Studiebesök på neo
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Studiebesök på neo

    Idag drog vi till neonatalavdelningen på studiebesök. Det blev nästan komiskt när jag inte kom på en enda vettig fråga... Ungefär som det brukar vara när man helt plötsligt blir frisk i väntrummet till doktorn...

    Vi fick en rundtur på avdelningen och bäst av allt - vi fick kika på två tvillingflickor som nu var v 35+2 och som kom för en vecka sedan! Så otroligt fina med jättefin färg och helt som de skulle fast väldigt små! 1,8 kg vägde de! Kändes skönt att med egna ögon ha fått se hur barn ser ut som är små. Har några konstiga bilder i skallen på "fågelungar" men det stämde verkligen inte med de där två guldklimparna!

    Vi fick också besked om att vi inte kommer att skickas någon annanstans för att det är fullt, utan att vi kommer att tas emot där vi vill. Dock gör de inga förlossningar före v 27, men det får vi tro att vi slipper!

    Kanske skulle skriva att vi var på neo enbart av den anledningen att vi väntar tre barn. Allt ser ännu så länge helt bra ut vad gäller barnens och min hälsa. Så det var egentligen inte nödvändigt utan mer ett utslag av mitt kontrollbehov!

    Sköt om er!
  2. 1
    Studiebesök på neo Idag drog vi till neonatalavdelningen på studiebesök. Det blev nästan komiskt när jag inte kom på en enda vettig fråga... Ungefär som det brukar vara när man helt plötsligt blir frisk i väntrummet till doktorn...

    Vi fick en rundtur på avdelningen och bäst av allt - vi fick kika på två tvillingflickor som nu var v 35+2 och som kom för en vecka sedan! Så otroligt fina med jättefin färg och helt som de skulle fast väldigt små! 1,8 kg vägde de! Kändes skönt att med egna ögon ha fått se hur barn ser ut som är små. Har några konstiga bilder i skallen på "fågelungar" men det stämde verkligen inte med de där två guldklimparna!

    Vi fick också besked om att vi inte kommer att skickas någon annanstans för att det är fullt, utan att vi kommer att tas emot där vi vill. Dock gör de inga förlossningar före v 27, men det får vi tro att vi slipper!

    Kanske skulle skriva att vi var på neo enbart av den anledningen att vi väntar tre barn. Allt ser ännu så länge helt bra ut vad gäller barnens och min hälsa. Så det var egentligen inte nödvändigt utan mer ett utslag av mitt kontrollbehov!

    Sköt om er!
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Skönt att dina "bullar" verkar vilja stanna kvar på sin plats! Samtidigt förstår jag ditt kontrollbehov. Jag skulle fundera om det så "bara" var tvillingar i magen.

    I min ankomstgrupp (september 06) finns en liten Viggo som kom ut i vecka 27 och han mår jättebra, kanske skönt att veta.

    Ps. Viggo är hemma nu och det finns en jättebra blogg som hans mamma skrivit, om man vill veta mer om hur det är att få en så liten bebis.
  4. 2
    Skönt att dina "bullar" verkar vilja stanna kvar på sin plats! Samtidigt förstår jag ditt kontrollbehov. Jag skulle fundera om det så "bara" var tvillingar i magen.

    I min ankomstgrupp (september 06) finns en liten Viggo som kom ut i vecka 27 och han mår jättebra, kanske skönt att veta.

    Ps. Viggo är hemma nu och det finns en jättebra blogg som hans mamma skrivit, om man vill veta mer om hur det är att få en så liten bebis.

Liknande trådar

  1. Studiebesök
    By Sofia m Ludvig in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 08:54
  2. Studiebesök i går
    By Mollsan in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 10:24
  3. Studiebesök i går
    By Mollsan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 09:02
  4. Studiebesök
    By Snusmumrikan in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 13:12
  5. Studiebesök
    By mattarp in forum Downs Syndrom
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 13:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar