Hjälp mig ni kloka mammor
Mammasnack
  1. anonymt namn
    #1

    Hjälp mig ni kloka mammor

    Jag har fått underlivssvamp för första gången. Det är det värsta jag varit med om, vilken klåda. Har börjat en behandling men har ni andra knep så vill jag veta dem. Detta är ju hemskt jag föder hellre barn!
  2. 1
    Hjälp mig ni kloka mammor Jag har fått underlivssvamp för första gången. Det är det värsta jag varit med om, vilken klåda. Har börjat en behandling men har ni andra knep så vill jag veta dem. Detta är ju hemskt jag föder hellre barn!
  3. marib
    #2

    De klassiska tipsen

    Absolut _ingen tvål_ i underlivet, hellre barnolja. Lufta ofta, använd bomullstrosor, dra ner på socker intaget det göder de små svamparna.
  4. 2
    De klassiska tipsen Absolut _ingen tvål_ i underlivet, hellre barnolja. Lufta ofta, använd bomullstrosor, dra ner på socker intaget det göder de små svamparna.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Några tips:
    Här kommer några tips som fungerar på mig:
    - Undvik socker och sött
    - Vindruvor är en riktig bov för mig
    - fil eller yoghurt lindrar (att badda med)
    - drick mycket, gärna citronvatten
    - undvik jästprodukter t ex mycket bröd. Svamp gillar jäst och socker.

    En gång hade jag så kraftig infektion att jag fick en tablett på recept av en gynekolog. Då hade jag provat receptfria medel men inget hjälpte...
  6. 3
    Några tips:
    Här kommer några tips som fungerar på mig:
    - Undvik socker och sött
    - Vindruvor är en riktig bov för mig
    - fil eller yoghurt lindrar (att badda med)
    - drick mycket, gärna citronvatten
    - undvik jästprodukter t ex mycket bröd. Svamp gillar jäst och socker.

    En gång hade jag så kraftig infektion att jag fick en tablett på recept av en gynekolog. Då hade jag provat receptfria medel men inget hjälpte...
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Ett tips till
    Vichyvatten! Det innehåller bikarbonat (dvs bakpulver) vilket de flesta bakterer inte trivs i. Man ska både tvätta med det och dricka det. Vill du kan du itsället för vichvatten ta en matsked bakpulver i ett glas vatten och sedan tvätta med, fast drick inte det för det är inte gott.
  8. 4
    Ett tips till
    Vichyvatten! Det innehåller bikarbonat (dvs bakpulver) vilket de flesta bakterer inte trivs i. Man ska både tvätta med det och dricka det. Vill du kan du itsället för vichvatten ta en matsked bakpulver i ett glas vatten och sedan tvätta med, fast drick inte det för det är inte gott.
  9. DenisemM01,L04,bfFeb
    #5

    Yoghurt

    Badda med yoghurt och doppa en tampong i yoghurt och låt verka ett par timmar.
    Annars är det ju luffta och ingen tvål som gäller.
    Hoppas att det ger sig snart
  10. 5
    Yoghurt Badda med yoghurt och doppa en tampong i yoghurt och låt verka ett par timmar.
    Annars är det ju luffta och ingen tvål som gäller.
    Hoppas att det ger sig snart
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    Tvättkräm

    tvättkräm,tvättkräm.Oslagbart. Fick tipset av en bm som jobbar med svamp och underlivsinfektioner efter att jag provat nästan allt jag läst ovan.Det lindrar klådan och götr så att svampen inte får fäste.Finns på apoteket.
  12. 6
    Tvättkräm tvättkräm,tvättkräm.Oslagbart. Fick tipset av en bm som jobbar med svamp och underlivsinfektioner efter att jag provat nästan allt jag läst ovan.Det lindrar klådan och götr så att svampen inte får fäste.Finns på apoteket.

Liknande trådar

  1. Please kloka mammor HJÄLP!
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 17:00
  2. Ni kloka mammor
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 07:02
  3. Kloka mammor - behöver er hjälp!!
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 07:45
  4. Kloka mammor...
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 19:44
  5. Kloka mammor...
    By K-line in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 22:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar