Myggmedel
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Myggmedel

    Hur skyddar jag min lilla mot mygg i thailand? På apoteket sa de attt jag inte skulle använda myggmedel på barn under 3 år. Jag har myggnät till vagnen men han kan ju inte gärna sitta där hela dagarna...
    Min Måns föddes 29/1-06
  2. 1
    Myggmedel Hur skyddar jag min lilla mot mygg i thailand? På apoteket sa de attt jag inte skulle använda myggmedel på barn under 3 år. Jag har myggnät till vagnen men han kan ju inte gärna sitta där hela dagarna...
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Långärmat och långbent. Luftkonditionering så att man inte känner behov av att ha öppet om nätterna. Sen är det som mest mygg i samband med och strax efter regnperioden så när man reser har viss betydelse.

    Känner ni för det finns det myggmedel i Thailand som är speciellt för småbarn. Sen är det mycket möjligt att det skulle stå "Från 3 år" på flaskan om den såldes på Apoteket i Sverige....

    Sitta under myggnät i vagnen hela dagarna behöver han väl inte göra. Precis som här hemma brukar myggen hålla sig undan solen.
  4. 2
    Långärmat och långbent. Luftkonditionering så att man inte känner behov av att ha öppet om nätterna. Sen är det som mest mygg i samband med och strax efter regnperioden så när man reser har viss betydelse.

    Känner ni för det finns det myggmedel i Thailand som är speciellt för småbarn. Sen är det mycket möjligt att det skulle stå "Från 3 år" på flaskan om den såldes på Apoteket i Sverige....

    Sitta under myggnät i vagnen hela dagarna behöver han väl inte göra. Precis som här hemma brukar myggen hålla sig undan solen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Jo, men å andra

    sidan rekomenderas inte solkräm till barn under 1 år heller. Men det är nog bättre att skydda dem mot tex sol än att dom skall bränna sig.

    Såhär gjorde vi, vi köpte det inhemska myggmedlet som var på spray (hade med MyggA men vi tyckte inte den hjälpte för oss). Då kan man spreja på kläderna och inuti vagnen och så. Och så hade vi faktiskt lite på fötterna, nacke och händer på våra killar (dom var dryga 1 år och dryga 3 år vid resan).
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  6. 3
    Jo, men å andra sidan rekomenderas inte solkräm till barn under 1 år heller. Men det är nog bättre att skydda dem mot tex sol än att dom skall bränna sig.

    Såhär gjorde vi, vi köpte det inhemska myggmedlet som var på spray (hade med MyggA men vi tyckte inte den hjälpte för oss). Då kan man spreja på kläderna och inuti vagnen och så. Och så hade vi faktiskt lite på fötterna, nacke och händer på våra killar (dom var dryga 1 år och dryga 3 år vid resan).
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    iofs...

    Jo, men det är kanske inte så hälsosamt att bli "uppäten" av mygg heller? Stryk myggmedel på kläderna och inte på huden, och undvik händerna ifall barnet stoppar dem i munnen.

    Eftersom myggmedel är ett bekämpningmedel är det alltid märkt med 3-årsgräns.
  8. 4
    iofs... Jo, men det är kanske inte så hälsosamt att bli "uppäten" av mygg heller? Stryk myggmedel på kläderna och inte på huden, och undvik händerna ifall barnet stoppar dem i munnen.

    Eftersom myggmedel är ett bekämpningmedel är det alltid märkt med 3-årsgräns.

Liknande trådar

  1. Solskydd och myggmedel
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 17:25
  2. Myggmedel OT
    By lizza5 in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 17:40
  3. myggmedel?
    By Ulrika med Samuel in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 13:41
  4. Myggmedel?
    By Pilan in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 14:44
  5. Myggmedel för barn
    By Pr in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 13:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar