Hallå allihop!
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Hallå allihop!

    Hur är det i höstrusket? Eller ska man skriva högsommarvärmen.

    Går knappt att fatta att vi för tre år sedan var tämligen höggravida nu, tänk att våra småskruttar snart är TRE ÅR!

    Aniara blev vägd och mätt för en vecka sedan (samt fick MPR-sprutan som vi väntat med - modiga tjejen sa inte pip!) och är nu:
    98 cm
    12,8 kg

    Hur stora är dom andra novemberbarnen? Femina & Draken - är våra småttingar fortfarande lika stora? ;-)

    Hej svejs!
  2. 1
    Hallå allihop! Hur är det i höstrusket? Eller ska man skriva högsommarvärmen.

    Går knappt att fatta att vi för tre år sedan var tämligen höggravida nu, tänk att våra småskruttar snart är TRE ÅR!

    Aniara blev vägd och mätt för en vecka sedan (samt fick MPR-sprutan som vi väntat med - modiga tjejen sa inte pip!) och är nu:
    98 cm
    12,8 kg

    Hur stora är dom andra novemberbarnen? Femina & Draken - är våra småttingar fortfarande lika stora? ;-)

    Hej svejs!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Hallå hallå

    Nej, det är inte klokt, snart 3 år!

    Jag har bara hastmätt J när hon sov, men då var hon typ 93 cm. Hon väger ca 12, strax över skulle jag tro. Men vi har inte varit på BVC på länge. Undrar om man blir kallad på 3årskoll? Så Aniara och J är nog ungefär i samma klass, fast Aniara kanske har dragit iväg lite på längden. Men jag vet inte om man kan lite på min mätning heller iofs.

    Vad bra att Aniara tog sprutan så bra. Fick hon Emla eller något liknande?
    Femina med J-031123 och L-061106
  4. 2
    Hallå hallå Nej, det är inte klokt, snart 3 år!

    Jag har bara hastmätt J när hon sov, men då var hon typ 93 cm. Hon väger ca 12, strax över skulle jag tro. Men vi har inte varit på BVC på länge. Undrar om man blir kallad på 3årskoll? Så Aniara och J är nog ungefär i samma klass, fast Aniara kanske har dragit iväg lite på längden. Men jag vet inte om man kan lite på min mätning heller iofs.

    Vad bra att Aniara tog sprutan så bra. Fick hon Emla eller något liknande?
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Hej du!

    Man blir kallad på treårs. Hon fick ju gå en extra gång nu för sprutan och för att vi ville att BVC skulle kolla lite extra på hennes viktkurva så vår ny abarnsköterska ville få en extra månads referenspunkt. Hon är _väldigt_ spinkig nämligen men allt verkar ju prima ändå.

    Jag hade satt på Emla fast under muskeln - virrpanna! Så sprutan hamnade där det faktiskt inte var bedövat men Aniara var så nöjd ändå. Hon kommenterade att "det stacks men hon hade bedövning så det gjorde ju inte ont", sötnos!
  6. 3
    Hej du!

    Man blir kallad på treårs. Hon fick ju gå en extra gång nu för sprutan och för att vi ville att BVC skulle kolla lite extra på hennes viktkurva så vår ny abarnsköterska ville få en extra månads referenspunkt. Hon är _väldigt_ spinkig nämligen men allt verkar ju prima ändå.

    Jag hade satt på Emla fast under muskeln - virrpanna! Så sprutan hamnade där det faktiskt inte var bedövat men Aniara var så nöjd ändå. Hon kommenterade att "det stacks men hon hade bedövning så det gjorde ju inte ont", sötnos!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Placeboeffekten!

    Gulligt. Alltså man blir imponerad över hur förståndiga de ändå är vid den är åldern. De är så duktiga på något sätt, nästan så att man blir orolig ibland. Det får ju inte bli för mycket "duktig flicka" över det hela.

    Å andra sidan, så kommer ju även den motsatta sidan fram ibland. Hmmm.
    Femina med J-031123 och L-061106
  8. 4
    Placeboeffekten! Gulligt. Alltså man blir imponerad över hur förståndiga de ändå är vid den är åldern. De är så duktiga på något sätt, nästan så att man blir orolig ibland. Det får ju inte bli för mycket "duktig flicka" över det hela.

    Å andra sidan, så kommer ju även den motsatta sidan fram ibland. Hmmm.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Precis

    Placeboeffekten fick mig att känna mig taskig, men det viktiga var ju att hon inte blev rädd och det var ju bra.

    Håller med om att duktigheten ibland är oroande - tur att det ibland verkligen är tvåårsmonstret som härjar så att man blir påmind om att hon fortfarande ÄR en tvååring, hehe... ;-)
  10. 5
    Precis Placeboeffekten fick mig att känna mig taskig, men det viktiga var ju att hon inte blev rädd och det var ju bra.

    Håller med om att duktigheten ibland är oroande - tur att det ibland verkligen är tvåårsmonstret som härjar så att man blir påmind om att hon fortfarande ÄR en tvååring, hehe... ;-)

Liknande trådar

  1. Hallå allihop
    By mwap35 in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 17:22
  2. Hallå allihop...
    By maria med oscar in forum _0509 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 21:55
  3. Hallå allihop!
    By Ellison in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 22:11
  4. Hallå allihop!
    By Asereht in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 13:30
  5. Hallå allihop :o)
    By Vivo in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar