Ångrar mig
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Ångrar mig

    Alltså, tanken var ju att jag skulle fokusera på att må bättre och därför dra mig ur allts om inte känns helt hundra. Men det här snacket saknar jag något otroligt efter bara några dagar. Jag ser nu det ni skrivit och började gråta rakt ut. Och ni som mailat privat. Vad kan man säga? Ni är toppen allihopa här!

    Jag har alltså haft kraftig magkatarr sedan 18 års ålder och nu har det visat sig att min lever tagit stryk, troligen av magkatarrmedicinen sa läkaren idag, det sa hon inte först. (Fast mina levervärden var helt ok precis före graviditeten, lite mysko.) Men den måste jag ändå ta. Det är en ond cirkel minst sagt och jag känner mig ganska ynklig. I natt har jag bara legat och vridit mig i smärtor. Andra dagar är jag jättetrött, har ledvärk och känner mig febrig.

    Jag känner att jag gärna vill fortsätta att vara just här inne och så skippar jag vissa andra snack i stället. Hoppas det är ok! Det var liksom aldrig min mening att fiska massa smickrande kommentarer eller medlidande. Jag kanske inte skriver så ofta men jag vill så gärna kunna svara på inlägg och följa er och bebisarna.

    Hur som helst så tröstköpte jag en svart Ergo igår. Den låg på blocket, var nästan oanvänd, fanns med förlängare och kostade 700:-. Var inte det lite av ett fynd? Förlängaren kostar väl 125:- minst bara den? När man kollar på sjalbarn eller tradera så är det sällan det ens finns någon bra, begagnad Ergo och jag hade inte trott att den fanns kvar men jo, det gjorde den. Har jag tur så får jag den redan i morgon.
  2. 1
    Ångrar mig Alltså, tanken var ju att jag skulle fokusera på att må bättre och därför dra mig ur allts om inte känns helt hundra. Men det här snacket saknar jag något otroligt efter bara några dagar. Jag ser nu det ni skrivit och började gråta rakt ut. Och ni som mailat privat. Vad kan man säga? Ni är toppen allihopa här!

    Jag har alltså haft kraftig magkatarr sedan 18 års ålder och nu har det visat sig att min lever tagit stryk, troligen av magkatarrmedicinen sa läkaren idag, det sa hon inte först. (Fast mina levervärden var helt ok precis före graviditeten, lite mysko.) Men den måste jag ändå ta. Det är en ond cirkel minst sagt och jag känner mig ganska ynklig. I natt har jag bara legat och vridit mig i smärtor. Andra dagar är jag jättetrött, har ledvärk och känner mig febrig.

    Jag känner att jag gärna vill fortsätta att vara just här inne och så skippar jag vissa andra snack i stället. Hoppas det är ok! Det var liksom aldrig min mening att fiska massa smickrande kommentarer eller medlidande. Jag kanske inte skriver så ofta men jag vill så gärna kunna svara på inlägg och följa er och bebisarna.

    Hur som helst så tröstköpte jag en svart Ergo igår. Den låg på blocket, var nästan oanvänd, fanns med förlängare och kostade 700:-. Var inte det lite av ett fynd? Förlängaren kostar väl 125:- minst bara den? När man kollar på sjalbarn eller tradera så är det sällan det ens finns någon bra, begagnad Ergo och jag hade inte trott att den fanns kvar men jo, det gjorde den. Har jag tur så får jag den redan i morgon.
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Ser nu att förlängaren kostar 60:- på ett ställe. Antingen är de sänkta eller så har jag sett en dyyyr en. Ergon var också nedsatt. Men ja, 700:- lär vara helt ok ändå väl?
  4. 2
    Ser nu att förlängaren kostar 60:- på ett ställe. Antingen är de sänkta eller så har jag sett en dyyyr en. Ergon var också nedsatt. Men ja, 700:- lär vara helt ok ändå väl?
  5. KAJO
    #3

    Hej igen!

    Kul om du orkar hänga kvar. Och du- jag tror inte en sekund att du var ute efter medlidande, och jag tror heller inte att svaren var menade så. Snarare ärligt rakt från hjärtat att du skulle komma att saknas här inne. Hoppas nu att det inte blir så då.
    Hmm. ergo... En sådan bjöd jag också på just nyligen. Undrar om det var den du knep?
  6. 3
    Hej igen! Kul om du orkar hänga kvar. Och du- jag tror inte en sekund att du var ute efter medlidande, och jag tror heller inte att svaren var menade så. Snarare ärligt rakt från hjärtat att du skulle komma att saknas här inne. Hoppas nu att det inte blir så då.
    Hmm. ergo... En sådan bjöd jag också på just nyligen. Undrar om det var den du knep?
  7. KAJO
    #4

    Ser nu att

    du köpte ergon på blocket. Då var det någon annan som snodde min ergo på tradera. Det var väl tur då:-)
  8. 4
    Ser nu att du köpte ergon på blocket. Då var det någon annan som snodde min ergo på tradera. Det var väl tur då:-)
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5
    Det förklarar ju vad jag såg i ett annat snack. Tänkte att du kanske hade blivit påhoppad eller ngt sådant eftersom du sa hejdå där.
    Skönt att du stannar här i allafall, jag skulle sakna dej annars
    Själv tycker jag att AFF och spec här är min ventil utåt på dagarna när det bara snackas barnspråk hemma.
    Önskar att jg kunde ge dej råd om magen med det kan jag nog inte.
    Kramisar från mej vi hörs!
  10. 5
    Det förklarar ju vad jag såg i ett annat snack. Tänkte att du kanske hade blivit påhoppad eller ngt sådant eftersom du sa hejdå där.
    Skönt att du stannar här i allafall, jag skulle sakna dej annars
    Själv tycker jag att AFF och spec här är min ventil utåt på dagarna när det bara snackas barnspråk hemma.
    Önskar att jg kunde ge dej råd om magen med det kan jag nog inte.
    Kramisar från mej vi hörs!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Hej!!

    Kul att du bestämde dig för att titta in iallafall!! Fortsätt med det. Så det var medicinen iallafall? Kan man göra något åt det så att levern blir bättre? Låter ju verkligen inte kul att ha så ont. För så kan du väl inte gå omkring?

    Det låter som ett bra pris på ergon. Den är verkligen toppen! Vi använder den mer än sjalen faktiskt.

    Många kramar
  12. 6
    Hej!! Kul att du bestämde dig för att titta in iallafall!! Fortsätt med det. Så det var medicinen iallafall? Kan man göra något åt det så att levern blir bättre? Låter ju verkligen inte kul att ha så ont. För så kan du väl inte gå omkring?

    Det låter som ett bra pris på ergon. Den är verkligen toppen! Vi använder den mer än sjalen faktiskt.

    Många kramar
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Förresten...

    ...varför är det så fult att vilja ha medlidande? Det tycker jag visst att man kan ha rätt att vilja ha!! Sen tror jag ingen trodde att det var ditt syfte hur som helst.
  14. 7
    Förresten... ...varför är det så fult att vilja ha medlidande? Det tycker jag visst att man kan ha rätt att vilja ha!! Sen tror jag ingen trodde att det var ditt syfte hur som helst.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Hej, Kul att se dig igen.
    Självklart får man välja vilka snack man vill vara inne på och hur aktiv man vill vara. Jag är glad att bara se dig här inne - brukar uppskatta dina inlägg. (vet att du inte skulle fiska efter smicker - verkar inte vara din stil).
    Jobbigt att du inte känner dig bra. vet inte rikigt vad jag ska skriv mer än att jag känner med dig och skickar krya på dig kramar.
    Kul med en ny sjal. Man måste tröst handla ibland (själv kan jag hitta många anledningar till att få shoppa).
  16. 8
    Hej, Kul att se dig igen.
    Självklart får man välja vilka snack man vill vara inne på och hur aktiv man vill vara. Jag är glad att bara se dig här inne - brukar uppskatta dina inlägg. (vet att du inte skulle fiska efter smicker - verkar inte vara din stil).
    Jobbigt att du inte känner dig bra. vet inte rikigt vad jag ska skriv mer än att jag känner med dig och skickar krya på dig kramar.
    Kul med en ny sjal. Man måste tröst handla ibland (själv kan jag hitta många anledningar till att få shoppa).
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Det är klart du ska fortsätta kika in och skriva här!

    Grattis till ergon! Själv sålde jag min förut och köpte nyligen en Patapum (med huvudskydd) på rea. Fast jag beställde en svart och hem kom en khaki. Dessvärre så fanns det inga svarta kvar att byta till så khakin fick stanna. Funkar helt ok även om jag innerst inne gillade ergon bättre, kanske för att den var mer ingådd.

    KRAM!
  18. 9
    Det är klart du ska fortsätta kika in och skriva här!

    Grattis till ergon! Själv sålde jag min förut och köpte nyligen en Patapum (med huvudskydd) på rea. Fast jag beställde en svart och hem kom en khaki. Dessvärre så fanns det inga svarta kvar att byta till så khakin fick stanna. Funkar helt ok även om jag innerst inne gillade ergon bättre, kanske för att den var mer ingådd.

    KRAM!
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10
    Jepp, DÄR orkar jag inte ens gå in nu. Jag har ju varit hur aktiv som helst där inne men njä, känns som att lite för många pekpinnar och käftsmällar delas ut. Det är synd när någon eventuellt blivande djurägare kommer in med en "korkad" fråga och direkt får svar som gör att de aldrig mer kommer att be om råd eller kanske ens skaffa djur. Däremot har jag fått några bra vänner där inne med de finns kvar ändå. Men ett tips är absolut att ta reda på svaren själv innan ni ställer en fråga på Husdjur. *S*
    Sedan får man inte förespråka mjuka metoder heller för då känner sig folk påhoppade på något sätt ÄVEN om man förklarar att man inte är guds bästa barn själv. Det var just det där snacket som gjorde att jag trodde att jag mådde skit av hela AFF men nu vet jag bättre. Man kan ju ta bort ett snack från favoriter. =)
  20. 10
    Jepp, DÄR orkar jag inte ens gå in nu. Jag har ju varit hur aktiv som helst där inne men njä, känns som att lite för många pekpinnar och käftsmällar delas ut. Det är synd när någon eventuellt blivande djurägare kommer in med en "korkad" fråga och direkt får svar som gör att de aldrig mer kommer att be om råd eller kanske ens skaffa djur. Däremot har jag fått några bra vänner där inne med de finns kvar ändå. Men ett tips är absolut att ta reda på svaren själv innan ni ställer en fråga på Husdjur. *S*
    Sedan får man inte förespråka mjuka metoder heller för då känner sig folk påhoppade på något sätt ÄVEN om man förklarar att man inte är guds bästa barn själv. Det var just det där snacket som gjorde att jag trodde att jag mådde skit av hela AFF men nu vet jag bättre. Man kan ju ta bort ett snack från favoriter. =)
  21. Medlem sedan
    Mar 2005
    #11
    Haha, nej, det var som du kom på inte jag som knep den. Det är livsfarligt på Tradera. Ibland vet i alla fall inte jag när det är läge att ge sig. Har köpt Tupperwareburkar aningen för dyrt. Nya men ändå. Det är lätt att glömma räkna med frakten tycker jag.
  22. 11
    Haha, nej, det var som du kom på inte jag som knep den. Det är livsfarligt på Tradera. Ibland vet i alla fall inte jag när det är läge att ge sig. Har köpt Tupperwareburkar aningen för dyrt. Nya men ändå. Det är lätt att glömma räkna med frakten tycker jag.
  23. Medlem sedan
    Mar 2005
    #12
    Nej, det ÄR inte fult. Är det inte lite typiskt svenskt att man inte får vilja ha det egentligen?

    Det var en sköterska som sa att läkaren trodde att mina värden skulle minska om jag kunde slippa tabletterna. Så sa hon ju inte till mig sist men ja...inte vet jag. Hur som helst så kan jag ju inte vara utan tabletterna som sagt så det blir lite dumt. Just nu har jag jätteont i magen och har redan tagit en tablett. Fast för tillfället har jag inte ledvärk i alla fall. Alltid något.
  24. 12
    Nej, det ÄR inte fult. Är det inte lite typiskt svenskt att man inte får vilja ha det egentligen?

    Det var en sköterska som sa att läkaren trodde att mina värden skulle minska om jag kunde slippa tabletterna. Så sa hon ju inte till mig sist men ja...inte vet jag. Hur som helst så kan jag ju inte vara utan tabletterna som sagt så det blir lite dumt. Just nu har jag jätteont i magen och har redan tagit en tablett. Fast för tillfället har jag inte ledvärk i alla fall. Alltid något.
  25. Medlem sedan
    Mar 2005
    #13
    Tack! Det här känns ju lite lustigt med värsta mottagandet när jag faktiskt bara var borta några dagar. Mitt förra inlägg ligger på sidan 2 liksom. *S*
    Men det värmer oerhört!
    Och ja, trösthandla kan man alltid hitta anledningar till.
  26. 13
    Tack! Det här känns ju lite lustigt med värsta mottagandet när jag faktiskt bara var borta några dagar. Mitt förra inlägg ligger på sidan 2 liksom. *S*
    Men det värmer oerhört!
    Och ja, trösthandla kan man alltid hitta anledningar till.
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14
    Ja, det får nog bli så här. Kan inte vara utan er! =)
    Jag får väl se om jag kommer att använda Ergon men jag hoppas det. Sjalen har jag inte använt på månader. Den ligger på sjalbarn. Har uppdaterat där med foto på Nicklas men ingen nappar. Kanske pga Nicklas?
  28. 14
    Ja, det får nog bli så här. Kan inte vara utan er! =)
    Jag får väl se om jag kommer att använda Ergon men jag hoppas det. Sjalen har jag inte använt på månader. Den ligger på sjalbarn. Har uppdaterat där med foto på Nicklas men ingen nappar. Kanske pga Nicklas?
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Jättebra pris! Och en Ergo sitter aldrig fel tror jag. :-)

    Vad tråkigt att du är så sjuk! Men jätteskoj att du orkar hänga lite här ändå. Hoppas du blir bättre!
  30. 15
    Jättebra pris! Och en Ergo sitter aldrig fel tror jag. :-)

    Vad tråkigt att du är så sjuk! Men jätteskoj att du orkar hänga lite här ändå. Hoppas du blir bättre!
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Ha ha ha...

    Ja det måste det ju vara.

    Nä, skämt å sido. Har du annonserat på fler ställen? Jag har fått mina sålda genom annons på www.sjalar.nu, det kan ta ett tag men rätt som det är så. Sen går det sälja sånt på Tradera också.

    Jag ska ta och sälja av lite jag med, nu är det mest sele och MT som gäller iom att det måste gå snabbt upp och snabbt ned. Jag börjar få in snitsen på att få över honom på ryggen fast det var lite läbbigt i början. Men så mkt skönare det är att bära på ryggen. Suveränt närman ska gå på hundrunda med tre busar i släptåg.
  32. 16
    Ha ha ha...

    Ja det måste det ju vara.

    Nä, skämt å sido. Har du annonserat på fler ställen? Jag har fått mina sålda genom annons på www.sjalar.nu, det kan ta ett tag men rätt som det är så. Sen går det sälja sånt på Tradera också.

    Jag ska ta och sälja av lite jag med, nu är det mest sele och MT som gäller iom att det måste gå snabbt upp och snabbt ned. Jag börjar få in snitsen på att få över honom på ryggen fast det var lite läbbigt i början. Men så mkt skönare det är att bära på ryggen. Suveränt närman ska gå på hundrunda med tre busar i släptåg.
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    Aha

    Jag får väl lägga ut den där om jag inte får sålt den nu.
    Har aldrig sålt på Tradera men där sa du något. Att jag inte tänkt på det. Lite kul också ju.

    Jag har ju någon slags förhoppning om att hundrundan ska gå lättare med selen än med vagnen. Förra veckan köpte jag en ny cykel plus cykelkärra och det var ju smidigt när Jennifer skulle till förskolan. Inte lika smidigt hem eftersom 1/3 av vägen består av en hemsk backe. (Fast inte värre än att dra upp en vagn heller.) Dessutom mådde jag som sämst då och svimmade nästan i uppförsbacken. Men nu kan jag kanske bära och gå med hundarna på morgonen och ta cykeln på hemvägen.
  34. 17
    Aha Jag får väl lägga ut den där om jag inte får sålt den nu.
    Har aldrig sålt på Tradera men där sa du något. Att jag inte tänkt på det. Lite kul också ju.

    Jag har ju någon slags förhoppning om att hundrundan ska gå lättare med selen än med vagnen. Förra veckan köpte jag en ny cykel plus cykelkärra och det var ju smidigt när Jennifer skulle till förskolan. Inte lika smidigt hem eftersom 1/3 av vägen består av en hemsk backe. (Fast inte värre än att dra upp en vagn heller.) Dessutom mådde jag som sämst då och svimmade nästan i uppförsbacken. Men nu kan jag kanske bära och gå med hundarna på morgonen och ta cykeln på hemvägen.
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Tack!

    Jag tror att jag ska trivas med Ergon. Jag behöver säkert råd om hur man får upp Amanda på ryggen sedan mm.
    Och jag har väl någon slags förhoppning om att jag ska bli frisk på något sätt förr eller senare. Det är bara så tråkigt att man ska stå i kö för gastroskopi i 3-4 månader och ha ont undertiden. Hade varit skönt att få veta hur det ser ut i stackars magen.
  36. 18
    Tack! Jag tror att jag ska trivas med Ergon. Jag behöver säkert råd om hur man får upp Amanda på ryggen sedan mm.
    Och jag har väl någon slags förhoppning om att jag ska bli frisk på något sätt förr eller senare. Det är bara så tråkigt att man ska stå i kö för gastroskopi i 3-4 månader och ha ont undertiden. Hade varit skönt att få veta hur det ser ut i stackars magen.
  37. Medlem sedan
    Mar 2005
    #19

    Kolla här...

    http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=29659&highligh t=

    Han ser ju inte ut som det vassaste verktygen i skjulet där direkt.
    Mössa inomhus och allt. Men vi hade faktiskt varit ute. *försvarar byfånen lite*
  38. 19
    Kolla här... http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=29659&highligh t=

    Han ser ju inte ut som det vassaste verktygen i skjulet där direkt.
    Mössa inomhus och allt. Men vi hade faktiskt varit ute. *försvarar byfånen lite*
  39. Medlem sedan
    Mar 2005
    #20
    ÄH, det där funkade ju inte eftersom man måste logga in. Tänkte inte på det. =)
  40. 20
    ÄH, det där funkade ju inte eftersom man måste logga in. Tänkte inte på det. =)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nä, jag ångrar mig.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 21:32
  2. Ångrar mig....
    By Pia Bf 19/9 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 08:00
  3. Ångrar mig så!
    By blääää in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 23:14
  4. Om man ångrar sig?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 08:02
  5. Om man ångrar sej
    By jagad in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar