Normalt att inte ha ont i livmodern??
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Normalt att inte ha ont i livmodern??

    Hej hopp, ny här! Är gravid i v.10 och börjar känna mig lite orolig. Har läst att man inte ska oroa sig för den "mensvärk" man känner av-det är livmodern som växer. Då blir jag orolig åt andra hållet för jag har aldrig haft ont eller känt av det över huvudtaget. Mina bröst har ömmat och växt så jag tror jag blir tokig. Nu sen två dagar tillbaka känns dom inte alls lika ömma och har blivit mindre och mjukare. Vad betyder detta?? Har min lilla dunderklump slutat vara med mig??? Någon som vet? Har gjort ett vaginalt ultraljud där allt såg ok ut-dom såg till och med att hjärtat slog, men det är typ 3 veckor sen.

    Hysteriskt tacksam för svar..
  2. 1
    Normalt att inte ha ont i livmodern?? Hej hopp, ny här! Är gravid i v.10 och börjar känna mig lite orolig. Har läst att man inte ska oroa sig för den "mensvärk" man känner av-det är livmodern som växer. Då blir jag orolig åt andra hållet för jag har aldrig haft ont eller känt av det över huvudtaget. Mina bröst har ömmat och växt så jag tror jag blir tokig. Nu sen två dagar tillbaka känns dom inte alls lika ömma och har blivit mindre och mjukare. Vad betyder detta?? Har min lilla dunderklump slutat vara med mig??? Någon som vet? Har gjort ett vaginalt ultraljud där allt såg ok ut-dom såg till och med att hjärtat slog, men det är typ 3 veckor sen.

    Hysteriskt tacksam för svar..
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Jag tycker inte du ska känna dig så orolig...jag har inte haft nån smärta alls och jag är i v 18.Har varit på två ultraljud och allt har sett bra ut...alla graviditeter är olika, vissa känner det ena och andra det andra.Prata med din barnmorska om du är orolig.Det är bättre än att gå omkring med dåliga tankar!
  4. 2
    Jag tycker inte du ska känna dig så orolig...jag har inte haft nån smärta alls och jag är i v 18.Har varit på två ultraljud och allt har sett bra ut...alla graviditeter är olika, vissa känner det ena och andra det andra.Prata med din barnmorska om du är orolig.Det är bättre än att gå omkring med dåliga tankar!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Oki.. Tack! Alltid skönt att höra att det finns fler som har/haft det som jag. PS jag är rätt bra på att inte oroa mig annars :-)
  6. 3
    Oki.. Tack! Alltid skönt att höra att det finns fler som har/haft det som jag. PS jag är rätt bra på att inte oroa mig annars :-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Hej hej, Du behöver inte oroa dig ett endaste dugg. Ont i livmodern är precis lika individuellt som att må illa eller ha sug efter vissa saker. Själv har jag bara känt av ytterst lite. Men det är för att jag normal sett inte har mensvärk. Där emot har mina bröst knappt känts, möjligen när man... hm... knådar dom.

    Som sagt, allt gällande våra små blobbar vi har inom oss är individuellt. Det enda som är lika är nog att det faktiskt är nåt "där inne" som växer och spökar runt
  8. 4
    Hej hej, Du behöver inte oroa dig ett endaste dugg. Ont i livmodern är precis lika individuellt som att må illa eller ha sug efter vissa saker. Själv har jag bara känt av ytterst lite. Men det är för att jag normal sett inte har mensvärk. Där emot har mina bröst knappt känts, möjligen när man... hm... knådar dom.

    Som sagt, allt gällande våra små blobbar vi har inom oss är individuellt. Det enda som är lika är nog att det faktiskt är nåt "där inne" som växer och spökar runt

Liknande trådar

  1. När vet man vad som inte är normalt
    By rockabilly_gal in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 21:33
  2. Känner inte livmodern...
    By soffiplopp in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 19:59
  3. Känner inte livmodern
    By Ziro in forum _0905 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 23:32
  4. Vad är normalt/inte normalt
    By Irene Huss in forum _0406 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 23:02
  5. Sticker i livmodern. Normalt?
    By Elsa m Lisa + bf 2/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 13:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar