Lägesrapport:
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Lägesrapport:

    Hej alla goa tjejer! Jag har varit frånvarande på mer än ett sätt under flera dagar... Dels gillar jag absolut inte upplägget på nya "snack"; jag ser ju knappt vad det står, ju... och är allt så grått och trist; jag gillar färger!

    Dels har jag försökt komma över den chock det innebar att ha ett positivt gravtest i handen. Ja, jag är gravid igen!!!!! Jag förstår fortfarande knappt att det är sant och jag vågar absolut inte hoppas på NÅGONTING den här gången. Sist (i maj) blev det ju ett tidigt mf som nog gjorde mer ont än jag trodde att det skulle göra. Vi hade berättat för både mamma och älsklingens föräldrar och jag hade berättat för några på jobbet. Jag resonerade som så, att om det händer något så vill jag att arbetskamraterna vet om varför jag är ledsen. Så tänker jag inte längre. Tänker inte berätta för några nära och kära förrän det har gått bra mycket längre tid. Jag tvekar till och med om jag ska skriva det här på forumet. Tänk om det betyder otur??

    Den här gången blöder jag inte alls, så det var en nidblödning som jag hade för nästan två veckor sedan. Förra gången jag var gravid slutade jag liksom aldrig blöda, och det slutade ju i mf, men den här gången gav det med sig efter några dagar.

    Jag förstod nog att jag var gravid redan tio dagar efter äl, för då började jag må illa och brösten ändrades från att vara ömma till att vara stora. Nu har jag symptom till och från, och vissa dagar tror jag till och med att det har "gått över"... :-)

    Jag hoppas innerligt att det går hela vägen den här gången, det skulle vara så mysigt att få en majbebis... Jag kommer nog inte att gå in i nån ankomstgrupp än, det känns alldeles för tidigt och osäkert och så hatar jag att säga hej då.

    Jag önskar så hett att alla ni som kämpar här inne ska få små knyten i era magar... Det är så orättvist att det inte händer för er alla på en gång! Jag tänker så mycket på er, mina medsystrar!

    Ja just det:

    )=(/=/&&%&%¤¤%#¤&()?=(`=?`()?)(/=&&¤%¤#¤#"¤#"#¤/&%(=/&)?(/`=))`=(=?(?/=(/)%%&¤¤%#¤#%¤/)&%/(&%%¤&(%¤&%&)%=(/)(/&)=(/&(/&/&%&¤#%¤#¤#"¤#&%(¤(&%(/&)=)=()(/?//=)((/=)(/)(/)=/&&/)/&&%(&%¤¤%#/¤#/&%#/&¤#/(&(/&=)/(&()?=(=?()=`))=(/(/)%&%¤%¤#%#&(%¤%¤#%¤"%/#¤#"#"!%¤#&%¤/)/(=)=/)(/=()?=/)(/&%¤¤#"#%"(&¤/&¤#/¤#)/&?)(/)=?==`))(`=`)=(`()=`()()?//()=%&¤%¤#¤"#&%¤(&%¤/&#/&¤#(&%¤)/&%/(&%)(/&)(/&=)/&=)(&()/%&%¤%¤#¤%#%&¤&%¤?)(?==)/?)(//)&%¤#"#¤"¤#"/%¤#(/¤=(%&=(/%=/(&)/&%%¤#¤&#"#¤"?)?()/?)()&()(/(%/¤&%"##"

    Kram från Minchi
  2. 1
    Lägesrapport: Hej alla goa tjejer! Jag har varit frånvarande på mer än ett sätt under flera dagar... Dels gillar jag absolut inte upplägget på nya "snack"; jag ser ju knappt vad det står, ju... och är allt så grått och trist; jag gillar färger!

    Dels har jag försökt komma över den chock det innebar att ha ett positivt gravtest i handen. Ja, jag är gravid igen!!!!! Jag förstår fortfarande knappt att det är sant och jag vågar absolut inte hoppas på NÅGONTING den här gången. Sist (i maj) blev det ju ett tidigt mf som nog gjorde mer ont än jag trodde att det skulle göra. Vi hade berättat för både mamma och älsklingens föräldrar och jag hade berättat för några på jobbet. Jag resonerade som så, att om det händer något så vill jag att arbetskamraterna vet om varför jag är ledsen. Så tänker jag inte längre. Tänker inte berätta för några nära och kära förrän det har gått bra mycket längre tid. Jag tvekar till och med om jag ska skriva det här på forumet. Tänk om det betyder otur??

    Den här gången blöder jag inte alls, så det var en nidblödning som jag hade för nästan två veckor sedan. Förra gången jag var gravid slutade jag liksom aldrig blöda, och det slutade ju i mf, men den här gången gav det med sig efter några dagar.

    Jag förstod nog att jag var gravid redan tio dagar efter äl, för då började jag må illa och brösten ändrades från att vara ömma till att vara stora. Nu har jag symptom till och från, och vissa dagar tror jag till och med att det har "gått över"... :-)

    Jag hoppas innerligt att det går hela vägen den här gången, det skulle vara så mysigt att få en majbebis... Jag kommer nog inte att gå in i nån ankomstgrupp än, det känns alldeles för tidigt och osäkert och så hatar jag att säga hej då.

    Jag önskar så hett att alla ni som kämpar här inne ska få små knyten i era magar... Det är så orättvist att det inte händer för er alla på en gång! Jag tänker så mycket på er, mina medsystrar!

    Ja just det:

    )=(/=/&&%&%¤¤%#¤&()?=(`=?`()?)(/=&&¤%¤#¤#"¤#"#¤/&%(=/&)?(/`=))`=(=?(?/=(/)%%&¤¤%#¤#%¤/)&%/(&%%¤&(%¤&%&)%=(/)(/&)=(/&(/&/&%&¤#%¤#¤#"¤#&%(¤(&%(/&)=)=()(/?//=)((/=)(/)(/)=/&&/)/&&%(&%¤¤%#/¤#/&%#/&¤#/(&(/&=)/(&()?=(=?()=`))=(/(/)%&%¤%¤#%#&(%¤%¤#%¤"%/#¤#"#"!%¤#&%¤/)/(=)=/)(/=()?=/)(/&%¤¤#"#%"(&¤/&¤#/¤#)/&?)(/)=?==`))(`=`)=(`()=`()()?//()=%&¤%¤#¤"#&%¤(&%¤/&#/&¤#(&%¤)/&%/(&%)(/&)(/&=)/&=)(&()/%&%¤%¤#¤%#%&¤&%¤?)(?==)/?)(//)&%¤#"#¤"¤#"/%¤#(/¤=(%&=(/%=/(&)/&%%¤#¤&#"#¤"?)?()/?)()&()(/(%/¤&%"##"

    Kram från Minchi
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    ÅH GRATTIS!!!
    är så glad för din skull, och alla andra som plussat här nu... känns skönt att man får läsa om ett plus då å då!!
    hoppas allt går bra för er å lycka till!!!
  4. 2
    ÅH GRATTIS!!!
    är så glad för din skull, och alla andra som plussat här nu... känns skönt att man får läsa om ett plus då å då!!
    hoppas allt går bra för er å lycka till!!!
  5. @ dag 22 av 24-27
    #3

    *fångar*

    haha, jag snodde en hel hög av dem!

    STORT GRATTIS och lycka till!!!
    Jag vet hur det känns, tipsar om GEM (Gravid Efter Missfall) som gav mig enormt mycket i början av min förra graviditet!

    Schas vidare nu!

  6. 3
    *fångar* haha, jag snodde en hel hög av dem!

    STORT GRATTIS och lycka till!!!
    Jag vet hur det känns, tipsar om GEM (Gravid Efter Missfall) som gav mig enormt mycket i början av min förra graviditet!

    Schas vidare nu!

  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    åhhhh grattis minchi vad kul! vad glad jag blir för din skull och skall hålla tummarna att det går hela vägen det här gången..ta hand om dig och magen nu och tack för gravbacillerna /kram
  8. 4
    åhhhh grattis minchi vad kul! vad glad jag blir för din skull och skall hålla tummarna att det går hela vägen det här gången..ta hand om dig och magen nu och tack för gravbacillerna /kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Åhh grattis vad kul!!

    Lycka till med er graviditet.





    ~Stolt Mamma till Melanie 4 år & Zoe 070707~
  10. 5
    Åhh grattis vad kul!!

    Lycka till med er graviditet.





  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Men gud va kul, grattis din söta lilla varelse..smitta oss massa nu Kramis
  12. 6
    Men gud va kul, grattis din söta lilla varelse..smitta oss massa nu Kramis
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7
    Grattis! Vad kul!
  14. 7
    Grattis! Vad kul!
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8

    Åh va glad jag blir!!!!

    Äntligen Minchi!!! Jättehärligt!! Stooooor kram!!!!
  16. 8
    Åh va glad jag blir!!!! Äntligen Minchi!!! Jättehärligt!! Stooooor kram!!!!
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    Ett stort grattis och lycka till!! Tar verkligen till mig av bacilluskerna då jag har IM till helgen.
  18. 9
    Ett stort grattis och lycka till!! Tar verkligen till mig av bacilluskerna då jag har IM till helgen.
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10
    GRATTIS!!!
    Å det var din tur nu! Jag känner mig uppriktigt glad för er skull! Håller alla mina tummar för att det ska gå vägen och önskar er all lycka med liten! *kram*
  20. 10
    GRATTIS!!!
    Å det var din tur nu! Jag känner mig uppriktigt glad för er skull! Håller alla mina tummar för att det ska gå vägen och önskar er all lycka med liten! *kram*
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Grattis vännen vad roligt,kommer hålla tummar och tår för dig nu,klart det blir en ljuvlig bebbe denna gången.
    jatte fint inlägg du skrev,förstår att det känns svårt att glädjas efter ett missfall,men detta kommer att gå vägen.

    Kram och glöm oss inte.=)
  22. 11
    Grattis vännen vad roligt,kommer hålla tummar och tår för dig nu,klart det blir en ljuvlig bebbe denna gången.
    jatte fint inlägg du skrev,förstår att det känns svårt att glädjas efter ett missfall,men detta kommer att gå vägen.

    Kram och glöm oss inte.=)
  23. Callina barn nr 3
    #12

    Åh, vilken luring! :-)

    Har ju undrat hur det gick för dig ju! :-)

    Ett positivt test! Vad roligt! :-)

    Ett jätte STORT GRATTIS!!! Du är välkommen in till Maj gruppen när du känner att du vill! :-)
  24. 12
    Åh, vilken luring! :-) Har ju undrat hur det gick för dig ju! :-)

    Ett positivt test! Vad roligt! :-)

    Ett jätte STORT GRATTIS!!! Du är välkommen in till Maj gruppen när du känner att du vill! :-)
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13

    Åh, vad kul!!!

    Klart att det ska gå vägen denna gång! Men jag säger väl bara försiktigt grattis då.

    Jag gjorde precis som du beskrev förra graviditeten. Berättade för alla möjliga, vänner o bekanta. Och så platt fall. kändes som om jag ljugit på nåt sätt...

    Iallafall. Håller alla tummar! Kramar i mängder!!!
    "I look just like the girl next door... if you happen to live next door to an amusement park" Dolly Parton
  26. 13
    Åh, vad kul!!! Klart att det ska gå vägen denna gång! Men jag säger väl bara försiktigt grattis då.

    Jag gjorde precis som du beskrev förra graviditeten. Berättade för alla möjliga, vänner o bekanta. Och så platt fall. kändes som om jag ljugit på nåt sätt...

    Iallafall. Håller alla tummar! Kramar i mängder!!!
  27. Medlem sedan
    Oct 2004
    #14

    *grattis!*

    hoppas verkligen det går vägen för dig nu!!!
    *kram*
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  28. 14
    *grattis!* hoppas verkligen det går vägen för dig nu!!!
    *kram*
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Grattis!!!!

    Vilken lycka!
    Hoppas dina grav.baciller hjälper mig denna månad.
  30. 15
    Grattis!!!! Vilken lycka!
    Hoppas dina grav.baciller hjälper mig denna månad.
  31. s m 2
    #16
    Åh, sitter här och fäller en glädjetår för din skull! JÄttegrattis! Förstår att du inte vill berätta. Enda gången jag fått missfall (v8) var också konstigt nog den gång jag inte berättat för någon nästan. (De andra gångerna har jag glappat dagen efter test.) Det var rätt skönt, jag berättade ändå för de flesta när missfallet kom. Men jag hade liksom inget obligatorium att berätta för alla om missfallet. Några enstaka hade ändå luskat ut att jag var gravid, mina arbetskamrater närmare bestämt, och det var skönt att ändå några få visste.

    Nog pratat om tråkigheter denna glada dag. Allt kommer att gå vägen denna gång, det håller jag en supertumme för!

    Vill så gärna följa med dig!!!!

    Stor kraaaaaam!
  32. 16
    Åh, sitter här och fäller en glädjetår för din skull! JÄttegrattis! Förstår att du inte vill berätta. Enda gången jag fått missfall (v8) var också konstigt nog den gång jag inte berättat för någon nästan. (De andra gångerna har jag glappat dagen efter test.) Det var rätt skönt, jag berättade ändå för de flesta när missfallet kom. Men jag hade liksom inget obligatorium att berätta för alla om missfallet. Några enstaka hade ändå luskat ut att jag var gravid, mina arbetskamrater närmare bestämt, och det var skönt att ändå några få visste.

    Nog pratat om tråkigheter denna glada dag. Allt kommer att gå vägen denna gång, det håller jag en supertumme för!

    Vill så gärna följa med dig!!!!

    Stor kraaaaaam!
  33. S - 79
    #17
    Grattis! Lycka till. Klart d kommer gå bra, så måste man ju tänka! Njut av varje dag som går. O när du e redo är du välkommen in till oss på majisarna! Kram
  34. 17
    Grattis! Lycka till. Klart d kommer gå bra, så måste man ju tänka! Njut av varje dag som går. O när du e redo är du välkommen in till oss på majisarna! Kram
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18
    Tack snälla!

    Ja, den här gången får vi hoppas att det går bra. Lycka till du med!
  36. 18
    Tack snälla!

    Ja, den här gången får vi hoppas att det går bra. Lycka till du med!
  37. Medlem sedan
    Aug 2000
    #19
    Åh, tack för tipset. Jag var in och kikade där en liten sväng idag.

    Lycka till du med! Inte långt kvar till IM, ju!
  38. 19
    Åh, tack för tipset. Jag var in och kikade där en liten sväng idag.

    Lycka till du med! Inte långt kvar till IM, ju!
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20
    Jag skickade extramånga för att de alldeles säkert skulle räcka till dig, Amandaita Gravbacillerna alltså. Du brukar ju alltid fråga efter såna

    Tack för dina tummar! Jag håller mina för dig med.

    Kram!
  40. 20
    Jag skickade extramånga för att de alldeles säkert skulle räcka till dig, Amandaita Gravbacillerna alltså. Du brukar ju alltid fråga efter såna

    Tack för dina tummar! Jag håller mina för dig med.

    Kram!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. lägesrapport
    By peo2005 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 13:50
  2. Lägesrapport
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 15:34
  3. Lägesrapport
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 13:03
  4. Lägesrapport
    By en av nissorna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 12:27
  5. Lägesrapport del 2
    By troetter in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar