Födelsedagspresenter
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Födelsedagspresenter

    Hej,alla!

    Ja,nu fyller våra höstbarn år så grattis till alla som redan fyllt!

    Vad önskar era höstbarn?

    Vår Isabelle önskar romerska ringar(inomhus) ,Polly Pocket , en docka att göra frisyrer på,olika pyssel.
  2. 1
    Födelsedagspresenter Hej,alla!

    Ja,nu fyller våra höstbarn år så grattis till alla som redan fyllt!

    Vad önskar era höstbarn?

    Vår Isabelle önskar romerska ringar(inomhus) ,Polly Pocket , en docka att göra frisyrer på,olika pyssel.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Ingen aning. Måste fråga. Vet alla barn vad dom vill ha? Tycker det är sällan hon säger att hon vill ha något speciellt. Hon älskar ju att pyssla så vi det blir säkert något åt det hållet.
  4. 2
    Ingen aning. Måste fråga. Vet alla barn vad dom vill ha? Tycker det är sällan hon säger att hon vill ha något speciellt. Hon älskar ju att pyssla så vi det blir säkert något åt det hållet.
  5. Medlem sedan
    Mar 2001
    #3

    Ungefär allt!

    Tora önskar sig ALLT hon ser på TV - snacka om att vara fångad av reklam. Vi bor numera i Tyskland och här är barnreklam mycket mer utbrett, i alla kanaler och hur ofta som helst.

    Exempel är: Barbie med hund som bajsar, ett litet fickdataspel i rosa som man kan sätta ihop med en kompis likadana spel och så kan tjejerna (Pix-chic?) i spelen leka med varandra (!), en rosa bläckpenna som var ett MÅSTE för alla barn som började skolan och kostar ca 70 SEK. Och så alla sorters yoggi som mer passar i lördagsgodispåsen än vid frukostbordet ;-)

    I verkligheten blir det troligen lite målargrejor, rosa lego och så kanske en sparkcykel. Och det vanliga tråkiga - en ny vinteroverall.
    Jenny m Tora-01 och Astrid-04
  6. 3
    Ungefär allt! Tora önskar sig ALLT hon ser på TV - snacka om att vara fångad av reklam. Vi bor numera i Tyskland och här är barnreklam mycket mer utbrett, i alla kanaler och hur ofta som helst.

    Exempel är: Barbie med hund som bajsar, ett litet fickdataspel i rosa som man kan sätta ihop med en kompis likadana spel och så kan tjejerna (Pix-chic?) i spelen leka med varandra (!), en rosa bläckpenna som var ett MÅSTE för alla barn som började skolan och kostar ca 70 SEK. Och så alla sorters yoggi som mer passar i lördagsgodispåsen än vid frukostbordet ;-)

    I verkligheten blir det troligen lite målargrejor, rosa lego och så kanske en sparkcykel. Och det vanliga tråkiga - en ny vinteroverall.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Herman önskar sej

    bland annat:

    -pilbåge
    -rollerilåda
    -snickarlåda
    -radiostyrd bil

    Här är en bild på min snart femårige äslkling!

  8. 4
    Herman önskar sej bland annat:

    -pilbåge
    -rollerilåda
    -snickarlåda
    -radiostyrd bil

    Här är en bild på min snart femårige äslkling!

  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    rollerilåda=trollerilåda!

  10. 5
    rollerilåda=trollerilåda!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    och äskling=älskling!

    Skyller på min virriga amninghjärna.....
  12. 6
    och äskling=älskling! Skyller på min virriga amninghjärna.....
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Ingenting

    Han önskar sig nästan aldrig någonting. Jo han har ju önskat sig krokodiler två år i rad, men inte i år. Kanske räcker med fyra stycken
  14. 7
    Ingenting Han önskar sig nästan aldrig någonting. Jo han har ju önskat sig krokodiler två år i rad, men inte i år. Kanske räcker med fyra stycken
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Det är långt kvar för E ...
    Men han önskar sig fem myror är fler än fyra elefanter dataspel,trollerilåda.
  16. 8
    Det är långt kvar för E ...
    Men han önskar sig fem myror är fler än fyra elefanter dataspel,trollerilåda.
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9

    Karl har en önskelista

    Jag tror det var i juli vi började på den och det har liksom inte blivit att han bara rabblat saker han vill ha - vilket man kan tro efter listans längd - utan det har kommit lite då och då - skriv upp det på listan mamma!

    Ja, för den intresserade, här kommer Karls önskelista inför femårsdagen:
    - radiostyrd grävmaskin
    - färja till tågbanan
    - radiostyrd bil
    - gitarr
    - utebrandbil och uteracerbilar
    - vattenspruta "som är som en orm som svänger runt."
    - en leksakspizza
    - en ficklampa (extremt stöttålig, har någon tips??)
    - Buzz Lightyear
    - Bilbommar till tågbanan
    - Batman-bil
    - En stålmannengubbe
    - Glitterskor (Karl och Ida har en del likadana saker på sina önskelistor, ungefär hälften)
    - Kaplastavar (det enda Karl saknar med dagis)
    - Bobbycar
    - Pippi Långstrump-film (old-school)
  18. 9
    Karl har en önskelista Jag tror det var i juli vi började på den och det har liksom inte blivit att han bara rabblat saker han vill ha - vilket man kan tro efter listans längd - utan det har kommit lite då och då - skriv upp det på listan mamma!

    Ja, för den intresserade, här kommer Karls önskelista inför femårsdagen:
    - radiostyrd grävmaskin
    - färja till tågbanan
    - radiostyrd bil
    - gitarr
    - utebrandbil och uteracerbilar
    - vattenspruta "som är som en orm som svänger runt."
    - en leksakspizza
    - en ficklampa (extremt stöttålig, har någon tips??)
    - Buzz Lightyear
    - Bilbommar till tågbanan
    - Batman-bil
    - En stålmannengubbe
    - Glitterskor (Karl och Ida har en del likadana saker på sina önskelistor, ungefär hälften)
    - Kaplastavar (det enda Karl saknar med dagis)
    - Bobbycar
    - Pippi Långstrump-film (old-school)
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Glitterskor- låter gulligt!
    Ingen dålig lista ni har, vad är Kaplastavar?
  20. 10
    Glitterskor- låter gulligt!
    Ingen dålig lista ni har, vad är Kaplastavar?
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Tror inte han önskar sig nånting,
    men så har vi ju nästan 2månader kvar. Sander vill sällan ha nåt. Han nöjer sig med brödernas saker, mest i deras frånvaro!
    Sander kommer iaf att få nån typ av bokstavspussel tror jag. Kanske Bamsetidningsprenumeration?
  22. 11
    Tror inte han önskar sig nånting,
    men så har vi ju nästan 2månader kvar. Sander vill sällan ha nåt. Han nöjer sig med brödernas saker, mest i deras frånvaro!
    Sander kommer iaf att få nån typ av bokstavspussel tror jag. Kanske Bamsetidningsprenumeration?
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12
    Långsmala träklossar, typ fiskpinnar, som man kan bygga med, göra bilvägar med och typ vadsomhelst. Det går åt _många_ och de kan vara roliga länge, när jag jobbade på sexårs och fritids var det många som byggde enorma byggen, roliga är de, träfiskpinnarna.

    Ida är en sån där sko-tjej, och hon hade ett par rosa skor med många glittriga paljetter på som verkligen var fina. Men de har blivit för små så då ville hon önska sej ett par nya och då var Karl riktigt snabb där och sa liksom lugnt och säkert att skriv upp det på min lista med! Det är ju något visst med glitter...
  24. 12
    Långsmala träklossar, typ fiskpinnar, som man kan bygga med, göra bilvägar med och typ vadsomhelst. Det går åt _många_ och de kan vara roliga länge, när jag jobbade på sexårs och fritids var det många som byggde enorma byggen, roliga är de, träfiskpinnarna.

    Ida är en sån där sko-tjej, och hon hade ett par rosa skor med många glittriga paljetter på som verkligen var fina. Men de har blivit för små så då ville hon önska sej ett par nya och då var Karl riktigt snabb där och sa liksom lugnt och säkert att skriv upp det på min lista med! Det är ju något visst med glitter...
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13

    Bratz

    stod högst på Filippas önskelista! Hon har blivit helt tokig i dessa figurer! Hade sån tur att BR reade ut dessa, i vanliga fall svindyra, dockor för 70 kr/styck för ett par veckor sedan.

    Så hon fick alltså ett par Braz-dockor, ett Bratz-sminkhuvud, en Bratz-ponny och så lite annat smått och gott!
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  26. 13
    Bratz stod högst på Filippas önskelista! Hon har blivit helt tokig i dessa figurer! Hade sån tur att BR reade ut dessa, i vanliga fall svindyra, dockor för 70 kr/styck för ett par veckor sedan.

    Så hon fick alltså ett par Braz-dockor, ett Bratz-sminkhuvud, en Bratz-ponny och så lite annat smått och gott!
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14
    Skönt ord ju - rollerilåda, jag köper det... undrar var målare förvarar sina rollrar/rollers...?
  28. 14
    Skönt ord ju - rollerilåda, jag köper det... undrar var målare förvarar sina rollrar/rollers...?

Liknande trådar

  1. födelsedagspresenter?
    By 3-barnsmorsan in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 16:36
  2. Födelsedagspresenter??
    By Tweety2012 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 18:41
  3. Födelsedagspresenter
    By Frugo in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 19:30
  4. Födelsedagspresenter
    By Åsa med tjejtriss in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 21:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar