Sabla möbeltassar!!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Sabla möbeltassar!!

    Hur får man de sabla möbeltassarna att sitta kvar under möbler som flyttas omkring mycket, som köksstolarna? Vi har sådana möbeltassar med klister på baksidan, från IKEA, men de sitter bara fast och är tillräckligt tjocka för att skydda golvet max en vecka i stöte. Jag är less less less på dessa dåliga möbeltassar som varken skyddar eller ens sitter kvar, för att inte tala om vad våra golv är...

    Finns det någt knep för att få dem att sitta på bättre och skydda? Eller finns det några andra mirakelbra möbeltassar?
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Sabla möbeltassar!! Hur får man de sabla möbeltassarna att sitta kvar under möbler som flyttas omkring mycket, som köksstolarna? Vi har sådana möbeltassar med klister på baksidan, från IKEA, men de sitter bara fast och är tillräckligt tjocka för att skydda golvet max en vecka i stöte. Jag är less less less på dessa dåliga möbeltassar som varken skyddar eller ens sitter kvar, för att inte tala om vad våra golv är...

    Finns det någt knep för att få dem att sitta på bättre och skydda? Eller finns det några andra mirakelbra möbeltassar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Ja, det är fruktansvärt irriterande. Har den erfarenheten att tassar som man spikar fast håller bättre, finns ju modell större också. Fast jag har glömt var vi köpte våra.
  4. 2
    Ja, det är fruktansvärt irriterande. Har den erfarenheten att tassar som man spikar fast håller bättre, finns ju modell större också. Fast jag har glömt var vi köpte våra.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Prova en annan sort. Tycker att det varierar väldigt mkt från märke till märke hur bra de sitter. De vi har nu är från EM och har suttit kvar säkert ½ år utan att trilla av.
  6. 3
    Prova en annan sort. Tycker att det varierar väldigt mkt från märke till märke hur bra de sitter. De vi har nu är från EM och har suttit kvar säkert ½ år utan att trilla av.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Men de sabbar väl

    möblerna?

    Jag menar, när de tassar man spikat in sen ska bytas, så får man spika igen. Och sen igen. Hur glada blir stolsbenen av det, undrar jag?

    Annars verkar de ju klart bättre.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  8. 4
    Men de sabbar väl möblerna?

    Jag menar, när de tassar man spikat in sen ska bytas, så får man spika igen. Och sen igen. Hur glada blir stolsbenen av det, undrar jag?

    Annars verkar de ju klart bättre.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Skyddar de då?

    Har de kvar någon volym och "fluff" så att de fortfarande skyddar golvet också?
    ~ sprengja of fucking everything ~
  10. 5
    Skyddar de då? Har de kvar någon volym och "fluff" så att de fortfarande skyddar golvet också?
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Hm...tror inte vi behövt sätta nya på de vi spikat...*försöker dra mig till minnes och frågar mannen*...Jo, vi har bytt efter ca 2 år, och det för att ludden blir sliten. Och de nya fastnade bra, spikhålet är pytte och kunde andvändas igen, inget nytt hål alltså.

    Men visst, hittar man klistriga som håller så är väl det bra, men frågan är vilka som är bra.
  12. 6
    Hm...tror inte vi behövt sätta nya på de vi spikat...*försöker dra mig till minnes och frågar mannen*...Jo, vi har bytt efter ca 2 år, och det för att ludden blir sliten. Och de nya fastnade bra, spikhålet är pytte och kunde andvändas igen, inget nytt hål alltså.

    Men visst, hittar man klistriga som håller så är väl det bra, men frågan är vilka som är bra.
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Jadå, det finns fluff kvar men de är inte lika tjocka längre så jag tror att det snart är dax att byta ut dem.
  14. 7
    Jadå, det finns fluff kvar men de är inte lika tjocka längre så jag tror att det snart är dax att byta ut dem.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Testa heltäckningsmatta...
    Köp en bit heltäckningsmatta och mattlim, klipp till bitar och sätt under stolsbenen.
  16. 8
    Testa heltäckningsmatta...
    Köp en bit heltäckningsmatta och mattlim, klipp till bitar och sätt under stolsbenen.
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Jag har någon gång köpt möbeltassar med en lite "spik" som man hammrar in i stolsbenet. Tyvärr minns jag inte vart jag köpte dem.
  18. 9
    Jag har någon gång köpt möbeltassar med en lite "spik" som man hammrar in i stolsbenet. Tyvärr minns jag inte vart jag köpte dem.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Jag köpte sådana som man spikar fast, på IKEA, vi spikade dom på stolarna på dagis för 1 ½ år sedan och dom sitter bra ännu, skyddar gör dom också.
  20. 10
    Jag köpte sådana som man spikar fast, på IKEA, vi spikade dom på stolarna på dagis för 1 ½ år sedan och dom sitter bra ännu, skyddar gör dom också.
  21. -ullebulle-
    #11
    Kolla efter tassar på typ bauhaus, de har de som ska vara bättre. Det finns t ex tesa (tejpmärket du vet) i en massa olika storlekar, de sägs ska vara de bästa och det är såna med klister.
  22. 11
    Kolla efter tassar på typ bauhaus, de har de som ska vara bättre. Det finns t ex tesa (tejpmärket du vet) i en massa olika storlekar, de sägs ska vara de bästa och det är såna med klister.

Liknande trådar

  1. möbeltassar filt i grått?
    By gräddnos in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 20:26
  2. Sabla AFF
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 13:37
  3. Sabla bil..
    By _Mia_ in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 19:09
  4. Möbeltassar för matta
    By Aniara_ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 07:54
  5. svarta möbeltassar?
    By akki in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar