Längesen...
_05 Höstbarn
  1. Sally m E&I&Wilhelm
    #1

    Längesen...

    Hej på er. Känns som en evighet sedan jag var härinne. Hela sajten är annorlunda!
    Här kommar iaf ett livstecken från mig.
    Vi har haft en ganska tuff sommar och datorn har väl inte direkt varit det första i mina tankar. Vår lilla tjej, som är 4 år, blev mycket sjuk under semestern. Hon fick ont och ville inte gå själv, benen var svullna som stockar och fulla med lila-svarta fläckar/knölar. Dessutom hade hon hög feber. Vi kom till sjukhus snabbt och man kunde konstatera kraftig blodförgiftning, som hon fick antibiotika mot genast. Hon blev genast piggare, och efter ca 10dagar var hon väl ganska frisk, men orken ville inte komma tillbaka. Hur som helst så har hon fått genomgå en massa undersökningar och provtagningar för att konstatera att det inte finns något bakomliggande problem (barn ska normalt ha ett så pass bra immunförsvar att de inte ska drabbas av en infektion av det här slaget)troligen var det en förkylning i början av semestern som sänkte immunförsvaret så att bakterierna kunde få fäste. Vi vet alltså nu att hon är fullt frisk! Men ovissheten under sommaren har varit ofantligt jobbig och stumpan har fått vara i totalt fokus, vilket har gått ut lite över storebror och lillebror.
    Wille blir snart ett år, och nu ska han återigen få den uppmärksamhet han förtjänar! Han övar för fullt på gåing, utmed möbler och med gåvagn, men ännu funkar det inte utan stöd. Annars är han en go och glad en som är galen i mat! Om han fick som han ville skulle han väl äta hela tiden - själv - mata funkar bara undantagsvis numer! Kladdigt o gott blir det!
    Hoppas att ni alla har det bra och ta väl vara på era godigar.
  2. 1
    Längesen... Hej på er. Känns som en evighet sedan jag var härinne. Hela sajten är annorlunda!
    Här kommar iaf ett livstecken från mig.
    Vi har haft en ganska tuff sommar och datorn har väl inte direkt varit det första i mina tankar. Vår lilla tjej, som är 4 år, blev mycket sjuk under semestern. Hon fick ont och ville inte gå själv, benen var svullna som stockar och fulla med lila-svarta fläckar/knölar. Dessutom hade hon hög feber. Vi kom till sjukhus snabbt och man kunde konstatera kraftig blodförgiftning, som hon fick antibiotika mot genast. Hon blev genast piggare, och efter ca 10dagar var hon väl ganska frisk, men orken ville inte komma tillbaka. Hur som helst så har hon fått genomgå en massa undersökningar och provtagningar för att konstatera att det inte finns något bakomliggande problem (barn ska normalt ha ett så pass bra immunförsvar att de inte ska drabbas av en infektion av det här slaget)troligen var det en förkylning i början av semestern som sänkte immunförsvaret så att bakterierna kunde få fäste. Vi vet alltså nu att hon är fullt frisk! Men ovissheten under sommaren har varit ofantligt jobbig och stumpan har fått vara i totalt fokus, vilket har gått ut lite över storebror och lillebror.
    Wille blir snart ett år, och nu ska han återigen få den uppmärksamhet han förtjänar! Han övar för fullt på gåing, utmed möbler och med gåvagn, men ännu funkar det inte utan stöd. Annars är han en go och glad en som är galen i mat! Om han fick som han ville skulle han väl äta hela tiden - själv - mata funkar bara undantagsvis numer! Kladdigt o gott blir det!
    Hoppas att ni alla har det bra och ta väl vara på era godigar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Obehagligt!

    Fy vad läskigt! Tur att hon mår bättre och att hon kommer bli helt återställd! Den oro man kan känna för ett sjukt barn, visste man ju inte att den existerade innan man blev förälder!
    Jag tycker inte du ska känna dåligt samvete över dina två andra barn. Det är det som är så fint med barn som blir "anhörig-barn", att för dem blir all sjukhusvistelse och den minskade uppmärksamheten naturlig.
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  4. 2
    Obehagligt! Fy vad läskigt! Tur att hon mår bättre och att hon kommer bli helt återställd! Den oro man kan känna för ett sjukt barn, visste man ju inte att den existerade innan man blev förälder!
    Jag tycker inte du ska känna dåligt samvete över dina två andra barn. Det är det som är så fint med barn som blir "anhörig-barn", att för dem blir all sjukhusvistelse och den minskade uppmärksamheten naturlig.
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Hua hua vad hemskt det låter! Stackars lilla tösen!
    Tur att hon mår bra nu igen då! KAn inte varit en rolig semester det dära! usch o fy!
    Hoppas att ni alla fortsätter att må bra och ha en trevlig höst! kramkram
  6. 3
    Hua hua vad hemskt det låter! Stackars lilla tösen!
    Tur att hon mår bra nu igen då! KAn inte varit en rolig semester det dära! usch o fy!
    Hoppas att ni alla fortsätter att må bra och ha en trevlig höst! kramkram
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Oj vad jobbigt det måste varit för er!! Hoppas allt blir helt bra med lillen! det är otroligt vilka mysko sjukdommar som kan ske!! Skickar en varm kram!
  8. 4
    Oj vad jobbigt det måste varit för er!! Hoppas allt blir helt bra med lillen! det är otroligt vilka mysko sjukdommar som kan ske!! Skickar en varm kram!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Usch vad läskigt...

    .... med sjukdomen! Skulle ha blivit jätterädd! Skönt att allt gick bra!
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  10. 5
    Usch vad läskigt... .... med sjukdomen! Skulle ha blivit jätterädd! Skönt att allt gick bra!
  11. Medlem sedan
    Jul 2004
    #6
    kul att se ditt nick igen! du har varit saknad! *ler*

    trist m lillan, fast tur i oturen att det inte var/är ngt fortsatt "men". men blodförgiftning! usch. så otäckt. hoppas hon får en bra höst nu ist och slipper ev förkylningar. *ler*

    kul att läsa om ett matvrak. tyra är precis tvärtom. bara tutte som gäller - mat är ngt onödigt ont enligt henne. förhoppningsvis vinner trägen då jag ser att hon iaf slutat amma innan jul eftersom jag skall börja jobba efter årsskiftet. *blink*

    ha det bäst! *tjings!
  12. 6
    kul att se ditt nick igen! du har varit saknad! *ler*

    trist m lillan, fast tur i oturen att det inte var/är ngt fortsatt "men". men blodförgiftning! usch. så otäckt. hoppas hon får en bra höst nu ist och slipper ev förkylningar. *ler*

    kul att läsa om ett matvrak. tyra är precis tvärtom. bara tutte som gäller - mat är ngt onödigt ont enligt henne. förhoppningsvis vinner trägen då jag ser att hon iaf slutat amma innan jul eftersom jag skall börja jobba efter årsskiftet. *blink*

    ha det bäst! *tjings!

Liknande trådar

  1. längesen..
    By Fie84 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 21:11
  2. längesen nu...
    By mammasmelvin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 11:57
  3. nu var det längesen
    By riesen in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 00:09
  4. Var längesen jag var här...
    By Happy Me in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 11:24
  5. längesen
    By minica in forum _04 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 15:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar