Gravid igen?
Förlossning
  1. anonymt namn
    #1

    Gravid igen?

    Hej!

    Födde mitt 3:e barn för 11 veckor sen med snitt(dom 2 första är oxå snittade).
    Nu tror jag att jag kanske är gravid igen och blir orolig.Läkaren som opererade sa inget om framtida graviditeter och det tycker man ju att han borde gjort om det var så att det inte gick???

    Klarar livmodern verkligen en till graviditet så här tätt?
    Vi hade verkligen bestämt att det inte skulle bli fler barn och vi har använt kondom varje gång men så kan det ju gå.Vill inte göra abort men är samtidigt orolig för hur jag kommer att klara en graviditet till och sen......4 barn på knappt 5år????
  2. 1
    Gravid igen? Hej!

    Födde mitt 3:e barn för 11 veckor sen med snitt(dom 2 första är oxå snittade).
    Nu tror jag att jag kanske är gravid igen och blir orolig.Läkaren som opererade sa inget om framtida graviditeter och det tycker man ju att han borde gjort om det var så att det inte gick???

    Klarar livmodern verkligen en till graviditet så här tätt?
    Vi hade verkligen bestämt att det inte skulle bli fler barn och vi har använt kondom varje gång men så kan det ju gå.Vill inte göra abort men är samtidigt orolig för hur jag kommer att klara en graviditet till och sen......4 barn på knappt 5år????
  3. jag e okså anonym
    #2
    jag har också trott att jag vart gravid flera gånger- kan vara så med alla hormoner som kommer igång vid amning osv. ta ett test så att du vet och slipper grubbla och oroa dig i förväg. skulle det sedan visa sig att du verkligen är gravid, så kan du alltid prata med doktorn som gjorde snittet så kanske han kan råda kring huruvida just din livmoder är tillräckligt tjock för att orka med (du kan ju få snitt igen, det är värkarna som är jobbiga för snittärret). om du orkar med tätisbarn, kan ju bara ni ta ett beslut om genom en ordenlgit diskussion. men ta ett test och isåfall så kanske du kan prata med psykolog på mvc om den frågan också?
  4. 2
    jag har också trott att jag vart gravid flera gånger- kan vara så med alla hormoner som kommer igång vid amning osv. ta ett test så att du vet och slipper grubbla och oroa dig i förväg. skulle det sedan visa sig att du verkligen är gravid, så kan du alltid prata med doktorn som gjorde snittet så kanske han kan råda kring huruvida just din livmoder är tillräckligt tjock för att orka med (du kan ju få snitt igen, det är värkarna som är jobbiga för snittärret). om du orkar med tätisbarn, kan ju bara ni ta ett beslut om genom en ordenlgit diskussion. men ta ett test och isåfall så kanske du kan prata med psykolog på mvc om den frågan också?

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Då var man gravid igen
    By Anonym in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 22:32
  3. Gravid igen
    By otålig in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 17:30
  4. Är jag gravid igen?
    By Ungmamma080809 in forum Kärlek & relationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 11:58
  5. Gravid igen
    By Penny in forum Missfall
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 18:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar