Krypa eller inte krypa?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Krypa eller inte krypa?

    Ja, det är frågan!! Lukas blir åtta månader om sex dagar och han har visar inte det minsta lilla intresse för att vilja krypa. Han sitter på rumpan på golvet, eller springer runt i gåstolen. Jag hade inte alls Viktor i gåstolen särskilt mycket och hade inte tänkt ha Lukas där heller, men det är det bästa han vet. Finns det några fler krypvägrare där ute, eller är vi ensama?

    Kram på er.
  2. 1
    Krypa eller inte krypa? Ja, det är frågan!! Lukas blir åtta månader om sex dagar och han har visar inte det minsta lilla intresse för att vilja krypa. Han sitter på rumpan på golvet, eller springer runt i gåstolen. Jag hade inte alls Viktor i gåstolen särskilt mycket och hade inte tänkt ha Lukas där heller, men det är det bästa han vet. Finns det några fler krypvägrare där ute, eller är vi ensama?

    Kram på er.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Saga gör inte heller någon ansats och jag har oxå haft henne i gåstolen, vilket hon älskar...det kan ju försena krypet har jag hört men den hjälpen jag haft av denoch glädjen det har givit henne så gör det mig inte så mycket att hon är sen i krypet, det kommer nog snart....
  4. 2
    Saga gör inte heller någon ansats och jag har oxå haft henne i gåstolen, vilket hon älskar...det kan ju försena krypet har jag hört men den hjälpen jag haft av denoch glädjen det har givit henne så gör det mig inte så mycket att hon är sen i krypet, det kommer nog snart....
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Inte krypa

    Elmer kryper inte heller, men de senaste dagarna har han börjat åla sig baklänges. Dumt då han hamnar under sängen, under bordet osv. Annars sitter han helst på rumpan eller springer i gåstolen! Men storebror avskyr när Elmer kommer rusande i gåstolen (ont att få tårna överkörda!) så jag hoppas att han snart tar sig fram för egen maskin. Att gå med hjälp är det bästa just nu så kanske skippar han krypandet helt...
    **Pojke 0411** **Pojke 0512** och **Flicka 0808**

    Blogg: http://livat-med-tre.blogspot.com/
  6. 3
    Inte krypa Elmer kryper inte heller, men de senaste dagarna har han börjat åla sig baklänges. Dumt då han hamnar under sängen, under bordet osv. Annars sitter han helst på rumpan eller springer i gåstolen! Men storebror avskyr när Elmer kommer rusande i gåstolen (ont att få tårna överkörda!) så jag hoppas att han snart tar sig fram för egen maskin. Att gå med hjälp är det bästa just nu så kanske skippar han krypandet helt...
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Inget kryp här heller

    verkar vara gåstolarna som är boven, för den kutar Sanna runt i också. Hon gör däremot ansatser till att krypa (tycker jag iaf) då hon sitter på golvet och lutar sig framåt på händerna, men får inte riktigt med sig ena benet som fastnar under magen. men hon tar sig fram lite genom att dra med händerna och kasa på rumpan, så hon sitter aldrig kvar där man satt henne. Men ålar gör hon inte. Hamnar hon på magen tjuter hon tills man vänder henne eller så sätter hon sig upp själv (men då får man låta henne vara tills hon blir riktigt förbaskad...).
  8. 4
    Inget kryp här heller verkar vara gåstolarna som är boven, för den kutar Sanna runt i också. Hon gör däremot ansatser till att krypa (tycker jag iaf) då hon sitter på golvet och lutar sig framåt på händerna, men får inte riktigt med sig ena benet som fastnar under magen. men hon tar sig fram lite genom att dra med händerna och kasa på rumpan, så hon sitter aldrig kvar där man satt henne. Men ålar gör hon inte. Hamnar hon på magen tjuter hon tills man vänder henne eller så sätter hon sig upp själv (men då får man låta henne vara tills hon blir riktigt förbaskad...).
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5
    Sindra är nöjd att bara sitta och kolla in syrrorna som far omkring.
    Har haft perioder när hon tränat krypställning, men verkar inte ha så bråttom (inte alls som sina syskon, som varit mkt tidigare motoriskt... men hon brås nog på mig "klumpfot" )
  10. 5
    Sindra är nöjd att bara sitta och kolla in syrrorna som far omkring.
    Har haft perioder när hon tränat krypställning, men verkar inte ha så bråttom (inte alls som sina syskon, som varit mkt tidigare motoriskt... men hon brås nog på mig "klumpfot" )
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    Kryper inte men ålar!

    Alva kryper inte traditionellt men tar sig fram dit hon vill genom att åla. Hon kan också sätta sig upp och ner vilket ju är mer "kryplikt". Men alla tar ju det i sin egen takt, det kommer nog snart ska du se!
    Sofie med Lukas mars -03 och Alva jan -06
  12. 6
    Kryper inte men ålar! Alva kryper inte traditionellt men tar sig fram dit hon vill genom att åla. Hon kan också sätta sig upp och ner vilket ju är mer "kryplikt". Men alla tar ju det i sin egen takt, det kommer nog snart ska du se!
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Liv förbereder sig för ett liv som stjärthoppare precis som sin bror, mamma & pappa. Hon sitter där hon sitter. Hon kan inte sätta sig upp själv ännu.
  14. 7
    Liv förbereder sig för ett liv som stjärthoppare precis som sin bror, mamma & pappa. Hon sitter där hon sitter. Hon kan inte sätta sig upp själv ännu.
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8

    Krypa!

    Svarar Fabian
    Han blev en hejjare på att åla i turbo fart ganska tidigt men har numera övergivit den helt för krypningen.
    Men det är ju sååå olika.. Fabian har tex inte sagt ett enda ord och gör ingen ansatts till det heller..
    Fabian 2005-12 & Stella 2007-10
  16. 8
    Krypa! Svarar Fabian
    Han blev en hejjare på att åla i turbo fart ganska tidigt men har numera övergivit den helt för krypningen.
    Men det är ju sååå olika.. Fabian har tex inte sagt ett enda ord och gör ingen ansatts till det heller..
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Kryper

    Kryper för fullt och klättrar på möblerna som en apa!!!!
    ♥Par i prinsessor♥
  18. 9
    Kryper Kryper för fullt och klättrar på möblerna som en apa!!!!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Inte här heller. Vill absolut inte ligga på mage, det är det värsta han vet. Han börjar gnälla på en gång. Däremot när han sitter så försöker han dra sig mot sakerna. Och han tar i med fötterna och skjuter sig bakåt, vilket är i motsatt riktning mot dit han vill så då blir han arg *s*. Gåstol har vi ingen så det är inte dens "fel" här iallafall. Av syrrorna så kröp Maja men Tove hade en egen stil. Hon hade ena foten i golvet och ena knät/benet i golvet och så "kröp" hon med händerna.
    Fast på ett sätt är det ganska skönt att Hugo inte rör sig alltför mycket än, det finns så himla mycket småprylar här som tjejerna sprider runt sig.....
  20. 10
    Inte här heller. Vill absolut inte ligga på mage, det är det värsta han vet. Han börjar gnälla på en gång. Däremot när han sitter så försöker han dra sig mot sakerna. Och han tar i med fötterna och skjuter sig bakåt, vilket är i motsatt riktning mot dit han vill så då blir han arg *s*. Gåstol har vi ingen så det är inte dens "fel" här iallafall. Av syrrorna så kröp Maja men Tove hade en egen stil. Hon hade ena foten i golvet och ena knät/benet i golvet och så "kröp" hon med händerna.
    Fast på ett sätt är det ganska skönt att Hugo inte rör sig alltför mycket än, det finns så himla mycket småprylar här som tjejerna sprider runt sig.....
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    Kryper och går runt möbler!

    Eller kanske snarare går runt _med_ möbler:/ Numera går Victor helst runt i lägenheten och puttar olika möbler såsom stolar och pallar m.m framför sig

    Det är ju så himla olika! Victor pratar ju inte särskilt mycket, eller han låter ju förstås, men det är inte särskilt avancerat utan låter mest öhöh, iiiiaaaaa och liknande glädjetjut.. Han verkar bara intresserad av att öva motoriken*s*
    Petra m Joanna-01, Victor-06 & Lucas-08
    http://artepa.blogg.se/
  22. 11
    Kryper och går runt möbler! Eller kanske snarare går runt _med_ möbler:/ Numera går Victor helst runt i lägenheten och puttar olika möbler såsom stolar och pallar m.m framför sig

    Det är ju så himla olika! Victor pratar ju inte särskilt mycket, eller han låter ju förstås, men det är inte särskilt avancerat utan låter mest öhöh, iiiiaaaaa och liknande glädjetjut.. Han verkar bara intresserad av att öva motoriken*s*
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12

    Krypa

    Mimmi har kunnat krypa sen hon var knappt 7 mån men det är ju ganska tidigt, så jag tycker inte du ska oroa dig. Många kryper inte när de är 8 mån heller. Beror ju mkt på vad de är intresserade av! Mimmi har aldrig haft nån gåstol, så hon har väl fått klura ut nåt annat sätt att ta sig fram på. Vi skaffade ingen gåstol delvis pga detta, vi ville att hon skulle försöka själv att ta sig fram. Gå har hon kunnat länge om vi håller i henne, så det kändes inte som att hon behövde "öva" på det med en gåstol. Sen hade hon säkert tyckt att det hade varit kul! Nu går hon även längs möbler. Och hon ser sååå stolt och lycklig ut. Men det är som sagt så himla olika, och tur är väl det

    Kram tillbaka!
    Mamma till Mimmi sen januari -06
  24. 12
    Krypa Mimmi har kunnat krypa sen hon var knappt 7 mån men det är ju ganska tidigt, så jag tycker inte du ska oroa dig. Många kryper inte när de är 8 mån heller. Beror ju mkt på vad de är intresserade av! Mimmi har aldrig haft nån gåstol, så hon har väl fått klura ut nåt annat sätt att ta sig fram på. Vi skaffade ingen gåstol delvis pga detta, vi ville att hon skulle försöka själv att ta sig fram. Gå har hon kunnat länge om vi håller i henne, så det kändes inte som att hon behövde "öva" på det med en gåstol. Sen hade hon säkert tyckt att det hade varit kul! Nu går hon även längs möbler. Och hon ser sååå stolt och lycklig ut. Men det är som sagt så himla olika, och tur är väl det

    Kram tillbaka!

Liknande trådar

  1. Vill inte krypa eller sitta
    By Floff in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 20:47
  2. Krypa eller rumphasare ?
    By Eva76 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 07:29
  3. kan inte krypa
    By ung mamma in forum Mammasnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 21:30
  4. kan inte krypa
    By mamma in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 09:35
  5. Kan alla krypa eller gå...??
    By sazza21 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar