Aktiviteter?
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Aktiviteter?

    Vanja har börjat på körsång i kyrkan och ska börja på barngympa på lördag, allt efter hennes egna önskemål. (gympan ska jag ärligt säga att jag frågade om hon ville gå på, för att få bättre koordination osv, men körsången bad hon om själv)

    Är det några fler 4-åringar som har blivit sugna på att göra nåt på "fritiden"?
  2. 1
    Aktiviteter? Vanja har börjat på körsång i kyrkan och ska börja på barngympa på lördag, allt efter hennes egna önskemål. (gympan ska jag ärligt säga att jag frågade om hon ville gå på, för att få bättre koordination osv, men körsången bad hon om själv)

    Är det några fler 4-åringar som har blivit sugna på att göra nåt på "fritiden"?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Nä, inte Simon i alla fall. Vet att jag började på brottningsgympa och Plask o Lek med min store kille när han fyllde 4. Men vår Simon verkar inte alls intresserad. (Kanske tur eftersom storebror tränar hockey tre dagar i veckan plus match en dag, samt innebandy en dag i veckan).

    Simon är öht inte intresserad av att vistas där det finns andra, okända barn, tyvärr. Fast lite, lite börjar det lossna nu, vilket jag är glad över för hans egen skull.
  4. 2
    Nä, inte Simon i alla fall. Vet att jag började på brottningsgympa och Plask o Lek med min store kille när han fyllde 4. Men vår Simon verkar inte alls intresserad. (Kanske tur eftersom storebror tränar hockey tre dagar i veckan plus match en dag, samt innebandy en dag i veckan).

    Simon är öht inte intresserad av att vistas där det finns andra, okända barn, tyvärr. Fast lite, lite börjar det lossna nu, vilket jag är glad över för hans egen skull.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Japp! Dottern går på lekdans och när det slutar sk hon börja rida lite smått, hon älskar hästar.
  6. 3
    Japp! Dottern går på lekdans och när det slutar sk hon börja rida lite smått, hon älskar hästar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Ja, Ida rider på lördagarna. Det började med att hon skulle prova på, sedan dess är hon fast! Hon är helt tokig i hästar och att rida. Hon rider bara i en kvart, men efter varje gång så ska hon genast boka tid till nästa lördag. Hon gick på gymnastik en termin tidigare, men hon ville inte gå dit efter några gånger så vi fortsatte inte med det.
  8. 4
    Ja, Ida rider på lördagarna. Det började med att hon skulle prova på, sedan dess är hon fast! Hon är helt tokig i hästar och att rida. Hon rider bara i en kvart, men efter varje gång så ska hon genast boka tid till nästa lördag. Hon gick på gymnastik en termin tidigare, men hon ville inte gå dit efter några gånger så vi fortsatte inte med det.
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5
    åååh Vanja som också älskar hästar, det skulle hon gilla! Men är det inte fasligt dyrt att rida?
  10. 5
    åååh Vanja som också älskar hästar, det skulle hon gilla! Men är det inte fasligt dyrt att rida?
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6

    Vanja skulle

    gilla det oxå, får kolla priser lite bättre till nästa termin, hon är oxå hästgalen!
  12. 6
    Vanja skulle gilla det oxå, får kolla priser lite bättre till nästa termin, hon är oxå hästgalen!
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7

    hihi

    ja då kanske det är bara skönt, som du säger, eftersom storebror har så mycket, man ska ju hinna med allt oxå.
  14. 7
    hihi ja då kanske det är bara skönt, som du säger, eftersom storebror har så mycket, man ska ju hinna med allt oxå.
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Finns en ridskola här i stockholm som man får boka för varje gång, då kostar det 110kr för 30min, på en annan skulle man binda sig för en termin för 4600kr och tänk om dottern då skulle tröttna! Nä så vi kör de söndagar vi kan.
  16. 8
    Finns en ridskola här i stockholm som man får boka för varje gång, då kostar det 110kr för 30min, på en annan skulle man binda sig för en termin för 4600kr och tänk om dottern då skulle tröttna! Nä så vi kör de söndagar vi kan.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Rebecka

    Vi har gått på hoppis & skuttis, men inte förra terminen eftersom jag var gravid och inte orkade.
    Så nu längtar hon massor till terminsstarten!
    Och hon vill gärna sjunga i kör efter att vi såg en kör uppträda på första maj, men någon sån har jag inte sett till barn under skolåldern.
    Och hon skulle älska att rida, men det har vi inte råd med så vi har sagt att hon får börja med det när hon blir lite större.
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  18. 9
    Rebecka Vi har gått på hoppis & skuttis, men inte förra terminen eftersom jag var gravid och inte orkade.
    Så nu längtar hon massor till terminsstarten!
    Och hon vill gärna sjunga i kör efter att vi såg en kör uppträda på första maj, men någon sån har jag inte sett till barn under skolåldern.
    Och hon skulle älska att rida, men det har vi inte råd med så vi har sagt att hon får börja med det när hon blir lite större.
  19. Medlem sedan
    Feb 2004
    #10

    Vår kör

    är som sagt i kyrkan, kolla med dom om det finns. Jag trodde inte heller att det fanns så mycket för dessa små, men det gjorde ju det. Det är så kul när de börjar bestämma lite själva tycker jag..Påminn mig om detta om 10 år bara..
  20. 10
    Vår kör är som sagt i kyrkan, kolla med dom om det finns. Jag trodde inte heller att det fanns så mycket för dessa små, men det gjorde ju det. Det är så kul när de börjar bestämma lite själva tycker jag..Påminn mig om detta om 10 år bara..
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Kul! Här betalar man 50 kr för 15 minuter, om barnet har fyllt 5 år får man rida 30 minuter för 100 kr. Man bokar för var gång och binder inte upp sig.
  22. 11
    Kul! Här betalar man 50 kr för 15 minuter, om barnet har fyllt 5 år får man rida 30 minuter för 100 kr. Man bokar för var gång och binder inte upp sig.
  23. Malin & Vilhelm
    #12
    Vad roligt med hästintresserade barn!!

    Min kille rider på min halvfoderhäst, hon är 1,70 så i början var det lite läskigt ( tyckte jag iallafall)

    Han rider i paddocken men vi skall försöka hitta en mindre häst som han kan få skritta ut med. Han älskar att vara i stallet men någon ridskola tänker jag inte sätta upp honom i ännu, det är så svårt att hinna med allt ändå,.
  24. 12
    Vad roligt med hästintresserade barn!!

    Min kille rider på min halvfoderhäst, hon är 1,70 så i början var det lite läskigt ( tyckte jag iallafall)

    Han rider i paddocken men vi skall försöka hitta en mindre häst som han kan få skritta ut med. Han älskar att vara i stallet men någon ridskola tänker jag inte sätta upp honom i ännu, det är så svårt att hinna med allt ändå,.
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13
    Ska kolla om det finns någon pytte-barnkör. Kan ju vara kul
    Själv sjöng jag i kör i mååånga år så det ligger ju varmt om hjärtat!
  26. 13
    Ska kolla om det finns någon pytte-barnkör. Kan ju vara kul
    Själv sjöng jag i kör i mååånga år så det ligger ju varmt om hjärtat!
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Annie går på dans

    Det började hon med i vintras och hon tycker det är roligt att skutta omring

    Vi är annars ute extremt mycket om dagarna samt att vi är ofta ute på olika aktiviteter som t.ex. badhuset, barnbio/teater, långa pomenader mm...

    Jag tycker tiden går så fort numera men det beror väl på att man har lite att göra med tre tjejer och alla aktiviteter
  28. 14
    Annie går på dans Det började hon med i vintras och hon tycker det är roligt att skutta omring

    Vi är annars ute extremt mycket om dagarna samt att vi är ofta ute på olika aktiviteter som t.ex. badhuset, barnbio/teater, långa pomenader mm...

    Jag tycker tiden går så fort numera men det beror väl på att man har lite att göra med tre tjejer och alla aktiviteter
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15

    Elias vill nog gärna

    men vi stoppar det. Eftersom vi jobbar nästan heltid båda två så är Elias långa dagar på dagis hela veckorna och vi tycker att det räcker. Däremot så gör vi gärna saker tillsammans på helgen, som tex går till simhallen nästan varje fredag och åker till skogen och grejar.
    Jag tycker att någon fritidsaktivitet hinns inte med på vardagarna och helgerna är det jätteskönt att vara utan tider att passa.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  30. 15
    Elias vill nog gärna men vi stoppar det. Eftersom vi jobbar nästan heltid båda två så är Elias långa dagar på dagis hela veckorna och vi tycker att det räcker. Däremot så gör vi gärna saker tillsammans på helgen, som tex går till simhallen nästan varje fredag och åker till skogen och grejar.
    Jag tycker att någon fritidsaktivitet hinns inte med på vardagarna och helgerna är det jätteskönt att vara utan tider att passa.

Liknande trådar

  1. Aktiviteter
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 21:00
  2. Vad har ni för aktiviteter
    By jaana in forum _01 Höstbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 15:09
  3. Det här med aktiviteter...
    By Mia med Amanda 03 in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:05
  4. aktiviteter?
    By Malin IGAF in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 13:18
  5. Aktiviteter?
    By Cicci m Leah&Killian in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 12:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar