Tack för eksemsvar!
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Tack för eksemsvar!

    Tack alla för era svar om salvor och dyl. jag är dålig på att testa annat än saker från apotek måste jag erkänna... Nu har jag inhandlat miniderm, då även min syster haft den till sin son från han var bebis. Så då vet jag att man "får" ha den på småttingar.
    Jag tror att detta kommer vara likadant som för Tilda, då det börjar precis likadant, och i samma ålder. Än har hon besvär iaf. men om det kommer försvinna vet vi ju inte. Prognosen är ju inte så god, då sambons eksem aldrig vuxit bort.

    men man vet ju aldrig, så man kan ju altid hoppas!
    Hoppas även ni andra med små eksemisar slipper det!
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Tack för eksemsvar! Tack alla för era svar om salvor och dyl. jag är dålig på att testa annat än saker från apotek måste jag erkänna... Nu har jag inhandlat miniderm, då även min syster haft den till sin son från han var bebis. Så då vet jag att man "får" ha den på småttingar.
    Jag tror att detta kommer vara likadant som för Tilda, då det börjar precis likadant, och i samma ålder. Än har hon besvär iaf. men om det kommer försvinna vet vi ju inte. Prognosen är ju inte så god, då sambons eksem aldrig vuxit bort.

    men man vet ju aldrig, så man kan ju altid hoppas!
    Hoppas även ni andra med små eksemisar slipper det!
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2
    Kom på en sak till

    När A var liten och eksemen som värst blev han bättre av ett alger. Vanlig "blåstång" från rena hav. Köpte i hälsokosten men man kan också beställa från Alg Börjes på nätet. Det tog flera veckor innan resultatet visade sig men jag vet att det fungerade eftersom han hastigt blev sämre om tabletterna glömdes några dagar. Även om eksemen inte växer bort helt så brukar den ju bli bättre när man blir äldre.
  4. 2
    Kom på en sak till

    När A var liten och eksemen som värst blev han bättre av ett alger. Vanlig "blåstång" från rena hav. Köpte i hälsokosten men man kan också beställa från Alg Börjes på nätet. Det tog flera veckor innan resultatet visade sig men jag vet att det fungerade eftersom han hastigt blev sämre om tabletterna glömdes några dagar. Även om eksemen inte växer bort helt så brukar den ju bli bättre när man blir äldre.

Liknande trådar

  1. Tack! Tack! Tack! *delar ut medaljer*
    By MaryT* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 21:14
  2. Tack HM, tack Eleven, tack mataffaren.se
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-20, 08:29
  3. Snabb fråga ang. UJ vagn! Tack tack!
    By Famiglia F in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 07:46
  4. tack tack tack till min nissa!
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 15:33
  5. Tack tack tack till alla er...
    By Radhuskajsa in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar