Nu har han blivit stor!
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Nu har han blivit stor!

    Erik ratar bröstet numera, han kanske småtuttar lite på natten. Men det är totalt omöjligt att få honom att äta på dagen. Men han tar gärna välling (majsvälling), burkmat och gröt. Min egen mat är inte lika populär, men jag får väl börja laga lite nya saker. Frågade på "amning" om jag är tvungen att börja med ersättning nu. Men det var lite olika svar, så jag vet inte. Men ska gå till bvc imorgon och höra om det är nödvändigt. Tänk nyligen så ville han bara ha tutte och nu tycker han att han är för stor för det! Någon mer bebis som inte vill amma längre?

    Kram
  2. 1
    Nu har han blivit stor! Erik ratar bröstet numera, han kanske småtuttar lite på natten. Men det är totalt omöjligt att få honom att äta på dagen. Men han tar gärna välling (majsvälling), burkmat och gröt. Min egen mat är inte lika populär, men jag får väl börja laga lite nya saker. Frågade på "amning" om jag är tvungen att börja med ersättning nu. Men det var lite olika svar, så jag vet inte. Men ska gå till bvc imorgon och höra om det är nödvändigt. Tänk nyligen så ville han bara ha tutte och nu tycker han att han är för stor för det! Någon mer bebis som inte vill amma längre?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Ersättning är ju tänkt istället för amning. Och äter han både mat och välling så finns det ju inget behov av ersättning. Så det hade jag inte brytt mig om att introducera.
  4. 2
    Ersättning är ju tänkt istället för amning. Och äter han både mat och välling så finns det ju inget behov av ersättning. Så det hade jag inte brytt mig om att introducera.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Alternativet hade ju varit att pumpa ur mjölk och ge på flaska, men jag tror inte det hade varit populärt. Ska i alla fall höra imorgon, men jag tror inte bvc kommer tycka det är nödvändigt eftersom han är så pass stor. Ska försöka amma lite mer, men det blir ju bara på nätterna och det är ju inte så himla kul! :-) Tack för svaret!
  6. 3
    Alternativet hade ju varit att pumpa ur mjölk och ge på flaska, men jag tror inte det hade varit populärt. Ska i alla fall höra imorgon, men jag tror inte bvc kommer tycka det är nödvändigt eftersom han är så pass stor. Ska försöka amma lite mer, men det blir ju bara på nätterna och det är ju inte så himla kul! :-) Tack för svaret!

Liknande trådar

  1. Hon har blivit så stor...
    By BraigaMamma in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 12:58
  2. Vad stor han har blivit!
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:04
  3. Hon har blivit så stor
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 12:02
  4. Vad min son har blivit stor
    By Anina & Steffen in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 07:36
  5. Blivit stor
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 07:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar