är detta normalt med läxor?
_95 Alla barn
  1. samandra
    #1

    är detta normalt med läxor?

    Matteläxa,läsläxa+fördjupnings uppgift,gångertabell, 10 veckansord när man ska kunna stava o veta om vad det betyder,glosor+text i engelska varje vecka.
    min dotter går i skolan mellan 8-15 varje dag utom fredag då de går 8-13.
    är detta normalt, när ska barnen ha fritid?

    hur har era barn? o vilka tider har de i skolan?
  2. 1
    är detta normalt med läxor? Matteläxa,läsläxa+fördjupnings uppgift,gångertabell, 10 veckansord när man ska kunna stava o veta om vad det betyder,glosor+text i engelska varje vecka.
    min dotter går i skolan mellan 8-15 varje dag utom fredag då de går 8-13.
    är detta normalt, när ska barnen ha fritid?

    hur har era barn? o vilka tider har de i skolan?
  3. Rikita
    #2

    Långa läxkvällar har vi

    Min 95:a 4-5/vecka. Min 96:a (som går i en annan skola) har 7/vecka
  4. 2
    Långa läxkvällar har vi Min 95:a 4-5/vecka. Min 96:a (som går i en annan skola) har 7/vecka
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Låter som här

    Ganska exakt faktiskt. De är ett gäng som gör läxor tillsammans. Förra året fungerade det inte, men i år har det gått jättebra hittills. Sen tränar vi lite själva också på ord mm. Fick tips här på sidan om glosboken.se för engelska glosträningen. Sedan vi började med det har glosorna gått som på räls!
  6. 3
    Låter som här Ganska exakt faktiskt. De är ett gäng som gör läxor tillsammans. Förra året fungerade det inte, men i år har det gått jättebra hittills. Sen tränar vi lite själva också på ord mm. Fick tips här på sidan om glosboken.se för engelska glosträningen. Sedan vi började med det har glosorna gått som på räls!
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Mattias går i en skola

    där rektorn tycker att barnen ska ha fritt när dom kommer hem så vi har inte mycket läxa. Dom får läxan på måndagen.Det är en matte eller svenska till tors och eng glosor till fre och sen kan man få göra extra om man inte hinner klart sin planering.
    Mattias har ju särskilda behov i skolan så han har inte alltid samma läxa som övriga klassen.Här går dom 8.30-14.00 och fredagar slutar dom 13.35.
    @nette
  8. 4
    Mattias går i en skola där rektorn tycker att barnen ska ha fritt när dom kommer hem så vi har inte mycket läxa. Dom får läxan på måndagen.Det är en matte eller svenska till tors och eng glosor till fre och sen kan man få göra extra om man inte hinner klart sin planering.
    Mattias har ju särskilda behov i skolan så han har inte alltid samma läxa som övriga klassen.Här går dom 8.30-14.00 och fredagar slutar dom 13.35.
  9. magnolia
    #5
    Låter helt normalt. Det ÄR högre tempo nu och det ska det vara. Det är många saker att kunna och barnen har en hög kapacitet!
  10. 5
    Låter helt normalt. Det ÄR högre tempo nu och det ska det vara. Det är många saker att kunna och barnen har en hög kapacitet!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Här är det inte alls så mkt läxor.. De har eng.glosor och en eng.text att översätta var vecka.
    Sen om de sumpar sin planering förståss..

    Vad JAG vet iallafall..

    De går i skolan månd-torsdag 8-14.20 fredag 8-13 .
  12. 6
    Här är det inte alls så mkt läxor.. De har eng.glosor och en eng.text att översätta var vecka.
    Sen om de sumpar sin planering förståss..

    Vad JAG vet iallafall..

    De går i skolan månd-torsdag 8-14.20 fredag 8-13 .
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Tja här brukar det väl vara
    någon läxa i stort sett varje dag, så det låter väl likt som hos er. Däremot tycker jag inte att det tar så farligt mycket tid,inte ännu iaf.
    Men då har han "veckans ord" til en dag (ord+stavning) och engelska glosor en dag och de brukar han än så länge kunna med en gång
  14. 7
    Tja här brukar det väl vara
    någon läxa i stort sett varje dag, så det låter väl likt som hos er. Däremot tycker jag inte att det tar så farligt mycket tid,inte ännu iaf.
    Men då har han "veckans ord" til en dag (ord+stavning) och engelska glosor en dag och de brukar han än så länge kunna med en gång
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    och här börjar dom 8.10 varje morgon och slutar månd. kl.15.00,Tisd. 13.50, Onsd. 14.50, Torsd. 14.00 och Fredag 13.50.
  16. 8
    och här börjar dom 8.10 varje morgon och slutar månd. kl.15.00,Tisd. 13.50, Onsd. 14.50, Torsd. 14.00 och Fredag 13.50.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    min bonus tjej

    slutar 14 varje dag förutom fredagar du slutar hon tidigt ca 13. Hon har inte alls mkt läxor!! Ser aldrig henne ta hem läxor ? Ngn gång ibland händer det väl. När jag gick i femman dvs 13år sedan då hade vi massor läxor. kanske är olika på olika skolor?
    ♥Par i prinsessor♥
  18. 9
    min bonus tjej slutar 14 varje dag förutom fredagar du slutar hon tidigt ca 13. Hon har inte alls mkt läxor!! Ser aldrig henne ta hem läxor ? Ngn gång ibland händer det väl. När jag gick i femman dvs 13år sedan då hade vi massor läxor. kanske är olika på olika skolor?
  19. Medlem sedan
    Mar 1998
    #10
    Felix har en svenska läxa som antingen kan vara läsläxa eller veckans ord, matte och engelska glosor + text. Han går i skolan från 8,20-15 tre dagar i veckan och till 13.50 och 12.25 övriga dagar.
  20. 10
    Felix har en svenska läxa som antingen kan vara läsläxa eller veckans ord, matte och engelska glosor + text. Han går i skolan från 8,20-15 tre dagar i veckan och till 13.50 och 12.25 övriga dagar.
  21. korv
    #11
    min dotter har en 4-5 läxor varje veckao hon sköter dem bra trots att hon tränar simhoppning 4 mil bort en 4-8 timmar i veckan
  22. 11
    min dotter har en 4-5 läxor varje veckao hon sköter dem bra trots att hon tränar simhoppning 4 mil bort en 4-8 timmar i veckan

Liknande trådar

  1. Läxor i ettan - vad normalt?
    By Anonym in forum Skolbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 21:03
  2. Är detta normalt?
    By stumpo in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 16:04
  3. Är detta normalt?
    By Karin&Emilia in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 11:52
  4. Är detta normalt?
    By anonymt namn in forum Kroppsideal
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 15:02
  5. Är detta normalt?
    By -ASA- in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 07:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar