alls? Är du eller pappan laktosintoleranta?
  30. 15
    Faktum är att den medfödda laktosintoleransen, som alltså är extremt sällsynt, främst påträffats hos finska barn. Barnet skall då ha haft vattniga diarréer redan första levnadsveckan. Det är i sådana fall en bestående laktosintolerans, som inte går över, och man tål inget laktos alls (alltså inga låglaktosprodukter).

    Först kändes det extremt osannolikt när jag läste ditt mail, men det är klart att läkaren faktiskt kan ha rätt, även om det är väldigt ovanligt.Många mjölkallergiker får felaktigt diagnosen laktosintolerans, därav den omedelbara skepsisen. Men å andra sidan så är det inte heller så vanligt att födoämnesallergier debuterar redan vid födseln - det är nog vanligare att det tar ett par månader. Har din pojke haft vattniga diarréer sedan födseln? Hade din andra pojke det med, och tål han ingen laktos alls? Är du eller pappan laktosintoleranta?
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Trist att ingenting verkar ha hjälpt. JAg har tyvärr igna mer bra tips. Hoppas att du hittar nåt som fungerar utan att behöva avsluta amningen.
  32. 16
    Trist att ingenting verkar ha hjälpt. JAg har tyvärr igna mer bra tips. Hoppas att du hittar nåt som fungerar utan att behöva avsluta amningen.
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17
    Jamen, nu kom jag på nåt!!! Man kan ju ge pulver, Lactrase om man är laktosintollerant. Det borde ju gå att ge även till småttingar som inte klarar laktos. Eftersom det bara bryter ner mjölksockret så borde det ju itne ha några biverkningar eller vara farligt att ge. En kapsel med pulver räcker till 1 liter mjölk.
    Kan du inte höra med en barnläkare om man kan prova det iaf istället för att sluta amma.
  34. 17
    Jamen, nu kom jag på nåt!!! Man kan ju ge pulver, Lactrase om man är laktosintollerant. Det borde ju gå att ge även till småttingar som inte klarar laktos. Eftersom det bara bryter ner mjölksockret så borde det ju itne ha några biverkningar eller vara farligt att ge. En kapsel med pulver räcker till 1 liter mjölk.
    Kan du inte höra med en barnläkare om man kan prova det iaf istället för att sluta amma.
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18
    hihi - menar inte att det är extremt ovanligt att läkare brukar ha rätt, utan naturligtvis att medfödd laktosintolerans är extremt ovanligt.
  36. 18
    hihi - menar inte att det är extremt ovanligt att läkare brukar ha rätt, utan naturligtvis att medfödd laktosintolerans är extremt ovanligt.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Smart!!

    Har fått tid att prata med barnläkaren på telefon nästa vecka och ska givetvis ta upp det på en gång då! Du var inte dum du heller!
    Tack för tipset! :-)
    Alexandra m. 3 J:n
    Julia 99, Johannes 05 och Jasper 06

    Axz.blogg.se
  38. 19
    Smart!! Har fått tid att prata med barnläkaren på telefon nästa vecka och ska givetvis ta upp det på en gång då! Du var inte dum du heller!
    Tack för tipset! :-)
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Läkaren

    misstänker laktosintolerans, det är jag helt säker på. Eftersom storebror har den diagnosen och jag redan har ifrågasatt honom eftersom jag inte så gärna ger upp amningen. I vilket fall som helst så får dom ta tag i barnen och se till att det inte ligger några andra allergier bakom och utreda på riktigt. Så här kan vi inte ha det!!
    Alexandra m. 3 J:n
    Julia 99, Johannes 05 och Jasper 06

    Axz.blogg.se
  40. 20
    Läkaren misstänker laktosintolerans, det är jag helt säker på. Eftersom storebror har den diagnosen och jag redan har ifrågasatt honom eftersom jag inte så gärna ger upp amningen. I vilket fall som helst så får dom ta tag i barnen och se till att det inte ligger några andra allergier bakom och utreda på riktigt. Så här kan vi inte ha det!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag är så jäkla frusterad!!
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 13:51
  2. Frusterad!!
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 12:55
  3. Daniel blir prins, Emma blir prinsessa
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:25
  4. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  5. Är så ledsen och frusterad!
    By Alexandra_m_3_Jn in forum Bebissnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 21:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar