gillar inte läraren ..
Autismspektrum
  1. anonym idag
    #1

    gillar inte läraren ..

    Min dotter har börjat i as-klass. Bara efter några veckor där ser jag hur bra hon mår av att gå i liten klass. Men läraren ! Hyperstressad, tar i barnen hårt, älskar att höra sin egen röst. När man som förälder pratar med henne blir det ingen dialog, det blir en föreläsning om hennes förträfflighet, hennes utbildning och erfarenhet. Föräldramötet likadant, hälften av det hon sa var skryt. Usch vad jag är irriterad.
  2. 1
    gillar inte läraren .. Min dotter har börjat i as-klass. Bara efter några veckor där ser jag hur bra hon mår av att gå i liten klass. Men läraren ! Hyperstressad, tar i barnen hårt, älskar att höra sin egen röst. När man som förälder pratar med henne blir det ingen dialog, det blir en föreläsning om hennes förträfflighet, hennes utbildning och erfarenhet. Föräldramötet likadant, hälften av det hon sa var skryt. Usch vad jag är irriterad.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Visst är det jobbigt! Har själv liknande erfarenheter på vår "väg genom skolsystemet". Visst undrar man om det finns kompetenta lärare och var????
    Trots aspergerklasser med hög personaltäthet behöver det tyvärr inte innebära att personalen är professionell.
    Pedagoger som inte lyssnar på andra utan kan o vet mest/bäst själva är bland det värsta man kan råka ut för. Inte finns det något förhandlingsutrymme heller utan man får "gilla läget". Suck.

    Skickar styrkekramar!!
  4. 2
    Visst är det jobbigt! Har själv liknande erfarenheter på vår "väg genom skolsystemet". Visst undrar man om det finns kompetenta lärare och var????
    Trots aspergerklasser med hög personaltäthet behöver det tyvärr inte innebära att personalen är professionell.
    Pedagoger som inte lyssnar på andra utan kan o vet mest/bäst själva är bland det värsta man kan råka ut för. Inte finns det något förhandlingsutrymme heller utan man får "gilla läget". Suck.

    Skickar styrkekramar!!

Liknande trådar

  1. Vad göra när läraren inte respekteras av
    By SelfishJean in forum Skolbarn
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 06:38
  2. Hur vet man vad bebisen gillar o inte gillar?
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 19:37
  3. Matte läraren är inte där....
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 15:44
  4. Vet inte vad läraren vill ha.
    By ledsen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 09:32
  5. Vad barn gillar och inte gillar
    By Lena in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar