Dextrosol
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Dextrosol

    köpte jag idag. Blir ofta illamående när jag börjar bli trött så jag testade med Dextrosol på jobb i dag när jag kände att jag började bli trött och lite illamående och jag vet inte om det var det, men jag har faktiskt varit lite mindre illamående idag. Sen vet jag förstås inte om det är så bra att äta det eller inte men det är ju bara fruktsocker så det borde ju vara ok.
  2. 1
    Dextrosol köpte jag idag. Blir ofta illamående när jag börjar bli trött så jag testade med Dextrosol på jobb i dag när jag kände att jag började bli trött och lite illamående och jag vet inte om det var det, men jag har faktiskt varit lite mindre illamående idag. Sen vet jag förstås inte om det är så bra att äta det eller inte men det är ju bara fruktsocker så det borde ju vara ok.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Det är okej om man ser till fostret, men tänk bara på att dextrosol gör att ditt blodsocker skjuts i höjden en liten stund, sedan dalar det snabbt neråt igen.
    Kraftiga svängningar och blodsockertoppar är inget vidare och det kan i längden göra att du mår sämre.

    MEN, om du mår bättre utav det brukar det kvitta vad folk säger, att bara inte må illa är guld värt tycker jag *s*
  4. 2
    Det är okej om man ser till fostret, men tänk bara på att dextrosol gör att ditt blodsocker skjuts i höjden en liten stund, sedan dalar det snabbt neråt igen.
    Kraftiga svängningar och blodsockertoppar är inget vidare och det kan i längden göra att du mår sämre.

    MEN, om du mår bättre utav det brukar det kvitta vad folk säger, att bara inte må illa är guld värt tycker jag *s*
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    hej! jag tror inte att dextrosol är fruktsocker tyvärr, det är druvsocker och det är inte riktigt samma sak. fruktsocker är bättre har JAG hört iallafall!
  6. 3
    hej! jag tror inte att dextrosol är fruktsocker tyvärr, det är druvsocker och det är inte riktigt samma sak. fruktsocker är bättre har JAG hört iallafall!

Liknande trådar

  1. Dextrosol
    By Sharingan in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 17:00
  2. Dextrosol har blivit godis :-(
    By goa_marie in forum Diabetes
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 23:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar