Hur mycket läsk
_99/00 Vinterbarn
  1. Sara m Simon +2 till
    #1

    Hur mycket läsk

    dricker ditt/dina barn?

    Vi köper aldrig hem läsk. Dricks det läsk så är det när vi är på McDonalds eller Max
    men aldrig annars..
  2. 1
    Hur mycket läsk dricker ditt/dina barn?

    Vi köper aldrig hem läsk. Dricks det läsk så är det när vi är på McDonalds eller Max
    men aldrig annars..
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Vi har blivit bättre på det, Ronan drack mer förr. Nu har vi en SodaStream och till den finns det en "Kids Cola" som är utan koffein och med mindre socker som de får dricka på helgerna. Så jag kan tippa på att det landar på ung 0,5 - 1 liter i veckan. Vi är inga större läskdrickare själva, vi dricker hellre öl! *ler*
  4. 2
    Vi har blivit bättre på det, Ronan drack mer förr. Nu har vi en SodaStream och till den finns det en "Kids Cola" som är utan koffein och med mindre socker som de får dricka på helgerna. Så jag kan tippa på att det landar på ung 0,5 - 1 liter i veckan. Vi är inga större läskdrickare själva, vi dricker hellre öl! *ler*
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Inte mycket!
    Vi köper i stort sett läsk när det är storhelger ,till kalas kanske och ev. några ggr på semestern.
  6. 3
    Inte mycket!
    Vi köper i stort sett läsk när det är storhelger ,till kalas kanske och ev. några ggr på semestern.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Sam har smakat läsk tre gånger tror jag.
    Dels gillar han inte kolsyran, dels tycker jag själv att det är något man kan dricka på kalas och sånt. På McDonalds dricker barnen mjölk (eller juice nu eftersom Sam har konstaterats ha laktosintolerans).
    Vi har bara läsk hemma till jul och påsk (som måltidsdryck då, men hittills har bara vuxna velat ha det).
  8. 4
    Sam har smakat läsk tre gånger tror jag.
    Dels gillar han inte kolsyran, dels tycker jag själv att det är något man kan dricka på kalas och sånt. På McDonalds dricker barnen mjölk (eller juice nu eftersom Sam har konstaterats ha laktosintolerans).
    Vi har bara läsk hemma till jul och påsk (som måltidsdryck då, men hittills har bara vuxna velat ha det).
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5
    Då och då, vi drack väldigt mkt ett tag men nu är de på helgerna de får drickas.
  10. 5
    Då och då, vi drack väldigt mkt ett tag men nu är de på helgerna de får drickas.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Wilhelm har inte gillat...

    läsk nåt vidare innan, men har tyvärr "lärt" sig av storebror.

    Det är bara på lördagskvällarna till middagen som det serveras läsk och vid kalas, annars är det mjölk och vatten som gäller.

    ------------------------------------------------
    Kajsa m Wilhelm -99 + 2 större
  12. 6
    Wilhelm har inte gillat... läsk nåt vidare innan, men har tyvärr "lärt" sig av storebror.

    Det är bara på lördagskvällarna till middagen som det serveras läsk och vid kalas, annars är det mjölk och vatten som gäller.

    ------------------------------------------------
    Kajsa m Wilhelm -99 + 2 större
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Light cola har jag ALLTID hemma då jag är helt beroende av det och min viktminskning funkar inte utan det.

    Barnen vill ha ibland och det får de. Vet att lightläsk inte är bättre än vanlig pga aspartam....men de får inte mycket och sen får de ju åtminstone inget socker i sig..
  14. 7
    Light cola har jag ALLTID hemma då jag är helt beroende av det och min viktminskning funkar inte utan det.

    Barnen vill ha ibland och det får de. Vet att lightläsk inte är bättre än vanlig pga aspartam....men de får inte mycket och sen får de ju åtminstone inget socker i sig..
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Vi dricker varje helg, då ibland både fredag och lördag. Då får barnen också. Nora gillar läsk, men brukar bara drick ca ett glas till maten, medan August skulle kunna dricka upp hela flaskan om han fick.
  16. 8
    Vi dricker varje helg, då ibland både fredag och lördag. Då får barnen också. Nora gillar läsk, men brukar bara drick ca ett glas till maten, medan August skulle kunna dricka upp hela flaskan om han fick.
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9

    Nån gång/månad..

    ..blir det normalt sett, men nu har de fått dela på en 33 cl-flaska varje fredag- och lördagkväll ett tag för att Jonna ska samla kapsyler till skolan.
  18. 9
    Nån gång/månad.. ..blir det normalt sett, men nu har de fått dela på en 33 cl-flaska varje fredag- och lördagkväll ett tag för att Jonna ska samla kapsyler till skolan.
  19. Medlem sedan
    May 1999
    #10

    En gång i veckan

    på lördagar.
    ♥ ♥Att älska är ingenting. Att vara älskad är någonting. Att älska och att vara älskad är allting. ♥ ♥
  20. 10
    En gång i veckan på lördagar.
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11
    Vi dricker läsk på helgerna..
  22. 11
    Vi dricker läsk på helgerna..
  23. Medlem sedan
    Sep 1998
    #12
    Brukar dricka läsk fredag eller lördag kväll. Men frågan är om det är något vi kommer fortsätta med? Det har visat sig att om barnen får välja mellan smaksatt Loka (eller annat bubbelvatten) eller läsk så väljer de Loka. I fredags köpte jag en 1½-liter Loka och en 1½-litrer läsk. Läsken ligger kvar i kylen oöppnad, men Lokan tog slut första kvällen.

    På McD mm vill de oftast ha något annat än läsk, t ex juice, iste, milkshake, mm.
  24. 12
    Brukar dricka läsk fredag eller lördag kväll. Men frågan är om det är något vi kommer fortsätta med? Det har visat sig att om barnen får välja mellan smaksatt Loka (eller annat bubbelvatten) eller läsk så väljer de Loka. I fredags köpte jag en 1½-liter Loka och en 1½-litrer läsk. Läsken ligger kvar i kylen oöppnad, men Lokan tog slut första kvällen.

    På McD mm vill de oftast ha något annat än läsk, t ex juice, iste, milkshake, mm.
  25. Medlem sedan
    Apr 2006
    #13
    men det är ytterst lite...en mun lite då o då. De föredrar mjölk, vatten, sagt o juice.
  26. 13
    men det är ytterst lite...en mun lite då o då. De föredrar mjölk, vatten, sagt o juice.
  27. Muminmamman
    #14

    Hellre riktigt socker

    Jag skulle ju hellre velat att mina barn fick lite riktigt socker i sig än av skiten som finns i lightläsk.
  28. 14
    Hellre riktigt socker Jag skulle ju hellre velat att mina barn fick lite riktigt socker i sig än av skiten som finns i lightläsk.
  29. Medlem sedan
    Apr 2006
    #15
    varför anonym?...som du säkert läste så skrev jag att lightläsk inte är bra...pga aspartamet.
  30. 15
    varför anonym?...som du säkert läste så skrev jag att lightläsk inte är bra...pga aspartamet.
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16
    och sen går jag inte o köper vanlig läsk till dem...då de bara dricker ett par tre munnar ändå...
    jag dricker inte vanlig läsk för då skulle jag rullat fram som en boll.
  32. 16
    och sen går jag inte o köper vanlig läsk till dem...då de bara dricker ett par tre munnar ändå...
    jag dricker inte vanlig läsk för då skulle jag rullat fram som en boll.
  33. Muminmamman
    #17

    Men herregud!

    Varför alltid den frågan?? Varför är du anonym???
    Jag är inte ett dugg anonym, jag har alltid kallat mig för Muminmamman här på AFF.
  34. 17
    Men herregud! Varför alltid den frågan?? Varför är du anonym???
    Jag är inte ett dugg anonym, jag har alltid kallat mig för Muminmamman här på AFF.
  35. Muminmamman
    #18

    Dessutom...

    ...menade jag inget illa med mitt inlägg. Jag menade bara att jag hellre låter mina barn dricka ett glas med läsk innehållande riktigt socker än en mun då och då av lightläsk.
  36. 18
    Dessutom... ...menade jag inget illa med mitt inlägg. Jag menade bara att jag hellre låter mina barn dricka ett glas med läsk innehållande riktigt socker än en mun då och då av lightläsk.
  37. Medlem sedan
    Apr 2006
    #19
    var är dina andra inlägg härinne på vinterbarn då?..har inte sett din signatur innan denna diskussionen
  38. 19
    var är dina andra inlägg härinne på vinterbarn då?..har inte sett din signatur innan denna diskussionen
  39. Muminmamman
    #20

    Jag skriver...

    ...lite överallt, precis som de flesta andra. Som jag skrev här under menade jag inget illa med mitt inlägg, jag bara ville tala om att JAG i alla fall hellre låter mina barn få riktigt socker i sig än det som finns i lightprodukter.
  40. 20
    Jag skriver... ...lite överallt, precis som de flesta andra. Som jag skrev här under menade jag inget illa med mitt inlägg, jag bara ville tala om att JAG i alla fall hellre låter mina barn få riktigt socker i sig än det som finns i lightprodukter.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gammal läsk?
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 16:22
  2. 2 dl saft/läsk per dag
    By AnsoW in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:22
  3. På tal om Apotekarnes läsk!
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 21:57
  4. Light-läsk
    By Froudy in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 09:11
  5. Läsk?
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar