Igår..
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Igår..

    Bröt jag ihop, nästan totalt. var så utmattad och trött av alla sömnlösa nätter, sjukdom, och bråk med de stora barnen. Kände att jag säger upp mig som mamma och emigrerar, eller nåt. Var arg och sur på allt och alla. Min käre sambo som verkligen försöker göra allt för att jag ska må bra. han tar barnen varje em. och stiger upp med dem på morgonen. han har oxå nu börjat ta barnen till skola/dagis på morgonen, och tar en halvtimma pappa ledigt varje dag. Iaf. så försökte han få mig på gott humör, så han lovade att han skulle betala en digitalkamera kurs, ifall det finns platser kvar, så jag får komma iväg och göra nåt annat. Ska även gå på syjunta med ett gäng varannan vecka. Nu bara måste jag börja ta mig ut!

    Idag fick jag "helledigt". Tog mig in till Stenungsund, strosade runt, shoppade, och åt lunch i solen. Hur underbart och uppiggade som heslt. Hem kom en helt annan mamma än den igår....

    Det är verkligen prövande att ha hemma alla tre barnen redan från 12. Dom har ingen att leka med, alla är på dagis/fritids, så det är bara vi, varje dag.

    Nu har vi börjat med veckoschema för hela familjen, där vi planerar in olika aktiviteter till eftermiddagarna. Hoppas det blir bättre!

    Hoppas ni andra har en härlig lördagkväll!
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Igår.. Bröt jag ihop, nästan totalt. var så utmattad och trött av alla sömnlösa nätter, sjukdom, och bråk med de stora barnen. Kände att jag säger upp mig som mamma och emigrerar, eller nåt. Var arg och sur på allt och alla. Min käre sambo som verkligen försöker göra allt för att jag ska må bra. han tar barnen varje em. och stiger upp med dem på morgonen. han har oxå nu börjat ta barnen till skola/dagis på morgonen, och tar en halvtimma pappa ledigt varje dag. Iaf. så försökte han få mig på gott humör, så han lovade att han skulle betala en digitalkamera kurs, ifall det finns platser kvar, så jag får komma iväg och göra nåt annat. Ska även gå på syjunta med ett gäng varannan vecka. Nu bara måste jag börja ta mig ut!

    Idag fick jag "helledigt". Tog mig in till Stenungsund, strosade runt, shoppade, och åt lunch i solen. Hur underbart och uppiggade som heslt. Hem kom en helt annan mamma än den igår....

    Det är verkligen prövande att ha hemma alla tre barnen redan från 12. Dom har ingen att leka med, alla är på dagis/fritids, så det är bara vi, varje dag.

    Nu har vi börjat med veckoschema för hela familjen, där vi planerar in olika aktiviteter till eftermiddagarna. Hoppas det blir bättre!

    Hoppas ni andra har en härlig lördagkväll!
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Låter som jag

    Jag förstår dig så väl. Nicklas är helt underbar på alla sätt och avlastar något helt otroligt. Men då får jag liksom dåligt samvete för att jag låter honom dra ett så tungt lass. Han har haft semester i 2 veckor nu så att jag har kunnat få lite lugn och ro. Till veckan börjar hysterin igen. Vissa veckor känns helt ok andra bara för mycket. Det där med att strosa runt i Stenungsund lät inte alls fel. Du skulle ha hört av dig till mig så hade jag hängt på direkt!!! Vad härligt att du fick ladda batterierna riktigt.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  4. 2
    Låter som jag Jag förstår dig så väl. Nicklas är helt underbar på alla sätt och avlastar något helt otroligt. Men då får jag liksom dåligt samvete för att jag låter honom dra ett så tungt lass. Han har haft semester i 2 veckor nu så att jag har kunnat få lite lugn och ro. Till veckan börjar hysterin igen. Vissa veckor känns helt ok andra bara för mycket. Det där med att strosa runt i Stenungsund lät inte alls fel. Du skulle ha hört av dig till mig så hade jag hängt på direkt!!! Vad härligt att du fick ladda batterierna riktigt.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Åh vilken härlig dag! Den var dig väl unt.
    Min man har lovat mig något liknade i november eller så...
    Säger upp mig varje dag och ringer och gråter för jag är en så usel mamma och barnen bara bråkar och tar sönder saker.
    Sedan får jag dåligt samvete för vad ska min amn göra som bor 30 mil bort? (komma hit på helgerna tycker jag men nu är ju det förbannade valet slut så det kanske kan bli ändring på det nu)
    Skönt att höra att jag inte är ensam.

    Massor med styrkekramar

    Malin
  6. 3
    Åh vilken härlig dag! Den var dig väl unt.
    Min man har lovat mig något liknade i november eller så...
    Säger upp mig varje dag och ringer och gråter för jag är en så usel mamma och barnen bara bråkar och tar sönder saker.
    Sedan får jag dåligt samvete för vad ska min amn göra som bor 30 mil bort? (komma hit på helgerna tycker jag men nu är ju det förbannade valet slut så det kanske kan bli ändring på det nu)
    Skönt att höra att jag inte är ensam.

    Massor med styrkekramar

    Malin
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    nej, ensam är man ju inte. men man känner sig som världens uslaste mamma emellanåt. Vi har mycket bråk mellan de stora nu, och så dålig sömn och sjuk bebis på det, det har varit tufft. Nu är Ellen bättre, men ammar sig igenom nätterna istället. Hoppas bara det är tillfälligt...

    Styrkekramar tillbaka!!
  8. 4
    nej, ensam är man ju inte. men man känner sig som världens uslaste mamma emellanåt. Vi har mycket bråk mellan de stora nu, och så dålig sömn och sjuk bebis på det, det har varit tufft. Nu är Ellen bättre, men ammar sig igenom nätterna istället. Hoppas bara det är tillfälligt...

    Styrkekramar tillbaka!!
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Visst är det lite konstigt, att man själv "drar tungt lass" är normalt. men när mannen gör det, får man dåligt samvete... Hmm...
    Nä, nu ska det bli bättre på göra saker hemifrån fronten för min del!
    Jag får väl höra av mig nästa gång det blir en tur dit!! (Eller så gör du det!!)
  10. 5
    Visst är det lite konstigt, att man själv "drar tungt lass" är normalt. men när mannen gör det, får man dåligt samvete... Hmm...
    Nä, nu ska det bli bättre på göra saker hemifrån fronten för min del!
    Jag får väl höra av mig nästa gång det blir en tur dit!! (Eller så gör du det!!)
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Bra att du satsar lite på dig själv!!

    Det är ju ofta just vad som behövs när man kommer i det där läget.
    Och tur är väl det för hur skulle det gå om alla mammor sa upp sig =)

    Kram!
    Stolt mamma till Emma 030129 och Saga 051105
  12. 6
    Bra att du satsar lite på dig själv!! Det är ju ofta just vad som behövs när man kommer i det där läget.
    Och tur är väl det för hur skulle det gå om alla mammor sa upp sig =)

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Usch vad avundsjuk jag blir!

    Jag skulle också behöva lite absolut egeentid. Somd et varit hittills så är egentid för mig att vara med bara ett av barnen, då räknar jag bort den äldsta.

    Men det kommer, L kan utan problem klara sig över en dag nu utan tutten då han _kan_ äta annat. Däremot är det inte säkert han vill. Men om inget annat än pappa erbjuds så...

    Fast vi måste nog mjuktesta för pappsens skull så han inte får en massiv skrikhysteridag. Han ska ju kunna ta de andra också.

    Som ni ser så är det svårt. *s*

    För att göra ett långt inlägg kort så har jag full förståelse för dig och din situation. Vissa dagar vill jag bara kräkas på mitt liv...
  14. 7
    Usch vad avundsjuk jag blir!

    Jag skulle också behöva lite absolut egeentid. Somd et varit hittills så är egentid för mig att vara med bara ett av barnen, då räknar jag bort den äldsta.

    Men det kommer, L kan utan problem klara sig över en dag nu utan tutten då han _kan_ äta annat. Däremot är det inte säkert han vill. Men om inget annat än pappa erbjuds så...

    Fast vi måste nog mjuktesta för pappsens skull så han inte får en massiv skrikhysteridag. Han ska ju kunna ta de andra också.

    Som ni ser så är det svårt. *s*

    För att göra ett långt inlägg kort så har jag full förståelse för dig och din situation. Vissa dagar vill jag bara kräkas på mitt liv...
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Ja, jag har insett att Ellen faktist överlever utan tutte en stund. Hon får ju i sig lite välling, och vatten. Så hon lär ju inte dö om jag är borta ett par timmar. mat går det väldigt dåligt nu med, efter sjukdomen antar jag.

    Men jag har lovat mig själv (och sambon) att jag ska ta mig helt egen tid oftare! han märkte nämligen hur glad och trevlig jag var resten av helgen!!
  16. 8
    Ja, jag har insett att Ellen faktist överlever utan tutte en stund. Hon får ju i sig lite välling, och vatten. Så hon lär ju inte dö om jag är borta ett par timmar. mat går det väldigt dåligt nu med, efter sjukdomen antar jag.

    Men jag har lovat mig själv (och sambon) att jag ska ta mig helt egen tid oftare! han märkte nämligen hur glad och trevlig jag var resten av helgen!!

Liknande trådar

  1. Min kom igår
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 23:06
  2. Bm-igår
    By Norrskenet in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 16:40
  3. Igår
    By GuM in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 17:16
  4. Mys igår
    By tuva06 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 13:16
  5. Me&I igår :-)
    By zuccess ~snittas16/5~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar