Egypten??
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Egypten??

    Jag och en väninna tänker åka till Egypten i november, och jag undrar om
    nån varit där som jag ge tips på vilket ställe som är trevligast?
    Sharm el shejk, Hurgada eller annat? Ska man beställa med All inclusive?
    Tacksam för alla svar!!
  2. 1
    Egypten?? Jag och en väninna tänker åka till Egypten i november, och jag undrar om
    nån varit där som jag ge tips på vilket ställe som är trevligast?
    Sharm el shejk, Hurgada eller annat? Ska man beställa med All inclusive?
    Tacksam för alla svar!!
  3. Moonbeam
    #2
    El Gouna strax norr om Hurghada rekommenderar jag som plats att bo på, det är en stängd stad som är kontrollerad noggrant. Inga turister blir påhoppade, inga gatuförsäljare. Dyrt dyrt i affärerna såklart, men vill man shoppa kan man bara ta El Gouna bus till Hurghada för lite shopping och om man känner för att få uppleva egytptiskt storstadsliv/puls. Då kan det vara rätt skönt att ha El Goun som lugn plats att återhämta sig på!
    Jag var där för drygt ett år sen, bodde hos min syster som jobbade där, så jag betalade inget boende och ingen avgift för dykbåten. Så priser på sånt vet jag inget om i jämförelse med Sharm eller Hurghada.
    Ha det så bra och om ni kan, se till att få åka på helgtur till Kairo!
  4. 2
    El Gouna strax norr om Hurghada rekommenderar jag som plats att bo på, det är en stängd stad som är kontrollerad noggrant. Inga turister blir påhoppade, inga gatuförsäljare. Dyrt dyrt i affärerna såklart, men vill man shoppa kan man bara ta El Gouna bus till Hurghada för lite shopping och om man känner för att få uppleva egytptiskt storstadsliv/puls. Då kan det vara rätt skönt att ha El Goun som lugn plats att återhämta sig på!
    Jag var där för drygt ett år sen, bodde hos min syster som jobbade där, så jag betalade inget boende och ingen avgift för dykbåten. Så priser på sånt vet jag inget om i jämförelse med Sharm eller Hurghada.
    Ha det så bra och om ni kan, se till att få åka på helgtur till Kairo!
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3

    Vi hade tänkt

    åka till Sharm el Sheik i november, men det var för få bokningar så nu blir det Hurghada i stället. Anledningen att vi ville åka till Sharm var att vi inte varit där innan och har hört att snorklingen är bättre där.

    Men det blir nog bra i alla fall. Det blir all inclusive för det är himla enkelt när man åker med barnen (5 o 8). Då slipper man räkna pengar för att se om man har råd att äta glass eller inte... och allt är serverat och klart! Det är MIN semester. Alla andra semestrar under året innebär idrott och självhushåll dvs en massa arbete för mig...
  6. 3
    Vi hade tänkt åka till Sharm el Sheik i november, men det var för få bokningar så nu blir det Hurghada i stället. Anledningen att vi ville åka till Sharm var att vi inte varit där innan och har hört att snorklingen är bättre där.

    Men det blir nog bra i alla fall. Det blir all inclusive för det är himla enkelt när man åker med barnen (5 o 8). Då slipper man räkna pengar för att se om man har råd att äta glass eller inte... och allt är serverat och klart! Det är MIN semester. Alla andra semestrar under året innebär idrott och självhushåll dvs en massa arbete för mig...

Liknande trådar

  1. Egypten?
    By Tilda17 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 08:17
  2. Egypten...
    By catbor in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 12:11
  3. egypten
    By fabfix in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 10:21
  4. Egypten
    By mimix in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 16:32
  5. Egypten?
    By JOhanna in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar