Femina!
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Femina!

    Nu är det inte långt kvar!! Hur är det med magen? Hoppas att du mår bra.
    Hur känns det jämfört med förra gången tycker du? Jag tyckte att det mesta var likt fast lite mer, förutom att jag var fullt frisk alltså.

    Eli är dryga tre månader nu, jollrar & rullar & skrattar. Otroligt. Det går så foooort!

    Kram till dig!!
  2. 1
    Femina! Nu är det inte långt kvar!! Hur är det med magen? Hoppas att du mår bra.
    Hur känns det jämfört med förra gången tycker du? Jag tyckte att det mesta var likt fast lite mer, förutom att jag var fullt frisk alltså.

    Eli är dryga tre månader nu, jollrar & rullar & skrattar. Otroligt. Det går så foooort!

    Kram till dig!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Hej du!

    Jo det är det visst, långt kvar alltså. Det känns vääldigt långt kvar faktiskt. Jag tyckte att förra graviditeten var seg, men denna är nästan värre. Jag mår lite sämre denna gång, kanske är därför. Inget allvarligt, bara mer vatten i kroppen, halsbränna (har aldrig haft förut) och väldans flåsig (sämre Hb). Så det känns lite dubbelt, å ena sidan vill jag bara att bebisen ska komma fram, å andra sidan vill jag suga på karamellen med bara J i familjen.

    Jaja, känns lite bättre när man klagat lite. Det är ju mysigt också. Denna här lilla rör sig mer än vad jag kommer ihåg att J gjorde och det är så mysigt med alla sparkar och knuffar. Det är också mysigt att planera och prata om hur det ska bli med J. Hon kan ju inte greppa förstås, men man försöker ju få in det lite. Hur funkar det för Aniara att vara storasyster nu då, efter 3 månader?

    Vad härligt det låter med Eli. Längtar efter att bebissnusa!
    Femina med J-031123 och L-061106
  4. 2
    Hej du! Jo det är det visst, långt kvar alltså. Det känns vääldigt långt kvar faktiskt. Jag tyckte att förra graviditeten var seg, men denna är nästan värre. Jag mår lite sämre denna gång, kanske är därför. Inget allvarligt, bara mer vatten i kroppen, halsbränna (har aldrig haft förut) och väldans flåsig (sämre Hb). Så det känns lite dubbelt, å ena sidan vill jag bara att bebisen ska komma fram, å andra sidan vill jag suga på karamellen med bara J i familjen.

    Jaja, känns lite bättre när man klagat lite. Det är ju mysigt också. Denna här lilla rör sig mer än vad jag kommer ihåg att J gjorde och det är så mysigt med alla sparkar och knuffar. Det är också mysigt att planera och prata om hur det ska bli med J. Hon kan ju inte greppa förstås, men man försöker ju få in det lite. Hur funkar det för Aniara att vara storasyster nu då, efter 3 månader?

    Vad härligt det låter med Eli. Längtar efter att bebissnusa!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Halloj!

    Jo, det funkar riktigt bra för Aniara att vara storasyster. Hon är ju svartsjuk såklart, underligt vore det annars. Hon är himla förtjust i lillebror och han blir grundligt pussad och klappad, ibland lite för hårdhänt men hon har bara tvålat till honom en enda gång, rätt ok tycker jag.

    Vi har försökt anstränga oss att låta henne komma först så mycket det går, jag menar, han _måste_ ju amma/byta blöja/bli buren så han går ju först ändå men i form av mycket parklek och roliga aktiviteter för henne där han mest hänger med.

    Sedan blir det ju på tok för mycket "nej/försiktigt/skärp dig/inte så" som inte känns bra men det bara blir så. Det viktiga är väl att man är medveten om det. Och att vi måste skärpa oss själva och låta henne klappa, vi kanske tycker att det ser burdust ut men säger inte Eli ifrån så är det nog ok, för han säger ju ifrån när det inte är bra.

    J är ju också en väldigt verbal tjej så det är ju bra att prata mycket nu innan (som ni gör). Vi pratade mycket om att lillasyskonet skulle amma, åka sjal & sådant som bebisar gör som Aniara själv gillat. Det var verkligen bra för det hade hon verkligen ok'at. Det går ju inte att förbereda på det emotionella men det blir bra!

    Kramar!!!!!
  6. 3
    Halloj! Jo, det funkar riktigt bra för Aniara att vara storasyster. Hon är ju svartsjuk såklart, underligt vore det annars. Hon är himla förtjust i lillebror och han blir grundligt pussad och klappad, ibland lite för hårdhänt men hon har bara tvålat till honom en enda gång, rätt ok tycker jag.

    Vi har försökt anstränga oss att låta henne komma först så mycket det går, jag menar, han _måste_ ju amma/byta blöja/bli buren så han går ju först ändå men i form av mycket parklek och roliga aktiviteter för henne där han mest hänger med.

    Sedan blir det ju på tok för mycket "nej/försiktigt/skärp dig/inte så" som inte känns bra men det bara blir så. Det viktiga är väl att man är medveten om det. Och att vi måste skärpa oss själva och låta henne klappa, vi kanske tycker att det ser burdust ut men säger inte Eli ifrån så är det nog ok, för han säger ju ifrån när det inte är bra.

    J är ju också en väldigt verbal tjej så det är ju bra att prata mycket nu innan (som ni gör). Vi pratade mycket om att lillasyskonet skulle amma, åka sjal & sådant som bebisar gör som Aniara själv gillat. Det var verkligen bra för det hade hon verkligen ok'at. Det går ju inte att förbereda på det emotionella men det blir bra!

    Kramar!!!!!

Liknande trådar

  1. Bad med nya Femina
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 16:26
  2. Femina o tjejerna
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _03 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 06:31
  3. Femina ang sjal... Flyttar upp
    By jessica m olle in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:25
  4. Hallå Femina!
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 21:32
  5. Femina och jag...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 04:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar