Theo är kär!!!
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Theo är kär!!!

    Theo har blivit kär i en tjej som är 5 och går på grannavdelningen.

    Han blir alldeles salig när grannavdelningen är ute, sen helt förtvivlad när hon inte vill leka med honom.

    Jag försökte tipsa honom härom kvällen att han skulle låta bli att jaga henne men han svarade "jag är gjord för att jaga henne".

    Stackars tjejen gillade inte det riktigt.


    Så jag provade idag igen, eftersom han själv blev jagad när jag skulle hämta och han var rätt sur på killen som jagade honom.

    Tror du inte N känner likadant när du jagar henne? frågade jag.

    Men han hade visst lyssnat på mina tips härom kvällen i alla fall för han sa "jag frågade henne vad hon ville leka men hon ville inte leka nånting". Stackars lilla Theo *s*

    Fast jag förklarade att hon kanske var blyg för honom och att han skulle prata lite med henne varje dag och inte jaga henne så kanske hon slutade vara blyg... får väl se om mammas tips hjälper eller om första kärleken ska bli en olycklig sådan...

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  2. 1
    Theo är kär!!! Theo har blivit kär i en tjej som är 5 och går på grannavdelningen.

    Han blir alldeles salig när grannavdelningen är ute, sen helt förtvivlad när hon inte vill leka med honom.

    Jag försökte tipsa honom härom kvällen att han skulle låta bli att jaga henne men han svarade "jag är gjord för att jaga henne".

    Stackars tjejen gillade inte det riktigt.


    Så jag provade idag igen, eftersom han själv blev jagad när jag skulle hämta och han var rätt sur på killen som jagade honom.

    Tror du inte N känner likadant när du jagar henne? frågade jag.

    Men han hade visst lyssnat på mina tips härom kvällen i alla fall för han sa "jag frågade henne vad hon ville leka men hon ville inte leka nånting". Stackars lilla Theo *s*

    Fast jag förklarade att hon kanske var blyg för honom och att han skulle prata lite med henne varje dag och inte jaga henne så kanske hon slutade vara blyg... får väl se om mammas tips hjälper eller om första kärleken ska bli en olycklig sådan...
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Theo har blivit kär i en tjej som är 5 och går på grannavdelningen.

    Han blir alldeles salig när grannavdelningen är ute, sen helt förtvivlad när hon inte vill leka med honom.

    Jag försökte tipsa honom härom kvällen att han skulle låta bli att jaga henne men han svarade "jag är gjord för att jaga henne".

    Stackars tjejen gillade inte det riktigt.


    Så jag provade idag igen, eftersom han själv blev jagad när jag skulle hämta och han var rätt sur på killen som jagade honom.

    Tror du inte N känner likadant när du jagar henne? frågade jag.

    Men han hade visst lyssnat på mina tips härom kvällen i alla fall för han sa "jag frågade henne vad hon ville leka men hon ville inte leka nånting". Stackars lilla Theo *s*

    Fast jag förklarade att hon kanske var blyg för honom och att han skulle prata lite med henne varje dag och inte jaga henne så kanske hon slutade vara blyg... får väl se om mammas tips hjälper eller om första kärleken ska bli en olycklig sådan...
    GUD vad gulligt!!!
    "jag är gjord för att jaga henne"

    Det MÅSTE ju vara så ju! Hon upptäcker nog snart vilken go och härlig kille han är!
  4. 2
    Theo har blivit kär i en tjej som är 5 och går på grannavdelningen.

    Han blir alldeles salig när grannavdelningen är ute, sen helt förtvivlad när hon inte vill leka med honom.

    Jag försökte tipsa honom härom kvällen att han skulle låta bli att jaga henne men han svarade "jag är gjord för att jaga henne".

    Stackars tjejen gillade inte det riktigt.


    Så jag provade idag igen, eftersom han själv blev jagad när jag skulle hämta och han var rätt sur på killen som jagade honom.

    Tror du inte N känner likadant när du jagar henne? frågade jag.

    Men han hade visst lyssnat på mina tips härom kvällen i alla fall för han sa "jag frågade henne vad hon ville leka men hon ville inte leka nånting". Stackars lilla Theo *s*

    Fast jag förklarade att hon kanske var blyg för honom och att han skulle prata lite med henne varje dag och inte jaga henne så kanske hon slutade vara blyg... får väl se om mammas tips hjälper eller om första kärleken ska bli en olycklig sådan...
    GUD vad gulligt!!!
    "jag är gjord för att jaga henne"

    Det MÅSTE ju vara så ju! Hon upptäcker nog snart vilken go och härlig kille han är!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    hmm...vad konstigt det blev....det var ju inte meningen att ditt inlägg skulle vara med...nåja=)
  6. 3
    hmm...vad konstigt det blev....det var ju inte meningen att ditt inlägg skulle vara med...nåja=)
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    Åh vad gulligt! Hoppas han får leka lite med henne snart!
  8. 4
    Åh vad gulligt! Hoppas han får leka lite med henne snart!
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Härligt med kärlek!

    Hon spelar nog bara svårflirtad, prinsessan .

    På Michans avd är det nästan bara tjejer. Av 18 barn finns det 3 pojkar...alla under två år!!!*hmmm*...vad ska det bliva av det
    LenaH Michelle-01&Tove-03, (-11kg sen januari 2007)
  10. 5
    Härligt med kärlek! Hon spelar nog bara svårflirtad, prinsessan .

    På Michans avd är det nästan bara tjejer. Av 18 barn finns det 3 pojkar...alla under två år!!!*hmmm*...vad ska det bliva av det
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    Sött!

    Alex hade en "crush" förra hösten (eller var det i våras) och han bytte tjejer som andra byter tröja! ;-) Ena dagen var han kär i I men hon var inte kär i honom och då var han nog istället kär i N, som oxå var kär i honom, men dagen efter var N kär i J så då fick Alex fundera ut en ny att vara kär i!

    Dessa sötnosar!
  12. 6
    Sött! Alex hade en "crush" förra hösten (eller var det i våras) och han bytte tjejer som andra byter tröja! ;-) Ena dagen var han kär i I men hon var inte kär i honom och då var han nog istället kär i N, som oxå var kär i honom, men dagen efter var N kär i J så då fick Alex fundera ut en ny att vara kär i!

    Dessa sötnosar!
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    slant du bort till citera?

    istället för avancerat svar kanske?
    Då kommer det med sådär...

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  14. 7
    slant du bort till citera? istället för avancerat svar kanske?
    Då kommer det med sådär...
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8

    lammkött ;)

    På Theos avdelning har det alltid varit tvärtom, nästan bara pojkar.
    Men gruppen som slutade nu i våras (6-åringarna) var 5 killar och 1 tjej så det jämnade ut sig liiite där *s*

    Theo är så glad nu för han ska få börja i 6-års-klubben som de kallar det.
    Alla 5-åringar från hela byn (4 avdelningar) träffas varje fredag några timmar för att lära känna varandra inför starten i förskoleklass nästa höst och för att göra lite mer aktiviteter som är anpassade för deras ålder.
    Och då kommer ju N att vara med, vilken lycka!!! *s*
    Plus K som är en kille som går på Theos fotbollsträning och som också går på grannavdelningen...

    Men Michan hon verkar få lammkött hon? Eller har ni något liknande förberedande där de träffar fler i samma ålder?

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  16. 8
    lammkött ;) På Theos avdelning har det alltid varit tvärtom, nästan bara pojkar.
    Men gruppen som slutade nu i våras (6-åringarna) var 5 killar och 1 tjej så det jämnade ut sig liiite där *s*

    Theo är så glad nu för han ska få börja i 6-års-klubben som de kallar det.
    Alla 5-åringar från hela byn (4 avdelningar) träffas varje fredag några timmar för att lära känna varandra inför starten i förskoleklass nästa höst och för att göra lite mer aktiviteter som är anpassade för deras ålder.
    Och då kommer ju N att vara med, vilken lycka!!! *s*
    Plus K som är en kille som går på Theos fotbollsträning och som också går på grannavdelningen...

    Men Michan hon verkar få lammkött hon? Eller har ni något liknande förberedande där de träffar fler i samma ålder?
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    haha

    Låter lite ombytligt det där *s*
    Theo har ju inte sagt att han är kär i N, det är ju bara som jag och hans fröknar observerat hur han beter sig mot henne
    Och det har hållt i sig minst en vecka nu!!!


    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  18. 9
    haha Låter lite ombytligt det där *s*
    Theo har ju inte sagt att han är kär i N, det är ju bara som jag och hans fröknar observerat hur han beter sig mot henne
    Och det har hållt i sig minst en vecka nu!!!

  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    vad gulligt!

    hoppas verkligen han förjer mammas goda råd nu då! så att han fångar sin dröm tjej...

    *kram*
  20. 10
    vad gulligt! hoppas verkligen han förjer mammas goda råd nu då! så att han fångar sin dröm tjej...

    *kram*
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Elna är inte kär längre....

    Killen hon var kär i i våras har klart deklarerat: JAG ÄR KÄR I MIN MAMMA...

    Så där hade hon inte mycket att hämta ;-)
  22. 11
    Elna är inte kär längre....

    Killen hon var kär i i våras har klart deklarerat: JAG ÄR KÄR I MIN MAMMA...

    Så där hade hon inte mycket att hämta ;-)
  23. Medlem sedan
    Feb 2001
    #12

    Så gulligt

    och vilken kommentar *ler*

    Alex är oxå kär men erkänner inte, han och granntjejen leker jämt och sitter tätt tillsammans i soffan och ser på film. Hon vill gärna brottas så dom brottkramas ibland oxå men ingen erkänner att dom tycker om varande däremot så utspelades ett samtal i lekparken.

    A: jag tror F är kär i dig.

    tejejn: tror jag med och vet du, det tror jag att du oxå är.


    *fniss* barn är för roliga.

    Hoppas Theo får framgång hos sin kärlek så dom kan leka tillsammans.
    Det har aldrig funnits ett barn så underbart att inte mamman varit glad att det somnat. (Ralph Waldo Emerson)

    Camilla med Alex-0108 & Wille -0310
  24. 12
    Så gulligt och vilken kommentar *ler*

    Alex är oxå kär men erkänner inte, han och granntjejen leker jämt och sitter tätt tillsammans i soffan och ser på film. Hon vill gärna brottas så dom brottkramas ibland oxå men ingen erkänner att dom tycker om varande däremot så utspelades ett samtal i lekparken.

    A: jag tror F är kär i dig.

    tejejn: tror jag med och vet du, det tror jag att du oxå är.


    *fniss* barn är för roliga.

    Hoppas Theo får framgång hos sin kärlek så dom kan leka tillsammans.
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    åh hjälp!

    Himmel vad gulligt! Men är det dags allaredan? HJÄLP!!!! Var tog våra små bebisar vägen?

    Fast vi "klarar" oss nog ett tag till, båda mina killar är fortfarande inne i tjejbacillstadiet ;-)
  26. 13
    åh hjälp! Himmel vad gulligt! Men är det dags allaredan? HJÄLP!!!! Var tog våra små bebisar vägen?

    Fast vi "klarar" oss nog ett tag till, båda mina killar är fortfarande inne i tjejbacillstadiet ;-)
  27. Medlem sedan
    Oct 2000
    #14

    tihi

    ja vi får ju hoppas råden var något värda

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  28. 14
    tihi ja vi får ju hoppas råden var något värda
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15

    ajajaj då...

    sicken otur

    Tids nog blir mamma piiiinsam och då får Elna sin chans ska du se!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  30. 15
    ajajaj då... sicken otur

    Tids nog blir mamma piiiinsam och då får Elna sin chans ska du se!
  31. Medlem sedan
    Oct 2000
    #16

    ja dessa kommentarer!!!

    men den tjejen verkade klok hon!


    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  32. 16
    ja dessa kommentarer!!! men den tjejen verkade klok hon!

  33. Medlem sedan
    Oct 2000
    #17

    Theo har inte kommit dit än...

    till tjejbacill-stadiet alltdå.

    Så det är väl bara en tidsfråga innan kärleken svalnar *s*

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  34. 17
    Theo har inte kommit dit än... till tjejbacill-stadiet alltdå.

    Så det är väl bara en tidsfråga innan kärleken svalnar *s*
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Hi hi hi Jag är gjord för att jaga.
    Vilket gulligt svar. Stackars lille Theo kär och inte är den besvarad ja det är inte lätt. Hoppas att hon vågar sif fram till din goa son...
    Ge honom en stor kram från oss
    Kram lena m wilma
  36. 18
    Hi hi hi Jag är gjord för att jaga.
    Vilket gulligt svar. Stackars lille Theo kär och inte är den besvarad ja det är inte lätt. Hoppas att hon vågar sif fram till din goa son...
    Ge honom en stor kram från oss
    Kram lena m wilma
  37. Medlem sedan
    Oct 2000
    #19

    tack...

    han fick en kram från er också *s*

    Fast idag får jag _verkligen_ läsa min egen eftertext som ett mantra här *pekar neråt* för fy vad jobbig han varit idag!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  38. 19
    tack... han fick en kram från er också *s*

    Fast idag får jag _verkligen_ läsa min egen eftertext som ett mantra här *pekar neråt* för fy vad jobbig han varit idag!
  39. Medlem sedan
    Jun 2001
    #20
    Jodå, de brukar väl "fösa" ihop de blivande förskolebarnen på dagiset i alla fall, så de lär känna varandra mer än vad de gör annars. Michelle är lite dålig på att ta kontakt över "gränserna" på dagis, så jag får väl påtala det, så de tänker på det. För annars vet jag inte hur hon kommer klara sig, för de är bara två tjejer från avd som kommer upp i samma förskoleklass.....
  40. 20
    Jodå, de brukar väl "fösa" ihop de blivande förskolebarnen på dagiset i alla fall, så de lär känna varandra mer än vad de gör annars. Michelle är lite dålig på att ta kontakt över "gränserna" på dagis, så jag får väl påtala det, så de tänker på det. För annars vet jag inte hur hon kommer klara sig, för de är bara två tjejer från avd som kommer upp i samma förskoleklass.....
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ska gå på bio med Theo och
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 21:18
  2. Theo är här!
    By _emme_ in forum _0707 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 17:58
  3. Theo 2 år
    By Luvi2721 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 19:14
  4. Vår Theo är här :)
    By Elinisen in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 15:59
  5. Min goa Theo
    By Cat73 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 11:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar