Vad äter ni i kväll?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Vad äter ni i kväll?

    Vad har ni planerat äta? Måste till affären efter hämtning på dagis och har noll idéer just nu
  2. 1
    Vad äter ni i kväll? Vad har ni planerat äta? Måste till affären efter hämtning på dagis och har noll idéer just nu
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Emlas smördegsinbakta kassler
    Födelsedagsmiddag för mannen som fyller jämt
  4. 2
    Emlas smördegsinbakta kassler
    Födelsedagsmiddag för mannen som fyller jämt
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    OT alltså din son är ju fööööör charmerande! Lyckos er att ha fått ett sånt vackert barn!
  6. 3
    OT alltså din son är ju fööööör charmerande! Lyckos er att ha fått ett sånt vackert barn!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Sommarmat

    Jag totalignorerar att det är 9 grader varmt och har duggregnat hela dan, här ska det grillas ikväll. Tur att vi har gasolgrill och att den står på altanen så man kan stå under tak. *s* Benfri kotlett med två olika kryddningar, grillad majs och förmodligen potatisklyftor.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Sommarmat Jag totalignorerar att det är 9 grader varmt och har duggregnat hela dan, här ska det grillas ikväll. Tur att vi har gasolgrill och att den står på altanen så man kan stå under tak. *s* Benfri kotlett med två olika kryddningar, grillad majs och förmodligen potatisklyftor.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Pastagratäng på rester -imt-

    -
  10. 5
    Pastagratäng på rester -imt- -
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Hos oss blir det fullkornspasta med chèvre, zucchini och Schwarzwaldskinka. Sallad på körsbärstomater och röda druvor till. Det kanske låter konstigt, men det är mums!
  12. 6
    Hos oss blir det fullkornspasta med chèvre, zucchini och Schwarzwaldskinka. Sallad på körsbärstomater och röda druvor till. Det kanske låter konstigt, men det är mums!
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    Denna eviga korv stroganoff,m ris
    Allas favorit här -utom för mig,så jag marinerar nog mina eviga kikärter,mumma!
  14. 7
    Denna eviga korv stroganoff,m ris
    Allas favorit här -utom för mig,så jag marinerar nog mina eviga kikärter,mumma!
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Men åh så söt du är, det värmer i mammahjärtat och jag läste upp vad du skrivit för sambon, han log sitt allra stoltaste leende och sedan sa han att det är så kul att höra sånt från andra mammor.
  16. 8
    Men åh så söt du är, det värmer i mammahjärtat och jag läste upp vad du skrivit för sambon, han log sitt allra stoltaste leende och sedan sa han att det är så kul att höra sånt från andra mammor.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    Här blir det kycklinggratäng med pasta och tomatsallad. Äppelpaj till efterrätt!
  18. 9
    Här blir det kycklinggratäng med pasta och tomatsallad. Äppelpaj till efterrätt!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Jo, jag vet, man blir jättestolt Vilgot fick jättemycket berom av en fröken på dagis häromveckan, att han var så mysig och snäll, empatisk och social. Då blev man ju genast typ 10 meter längre,-)

    Men allvarligt, han var så söt redan som bebis och nu är han ju ändå sötare! Jag tycker de flesta bebisar är fina, men Charlie har något speciellt, han har sån fin utrstrålning eller aura! Så sug åt er bara, jag menar det verkligen!
  20. 10
    Jo, jag vet, man blir jättestolt Vilgot fick jättemycket berom av en fröken på dagis häromveckan, att han var så mysig och snäll, empatisk och social. Då blev man ju genast typ 10 meter längre,-)

    Men allvarligt, han var så söt redan som bebis och nu är han ju ändå sötare! Jag tycker de flesta bebisar är fina, men Charlie har något speciellt, han har sån fin utrstrålning eller aura! Så sug åt er bara, jag menar det verkligen!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Kalkonburgare med bröd och tillbehör samt pommes. Jag jobbar sent, så sambon lagar och då måste det vara enkelt!
  22. 11
    Kalkonburgare med bröd och tillbehör samt pommes. Jag jobbar sent, så sambon lagar och då måste det vara enkelt!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Har ingen aning!
    Mannen är föräldraledig så lyx-solna-madde glider in i hemmet från jobbet och sätter sig vid dukat bord!

    Däremot så ska jag göra en lasagne (m rosmarin och fetaost) ikväll. Men förresten, var det inte någon som ville ha receptet på den? Jag hade tappat bort tidningen men nu är den tillbaka igen. Jag skriver gärna in receptet ikväll om det är någon som vill ha det!
  24. 12
    Har ingen aning!
    Mannen är föräldraledig så lyx-solna-madde glider in i hemmet från jobbet och sätter sig vid dukat bord!

    Däremot så ska jag göra en lasagne (m rosmarin och fetaost) ikväll. Men förresten, var det inte någon som ville ha receptet på den? Jag hade tappat bort tidningen men nu är den tillbaka igen. Jag skriver gärna in receptet ikväll om det är någon som vill ha det!
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Rödvinsgryta i lergryta

    äter vi idag det är sååå gott. Tyvärr kommer jag inte hinna med att ha den inne i drygt 3h som jag brukar (men har höjt värmen till 250c). Det får blir max 2h idag, 1½h tror jag tom för familjen är redan hungriga. Jag kopierar in receptet på den från när jag skrev den vid ett annat tillfälle.

    (idag tillsätter jag endast mjölkfri grädde o reder inte av)

    Kallar den LeilaS Rödvinsgryta

    1,3 kg Högrev
    1-2 lökar
    1-2 morrötter
    3-4 klyftor vitlök
    6-8 championer, Ännu fler gör inget, bara gott.
    1 buljongtärning
    ca 2-3 dl rödvin (hade nog en ½ flaska sist)
    ca 2 dl vatten
    1 burk krossade tomater
    Timjan (färsk är godast), salt, kryddpeppar 10-12 st, cayennepeppar
    Soya
    Matlagningsgrädde
    Maizena

    Skiva morrötter o lök i ganska tjocka skivor. Krossa vitlökarna lätt. Lägg i grytan. Dela köttet i grytbitar o lägg ner, smula över en buljongtärning. Krydda med de olika kryddorna. Häll över rödvin, vatten o krossad tomat. Jag stoppade ner i kniv o bara lyfte litelätt på olika ställen i köttet så allt rann ner.

    In i kall ugn o ställ ugnen på 200 grader. Efter 2½h tog jag ut grytan, smakade av och hällde ner championer, maizena (vispade lätt), matlagningsgrädde och soya. Snabbt in i ugnen igen i ca 1h. Jag vet inte tider o grader när man gör i gjutjärnsgryta.

    Servera med potatis o valfria grönsaker, en sallad med färsk basilika o timjan.
    Leila, mammamandala.wordpress.com
  26. 13
    Rödvinsgryta i lergryta äter vi idag det är sååå gott. Tyvärr kommer jag inte hinna med att ha den inne i drygt 3h som jag brukar (men har höjt värmen till 250c). Det får blir max 2h idag, 1½h tror jag tom för familjen är redan hungriga. Jag kopierar in receptet på den från när jag skrev den vid ett annat tillfälle.

    (idag tillsätter jag endast mjölkfri grädde o reder inte av)

    Kallar den LeilaS Rödvinsgryta

    1,3 kg Högrev
    1-2 lökar
    1-2 morrötter
    3-4 klyftor vitlök
    6-8 championer, Ännu fler gör inget, bara gott.
    1 buljongtärning
    ca 2-3 dl rödvin (hade nog en ½ flaska sist)
    ca 2 dl vatten
    1 burk krossade tomater
    Timjan (färsk är godast), salt, kryddpeppar 10-12 st, cayennepeppar
    Soya
    Matlagningsgrädde
    Maizena

    Skiva morrötter o lök i ganska tjocka skivor. Krossa vitlökarna lätt. Lägg i grytan. Dela köttet i grytbitar o lägg ner, smula över en buljongtärning. Krydda med de olika kryddorna. Häll över rödvin, vatten o krossad tomat. Jag stoppade ner i kniv o bara lyfte litelätt på olika ställen i köttet så allt rann ner.

    In i kall ugn o ställ ugnen på 200 grader. Efter 2½h tog jag ut grytan, smakade av och hällde ner championer, maizena (vispade lätt), matlagningsgrädde och soya. Snabbt in i ugnen igen i ca 1h. Jag vet inte tider o grader när man gör i gjutjärnsgryta.

    Servera med potatis o valfria grönsaker, en sallad med färsk basilika o timjan.
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14
    Fläskkotletter som nu stått på spisen & puttrat med morötter & lök i nån timma. Till det blir et potatis & sås på skyn + kokt blomkål.
  28. 14
    Fläskkotletter som nu stått på spisen & puttrat med morötter & lök i nån timma. Till det blir et potatis & sås på skyn + kokt blomkål.
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15

    Åh.....

    Älskar bönor & kikärtor.. Vad gör du marinaden på? Kallt? funkar med bönor?
  30. 15
    Åh..... Älskar bönor & kikärtor.. Vad gör du marinaden på? Kallt? funkar med bönor?
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    Fransk vitlöksfisk

    Letade framen hög nya recept på Arla så den här veckan är det oprövad mat alla dagar.
  32. 16
    Fransk vitlöksfisk Letade framen hög nya recept på Arla så den här veckan är det oprövad mat alla dagar.
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Det var inte jag

    Men jag skulle gärna vilja ha receptet för det lät mycket smaksigt.
  34. 17
    Det var inte jag Men jag skulle gärna vilja ha receptet för det lät mycket smaksigt.
  35. camelia
    #18

    Krämig kycklingpasta!

    Jag har svåra cravings efter kolhydrater!
  36. 18
    Krämig kycklingpasta! Jag har svåra cravings efter kolhydrater!
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Det låter spännande! Har du lust att lägga ut receptet?
  38. 19
    Det låter spännande! Har du lust att lägga ut receptet?
  39. Medlem sedan
    Apr 2002
    #20
    Funkar nog med det mesta :O)
    Olja,balsamvinäger,vitlök,en himlas massa örtkryddor funkar utmärkt med torkad typ fransk/italiensk örtblandning,S&P,lite vanlig senap.
    Marinerar champinjoner,pasta och ja,lite av varje med den.
  40. 20
    Funkar nog med det mesta :O)
    Olja,balsamvinäger,vitlök,en himlas massa örtkryddor funkar utmärkt med torkad typ fransk/italiensk örtblandning,S&P,lite vanlig senap.
    Marinerar champinjoner,pasta och ja,lite av varje med den.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad äter ni i kväll? Vad gör ni?
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 21:10
  2. vad äter ni i kväll då?
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 18:57
  3. vad äter ni i kväll då
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 16:23
  4. Vad äter ni kväll?
    By jojan in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 18:53
  5. Vad äter ni i kväll?
    By Kajsa-Lisa in forum Mat & dryck
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 19:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar