Tandläkarbesök?
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Tandläkarbesök?

    Ringde och bokade tid hos tandläkare för min del idag och passade då på att fråga
    när det är dags för nästa besök för Julia. Varannat år, som minst, sa tandsköterskan att barn i hennes ålder ska gå. Så, då blir det dags för ett besök nu i oktober/november tänkte jag.
    Har ni bokat tid/fått kallelse till ett besök?
  2. 1
    Tandläkarbesök? Ringde och bokade tid hos tandläkare för min del idag och passade då på att fråga
    när det är dags för nästa besök för Julia. Varannat år, som minst, sa tandsköterskan att barn i hennes ålder ska gå. Så, då blir det dags för ett besök nu i oktober/november tänkte jag.
    Har ni bokat tid/fått kallelse till ett besök?
  3. Linn m. 3 små
    #2
    Fick kallelse förra veckan, så Neo ska få gå om nån vecka. Ska bli intressant att se hur dom tycker att hans tänder är. Själv tycker jag att dom ser jättefina ut men jag blir lite orolig... då det mest borstas noga på kvällarna.

    Fast det gäller ju mig oxå och jag har alltid haft fina hålfria tänder!

    Undrar om det är riktigt tandläkarbesök nu med bildtagning osv eller om det bara är kika på tänderna igen!
  4. 2
    Fick kallelse förra veckan, så Neo ska få gå om nån vecka. Ska bli intressant att se hur dom tycker att hans tänder är. Själv tycker jag att dom ser jättefina ut men jag blir lite orolig... då det mest borstas noga på kvällarna.

    Fast det gäller ju mig oxå och jag har alltid haft fina hålfria tänder!

    Undrar om det är riktigt tandläkarbesök nu med bildtagning osv eller om det bara är kika på tänderna igen!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Karl var där i juni, vi fick kallelse hem. Nästa gång blir vid sju år. Känns skönt att de kallar så jag inte behöver komma ihåg det
  6. 3
    Karl var där i juni, vi fick kallelse hem. Nästa gång blir vid sju år. Känns skönt att de kallar så jag inte behöver komma ihåg det
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Blir kallad en gång/år

    Filippa går hos samma privat-tandläkare som både jag och hennes pappa går hos. Brukar gå runt årsskiftet varje år.
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  8. 4
    Blir kallad en gång/år Filippa går hos samma privat-tandläkare som både jag och hennes pappa går hos. Brukar gå runt årsskiftet varje år.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Viktor ska gå i höst nån gång (har inte fått en tid än). Ska bli intressant att höra vad de säger, han har korsbett och har börjat gnissla tänder. :P

    Om jag inte fått en kallelse snart så ska jag nog boka in en tid själv faktiskt...
  10. 5
    Viktor ska gå i höst nån gång (har inte fått en tid än). Ska bli intressant att höra vad de säger, han har korsbett och har börjat gnissla tänder. :P

    Om jag inte fått en kallelse snart så ska jag nog boka in en tid själv faktiskt...
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Emilia var

    i våras någongång, hon hade fina tänder och kommer att bli kallad när hon är 6 år, så vartannat år mao.
    ~~~Det fixar sig!!!! ~~~

    http://www.detfixarsigkanske.blogg.se
  12. 6
    Emilia var i våras någongång, hon hade fina tänder och kommer att bli kallad när hon är 6 år, så vartannat år mao.
  13. Jennie m Mathias
    #7

    Vi blir kallade

    vartannat år och i år är det dags både för Mathias och storasyster (snart 7 år).
    De brukar samla ihop årskullarna och storasyster var förra veckan så vi får väl kallelse för Mathias så småningom. Kan nog lika gärna bli efter jul som före jul, beroende på hur de har planerat.

    / Jennie
  14. 7
    Vi blir kallade vartannat år och i år är det dags både för Mathias och storasyster (snart 7 år).
    De brukar samla ihop årskullarna och storasyster var förra veckan så vi får väl kallelse för Mathias så småningom. Kan nog lika gärna bli efter jul som före jul, beroende på hur de har planerat.

    / Jennie

Liknande trådar

  1. Tandläkarbesök
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 15:20
  2. Tandläkarbesök
    By x-tjejen in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 08:45
  3. Tandläkarbesök!
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 19:12
  4. Tandläkarbesök!
    By Edvin & Ellas mamma in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 14:52
  5. Tandläkarbesök
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 17:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar