GOD morgon
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    GOD morgon

    Oj vad längesen det var jag som skrev just de där orden

    Sambon brukar lämna lilleman på morgonen så då kan vi morgna till oss.
    Men idag ska han cykla med grannbarnen till skolan så då fick det bli frukost innan han pinnar iväg

    Evelina ska på dagis idag efter sommarlov, utlandsresa och öroninflammation.
    Hon har bara varit där EN gång på säkert 15 veckor.
    Håll tummarna för att det ska gå bra.
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  2. 1
    GOD morgon Oj vad längesen det var jag som skrev just de där orden

    Sambon brukar lämna lilleman på morgonen så då kan vi morgna till oss.
    Men idag ska han cykla med grannbarnen till skolan så då fick det bli frukost innan han pinnar iväg

    Evelina ska på dagis idag efter sommarlov, utlandsresa och öroninflammation.
    Hon har bara varit där EN gång på säkert 15 veckor.
    Håll tummarna för att det ska gå bra.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Godmorgon!

    Det går säkert bra på dagis, Hugo var hemma i tre månader i somras och bara pinnade in på dagis och allt var som vanligt. Nu har vi ätit födelsedagsfrukost och Hugo leker med sina ballonger. Tänk att han är tre år idag.. och har en tokig lillebror

    Jag längtar till i eftermiddag när vi skall på barnsimmet, bara jag och Hugo. Jättemysigt att bada och göra något ensam med Hugis. Sedan skall vi hem och äta ormtårta. Det är mycket ormar i Hugos huvud just nu *s*.

    Kramar Lena
  4. 2
    Godmorgon! Det går säkert bra på dagis, Hugo var hemma i tre månader i somras och bara pinnade in på dagis och allt var som vanligt. Nu har vi ätit födelsedagsfrukost och Hugo leker med sina ballonger. Tänk att han är tre år idag.. och har en tokig lillebror

    Jag längtar till i eftermiddag när vi skall på barnsimmet, bara jag och Hugo. Jättemysigt att bada och göra något ensam med Hugis. Sedan skall vi hem och äta ormtårta. Det är mycket ormar i Hugos huvud just nu *s*.

    Kramar Lena
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Hipp, hipp hurra för HUgo!

    Grattis lillkillen!!!!
    Hoppad u får en underbar ormdag
    Med många ormpresenter.

    Många kramar
    Gloria och Evelina
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  6. 3
    Hipp, hipp hurra för HUgo! Grattis lillkillen!!!!
    Hoppad u får en underbar ormdag
    Med många ormpresenter.

    Många kramar
    Gloria och Evelina
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Morn morn!

    Vet hur det är att plöstslig inte få morna sig längre *trött*

    Idag ska vi iväg till stan och boka en vagn - tro det eller ej ;-) Iförsta hand för att vi ska ha med den till Oslo och sen för att ha över vintern :-)

    Hoppas det går bra för Evelina idag :-)

    Kram
  8. 4
    Morn morn! Vet hur det är att plöstslig inte få morna sig längre *trött*

    Idag ska vi iväg till stan och boka en vagn - tro det eller ej ;-) Iförsta hand för att vi ska ha med den till Oslo och sen för att ha över vintern :-)

    Hoppas det går bra för Evelina idag :-)

    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Grattis Hugo!

    Åh vad det låter smarrigt med ormtårta :-)

    Ha det så skönt i simhallen!
  10. 5
    Grattis Hugo! Åh vad det låter smarrigt med ormtårta :-)

    Ha det så skönt i simhallen!
  11. Ypsilon 1
    #6
    Hej!!
    Hoppas att du får en fortsatt härlig dag!! Jag tror nog att det går bra med dagis trots att det var länge sen.
  12. 6
    Hej!!
    Hoppas att du får en fortsatt härlig dag!! Jag tror nog att det går bra med dagis trots att det var länge sen.
  13. Ypsilon 1
    #7
    GRATTIS Hugo!!
    Han skulle ha varit med mig hem igår när jag rusade in för att hämta dotterns ridstövlar som jag glömt. När jag gick ut igen så såg jag nåt i ögonvrån på uteplatsen vid vår entre.... en lååååång huggorm som låg i stekte på plattorna. Den var jättefin och såg ganska "nymatad" ut.. ;-) Vet inte vart den tog vägen sen för jag var tvungen att rusa (=läs vågade inte flytta på den) till stallet.
  14. 7
    GRATTIS Hugo!!
    Han skulle ha varit med mig hem igår när jag rusade in för att hämta dotterns ridstövlar som jag glömt. När jag gick ut igen så såg jag nåt i ögonvrån på uteplatsen vid vår entre.... en lååååång huggorm som låg i stekte på plattorna. Den var jättefin och såg ganska "nymatad" ut.. ;-) Vet inte vart den tog vägen sen för jag var tvungen att rusa (=läs vågade inte flytta på den) till stallet.
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Hipp hipp hurra!

    Hoppas Hugo får en bra födelsedag!
  16. 8
    Hipp hipp hurra! Hoppas Hugo får en bra födelsedag!
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    En vagn? Haha!

    Du är för rolig! Vad blir det den här gången?
  18. 9
    En vagn? Haha! Du är för rolig! Vad blir det den här gången?
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10

    Hurra Hurra...

    ...för Hugo i dag. Grattis i mängder från oss till stora Hugo som redan är tre år!!!! Här firar vi en ettåring på fredag - första födelsedagsfirandet då inte Melvin står i centrum, ska bli spännande att se hur det går! ))
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  20. 10
    Hurra Hurra... ...för Hugo i dag. Grattis i mängder från oss till stora Hugo som redan är tre år!!!! Här firar vi en ettåring på fredag - första födelsedagsfirandet då inte Melvin står i centrum, ska bli spännande att se hur det går! ))
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    God morgon!

    Här har vi sjukstuga för tillfället. Igår låg jag däckad i feber och orkade inte ens in på den här sidan på nätet (då förstår ni väl hur dålig jag var!). Maken har tagit pappaledigt och jag är sjukskriven. Men idag mår jag bättre - har bara en fruktansvärd huvudvärk.

    Melvin är på väg till dagis för första gången på över en vecka. Får väl se hur det går. Han har varit rejält förkyld och är fortfarande inte helt bra, men samtidigt pigg och rastlös. Villekillen är hur snorig och hostig som helst och håller oss vakna halva nätterna. Hoppas det vänder snart. Fast det är väl så här det kommer vara de närmaste åren .

    Melvins pappa lämnar på dagis för första gången idag. Om två och en halv vecka är det dags att göra det på allvar, dag ut och dag in för honom. Jag börjar jobba den 2 oktober. Gulp. Då väntar fyra månader hemma för maken. Eller fler - beror på dagisplats för lillkillen.

    Nä, dags för en huvudvärkstablett och en filt och vila i soffan en stund. Fast om någon minut kommer mammiga lillkillen och klänger - han blir så mammig när han är sjuk.
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  22. 11
    God morgon! Här har vi sjukstuga för tillfället. Igår låg jag däckad i feber och orkade inte ens in på den här sidan på nätet (då förstår ni väl hur dålig jag var!). Maken har tagit pappaledigt och jag är sjukskriven. Men idag mår jag bättre - har bara en fruktansvärd huvudvärk.

    Melvin är på väg till dagis för första gången på över en vecka. Får väl se hur det går. Han har varit rejält förkyld och är fortfarande inte helt bra, men samtidigt pigg och rastlös. Villekillen är hur snorig och hostig som helst och håller oss vakna halva nätterna. Hoppas det vänder snart. Fast det är väl så här det kommer vara de närmaste åren .

    Melvins pappa lämnar på dagis för första gången idag. Om två och en halv vecka är det dags att göra det på allvar, dag ut och dag in för honom. Jag börjar jobba den 2 oktober. Gulp. Då väntar fyra månader hemma för maken. Eller fler - beror på dagisplats för lillkillen.

    Nä, dags för en huvudvärkstablett och en filt och vila i soffan en stund. Fast om någon minut kommer mammiga lillkillen och klänger - han blir så mammig när han är sjuk.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Var det inte någon som sa...

    ... att hon hade köpt sin sista vagn och absolut inte behövde någon mer. Kan ju avslöja att jag inte trodde ett dugg på det påståendet
    Och rätt fick jag ju! Här är vi nöjda med våra vagnar för tillfället. En gammal dubbelsulky som dagisvagn (fast man får ryggskott när man kör den för handtaget är så lågt) och en Brio Race till Ville, som han älskar att sitta i och sover bra i. Melvin har en Sitty som han använder någon gång då och då. Men han har faktiskt börjat gå mer och mer nu (sedan vi köpte en ståbräda som han stått på en enda gång men avskydde....).

    Däremot har vi två vagnar till i förrådet som vi måste göra oss av med. Bara det att de inte är i så fint skick och måste fixas till och fräschas upp för att ev kunna säljas. Suck. Ångrar att jag inte varit mer noggrann med dem. Så dags nu....
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  24. 12
    Var det inte någon som sa... ... att hon hade köpt sin sista vagn och absolut inte behövde någon mer. Kan ju avslöja att jag inte trodde ett dugg på det påståendet
    Och rätt fick jag ju! Här är vi nöjda med våra vagnar för tillfället. En gammal dubbelsulky som dagisvagn (fast man får ryggskott när man kör den för handtaget är så lågt) och en Brio Race till Ville, som han älskar att sitta i och sover bra i. Melvin har en Sitty som han använder någon gång då och då. Men han har faktiskt börjat gå mer och mer nu (sedan vi köpte en ståbräda som han stått på en enda gång men avskydde....).

    Däremot har vi två vagnar till i förrådet som vi måste göra oss av med. Bara det att de inte är i så fint skick och måste fixas till och fräschas upp för att ev kunna säljas. Suck. Ångrar att jag inte varit mer noggrann med dem. Så dags nu....
  25. Medlem sedan
    Feb 2005
    #13

    Grattis Hugo

    Oj vad tiden går! Tycker att det var igår som vi grattade alla här sist...
  26. 13
    Grattis Hugo Oj vad tiden går! Tycker att det var igår som vi grattade alla här sist...
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14

    God morgon!

    Här sitter jag precis och sväljer sista slurken av min första kaffekopp för dagen (det lär bli ca en miljon till innan dagen är slut, som vanligt *s*). Blev väckt av två glada barn idag, och trots att det var innan väckarklockan ringde så kände jag mig ganska utsövd ändå *skönt*.

    På schemat idag står dagis för Mathildas del, hemmadag för Benjamins del och studier och städning för min del. Inget spännande alls, med andra ord, men det känns bara skönt :-)
  28. 14
    God morgon! Här sitter jag precis och sväljer sista slurken av min första kaffekopp för dagen (det lär bli ca en miljon till innan dagen är slut, som vanligt *s*). Blev väckt av två glada barn idag, och trots att det var innan väckarklockan ringde så kände jag mig ganska utsövd ändå *skönt*.

    På schemat idag står dagis för Mathildas del, hemmadag för Benjamins del och studier och städning för min del. Inget spännande alls, med andra ord, men det känns bara skönt :-)
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15

    Grattis Hugo!

    Grattis på födelsedagen, hoppas dagen blir jätteskoj! :-)
  30. 15
    Grattis Hugo! Grattis på födelsedagen, hoppas dagen blir jätteskoj! :-)
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    Godmorgon i dimman

    Ja inte för att du är trött, utan för att det här i den nordöstra delen är just dimmigt. =)
    Men solen ska komma sägs det.

    Det går säkert bra på dagis, men lite omställning är det ju såklart.

    Idag ska vi på teckenkurs igen så jag måste repetera lite i fm.
    Gyril får busa med vår avlösare, som hon formligen avgudar.
  32. 16
    Godmorgon i dimman Ja inte för att du är trött, utan för att det här i den nordöstra delen är just dimmigt. =)
    Men solen ska komma sägs det.

    Det går säkert bra på dagis, men lite omställning är det ju såklart.

    Idag ska vi på teckenkurs igen så jag måste repetera lite i fm.
    Gyril får busa med vår avlösare, som hon formligen avgudar.
  33. Medlem sedan
    Mar 2004
    #17
    Grattis till Hugo på treårsdagen!! Hoppas din födelsedag blir toppenbra!
  34. 17
    Grattis till Hugo på treårsdagen!! Hoppas din födelsedag blir toppenbra!
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Skrattar

    Du måste ha en hel drös med vagnar
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  36. 18
    Skrattar Du måste ha en hel drös med vagnar
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    Oj!!

    Orkade du inte titta in här på vår sida...då måste du ha varit dödssjuk

    Hoppas du blir av med huvudvärken.
    Skönt att ha gubben hemma, det behövs verkligen när man själv inte är på topp.
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  38. 19
    Oj!! Orkade du inte titta in här på vår sida...då måste du ha varit dödssjuk

    Hoppas du blir av med huvudvärken.
    Skönt att ha gubben hemma, det behövs verkligen när man själv inte är på topp.
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20

    Mysigt

    när man blir väckt på det sättet.
    Fast man är trött kan man inte bli grinig

    Hoppas ni får en bra dag!
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  40. 20
    Mysigt när man blir väckt på det sättet.
    Fast man är trött kan man inte bli grinig

    Hoppas ni får en bra dag!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. God morgon god morgon hör fåglar...
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 08:36
  2. Godmorgon.. eller morgon och morgon :)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 19:28
  3. god morgon! Måndag morgon och en ny
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 08:34
  4. God morgon! (Äntligen morgon!)
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:04
  5. I morgon är det kaffe morgon
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar