Tonåringar o tider...
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Tonåringar o tider...

    Jag måste få fråga... Vad har era tonåringar för "senast-inne-tider" resp "gå-o-lägga-sig-tider"?
    Vardagar - Helger?

    Min son är 13 o bonusdotter likaså.. min dotter är 11 år o hon delar rum med bonusdottern så varannan helg + nån vardag så blir det naturligt samma tid för dom.

    Kan tillägga att vi bor i en "stökig" förort till Sthlm o eftersom jag har en liten så kan jag inte alltid möta dom om dom är på fritidsgården eller hos en kompis
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  2. 1
    Tonåringar o tider... Jag måste få fråga... Vad har era tonåringar för "senast-inne-tider" resp "gå-o-lägga-sig-tider"?
    Vardagar - Helger?

    Min son är 13 o bonusdotter likaså.. min dotter är 11 år o hon delar rum med bonusdottern så varannan helg + nån vardag så blir det naturligt samma tid för dom.

    Kan tillägga att vi bor i en "stökig" förort till Sthlm o eftersom jag har en liten så kan jag inte alltid möta dom om dom är på fritidsgården eller hos en kompis
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Respekt mot andra

    Min gräns går mot hur man visar respekt mot andra. Och bor man hemma så har man som regel kompisar som också gör det, och då finns det även föräldrar som ska upp och jobba osv....

    Man får respektera att kompisarnas föräldrar ska upp tidigt och jobba, och även mot sina egna föräldrar och syskon.

    Men när det gäller att vara "vaken" så har jag ingen gräns. Då får tjejerna vara vakna så länge de vill. De får vara vakna hela natten om de vill, men bara de inte väcker alla andra i familjen. (Inte datortrafik, men lyssna på musik är ok.)
  4. 2
    Respekt mot andra Min gräns går mot hur man visar respekt mot andra. Och bor man hemma så har man som regel kompisar som också gör det, och då finns det även föräldrar som ska upp och jobba osv....

    Man får respektera att kompisarnas föräldrar ska upp tidigt och jobba, och även mot sina egna föräldrar och syskon.

    Men när det gäller att vara "vaken" så har jag ingen gräns. Då får tjejerna vara vakna så länge de vill. De får vara vakna hela natten om de vill, men bara de inte väcker alla andra i familjen. (Inte datortrafik, men lyssna på musik är ok.)
  5. Terese A
    #3
    vard. dvs de dgr då vi ska jobba kl.22.00.
    Helger runt 01.00

    Sova?
    det vet och bryr jag mig inte om.

    Vi bor också nära "stökig" förort t. sthlm
  6. 3
    vard. dvs de dgr då vi ska jobba kl.22.00.
    Helger runt 01.00

    Sova?
    det vet och bryr jag mig inte om.

    Vi bor också nära "stökig" förort t. sthlm
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Hos oss gäller följande tider...

    Vardagar ska han vara hemma senast 22.30 och i säng vid 23.00.
    Helger har vi ingen sådär jättebestämd tid när han ska vara hemma, beror lite på vad han ska göra och var han är.. Men det brukar vara runt 23.30-24.00. Och han har ingen bestämd tid när han ska gå och lägga sig, det sköter han själv..
    Han är 15 år på tisdag
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  8. 4
    Hos oss gäller följande tider... Vardagar ska han vara hemma senast 22.30 och i säng vid 23.00.
    Helger har vi ingen sådär jättebestämd tid när han ska vara hemma, beror lite på vad han ska göra och var han är.. Men det brukar vara runt 23.30-24.00. Och han har ingen bestämd tid när han ska gå och lägga sig, det sköter han själv..
    Han är 15 år på tisdag
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    De går och lägger sig när de vill(gäller både vardag och helg) och det lägger jag mig inte i så länge de sköter skolan. På vardagar ska de vara hemma 22-22.30 om de inte gör något speciellt (sonen går på en filmklubb och kan ju inte gärna gå hem innan filmen är slut tex). På helgerna ska sonen vara hemma 02 senast om det inte är något speciellt. Dottern vid 00-01 beroende på vad hon gör där med. Kompisar får de ha hemma hur länge de vill så länge de sköter det de ska! Mina är 15 och 17 år
  10. 5
    De går och lägger sig när de vill(gäller både vardag och helg) och det lägger jag mig inte i så länge de sköter skolan. På vardagar ska de vara hemma 22-22.30 om de inte gör något speciellt (sonen går på en filmklubb och kan ju inte gärna gå hem innan filmen är slut tex). På helgerna ska sonen vara hemma 02 senast om det inte är något speciellt. Dottern vid 00-01 beroende på vad hon gör där med. Kompisar får de ha hemma hur länge de vill så länge de sköter det de ska! Mina är 15 och 17 år
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    som sagt: söndagsskolefröken!
    på vardagar har vi numera 22.00 som tid, på helger har det aldrig behövts tider.
    jag blev riktigt GLAD när hon hade åkt nattbuss hem kl 4 på natten i somras, medans hennes kille fick utegångsförbud för samma sak.
  12. 6
    som sagt: söndagsskolefröken!
    på vardagar har vi numera 22.00 som tid, på helger har det aldrig behövts tider.
    jag blev riktigt GLAD när hon hade åkt nattbuss hem kl 4 på natten i somras, medans hennes kille fick utegångsförbud för samma sak.
  13. Marmelad
    #7
    Inga alls :-)

    Fast hon bor ju inte hemma heller. Men det funkar ändå jättebra med skolan, hon sköter sig och klarar av ansvaret. Hon fyller 17 om ett par veckor. Hon har i from nu i höst flyttat till en partajig skidort, så vi får väl hoppas att hon sköter sig lika bra nu som förra året, tror att frestelserna blir fler...
  14. 7
    Inga alls :-)

    Fast hon bor ju inte hemma heller. Men det funkar ändå jättebra med skolan, hon sköter sig och klarar av ansvaret. Hon fyller 17 om ett par veckor. Hon har i from nu i höst flyttat till en partajig skidort, så vi får väl hoppas att hon sköter sig lika bra nu som förra året, tror att frestelserna blir fler...
  15. Medlem sedan
    Jul 1998
    #8
    Inga. 19-åringen (snart) är ju myndig. 17-åringen (snart) har flyttat så honom har jag inte så mycket koll på, men han verkar sköta sig. 14-åringen är i stort sett aldrig borta. Och de har nog aldrig haft tider, när jag tänker efter.

    Vi bor så att vi måste hämta dem, och då handlar det om att jag inte orkar vara vaken senare än typ 23.00 om jag ska jobba dan efter. Ska jag inte det, kan jag gå och klägga mig och hämta dem när de ringer, vid 01.00, 02.00 eller så. De är inte på stan utan hos kompisar.
  16. 8
    Inga. 19-åringen (snart) är ju myndig. 17-åringen (snart) har flyttat så honom har jag inte så mycket koll på, men han verkar sköta sig. 14-åringen är i stort sett aldrig borta. Och de har nog aldrig haft tider, när jag tänker efter.

    Vi bor så att vi måste hämta dem, och då handlar det om att jag inte orkar vara vaken senare än typ 23.00 om jag ska jobba dan efter. Ska jag inte det, kan jag gå och klägga mig och hämta dem när de ringer, vid 01.00, 02.00 eller så. De är inte på stan utan hos kompisar.
  17. Leya
    #9
    Säger som vanligt..har inga tider när de ska vara inne.
    Brukar ringa eller skicka sms till dottern på 15 vid 12 tiden och säga att hon får komma hem snart,men det kan dröja 3 timmar till innan hon är hemma,men då sover jag.. =)
    Jag ahr sagt att hon ska sova vid 23 tiden,men det har jag också släppt på. Hon sköter det självhon komme upp på morgonen och går till skolan. SÅlänge det funkar så!

    Sonen på 17 kontrollerar jag inte alls.. :-) Han bor med sin storebror i Sverige sen början på sommaren(flyttade då till England).
    Sonen på tolv ska vara hemma klockan 22 om han inte har någon speciell anledning,och då är det bums i säng också.
  18. 9
    Säger som vanligt..har inga tider när de ska vara inne.
    Brukar ringa eller skicka sms till dottern på 15 vid 12 tiden och säga att hon får komma hem snart,men det kan dröja 3 timmar till innan hon är hemma,men då sover jag.. =)
    Jag ahr sagt att hon ska sova vid 23 tiden,men det har jag också släppt på. Hon sköter det självhon komme upp på morgonen och går till skolan. SÅlänge det funkar så!

    Sonen på 17 kontrollerar jag inte alls.. :-) Han bor med sin storebror i Sverige sen början på sommaren(flyttade då till England).
    Sonen på tolv ska vara hemma klockan 22 om han inte har någon speciell anledning,och då är det bums i säng också.

Liknande trådar

  1. mer om tonåringar och tider
    By arg mamma in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 15:47
  2. Vilka tider ska gälla för Tonåringar
    By Dodd in forum Tonåringar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 14:23
  3. hur är era tonåringar??
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 16:36
  4. tonåringar .....
    By doriz in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 08:51
  5. Tonåringar och tider
    By Annal in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 18:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar