Aktiviteter
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Aktiviteter

    Vad har era -97 för aktiviteter? Har det utökats i höst eller minskat?
    Emma har; simskola på måndagar, teater och lek på tisdagar och gymnastik på torsdagar.
    Från skolan har hon läxor 3 dagar; matte till onsdagar, läsläxa till torsdagar, veckans ord till fredagar samt att dom ska läsa 15 min varje dag.

    Detta räcker för Emma hon behöver ha lite lugn och ro också (hon vill egentligen börja rida också).
  2. 1
    Aktiviteter Vad har era -97 för aktiviteter? Har det utökats i höst eller minskat?
    Emma har; simskola på måndagar, teater och lek på tisdagar och gymnastik på torsdagar.
    Från skolan har hon läxor 3 dagar; matte till onsdagar, läsläxa till torsdagar, veckans ord till fredagar samt att dom ska läsa 15 min varje dag.

    Detta räcker för Emma hon behöver ha lite lugn och ro också (hon vill egentligen börja rida också).
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    3 aktiviteter räcker mer än väl...

    Alice spelar cello på tisdagar, går på Röda Korsets barn- o ungdomsverksamhet på torsdagar och rider på fredagar.

    Dessutom rider hon med skolan på tisdagar, då man kan välja detta som profil på hennes skola.

    Hon har 2-3 läxor per vecka från måndag till torsdag.

    Vi bor på en mindre ort där den enda av Alice aktiviteter som finns är Röda Korsets. De andra måste vi köra till och med ytterligare två syskon finns det inte utrymme till mer.

    De måste få leka med!
    ------------------------------------
    Kajsa m Alice -97, Wilhelm -99 o Max -94
  4. 2
    3 aktiviteter räcker mer än väl... Alice spelar cello på tisdagar, går på Röda Korsets barn- o ungdomsverksamhet på torsdagar och rider på fredagar.

    Dessutom rider hon med skolan på tisdagar, då man kan välja detta som profil på hennes skola.

    Hon har 2-3 läxor per vecka från måndag till torsdag.

    Vi bor på en mindre ort där den enda av Alice aktiviteter som finns är Röda Korsets. De andra måste vi köra till och med ytterligare två syskon finns det inte utrymme till mer.

    De måste få leka med!
    ------------------------------------
    Kajsa m Alice -97, Wilhelm -99 o Max -94
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Det har minskat. Sonen går på scouterna och det innebär även en del aktiviteter på helgerna och så går han på grekiska skolan på lördagar och därifrån har han läxor och läxor från vanliga skolan, sen har lillasyster aktiviteter också, så det är fullt upp.
  6. 3
    Det har minskat. Sonen går på scouterna och det innebär även en del aktiviteter på helgerna och så går han på grekiska skolan på lördagar och därifrån har han läxor och läxor från vanliga skolan, sen har lillasyster aktiviteter också, så det är fullt upp.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Här är det inte så mycket. Min tjej går i kyrkans verksamhet på tisdagarna. Det är vad hon gör.

    läxor har de inte heller så mycket. En läsläxa i veckan. Sen om de inte hinner med egen planering i skolan.
  8. 4
    Här är det inte så mycket. Min tjej går i kyrkans verksamhet på tisdagarna. Det är vad hon gör.

    läxor har de inte heller så mycket. En läsläxa i veckan. Sen om de inte hinner med egen planering i skolan.
  9. Linda med 3
    #5
    Moa har trappat ner, förra terminen hade hon simning 2ggr i veckan men vi åkte mest bara den ena gången, ridning och dans. Men just nu är det bara ridning 1 ggr/veckan, räcker för tillfälligt. Hon ville leka men det gick ju nästan aldrig för alla träningar. Sedan får hon 3 läxor i veckan.
  10. 5
    Moa har trappat ner, förra terminen hade hon simning 2ggr i veckan men vi åkte mest bara den ena gången, ridning och dans. Men just nu är det bara ridning 1 ggr/veckan, räcker för tillfälligt. Hon ville leka men det gick ju nästan aldrig för alla träningar. Sedan får hon 3 läxor i veckan.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Maja hade 3...

    fast det mesta börjar avslutas nu för ett kortare upphåll....
    Hon har Fotbollsträning Tisdags kvällar (dom tar en pause på några veckor nu, innan innomhus träningen börjar)... Onsdagar är det först Miniorer o sen Interna... (fast de slutade i Onsdags)..

    Fotbollen har oxå vart med sammandrag någon gång i månaden.... 2 gånger i sep... då dom spelar en fm...

    Sen har hon läxor... Matte- tis, Läsläxa med uppgifter-ons, engelska-tors o stavning-fred

    Hon går i skolan 8,00-14,10 mån o tors, 8,00-12,30 tis, ons o fred....
  12. 6
    Maja hade 3... fast det mesta börjar avslutas nu för ett kortare upphåll....
    Hon har Fotbollsträning Tisdags kvällar (dom tar en pause på några veckor nu, innan innomhus träningen börjar)... Onsdagar är det först Miniorer o sen Interna... (fast de slutade i Onsdags)..

    Fotbollen har oxå vart med sammandrag någon gång i månaden.... 2 gånger i sep... då dom spelar en fm...

    Sen har hon läxor... Matte- tis, Läsläxa med uppgifter-ons, engelska-tors o stavning-fred

    Hon går i skolan 8,00-14,10 mån o tors, 8,00-12,30 tis, ons o fred....
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Min tjej spelar bara tennis just nu. Ett tag var det simning och teater också men tennisen är det hon tycker är roligast. Hon ska börja på självförsvar oxo. Tycker det räcker och hon verkar inte ha mer sug. Jag sportade/spelade instrument själv minst en grej om dagen, ofta två och minns att det var stresssigt. Däremot vägrade jag minska på det trots att mina föräldrar tyckte det blev för mycket =D
  14. 7
    Min tjej spelar bara tennis just nu. Ett tag var det simning och teater också men tennisen är det hon tycker är roligast. Hon ska börja på självförsvar oxo. Tycker det räcker och hon verkar inte ha mer sug. Jag sportade/spelade instrument själv minst en grej om dagen, ofta två och minns att det var stresssigt. Däremot vägrade jag minska på det trots att mina föräldrar tyckte det blev för mycket =D
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8

    Inga aktiviteter än så länge

    Astrid gjorde j uilla sin fot i somras och har fått ta det lugnare ett bra tag.
    Till veckan som kommer så startar basketen, får se om hon vill börja den nu, hon har pratat om det tidigare. Annars så tränade hon lite friirott förra året och gillade det. Ska höra mig för när den träningen kommer igång och om hon vill gå på det.

    Läxor har hon tre, matte, läs och veckans ord.
    Bian
  16. 8
    Inga aktiviteter än så länge Astrid gjorde j uilla sin fot i somras och har fått ta det lugnare ett bra tag.
    Till veckan som kommer så startar basketen, får se om hon vill börja den nu, hon har pratat om det tidigare. Annars så tränade hon lite friirott förra året och gillade det. Ska höra mig för när den träningen kommer igång och om hon vill gå på det.

    Läxor har hon tre, matte, läs och veckans ord.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Emma rider 2 gånger i veckan och så går hon på strövarna. Miniorerna och kyrkokör går hon också på men det är på eftermiddagarna när hon annars skulle vart på fritids. Hon vill börja åka konståkning och spela nåt instrument också men jag tycker det räcker rätt bra som det är nu...
  18. 9
    Emma rider 2 gånger i veckan och så går hon på strövarna. Miniorerna och kyrkokör går hon också på men det är på eftermiddagarna när hon annars skulle vart på fritids. Hon vill börja åka konståkning och spela nåt instrument också men jag tycker det räcker rätt bra som det är nu...
  19. Medlem sedan
    Mar 1998
    #10
    Oscars aktiviteter
    Oscar spelar fotboll två gånger iveckan också har han hockey 2-3 gånger i veckan. I läxa har han läsläxa, veckans ord och matte
  20. 10
    Oscars aktiviteter
    Oscar spelar fotboll två gånger iveckan också har han hockey 2-3 gånger i veckan. I läxa har han läsläxa, veckans ord och matte
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Bara simning 1 gång i veckan här. Det räcker för Clara, som går i skolan från 8.45 till 16.45 fyra dagar i veckan, och 8.45-11.45 på lördagar dessutom...Läxor har de varje dag, även till måndagen.
  22. 11
    Bara simning 1 gång i veckan här. Det räcker för Clara, som går i skolan från 8.45 till 16.45 fyra dagar i veckan, och 8.45-11.45 på lördagar dessutom...Läxor har de varje dag, även till måndagen.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Dottern har kanske en läxa per vecka, och just nu gymnastik och simning. Men simningen vill hon inte fortsätta med pga kloret.

    Vilka långa dagar många av era barn har!!?? Här går de till halv två. Och som sagt knappt några läxor. Finns det inget regelverk för detta alls?
  24. 12
    Dottern har kanske en läxa per vecka, och just nu gymnastik och simning. Men simningen vill hon inte fortsätta med pga kloret.

    Vilka långa dagar många av era barn har!!?? Här går de till halv två. Och som sagt knappt några läxor. Finns det inget regelverk för detta alls?
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Vi bor ju i Frankrike och så är det här. De är dock helt lediga på onsdagar, men då har ju många sina aktiviteter istället. Bara söndagen är vilodag!
  26. 13
    Vi bor ju i Frankrike och så är det här. De är dock helt lediga på onsdagar, men då har ju många sina aktiviteter istället. Bara söndagen är vilodag!
  27. Medlem sedan
    Sep 2000
    #14
    Hannah har scouter på måndag och fotboll på tisdag.
    Sen har hon orkesterklass på onsdagar, men den är i anslutning till skoltid, så det känns inte som en aktivitet på samma sätt.
    Sen är det såklart fotbollsmatcher på helgerna.
    Jag tycker det räcker och blir över... barn ska vara barn också.
  28. 14
    Hannah har scouter på måndag och fotboll på tisdag.
    Sen har hon orkesterklass på onsdagar, men den är i anslutning till skoltid, så det känns inte som en aktivitet på samma sätt.
    Sen är det såklart fotbollsmatcher på helgerna.
    Jag tycker det räcker och blir över... barn ska vara barn också.
  29. Medlem sedan
    Sep 2006
    #15
    Här hos oss finns just nu inga aktiviteter. Det har varit simskola och friidrott. Men Jonas kan nu simma, och friidrott vill han inte. Har försökt med fotboll, varit med och tittat och så. Nej, han vill inte själv. Han är jättesocial och för övrigt aktiv, men har noll tävlingsinstinkt, tycker bara att det är jobbigt när någon ska vinna. Han kör i stället cross och ATV med pappa (om han inte leker med kompisar) på sin fritid. Allt skall vara på hjul och gå fort, men han vill inte köra cross organiserat......bara själv! De har läsläxa varje vecka, veckans 5 ord, och varannan vecka matte. Ja, vad gör man? Vill han inte, så vill han inte!
  30. 15
    Här hos oss finns just nu inga aktiviteter. Det har varit simskola och friidrott. Men Jonas kan nu simma, och friidrott vill han inte. Har försökt med fotboll, varit med och tittat och så. Nej, han vill inte själv. Han är jättesocial och för övrigt aktiv, men har noll tävlingsinstinkt, tycker bara att det är jobbigt när någon ska vinna. Han kör i stället cross och ATV med pappa (om han inte leker med kompisar) på sin fritid. Allt skall vara på hjul och gå fort, men han vill inte köra cross organiserat......bara själv! De har läsläxa varje vecka, veckans 5 ord, och varannan vecka matte. Ja, vad gör man? Vill han inte, så vill han inte!
  31. Medlem sedan
    Sep 2000
    #16
    Gud så skönt! Önskar vi hade en sån här hemma också.
    Sån var jag när jag var liten. Jag är fortfarande lite likadan.
    Men jag har blivit en normalt fungernade individ utan aktiviteter ;D
  32. 16
    Gud så skönt! Önskar vi hade en sån här hemma också.
    Sån var jag när jag var liten. Jag är fortfarande lite likadan.
    Men jag har blivit en normalt fungernade individ utan aktiviteter ;D
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    Jonathan...

    har just nu :

    måndag: fotboll (bra en vecka kvar)
    tisdag: Högby alpina inomhus-träning (i vinter blir det slalom-träning)
    onsdag:-
    torsdag: fotboll (se mån)
    Högby alpina (se tis)
    fredag: -
    lördag: -
    söndag: innebandy

    Just nu krockar vissa aktiviteter, men han brukar skippa fotbollen på torsdagrna. I vinter sen tillkommer bandy två dagar i veckan samt att det blir bandy-matcher eller slalom-tävlingar i stort sett varje helg. Då kommer han också att välja bort innebandyn.

    Läxor har han bara 2-3 per vecka; matte tisdag-fredag, veckans ord torsdag-måndag samt ev. läsläxa.

    Han får hålla på med sin idrott så länge han orkar och vill han inte åka på nån träning ibland är det ok. Men samtidigt är han en riktig tävlingsmänniska och älskar att träna och tävla!

    Catharina m Jonathan -97 och Samuel -01
  34. 17
    Jonathan... har just nu :

    måndag: fotboll (bra en vecka kvar)
    tisdag: Högby alpina inomhus-träning (i vinter blir det slalom-träning)
    onsdag:-
    torsdag: fotboll (se mån)
    Högby alpina (se tis)
    fredag: -
    lördag: -
    söndag: innebandy

    Just nu krockar vissa aktiviteter, men han brukar skippa fotbollen på torsdagrna. I vinter sen tillkommer bandy två dagar i veckan samt att det blir bandy-matcher eller slalom-tävlingar i stort sett varje helg. Då kommer han också att välja bort innebandyn.

    Läxor har han bara 2-3 per vecka; matte tisdag-fredag, veckans ord torsdag-måndag samt ev. läsläxa.

    Han får hålla på med sin idrott så länge han orkar och vill han inte åka på nån träning ibland är det ok. Men samtidigt är han en riktig tävlingsmänniska och älskar att träna och tävla!

    Catharina m Jonathan -97 och Samuel -01
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18
    Bara scouterna. Men han vill börja på tennis också. Och det ska han få. Men vi mjukstartar lite. Tidigare har det blivit lite "fel" eller för mycket, och då har han tappat intresset istället. Så vi skyndar långsamt nu.
  36. 18
    Bara scouterna. Men han vill börja på tennis också. Och det ska han få. Men vi mjukstartar lite. Tidigare har det blivit lite "fel" eller för mycket, och då har han tappat intresset istället. Så vi skyndar långsamt nu.
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19
    Mina killar -97 och -98 tränar hockey 2 ggr i veckan och har match 1 gång.
    Vintertid.
    På sommaren är det samma dagar men fotboll som gäller

    Läxa har de bara en gång i veckan (läsläxa) för den skola vi går på tycker att skolarbetet ska göras i skolan. :-) vilket är jättebra.
    De kanske går lite längre nån dag istället - men hinner allt där.
  38. 19
    Mina killar -97 och -98 tränar hockey 2 ggr i veckan och har match 1 gång.
    Vintertid.
    På sommaren är det samma dagar men fotboll som gäller

    Läxa har de bara en gång i veckan (läsläxa) för den skola vi går på tycker att skolarbetet ska göras i skolan. :-) vilket är jättebra.
    De kanske går lite längre nån dag istället - men hinner allt där.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Scouterna har Leo

    innan gick han på Crawlskola, men det tyckte han inte var kul....Skulle vilja att han började med någon mer fysisk aktivitet också (han är en riktig spel/datanisse) men vet inte riktigt vad....Tycker det hade varit lagom med 2 aktiviteter/v.
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  40. 20
    Scouterna har Leo innan gick han på Crawlskola, men det tyckte han inte var kul....Skulle vilja att han började med någon mer fysisk aktivitet också (han är en riktig spel/datanisse) men vet inte riktigt vad....Tycker det hade varit lagom med 2 aktiviteter/v.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Aktiviteter
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 21:00
  2. Vad har ni för aktiviteter
    By jaana in forum _01 Höstbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 15:09
  3. Det här med aktiviteter...
    By Mia med Amanda 03 in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:05
  4. aktiviteter?
    By Malin IGAF in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 13:18
  5. Aktiviteter?
    By Cicci m Leah&Killian in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 12:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar