Är jag sist med att...
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Är jag sist med att...

    först nu lämna lillen hemma och sticka iväg (visserligen bara på stan några timmar)? Det var så skönt att vara utan bebis, han var hemma med Pappa och storebror och det hade gått jättebra.

    Hur som helst har, jag har funderat på en sak. Min lillkille är rätt mammig just nu, det är väl den här utvecklingsperioden och han sover urkass för tillfället. Samtidigt som han klänger värre än någonsin börjar det kännas lagom för mig att töja lite längre på mamma-son bandet sas. Oj, oj, vilket kvällssvammel...
  2. 1
    Är jag sist med att... först nu lämna lillen hemma och sticka iväg (visserligen bara på stan några timmar)? Det var så skönt att vara utan bebis, han var hemma med Pappa och storebror och det hade gått jättebra.

    Hur som helst har, jag har funderat på en sak. Min lillkille är rätt mammig just nu, det är väl den här utvecklingsperioden och han sover urkass för tillfället. Samtidigt som han klänger värre än någonsin börjar det kännas lagom för mig att töja lite längre på mamma-son bandet sas. Oj, oj, vilket kvällssvammel...
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Har inte heller lämnat Sigge så många eller långa stunder, det har varit just för att ta en sväng på stan eller så. Men särskilt efter min mans semester i sommar så har Sigge varit jätteglad över att vara med honom, så det hade nog funkat att lämna mer. Det blir också mer under hösten, jag ska gå en kurs och vara borta ett antal heldagar (kl 6-20 pga att jag måste resa) och då ska maken vara f-led. Jag tror att det är ganska lagom att pröva lite mer, men visst kan uvecklingsperioden göra att det blir lite struligare överlag.
  4. 2
    Har inte heller lämnat Sigge så många eller långa stunder, det har varit just för att ta en sväng på stan eller så. Men särskilt efter min mans semester i sommar så har Sigge varit jätteglad över att vara med honom, så det hade nog funkat att lämna mer. Det blir också mer under hösten, jag ska gå en kurs och vara borta ett antal heldagar (kl 6-20 pga att jag måste resa) och då ska maken vara f-led. Jag tror att det är ganska lagom att pröva lite mer, men visst kan uvecklingsperioden göra att det blir lite struligare överlag.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    En gång...

    lämnade jag och maken alla tre pojkarna ensamna med min mor i ett par timmar på em medan vi åkte och handlade (hon var hemma hos oss). Det känndes urskumt för i vanliga fall så är ensam = jag och Ludde. Jag är sällan helt utan barn. Fast idag var jag på långprommis med frasslet aldeles solo, det var skönt förutom alla biljarder mygg.
    ♥ Mamma till fem busiga barn ♥

    Min pyssliga blogg: http://stickig.blogspot.com
  6. 3
    En gång... lämnade jag och maken alla tre pojkarna ensamna med min mor i ett par timmar på em medan vi åkte och handlade (hon var hemma hos oss). Det känndes urskumt för i vanliga fall så är ensam = jag och Ludde. Jag är sällan helt utan barn. Fast idag var jag på långprommis med frasslet aldeles solo, det var skönt förutom alla biljarder mygg.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Hmmm, jo jag har nog lämnat Klara ett par gånger, någon gång med mormor och så med pappa förstås (fast det räknas väl egentligen inte?). Det är riktigt skönt när polletten trillar ner och den där härliga frihetskänslan infinner sig!

    Den har jag emellertid inte idag, efter en hel hostnatt med 2åringen och snorig Lillklimp och maken som åker med jobbet till Tyskland idag och återvänder imorgon kväll! PUST!
  8. 4
    Hmmm, jo jag har nog lämnat Klara ett par gånger, någon gång med mormor och så med pappa förstås (fast det räknas väl egentligen inte?). Det är riktigt skönt när polletten trillar ner och den där härliga frihetskänslan infinner sig!

    Den har jag emellertid inte idag, efter en hel hostnatt med 2åringen och snorig Lillklimp och maken som åker med jobbet till Tyskland idag och återvänder imorgon kväll! PUST!
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Några få tillfällen, har jag lämnat August. Han klarar sig dock strålande med både pappa och mormor.

    Ikväll har jag faktiskt varit och fikat med en väninna i två timmar och det var så behövligt!!!
  10. 5
    Några få tillfällen, har jag lämnat August. Han klarar sig dock strålande med både pappa och mormor.

    Ikväll har jag faktiskt varit och fikat med en väninna i två timmar och det var så behövligt!!!
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Jag har lämnat minstingen med Pappan (om det nu räknas att lämna) och varit på stan och fikat med en kompis, följer med de större på ridskola och friidrott) Det är skönt för Keisha vill bara bli buren... har vi skämt bort henne tro???
  12. 6
    Jag har lämnat minstingen med Pappan (om det nu räknas att lämna) och varit på stan och fikat med en kompis, följer med de större på ridskola och friidrott) Det är skönt för Keisha vill bara bli buren... har vi skämt bort henne tro???
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7
    Nja..
    Jag har varit iväg på kortisar utan F, tex till affären, klippa mig etc..
    Det längsta jag gjort är att vara på bio
    Fast då sov han så han märkte inte att jag var borta!!
    Sambon tjatar på mig att jag ska ta för mig lite mer "egen tid" men jag tycker det känns så tomt och konstigt utan Fabian! Jag vill liksom ropa och berätta för alla att jag visst har en bebis, han är bara hemma.. *helknasigt*
    Fabian 2005-12 & Stella 2007-10
  14. 7
    Nja..
    Jag har varit iväg på kortisar utan F, tex till affären, klippa mig etc..
    Det längsta jag gjort är att vara på bio
    Fast då sov han så han märkte inte att jag var borta!!
    Sambon tjatar på mig att jag ska ta för mig lite mer "egen tid" men jag tycker det känns så tomt och konstigt utan Fabian! Jag vill liksom ropa och berätta för alla att jag visst har en bebis, han är bara hemma.. *helknasigt*
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Inte sist...

    Jag har inte lämnat William än o dragit ut på äventyr, men på torsdag tänkte jag sticka iväg 2 timmar o gå på föreläsning me Mia Törnblom.
  16. 8
    Inte sist... Jag har inte lämnat William än o dragit ut på äventyr, men på torsdag tänkte jag sticka iväg 2 timmar o gå på föreläsning me Mia Törnblom.

Liknande trådar

  1. Sist ut?
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 23:51
  2. Är vi sist
    By Tiger_Lux in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 21:39
  3. Gör jag UL sist?
    By Lindsey77 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 10:14
  4. Sist här?
    By Ponder in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 23:13
  5. Ett tag sen sist!
    By Silja in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 17:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar