Vilka är aktiva här?
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Vilka är aktiva här?

    Lite nyfiken på vilka vi är som "hänger" här! Det skrivs rätt lite på den här sidan tror jag jämfört med i de andra ankomstgrupperna!

    Funderade på om vi skulle köra en snabb presentation av oss asom fortfarande är här? Det är väl ingen dum idé. Många skrev väl en liten presentation när de började "hänga" här men det var ju ett tag sedan för de flesta. Några finns ju på Decembersidan också men jag tror det är långt i från alla!

    Vad säger ni? Ska vi köra en liten presentation igen???
  2. 1
    Vilka är aktiva här? Lite nyfiken på vilka vi är som "hänger" här! Det skrivs rätt lite på den här sidan tror jag jämfört med i de andra ankomstgrupperna!

    Funderade på om vi skulle köra en snabb presentation av oss asom fortfarande är här? Det är väl ingen dum idé. Många skrev väl en liten presentation när de började "hänga" här men det var ju ett tag sedan för de flesta. Några finns ju på Decembersidan också men jag tror det är långt i från alla!

    Vad säger ni? Ska vi köra en liten presentation igen???
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    EMILISE presenterar sig!

    Jag heter Anna och är 30 år fyllda i år, bor tillsammans med Johan, 34, i Villa i Stureby söder om Stockholm. Här bor också döttrarna Emelina 10, Minea 6 och Thelise 1.

    Lilla pyret blir alltså mitt fjärde barn.

    Den här graviditeten var inte alls planerad. Vi hade tänkt att det bara skulle bli tre. Men när vi tänkt ett tag och vant oss vid tanken så blev detta som en underbar bonus! Vi gläds massor åt lilla fyran i magen!! Det känns underbart att få njuta av att vara gravid och föda barn denna sista gång!

    Haft tre snabba och intensiva förlossningar. Har varit på förlossningen sammanlagt 7½ timma med alla tre (har jag räknat ut) innan de kommit ut. De har fötts 7-12 dagar före bf.

    Graviditeterna har varit rätt så normala...förutom då möjligtvis när jag väntade Thelise och hade blödningar varje dag mellan vecka 8 och 18. I bland kom det störtfloder och jag låg inne på sjukhus när det var som värst! Det var en läskig tid men allt gick bra till slut!

    Mina stora intressen förrutom mina barn är scrapbooking, pyssel över huvud taget och att göra hemsidor! Är ottroligt kreativ och blir en sämre människa om jag inte får skapa...
  4. 2
    EMILISE presenterar sig!

    Jag heter Anna och är 30 år fyllda i år, bor tillsammans med Johan, 34, i Villa i Stureby söder om Stockholm. Här bor också döttrarna Emelina 10, Minea 6 och Thelise 1.

    Lilla pyret blir alltså mitt fjärde barn.

    Den här graviditeten var inte alls planerad. Vi hade tänkt att det bara skulle bli tre. Men när vi tänkt ett tag och vant oss vid tanken så blev detta som en underbar bonus! Vi gläds massor åt lilla fyran i magen!! Det känns underbart att få njuta av att vara gravid och föda barn denna sista gång!

    Haft tre snabba och intensiva förlossningar. Har varit på förlossningen sammanlagt 7½ timma med alla tre (har jag räknat ut) innan de kommit ut. De har fötts 7-12 dagar före bf.

    Graviditeterna har varit rätt så normala...förutom då möjligtvis när jag väntade Thelise och hade blödningar varje dag mellan vecka 8 och 18. I bland kom det störtfloder och jag låg inne på sjukhus när det var som värst! Det var en läskig tid men allt gick bra till slut!

    Mina stora intressen förrutom mina barn är scrapbooking, pyssel över huvud taget och att göra hemsidor! Är ottroligt kreativ och blir en sämre människa om jag inte får skapa...
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Glömde tala om att jag väntar mitt lilla pyre den 30 December och är, om jag räknat rätt, i dag i vecka 23+3
  6. 3
    Glömde tala om att jag väntar mitt lilla pyre den 30 December och är, om jag räknat rätt, i dag i vecka 23+3
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Jag är här

    35 år tant som väntar 4de barnet 29/12. Men sen när det blir är en annan sak.
    Göteborgare eller nja jag bor där men är inte därifrån från början utan rätt ny ändå.

    Jag är både här och inne på Januari.
    Hade först BF Januari som blev ändrat på UL till dec.. Nu så är jag litevartstans jag kunde helt enkelt aldrig bestämma mig för vilken grupp.....
    Blir ju vinterbarn vilket som sedan så det kanske kvittar hehe.

    mina andra barn är 5 år pojk
    2.5 år en tjej
    och en busig ettåring också tjej.
  8. 4
    Jag är här

    35 år tant som väntar 4de barnet 29/12. Men sen när det blir är en annan sak.
    Göteborgare eller nja jag bor där men är inte därifrån från början utan rätt ny ändå.

    Jag är både här och inne på Januari.
    Hade först BF Januari som blev ändrat på UL till dec.. Nu så är jag litevartstans jag kunde helt enkelt aldrig bestämma mig för vilken grupp.....
    Blir ju vinterbarn vilket som sedan så det kanske kvittar hehe.

    mina andra barn är 5 år pojk
    2.5 år en tjej
    och en busig ettåring också tjej.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Gör väl en liten presentation jag oxå då =).

    Jag heter Maria är 27 år, bor tillsammans med min sambo och min dotter Liza på 6 år i Karlstad. Har delad vårdnad på henne, så hon bor hos sin pappa varannan vecka.
    Jag jobbar som undersköterska innom hemtjänsten men är nu sjukskriven för foglossning, jag kommer förmodligen inte tillbaka dit på nått år.

    På fritiden gillar jag att läsa, titta på film, sitta vid datorn, gå ut o gå om jag orkar, har börjat bli riktigt tung nu, och mysa med min familj.

    Jag har BF 5/12 och jag längtar hur mycket som helst efter bebben nu!
    Mamma Miot
  10. 5
    Gör väl en liten presentation jag oxå då =).

    Jag heter Maria är 27 år, bor tillsammans med min sambo och min dotter Liza på 6 år i Karlstad. Har delad vårdnad på henne, så hon bor hos sin pappa varannan vecka.
    Jag jobbar som undersköterska innom hemtjänsten men är nu sjukskriven för foglossning, jag kommer förmodligen inte tillbaka dit på nått år.

    På fritiden gillar jag att läsa, titta på film, sitta vid datorn, gå ut o gå om jag orkar, har börjat bli riktigt tung nu, och mysa med min familj.

    Jag har BF 5/12 och jag längtar hur mycket som helst efter bebben nu!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Jag är nog ganska aktiv..

    Jag heter Elin är 32 år, bor i Husum i västernorrlandslän, 8 mil söder om Umeå & 18 mil (ung.) norr om Sundsvall, där bor jag tillsammans med min make Mattias & mina 3 andra barn.. Rebecca 13 år, Kim 11 år & minstingen Matilda 4 år.

    Detta blir min fjärde lillfis/a, inte direkt planerad måste jag säga, men maken blev sååå glad, det blir hans andra barn, eftersom dom två älsta har jag med en annan man.

    Ett av mina stora intressen är att fotografera...önskar bara att min inspiration ville komma tillbaka..(tyvärr lite stiltje på den fronten nu)

    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=29189

    sitter mycket vid datorn, hänger här varje dag!.. Lyssar på Mp3-böcker...
    Ja det var väl lite om mig..JO.. bf är satt till den 25 december
    FruC/Elin m Alex + 3 till..

    http://fruc-mini.blogspot.com/
  12. 6
    Jag är nog ganska aktiv.. Jag heter Elin är 32 år, bor i Husum i västernorrlandslän, 8 mil söder om Umeå & 18 mil (ung.) norr om Sundsvall, där bor jag tillsammans med min make Mattias & mina 3 andra barn.. Rebecca 13 år, Kim 11 år & minstingen Matilda 4 år.

    Detta blir min fjärde lillfis/a, inte direkt planerad måste jag säga, men maken blev sååå glad, det blir hans andra barn, eftersom dom två älsta har jag med en annan man.

    Ett av mina stora intressen är att fotografera...önskar bara att min inspiration ville komma tillbaka..(tyvärr lite stiltje på den fronten nu)

    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=29189

    sitter mycket vid datorn, hänger här varje dag!.. Lyssar på Mp3-böcker...
    Ja det var väl lite om mig..JO.. bf är satt till den 25 december
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Vaaa?? 7½ timma? Shit pommes... =)
    Skönt ändå att dom inte har varit långdragna.
    Mamma Miot
  14. 7
    Vaaa?? 7½ timma? Shit pommes... =)
    Skönt ändå att dom inte har varit långdragna.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Kort presentation av smultron:
    Jag är 36 år och bor i Göteborg. Flyttade hit som nittonåring. Just nu är jag sjukskriven från mitt arbete på ett äldreboende. Efter föräldraledigheten ska jag hitta på ngt annat.
    Jag är gift och har 3 barn. En dotter född -93 (från ett tidigare förhållande) en dotter född - 01, en son född -03. Tycker bl a om att läsa och skriva, laga mat och att vara med familjen.
    Bf 2/12
  16. 8
    Kort presentation av smultron:
    Jag är 36 år och bor i Göteborg. Flyttade hit som nittonåring. Just nu är jag sjukskriven från mitt arbete på ett äldreboende. Efter föräldraledigheten ska jag hitta på ngt annat.
    Jag är gift och har 3 barn. En dotter född -93 (från ett tidigare förhållande) en dotter född - 01, en son född -03. Tycker bl a om att läsa och skriva, laga mat och att vara med familjen.
    Bf 2/12
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9

    Hemmamammans presentation

    Hej!
    Jag är inne här varje dag, men skriver inte så ofta tyvärr... Väntar också mitt fjärde barn och vi är superglada för det. Är beräknad till den 31 december, vi får väl se när pyret vill komma till oss...(Är alltså i vecka 24 nu tror jag)

    Är 32 år och bor med maken och barnen söder om Stockholm.Mina pojkar är 8 och 6 1/2 och lilltjejen är 3 år. Har varit hemma sedan min äldste son föddes och trivs superbra med det. Tycker för övrigt, så här i valtider, att valfriheten borde vara större för dom som vill vara hemma:-)

    Gillar också att pyssla, men hittar inte tid till det, tyvärr. Dagarna flyter på med barnens aktiviteter, läxläsning, pyssel med dom så klart, matlagning och allt annat som hör till när man är hemma. Lilltjejen och jag går på lekgympa en fm och hon har precis börjat på "kyrkis" ett par ggr i veckan, annars är vi ute och leker eller hos någon av dom få kompisar till henne som inte är på dagis...

    Ha det så bra allihopa!

    Hemmamamman med 3+pyret
  18. 9
    Hemmamammans presentation Hej!
    Jag är inne här varje dag, men skriver inte så ofta tyvärr... Väntar också mitt fjärde barn och vi är superglada för det. Är beräknad till den 31 december, vi får väl se när pyret vill komma till oss...(Är alltså i vecka 24 nu tror jag)

    Är 32 år och bor med maken och barnen söder om Stockholm.Mina pojkar är 8 och 6 1/2 och lilltjejen är 3 år. Har varit hemma sedan min äldste son föddes och trivs superbra med det. Tycker för övrigt, så här i valtider, att valfriheten borde vara större för dom som vill vara hemma:-)

    Gillar också att pyssla, men hittar inte tid till det, tyvärr. Dagarna flyter på med barnens aktiviteter, läxläsning, pyssel med dom så klart, matlagning och allt annat som hör till när man är hemma. Lilltjejen och jag går på lekgympa en fm och hon har precis börjat på "kyrkis" ett par ggr i veckan, annars är vi ute och leker eller hos någon av dom få kompisar till henne som inte är på dagis...

    Ha det så bra allihopa!

    Hemmamamman med 3+pyret
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Maria heter jag och är 30 år och bor i kedjehus utanför Lund tillsammans med min man Fredrik och våra två katter. BF 28 november så jag läser både här och i ankomst 2006/11. Jag jobbar som Kundrådgivare på ett energiföretag men är för tillfället sjukskriven pga graviditetsillamående och karpaltunnelsyndrom framför allt i höger hand.
  20. 10
    Maria heter jag och är 30 år och bor i kedjehus utanför Lund tillsammans med min man Fredrik och våra två katter. BF 28 november så jag läser både här och i ankomst 2006/11. Jag jobbar som Kundrådgivare på ett energiföretag men är för tillfället sjukskriven pga graviditetsillamående och karpaltunnelsyndrom framför allt i höger hand.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Kom på att det finns bilder på barnen här: http://www.familjeliv.se/Hem/hemmamamman/galleri.php
  22. 11
    Kom på att det finns bilder på barnen här: http://www.familjeliv.se/Hem/hemmamamman/galleri.php
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    Min presentation!

    Jag heter Anna-Lena och är 43 år ung.
    Häromdagen var det en sjuksköterska som trodde jag var 30 år,
    kul att höra.
    Jag bor i Stockholm.
    Har blivit lämnad under denna graviditet,
    så det är ltie jobbigt att gå igenom den själv.
    Min första son heter Alexander och fyllde 3 år igår,
    hans pappa är här och hälsar på han från US denna vecka,
    vilket Alex tycker är toppen.
    Jag jobbar inte till vardags,
    har kroniska ryggsmärtor och ont jämt,
    haft det i massor av år och gått igenom flera ryggopertioner.
    Men jag är för det mesta en positiv person,
    tycker man ska njuta av livet, även av små saker.
  24. 12
    Min presentation! Jag heter Anna-Lena och är 43 år ung.
    Häromdagen var det en sjuksköterska som trodde jag var 30 år,
    kul att höra.
    Jag bor i Stockholm.
    Har blivit lämnad under denna graviditet,
    så det är ltie jobbigt att gå igenom den själv.
    Min första son heter Alexander och fyllde 3 år igår,
    hans pappa är här och hälsar på han från US denna vecka,
    vilket Alex tycker är toppen.
    Jag jobbar inte till vardags,
    har kroniska ryggsmärtor och ont jämt,
    haft det i massor av år och gått igenom flera ryggopertioner.
    Men jag är för det mesta en positiv person,
    tycker man ska njuta av livet, även av små saker.
  25. Medlem sedan
    Jan 2005
    #13
    Haha, ja! Jag blev så grymt förvånad första gången, det tog 2 timmar och 50 minuter. När min mamma fick mig (jag är hennes första) tog det 36 timmar från att de kom till sjukhuset så jag hade räknat med det samma. den här gången har jag sagt åt Johan att läsa på lite om vad han ska göra om det blir hemförlossning *skrattar*
  26. 13
    Haha, ja! Jag blev så grymt förvånad första gången, det tog 2 timmar och 50 minuter. När min mamma fick mig (jag är hennes första) tog det 36 timmar från att de kom till sjukhuset så jag hade räknat med det samma. den här gången har jag sagt åt Johan att läsa på lite om vad han ska göra om det blir hemförlossning *skrattar*
  27. Medlem sedan
    Jan 2005
    #14
    Fina bilder! *imt*
  28. 14
    Fina bilder! *imt*
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15
    Grattis Alexander *imt*
  30. 15
    Grattis Alexander *imt*
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Om Ulrika

    Hej hej!

    Ulrika heter jag, har inte så mycket fantasi när det gäller nick... Jag bor i Skellefteå i ett kedjehus tillsammans med sambon, Fredrik, fyra katter, en råtta och två sköldpaddor. Ett smärre zoo med andra ord. Tyvärr är råttingen nästa två och ett halvt år gammal så honom får vi nog inte ha kvar så länge till, de brukar knappt bli två år gamla så han är en riktigt gammal gubbe nu.

    Både jag och Fredrik är 27 år gamla. Han ett halvår äldre än mig så han blir gubbe innan jag blir tant Vi har varit tillsammans i sex år nu och bott tillsammans i fem. Under dessa år har vi hunnit med att avverka två hem och är nu inne på vårt tredje. Förhoppningsvis blir vi kvar här ett tag till...

    Bebis är bådas första barn och allting är totalt fascinerande och nytt även om jag nästan får panik när jag tänker på allt ansvar som vi tagit på oss för det här nya livet. Fredrik är som vanligt lugnare och säger att allt kommer att ordna sig.

    Graviditeten har hittills varit mest onormal men det börjar gå mot det normala hållet som tur är. Har haft mer eller mindre stora blödningar från och till fram till vecka 18 då allt slutade till och med det bruna klegget slutade komma. Har till och med fått klartecken från läkarna att jag får börja träna igen om jag tar det lungt.

    Bebis är beräknad till 16/12 så någon gång i december lär h*n väl komma. Tror inte att bebisar bryr sig så mycket om officiella vräkningsdatum utan kommer när de själva vill. Men visst siktet är inställt på den 16 och jag kommer att bli jätteledsen om h*n inte kommer då...

    Ganska mycket om mig blev det. Läs det ni orkar och har ni tagit er hela vägen hit så har ni gjort det bra
  32. 16
    Om Ulrika Hej hej!

    Ulrika heter jag, har inte så mycket fantasi när det gäller nick... Jag bor i Skellefteå i ett kedjehus tillsammans med sambon, Fredrik, fyra katter, en råtta och två sköldpaddor. Ett smärre zoo med andra ord. Tyvärr är råttingen nästa två och ett halvt år gammal så honom får vi nog inte ha kvar så länge till, de brukar knappt bli två år gamla så han är en riktigt gammal gubbe nu.

    Både jag och Fredrik är 27 år gamla. Han ett halvår äldre än mig så han blir gubbe innan jag blir tant Vi har varit tillsammans i sex år nu och bott tillsammans i fem. Under dessa år har vi hunnit med att avverka två hem och är nu inne på vårt tredje. Förhoppningsvis blir vi kvar här ett tag till...

    Bebis är bådas första barn och allting är totalt fascinerande och nytt även om jag nästan får panik när jag tänker på allt ansvar som vi tagit på oss för det här nya livet. Fredrik är som vanligt lugnare och säger att allt kommer att ordna sig.

    Graviditeten har hittills varit mest onormal men det börjar gå mot det normala hållet som tur är. Har haft mer eller mindre stora blödningar från och till fram till vecka 18 då allt slutade till och med det bruna klegget slutade komma. Har till och med fått klartecken från läkarna att jag får börja träna igen om jag tar det lungt.

    Bebis är beräknad till 16/12 så någon gång i december lär h*n väl komma. Tror inte att bebisar bryr sig så mycket om officiella vräkningsdatum utan kommer när de själva vill. Men visst siktet är inställt på den 16 och jag kommer att bli jätteledsen om h*n inte kommer då...

    Ganska mycket om mig blev det. Läs det ni orkar och har ni tagit er hela vägen hit så har ni gjort det bra
  33. Medlem sedan
    Feb 2001
    #17
    haha samma tid med alla barnen på förlossningen

    Det var imponerande *ler*

    och faktiskt rätt skönt att de kommut lite före BF med.
    sådant har jag redan börjat fundera på.. gå över eller inte?
    snabbare förlossning än förra? Eeep då hinner jag inte ens in.. fast jag får väl knipa då *ler*
  34. 17
    haha samma tid med alla barnen på förlossningen

    Det var imponerande *ler*

    och faktiskt rätt skönt att de kommut lite före BF med.
    sådant har jag redan börjat fundera på.. gå över eller inte?
    snabbare förlossning än förra? Eeep då hinner jag inte ens in.. fast jag får väl knipa då *ler*
  35. Medlem sedan
    Feb 2001
    #18
    Nä jag läste fel sammanlagt 7 timmar *skrattar*
    jag ska nog inte läsa alls idag blir bara galet

    nu ska jag räkna mina timmar

    första förlossningen tog 5 timmar på förlossningen var jag väl ca 4 kanske åkte in tidigt.
    andra förlossningen tog 3 timmar jag var nog 2 inne på förlossningen
    tredje förlossningen tog 1 timma och 20 minutrar jag var inne en halvtimma.
    vad blir det
    ja det blir ju nästan 7 sammanlagt det med
  36. 18
    Nä jag läste fel sammanlagt 7 timmar *skrattar*
    jag ska nog inte läsa alls idag blir bara galet

    nu ska jag räkna mina timmar

    första förlossningen tog 5 timmar på förlossningen var jag väl ca 4 kanske åkte in tidigt.
    andra förlossningen tog 3 timmar jag var nog 2 inne på förlossningen
    tredje förlossningen tog 1 timma och 20 minutrar jag var inne en halvtimma.
    vad blir det
    ja det blir ju nästan 7 sammanlagt det med
  37. Medlem sedan
    Jan 2005
    #19
    Hehe! Ja, det går ju oftast snabbare och snabbare! Tack och lov. Du kanske också ska börja plugga på hur man gör vid en eventuell hemförlossning *ler*
  38. 19
    Hehe! Ja, det går ju oftast snabbare och snabbare! Tack och lov. Du kanske också ska börja plugga på hur man gör vid en eventuell hemförlossning *ler*
  39. Medlem sedan
    Feb 2005
    #20

    lärka heter jag inte

    egentligen utan Hanna. Jag är 28 år och bor tillsammans med min sambo och vår snart treåriga son Elvin i Malmö. Har precis lämnat in mitt examensarbete i landskapsarkitektur och hoppas kumma få det examinerat innan bebis kommer. Det har varit mitt dåliga samvete i 1,5 år så det var på tiden att det blev klart...Ser väldigt mycket fram emot vår nya bebis men är också orolig då jag drabbades av en förlossningsdepression när sonen föddes som jag kämpade med i två år innan den släppte. Jag vill för allt i världen inte gå igenom samma sak igen...
    Det här blir vårt sista barn (men jag har börjat förstå att det inte är så lämpligt att säga så, verkar vara svårt att hålla ;-)
    nu med två barn, elvin och bruno
  40. 20
    lärka heter jag inte egentligen utan Hanna. Jag är 28 år och bor tillsammans med min sambo och vår snart treåriga son Elvin i Malmö. Har precis lämnat in mitt examensarbete i landskapsarkitektur och hoppas kumma få det examinerat innan bebis kommer. Det har varit mitt dåliga samvete i 1,5 år så det var på tiden att det blev klart...Ser väldigt mycket fram emot vår nya bebis men är också orolig då jag drabbades av en förlossningsdepression när sonen föddes som jag kämpade med i två år innan den släppte. Jag vill för allt i världen inte gå igenom samma sak igen...
    Det här blir vårt sista barn (men jag har börjat förstå att det inte är så lämpligt att säga så, verkar vara svårt att hålla ;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vilka flikar har ni aktiva just nu
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-05-07, 19:03
  2. Hur aktiva är...
    By Tösen76 in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 14:38
  3. Oj vad aktiva ni är..
    By Grogglan in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 21:42
  4. Oj, vad ni är aktiva
    By Alli-Mac in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 09:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar